abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65503067
Ik studeer als het goed is dit jaar af en ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen. Nu lijkt het mij nuttig om in de tijd dat ik hier over nadenk een PhD te gaan doen in het buitenland. Ik heb vorig jaar ook op de UCSD gezeten en ik kan gewoon niet meer wennen in NL.

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben en waar je dit soort plekken het best kunt vinden (vacatures). Ik zal ook eens bij de uni informeren, want dat is altijd wel een goede insteek. Ik zat zelf overigens te denken aan Australie (heel origineel ik weet het). Ik weet dat ze daar staan te springen om medisch geschoolde mensen en de laid back sfeer bevalt mij wel. Ik vraag mij uberhaupt af hoe moeilijk het is om een plek te bemachtigen. Ik heb in mijn studententijd ook wel lekker gefeest dus ik zal met zo'n lijst niet aan kunnen komen op Harvard
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 28 januari 2009 @ 19:34:32 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_65503156
Misschien kun je in Promoveren #2 wat vinden.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_65523080
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:32 schreef ssebass het volgende:
de laid back sfeer bevalt mij wel.
NIET naar Australië gaan dan! Op de meeste universiteiten is dus absoluut geen 'laid back' sfeer maar juist het omgekeerde!
pi_65523528
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 11:56 schreef thijsltc het volgende:

[..]

NIET naar Australië gaan dan! Op de meeste universiteiten is dus absoluut geen 'laid back' sfeer maar juist het omgekeerde!
Wou precies hetzelfde zeggen...
pi_65543173
Hmm ja op de uni zelf maakt mij niet uit, maar gewoon de rest van de tijd. Daarbij heb ik juist het tegenovergestelde gehoord. Ik heb zelf in de VS op de uni gezeten (california) en daar vond ik het ook al heel laid back.
pi_65545494
Ik heb stage gedaan in Amerika. Er werd daar door allerlei groepen aan mij "getrokken" om bij hun de PhD onderzoek te doen; de Nederlandse universitaire opleiding staat over het algemeen zeer goed aangeschreven daar. Andersom hoeft dit niet altijd zo te zijn. Met een Nederlandse PhD kun je makkelijk een baan vinden in Amerika, een Amerikaanse PhD is niet perse een goede ticket voor een goede baan in Nederland.

Als je in het buitenland je PhD onderzoek wilt doen is het zeer belangrijk om af te vragen of dit van hetzelfde niveau is als promotieonderzoek in Nederland. Doet in Nederland de universiteit er niet zo toe, in het buitenland kan het heel belangrijk zijn aan welke universiteit je je doctoraat haalt en bij welke instituut je onderzoek hebt gedaan. De spreiding daar is veel groter; je hebt hele slechte universiteiten of groepen en hele goede (nog beter dan het gemiddelde in Nederland).
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_65547159
Hmm ja dat weet ik. Ik zat zelf bij neuroscience op de UCSD dat is de beste ter wereld gevolgd door Cambridge. Die PhD doe ik ook om een leuke tijd te hebben en mijzelf te ontwikkelen. Niet zozeer met het oog op een betere baan, want daarvoor is het niet echt nodig.
pi_65561000
voor UK: findaphd.com

Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_65561047
o en ben je dan niet een beetje laat met aanmelden op dit moment zijn er in de kamer naast mij gesprekken voor potentiele kandidaten
pi_65576674
Haha ja dat zal wel mooi zijn. Nee ik ben niet te laat want ik spreek hier over 2010. Ik denk er ook over om eerst een half jaar als projectapotheker te werken en eventueel te reizen. Is werkervaring overigens een pre?
pi_65578555
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:40 schreef Californium het volgende:

Dit is inderdaad een goede. Heb er al een paar leuke tussen zien staan. Zag ook iets moois op de university of Nottingham. Die uni ziet er daarbij ook nog eens erg mooi uit.
pi_65627739
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:32 schreef ssebass het volgende:
Haha ja dat zal wel mooi zijn. Nee ik ben niet te laat want ik spreek hier over 2010. Ik denk er ook over om eerst een half jaar als projectapotheker te werken en eventueel te reizen. Is werkervaring overigens een pre?
werkervaring is handig

Ik doe verder geen PhD hoor... alleen een 10 maanden research project... maar goed....
pi_65631693
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:26 schreef Californium het volgende:

[..]

werkervaring is handig

Ik doe verder geen PhD hoor... alleen een 10 maanden research project... maar goed....
Ja dat is ook leuk. Waar doe je dat? Is dat in California (aan jouw username te zien)?
  maandag 2 februari 2009 @ 08:21:26 #14
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_65645998
quote:
werkervaring is handig
Waarom dat dan?

