NIET naar Australië gaan dan! Op de meeste universiteiten is dus absoluut geen 'laid back' sfeer maar juist het omgekeerde!quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:32 schreef ssebass het volgende:
de laid back sfeer bevalt mij wel.
Wou precies hetzelfde zeggen...quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:56 schreef thijsltc het volgende:
[..]
NIET naar Australië gaan dan! Op de meeste universiteiten is dus absoluut geen 'laid back' sfeer maar juist het omgekeerde!
Dit is inderdaad een goede. Heb er al een paar leuke tussen zien staan. Zag ook iets moois op de university of Nottingham. Die uni ziet er daarbij ook nog eens erg mooi uit.quote:
werkervaring is handigquote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:32 schreef ssebass het volgende:
Haha ja dat zal wel mooi zijn. Nee ik ben niet te laat want ik spreek hier over 2010. Ik denk er ook over om eerst een half jaar als projectapotheker te werken en eventueel te reizen. Is werkervaring overigens een pre?
Ja dat is ook leuk. Waar doe je dat? Is dat in California (aan jouw username te zien)?quote:Op zondag 1 februari 2009 16:26 schreef Californium het volgende:
[..]
werkervaring is handig![]()
Ik doe verder geen PhD hoor... alleen een 10 maanden research project...maar goed....
Waarom dat dan?quote:werkervaring is handig
Edinburgh! mijn username is een elementquote:Op zondag 1 februari 2009 18:41 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat is ook leuk. Waar doe je dat? Is dat in California (aan jouw username te zien)?
Maar wordt dat ook zo gezien door de opdrachtgevers van een onderzoek? Dat ze niet denken: "dat is weer zo'n buitenstaander die het allemaal pragmatisch wil oplossen" of zo...quote:Op maandag 2 februari 2009 09:36 schreef Californium het volgende:
[..]
Maar werkervaring is altijd wel handig... dat je een beetje weet wat je doet...
ehm... nah denk het niet... Ik denk dat PI's juist iemand willen die weet wat hij doet.... Die al wat research ervaring heeft.....quote:Op maandag 2 februari 2009 18:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maar wordt dat ook zo gezien door de opdrachtgevers van een onderzoek? Dat ze niet denken: "dat is weer zo'n buitenstaander die het allemaal pragmatisch wil oplossen" of zo...
ff zoeken!quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:00 schreef GR het volgende:
[..]
Die is inmiddels gesloten. Is er inmiddels alweer een nieuwe geopend? want het is een interessant traject waar ik graag meer over wil weten.
Netwerken is erg belangrijk in de academische wereld. Veel PhD-plekken worden intern ingevuld, zonder dat er ooit een vacature komt. Stel je scriptiebegeleider dus in een vroeg stadium op de hoogte van je plannen. Leer daarnaast zo veel mogelijk andere mensen in je vakgebied kennen en laat ze weten dat je graag een PhD in het buitenland zou willen doen. Kortom: gooi lijntjes uit. Zoveel mogelijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:32 schreef ssebass het volgende:
Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben en waar je dit soort plekken het best kunt vinden (vacatures). Ik zal ook eens bij de uni informeren, want dat is altijd wel een goede insteek. Ik zat zelf overigens te denken aan Australie (heel origineel ik weet het). Ik weet dat ze daar staan te springen om medisch geschoolde mensen en de laid back sfeer bevalt mij wel. Ik vraag mij uberhaupt af hoe moeilijk het is om een plek te bemachtigen. Ik heb in mijn studententijd ook wel lekker gefeest dus ik zal met zo'n lijst niet aan kunnen komen op Harvard
ehm.... Ben inmiddels net klaar, maar ik liep stage op cell biologie... de universiteit heeft meerdere groepen maar degeen waar ik in zat was erg leukquote:Op donderdag 2 juli 2009 12:33 schreef BioDuk het volgende:
@Californium:
Loop je inmiddels nog steeds stage in Edinburgh? Ik studeer ook biologie in Nijmegen en was zelf ook aan het kijken naar een stage of (mogelijk later) een PhD plaats in Edinburgh. Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat jouw ervaringen zijn daar in schotland (Leuke groep? (toevallig cell biology of structural & molecular?), hoe heb je het geregeld? Kosten? alles eigenlijk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |