abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3685203
Niemand die me eens achterna komt, mijn moeder heeft het me het liefst het huis uit en dat zegt ze dan tegen mijn zusje, fluisterend, in de veronderstelling dat ik het niet hoor.. ik hoor meer dingen dan ze weet.
En nog komt ze me achterna omdat ze me hoort huilen.
Ik heb helemaal niks, niemand, alleen een vriend.. die er ook niks van snapt en die wel zijn eigen leven heeft.
Ik heb er geen zin meer in maar ik durf er geen einde aan te maken.
De tijd gaat zo traag wanneer ik alleen ben. Ik kijk om de 2 minuten op de klok om te zien dat het "maar" 2 minuten later is en om me weer te realiseren dat mijn leven helemaal niks is, ik wil niet meer
En improved 8-)
pi_3685258
Waarom ga je dan niet het huis uit en probeer je je eigen leven op te bouwen?
pi_3685274
Dat wil ik wel maar ik ben 17, hoe kom ik aan geld om te leven, wat moet ik dan gaan doen als ik het huis uit ben, school misschien maar dan weer, hoe kom ik aan geld om te leven.
En improved 8-)
pi_3685279
Zit je nu op de middelbare school?
pi_3685295
quote:
Op maandag 01 april 2002 12:38 schreef agneria het volgende:
Dat wil ik wel maar ik ben 17, hoe kom ik aan geld om te leven, wat moet ik dan gaan doen als ik het huis uit ben, school misschien maar dan weer, hoe kom ik aan geld om te leven.
er zijn altijd instanties die je kunnen helpen, RIAGG e.d.

en je vriend zou je ook wel mogen helpen, krijg de indruk dat ie dat nu niet doet...

maandag 1 april 2002 @ 12:45:54 #6
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3685325
Misschien moet je jezelf even in je nekvel pakken en uit die negatieve spiraal halen waar je in zit?
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_3685349
quote:
Niemand die me eens achterna komt,... En nog komt ze me achterna omdat ze me hoort huilen...
Ik snap niet wat je hier mee bedoeld. Onduidelijk verhaal.
quote:
Ik heb helemaal niks, niemand, alleen een vriend.. die er ook niks van snapt en die wel zijn eigen leven heeft.
Dan moet je proberen ook een eigen leven te krijgen.
quote:
De tijd gaat zo traag wanneer ik alleen ben. Ik kijk om de 2 minuten op de klok om te zien dat het "maar" 2 minuten later is en om me weer te realiseren dat mijn leven helemaal niks is, ik wil niet meer.
Zie ook mijn reaktie hierboven. Je hebt duidelijk geen eigen leven. Je moet je wel realiseren dat een leuk leven je niet aan komt waaien. Je zal er iets voor moeten doen. Het leven is wat je er zelf van maakt. Als jij maar naar de klok blijft kijken in de hoop dat er wat veranderd zal er nooit wat veranderen. Ik denk dat je moet stoppen met jezelf zielig te vinden. Ga verder wat positiefs doen/zoeken en ga daar goed in worden. Mensen zullen je erom bewonderen en je zult je goed voelen. Niemand houd immers van een huilebalk.
pi_3685353
quote:
Op maandag 01 april 2002 12:38 schreef agneria het volgende:
Zit je nu nog op school?
  maandag 1 april 2002 @ 12:56:09 #9
8885 moralia
Grip op je zak
pi_3685382
Ik ben het helemaal met Smasr eens, "Life's what you make it" en zielig naar de klok staren helpt niet. Klinkt hard maar je zult er achter komen dat het gewoon zo is, niet meer en niet minder.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_3685477
Eens met je moeder praten over hoe jij je voelt,
is dat een idee?
Misschien weet ze niet zo goed wat er allemaal in je om gaat en/of hoe ze daar mee om moet gaan.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_3685481
quote:
Op maandag 01 april 2002 12:56 schreef moralia het volgende:
Ik ben het helemaal met Smasr eens, "Life's what you make it" en zielig naar de klok staren helpt niet. Klinkt hard maar je zult er achter komen dat het gewoon zo is, niet meer en niet minder.
Het is zo makkelijk om te roepen dat iemand met een dip cq depressie zichzelf een schop onder zijn kont moet geven. Het is alleen veel moeilijker om uit te voeren als je in zo'n dip zit. En wat weten we nu van haar situatie? Maar een heel klein deel. Bovendien kan ik me best goed voorstellen dat als een meisje van 17 haar moeder hoort fluisteren dat ze haar het liefst het huis uit heeft, dat een enorme klap geeft.
pi_3685483
Nee ik zit niet meer op school, ik heb vorig jaar de mavo afgerond, en mijn vriend "helpt" me wel, voor zover dat gaat. Hij luistert naar me en accepteert het maar, wat kan hij anders doen.
Ik weet dat naar de klok staren niet helpt maar het is soms zo uitzichtloos
En improved 8-)
pi_3685490
foutje
pi_3685496
quote:
Op maandag 01 april 2002 12:45 schreef moralia het volgende:
Misschien moet je jezelf even in je nekvel pakken en uit die negatieve spiraal halen waar je in zit?
Ja, soms lukt me dat, soms niet en als er weer een ruzie is geweest (hierthuis) stort alles weer in.
En improved 8-)
pi_3685504
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:13 schreef agneria het volgende:
Nee ik zit niet meer op school, ik heb vorig jaar de mavo afgerond, en mijn vriend "helpt" me wel, voor zover dat gaat. Hij luistert naar me en accepteert het maar, wat kan hij anders doen.
hij is waarschijnlijk je meest dierbare persoon nu, dan kan hij ook proberen jou uit die dip te halen; kijken of je het huis uit kan o.i.d.
pi_3685512
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:15 schreef agneria het volgende:

[..]