[ Bericht 88% gewijzigd door RobertoCarlos op 02-02-2009 08:27:31 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 2 februari 2009 @ 08:28:20 #15
124676 RobertoCarlos
pi_65646081
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:40 schreef Californium het volgende:

Goeie site trouwens!!!
pi_65647010
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:41 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ja dat is ook leuk. Waar doe je dat? Is dat in California (aan jouw username te zien)?
Edinburgh! mijn username is een element Zoek maar Maar het is wel erg tof! ik doe DNA shit enzo

Maar werkervaring is altijd wel handig... dat je een beetje weet wat je doet...
  maandag 2 februari 2009 @ 18:01:12 #17
124676 RobertoCarlos
pi_65663982
quote:
Op maandag 2 februari 2009 09:36 schreef Californium het volgende:

[..]

Maar werkervaring is altijd wel handig... dat je een beetje weet wat je doet...
Maar wordt dat ook zo gezien door de opdrachtgevers van een onderzoek? Dat ze niet denken: "dat is weer zo'n buitenstaander die het allemaal pragmatisch wil oplossen" of zo...
pi_65692651
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar wordt dat ook zo gezien door de opdrachtgevers van een onderzoek? Dat ze niet denken: "dat is weer zo'n buitenstaander die het allemaal pragmatisch wil oplossen" of zo...
ehm... nah denk het niet... Ik denk dat PI's juist iemand willen die weet wat hij doet.... Die al wat research ervaring heeft.....
pi_70576580
@Californium:

Loop je inmiddels nog steeds stage in Edinburgh? Ik studeer ook biologie in Nijmegen en was zelf ook aan het kijken naar een stage of (mogelijk later) een PhD plaats in Edinburgh. Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat jouw ervaringen zijn daar in schotland (Leuke groep? (toevallig cell biology of structural & molecular?), hoe heb je het geregeld? Kosten? alles eigenlijk )
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:00:09 #20
256934 GR
Cash is fact,profit an opinion
pi_70577243
edit: bedankt robertocarlos

[ Bericht 48% gewijzigd door GR op 02-07-2009 19:34:45 ]
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:24:34 #21
124676 RobertoCarlos
pi_70588084
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:00 schreef GR het volgende:

[..]

Die is inmiddels gesloten. Is er inmiddels alweer een nieuwe geopend? want het is een interessant traject waar ik graag meer over wil weten.
ff zoeken! : Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
pi_70593041
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 19:32 schreef ssebass het volgende:

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben en waar je dit soort plekken het best kunt vinden (vacatures). Ik zal ook eens bij de uni informeren, want dat is altijd wel een goede insteek. Ik zat zelf overigens te denken aan Australie (heel origineel ik weet het). Ik weet dat ze daar staan te springen om medisch geschoolde mensen en de laid back sfeer bevalt mij wel. Ik vraag mij uberhaupt af hoe moeilijk het is om een plek te bemachtigen. Ik heb in mijn studententijd ook wel lekker gefeest dus ik zal met zo'n lijst niet aan kunnen komen op Harvard
Netwerken is erg belangrijk in de academische wereld. Veel PhD-plekken worden intern ingevuld, zonder dat er ooit een vacature komt. Stel je scriptiebegeleider dus in een vroeg stadium op de hoogte van je plannen. Leer daarnaast zo veel mogelijk andere mensen in je vakgebied kennen en laat ze weten dat je graag een PhD in het buitenland zou willen doen. Kortom: gooi lijntjes uit. Zoveel mogelijk.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_70603316
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 12:33 schreef BioDuk het volgende:
@Californium:

Loop je inmiddels nog steeds stage in Edinburgh? Ik studeer ook biologie in Nijmegen en was zelf ook aan het kijken naar een stage of (mogelijk later) een PhD plaats in Edinburgh. Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd wat jouw ervaringen zijn daar in schotland (Leuke groep? (toevallig cell biology of structural & molecular?), hoe heb je het geregeld? Kosten? alles eigenlijk )
ehm.... Ben inmiddels net klaar, maar ik liep stage op cell biologie... de universiteit heeft meerdere groepen maar degeen waar ik in zat was erg leuk iedereen helpt elkaar, samen pauze houden enz enz. Voor stage is het niet zo moeilijk.... Gewoon mailen en dan vragen wat de mogelijkheden zijn... Er is alleen geen stagevergoeding, want financiering is allemaal anders geregeld dan hier! voor een PhD moet je je inschrijven en dan moet je door de PI gekozen worden als 1 van de 3 besten. dan mag je op gesprek komen en dan word je aangenomen voor een beurs en mag je zelf het lab kiezen laat maar zeggen! wederom word dat niet betaald door de PI maar door de school Connecties hebben werkt als een charm! echt haha... En kosten qua leven enzo is opzich wel te doen, tis gelijk aan hier in Nederland laat maar zeggen, als je niets luxe wil als je meer wilt weten, stuur maar even een PM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')