Ja, sda staat voor een verwijzing naar een SATA schijf als ik het goed heb (en ik heb een SATA schijf). Ik kan met fdisk /dev/sda en dan p ook al mijn partities zien.quote:foto Op vrijdag 30 januari 2009 01:02 schreef spone het volgende:
Simpele vraag: je weet zeker dat /dev/sda naar de goede harddisk verwijst en niet naar een cardreader ofzo?
Zondequote:foto Op zaterdag 31 januari 2009 02:28 schreef elfzesendertig het volgende:
Nu krijg ik de (blijkbaar) beruchte Input/output error tijdens de installatieIk download nu maar de Alternate Installation en ik hoop dat die werkt. Anders moet ik mijn mening over Ubuntu toch bijstellen, met alle vaagheden die het met zich meebrengt.
Bedankt voor je hulp, maar heb je het hele topic wel doorgelezen?quote:foto Op zaterdag 31 januari 2009 18:38 schreef loop het volgende:
Je hebt gewoon teveel partities voor een "standaard" distro, je ontkomt er niet aan om het manueel in te stellen (heeft te maken met de primaire en logische partities). Je zal dus het risico moeten nemen dat je het helemaal verkeerd doet en je partities kwijt bent. Je kan nog wel eerst een backup maken van je partities (bv met clonezilla) maar bespaar jezelf tijd en een mogelijke ramp en koop gewoon een nieuwe HD en installeer ubuntu daar op, dat krijg je nu eenmaal als je 3 OS-en op 1 hd wilt.
Had je 1 partitie per OS gehad dan was het misschien wat makkelijker geweest en dan ook nog eens een Dell partitie. Misschien handig om de dell diagnostics te verwijderen, heb je weer een partitie minder. Het zijn toch alleen maar tools van Dell voor HDD en geheugen controle, kun je beter een cd branden met dezelfde tools (systemrescue, hiren's, bart's pe). Misschien wel vantevoren je garantie en support raadplegen als je denkt dat je het nog nodig gaat hebben. En verwijder je swap, opnieuw installatie starten en hopen dat je een nieuwe kunt aanmaken. Je kunt trouwens ook een swapfile (zoals windows pagefile.sys) aanmaken, scheelt ook weer een partitie.
Kennelijk niet zo goed.. je hebt nu de alternate geprobeerd en die is dan wel gelukt?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:40 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Bedankt voor je hulp, maar heb je het hele topic wel doorgelezen?
Die ga ik straks proberenquote:foto Op zaterdag 31 januari 2009 18:53 schreef loop het volgende:
[..]
Kennelijk niet zo goed.. je hebt nu de alternate geprobeerd en die is dan wel gelukt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop