gistermiddag teruggekomen van weer een vet weekend.
donderdagmiddag gaan rijden, we waren er rond 18uur, tas uitgepakt en toen wat gaan eten. We zaten in een super klein cafétje, wij zaten met zijn 6en aan tafel, en er zaten 3 stamgasten aan de bar. Na t eten blijven yahtzeën

, deden meer mensen toen wij nog aan het eten waren. Ondertussen steeds meer meezingen met de muziek en later op de 'verzoekjes', erg leuk begin van het weekend.
vrijdag om een uurtje of 14 richting het festival. Eerst weer wat rondgekeken en gedronken. Toen zagen we dat
Shinedown een signeersessie had en maar ff met ze op de foto geweest. Super aardige gasten.
Daarna naar Alterna gegaan -
Dragonforce vind altijd wel een leuk festivalbandje maar ik vind ze beter tot hun recht komen in de tent (zoals ik meer bands op het verkeerde podium vond staan)
Daarna
Shinedown - ze hebben een paar leuke nr's en vorig jaar met Disturbed vond ik ze erg goed, maar het werd niet echt opgepakt door de Duitsers dus was het niet bijzonder.
Enter Shikari vind ik niks, niet mijn ding. Daarna
Papa Roach, dat is zoals altijd een heerlijk rocken met goede songs. Alleen jammer dat de nieuwe nr's niet werden herkend, zijn leuke nr's. Toen richting mian voor
Placebo, niet mijn band maar mijn groep wilde erheen en Staind vind ik echt saai. Optreden was aardig maar ik vind t maar te tam. Toen ff de tent op het binnenterrein ingegaan om op te warmen. Daarna stukje
Killers gekeken, vond het leuk maar ik wou
Marilyn Manson erg graag zien. Die viel, zoals vermeld erg tegen, ik vond dat vooral door zijn setlist, die erg tam was. Wel respect voor de man die elke minuut de microfoonstandaard rechtop kon zetten. Daarna gewacht op
KoRn. Die waren echt goed bezig en heel alterna ging uit zijn dak

Door de regen zaterdag pas rond 16 uur aangekomen. Toen klaarde het net op en heb ik geen druppel meer gevoeld. Jammer genoeg wel
Trivium gemist en nu blijkt ook
The Script die ik wel had willen meepikken, op mijn schema stonden ze voor de zondag. Deze dag was makkelijk met vier bands achter elkaar die persé wou zien.
Volbeat voor het eerst en was een leuke opwarmer. Daarna
Machine Head 
, waar ik gelukkig weer uit mijn dak op kon gaan na het debacle in maart bij Metallica. Toen ze als voorprogramma een kutoptreden gaven door het slechte geluid en het dode publiek

- nu was het weer super
Toen de
Prodigy die net als vorig jaar er een super optreden van maakte. Iedereen ging uit zijn dak en de set vloog voorbij.
Slipknot sloot af, en wat een optreden. Ik vind ze al vet maar live vind ik ze echt geweldig. En een supersetlist met veel favorieten van mij die in november niet voorbij kwamen in de HMH. Tijdens het optreden gingen we met de NL vlag de pit in en later ging mijn broertje ermee op mijn nek en was het te zien op het schermen, maar op een gegeven moment werd ons gedeelte steeds overgeslagen door de camera.

Daarna, na een bijna vechtpartij met een agressieve Duitser die een vriendin van me bijna omkegelde

, nog ff naar
Mando Diao gegaan. Leek me leuk, helemaal na de beelden van PP van vorige week, maar ze speelden zo saai en langzaam dat ik de auto ben gaan halen.
Zondag alweer
Zondag eerst de tent ingedoken, voor het eerst dit weekend. De rest ging naar TAAR maar dat vind ik echt verschrikkelijk. Daarna The Subways gekeken. Vond het raar dat ze op main stonden, maar ze waren goed en kregen het publiek behoorlijk mee. Daarna stukje Guano Apes gekeken maar dat kon me niet boeien. Terug naar de tent gegaan voor
BMTH, snoeiharde metal

- Hierna kwam
Hollywood Undead, op het album staat 1,5 leuk liedje en die waren nog wel te doen maar voor de rest snap ik niet dat hun hiervoor betaald worden, de hoofdzanger playbacked zelfs

Na wat gegeten te hebben naar main voor
Limp, we stonden wat ver maar ik vond het een vet optreden. Niet alles kwam evengoed uit de verf, maar de nummers zijn zo sterk dat ik me wel vermaakt heb. Hierna nog ff de tent in gedoken. Daar sloot net
Black Stone Cherry af, wat ik mee kreeg zag er leuk uit. Toen gewacht op
Dir en Grey. Ik had gelezen dat dit een extreme band was met bloed enzo, maar dat viel wel mee. Wel leuke metal en goede afsluiter van een vet weekend.
+
Prodigy - Slipknot - Korn
Machine Head - Limp Bizkit - Papa Roach
Assistent Marilyn Manson
Nieuwe vakkensysteem mainstage
-
Vond het eten voor het eerst wat minder, kregen wat kleine porties en het was snel koud.
Het weer
Bijna vechten met agressieve Duitser
Hollywood Undead - Enter Shikari - Marilyn Manson - Mando Diao