Wat voor een soort plinten, is een kwestie van smaak. Van die plakdingen zijn goedkoper dan hogere plinten. Hogere plinten hebben wel eens een holling erin om kabels mooi weg te werken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:35 schreef P.F het volgende:
Ik ga morgen mijn vloer leggen (klik laminaat) maar ik ben er nog niet uit of ik plinten nodig heb en zo ja wat voor.. Je hebt van die plinten voor op de vloer en voor tegen de muur (hoog en laag)
Heb ik deze beide nodig? Of maar een van de twee?
De donkere is de kleur vloer:
[ afbeelding ]
Dit is de kleur plint (hoog) die ik al heb:
[ afbeelding ]
En in welke kleur moet de plint(en) dan zijn? Bruin of wit? En ik heb 1 muur roze, moet dan bijv. bij die muur de plint roze zijn en bij m'n witte muur de plint wit?
Dan moet je dat er eerst uithalen. Een laminaatvloer moet gelegd worden op het beton, en de ondervloer die mijn vriend bedoeld, is een geluidsdempende en beslist geen zeil. Waarschijnlijk zit het zeil los, dat trek je er zo uit.quote:
moet niet nee, maar je mag je laminaat vloer niet strak tegen de muur aan leggen omdat de vloer moet kunnen werken. Een halve centimeter ruimte tussen je vloer en je muur lijkt me niet echt een mooie afwerking.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:14 schreef Barbie het volgende:
[..]
Overigens "moet" je geen plinten, het is niet meer dan een mooie afwerking van je vloer.
Als het linoleum goed en glad ligt, is dat een perfecte basis voor laminaat, lekker laten liggen dus. Groene platen erop en laminaat eroverheen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:17 schreef P.F het volgende:
Ik heb een rol ondervloer gekocht,
het linoleum mag ik er niet uithalen en volgens mij maakt 't niet zo veel uit?
Thanks!!
Wel zo mooi ja...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:28 schreef Sakura het volgende:
[..]
moet niet nee, maar je mag je laminaat vloer niet strak tegen de muur aan leggen omdat de vloer moet kunnen werken. Een halve centimeter ruimte tussen je vloer en je muur lijkt me niet echt een mooie afwerking.
Plinten moeten dus niet, maar het is wel een plee gezicht.
Kan in wild verband, maar je moet wel minimaaal 30 cm verloop hebben tussen de kopse kanten als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 23:05 schreef hierissieweer het volgende:
Overigens: 10% extra is genoeg ivm met het verzagen enzo?
En laminaat kan gewoon in wild-verband gelegd worden, of moet het echt "halfsteens"?
Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 1 februari 2009 04:15 schreef kwakveense het volgende:
oh en die groene onderplaten moet je ook niet te strak leggen (ik zie dat PF iets anders dan platen heeft, maar asl algemene tip) ik had ze mooi strak gelegd, en niet gerealiseerd dat die krengen óók uitzetten. kwam een da later terug bij een fris-golvende vloer... en de platen zijn nooit meer helemaal plat geworden, ik voel ze onder mn vloerbedekking...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |