DonJames
quote:
HBO/WO, periode 1.1.2008 - 30.6.2008
Daadwerkelijke studiekosten in deze periode lager dan 2.198,04 euro: aftrek is (1.099,02 – ontvangen beurs)
Daadwerkelijke studiekosten in deze periode hoger dan 2.198,04 euro: aftrek is (studiekosten – 1.099,02 – ontvangen beurs)
HBO/WO, periode 1.7.2008 - 31.12.2008
Daadwerkelijke studiekosten in deze periode lager dan 2.216,04 euro: aftrek is (1.108,02 – ontvangen beurs)
Daadwerkelijke studiekosten in deze periode hoger dan 2.216,04 euro: aftrek is (studiekosten – 1.108,02 – ontvangen beurs)
Je totale aftrekpost Studiekosten wordt dan het berekende bedrag van de eerste periode, plus het berekende bedrag uit de tweede periode, minus de drempel van 500 euro.
Ik heb geen recht meer op de prestatiebeurs, mag ik nu de werkelijke kosten aftrekken?
Dit is bijvoorbeeld het geval als je wat studievertraging hebt opgelopen en als gevolg daarvan geen prestatiebeurs meer krijgt Je moet de berekening zoals hierboven gebruiken als je recht hebt op studiefinanciering volgens de Wet Studiefinanciering 2000. Onder het begrip studiefinanciering vallen ook:
-een aanvullende IBG-lening
-een OV-jaarkaart
Ook als je hiervan wel gebruik kán maken, maar dit vrijwillig niet doet, heb je nog steeds recht op studiefinanciering. Je mag in dat geval dus nog steeds niet de werkelijke kosten aftrekken, maar je hebt te maken met bovenstaande berekeningen.
ik ben niet zo goed met belasting dingen,, iemand die mij kan helpen?
Ik heb WO opleiding gevolgd gedurende 2008.
Ik kom niet meer in aanmerking voor een prestatiebeurs, wel voor een lening (0 euro, dan kan je je OV mooi houden...)
welk bedrag kan ik nu opgeven bij de belasting dienst?