Credendo_vides ging eens solliciteren. Omdat ik niet heel tevreden meer ben met mijn huidige baan, ben ik aan het solliciteren geslagen. In de sector ICT lukt dat nog wonderwel. Zo heb ik meerdere sollicitaties lopen en inmiddels een aanbieding op zak. Mooi zou je zeggen, maar vorige week ben ik ook gaan sollicicteren bij een gelijksoortig bedrijf. Goed gesprek gehad, ik was door alle gesprekken heen en zou doorgaan voor het arbeidsvoorwaardelijke gesprek en ik zou daarvoor uiterlijk vorige week donderdag terug gebeld worden. Ik dus helemaal blij, want dat bedrijf betaald goed
Donderdag echter geen telefoontje. Vrijdag ook niet. Ik denk, ik geef het een weekendje rust, anders komt het ook zo wanhopig over en je moet mensen ook niet teveel achter de broek zitten. Maandag: geen telefoontje. Verdikkie. Ik dinsdag even gebeld. "Ja die pipo van HR is even naar blablabla, hij belt u tegen het einde van de dag terug." Ik dus weer wachten, daar werd ik inmiddels erg goed in
Ook die dinsdagmiddag geen telefoontje. Ik had zoiets van WTF

en besloot om vandaag weer terug te bellen. "Helaas, pipo van HR heeft een vrije dag." Maar men vroeg me om mijn mobiele nummer en men verzekerde me dat ik morgen teruggebeld zou worden voor een datum van het arbeidsvoorwaardelijke gesprek.
Het is dat het bedrijf goede arbeidsvoorwaarden heeft. Anders had ik al meteen bedankt voor de functie
Klacht: sollicitateurs die je niet terugbellen na een succesvolle sollicitatieronde