Ja, soms lukt me dat, soms niet en als er weer een ruzie is geweest (hierthuis) stort alles weer in.

daar zit dus iets fout... of je moet zorgen dat het beter thuis wordt door te praten, of je moet die thuissituatie zien te 'ontvluchten'.
pi_3685519
quote:
Op maandag 01 april 2002 12:48 schreef Smasr het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je hier mee bedoeld. Onduidelijk verhaal.
[..]
niemand die me achterna komt als er ruzie is geweest om me te troosten, maar mijn moeder komt wel naar boven om te vragen of ik een broodje wil, en toen ze me hoorde huilen vroeg ze wel wat er was enzo, terwijl ze daarvoor had gezegd dat ze me het huis uit wilde hebben en nog wat meer van die dingen tegen mijn zusje.

En improved 8-)
pi_3685528
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:13 schreef agneria het volgende:
Heb je een baan? Dan kun je op jezelf gaan wonen. Op jezelf wonen klinkt (voor sommigen) moeilijker dan het is.

Maar praat eerst eens met je moeder. Vraag haar waarom ze wil dat je het huis uit gaat en of ze dat echt meent. Misschien was het in een vlaag van kwaadheid en meende ze het niet zo. Mensen zeggen soms domme dingen als ze kwaad zijn.

pi_3685535
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:18 schreef matthijn99 het volgende:

[..]

daar zit dus iets fout... of je moet zorgen dat het beter thuis wordt door te praten, of je moet die thuissituatie zien te 'ontvluchten'.

Er is al zoveel gepraat, ik heb daar geen zin meer in, er word ook vaak tegen me gezegd dat ik mijn best moet doen om het "gezellig" te maken, maar daar heb ik geen zin meer in, het liefst ga ik dus weg, en mijn vriend woont zelf nog thuis.
We willen dan wel gaan samenwonen maar ook nu weer het probleem, waar halen we het geld vandaan aangezien hij wil gaan studeren en ik nog geen idee heb.
En improved 8-)
pi_3685561
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:20 schreef Xenia het volgende:

[..]

Heb je een baan? Dan kun je op jezelf gaan wonen. Op jezelf wonen klinkt (voor sommigen) moeilijker dan het is.

Maar praat eerst eens met je moeder. Vraag haar waarom ze wil dat je het huis uit gaat en of ze dat echt meent. Misschien was het in een vlaag van kwaadheid en meende ze het niet zo. Mensen zeggen soms domme dingen als ze kwaad zijn.

Nee, ik heb geen baan.. ik heb alleen een mavodiploma, beetje ingewikkeld allemaal, maar ik ben ook een soort van "mensenschuw" er is dus nog wel meer aan de hand maar dat is teveel om uit te leggen en ik denk ook niet dat het veel nut heeft om dat te doen nu.
Bovendien ben ik een kloon en wil niet dat bepaalde mensen dit weten van mij.

En ja, mijn moeder zegt soms stomme dingen als ze kwaad is maar als ze het midden in een ruzie zegt doet het me niet veel, maar als ik haar dan hoor praten met mijn zusje en ze zegt zoiets op een rustige manier doet dat inderdaad pijn.
Ze heeft ook eens gezegd tegen datzelfde zusje:

"ga nou niet hetzelfde als haar reageren, zij kan er niks aandoen, zij is ziek, jij niet"

Dan niet precies met die woorden maar ze zei wel dat ik dus "ziek" ben, in mn hoofd..
Dat deed nog het meeste zeer.

En improved 8-)
pi_3685579
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:22 schreef agneria het volgende:

[..]

Er is al zoveel gepraat, ik heb daar geen zin meer in, er word ook vaak tegen me gezegd dat ik mijn best moet doen om het "gezellig" te maken, maar daar heb ik geen zin meer in, het liefst ga ik dus weg, en mijn vriend woont zelf nog thuis.
We willen dan wel gaan samenwonen maar ook nu weer het probleem, waar halen we het geld vandaan aangezien hij wil gaan studeren en ik nog geen idee heb.

dan lijkt me samenwonen ook geen oplossing, gezien je leeftijd en aangezien samenwonen in de praktijk lang niet altijd zo rooskleurig is als het van tevoren lijkt.
Op jezelf wonen lijkt me ook heel lastig op jouw leeftijd, maar war een wil is is een weg. Kan je anders niet tijdelijk bij familie gaan wonen of zoiets?
pi_3685600
Ja, familie zou eventueel wel kunnen maar ik zit hier met een leerplicht, ga niet meer naar school (veel over gepraat met school enzo) ik moet nog wel 2 stagedagen per week volgen. Dus dat is voorlopig ook geen oplossing.
En improved 8-)
pi_3685609
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:26 schreef agneria het volgende:
Nee, ik heb geen baan.. ik heb alleen een mavodiploma, beetje ingewikkeld allemaal, maar ik ben ook een soort van "mensenschuw" er is dus nog wel meer aan de hand maar dat is teveel om uit te leggen en ik denk ook niet dat het veel nut heeft om dat te doen nu.
Bovendien ben ik een kloon en wil niet dat bepaalde mensen dit weten van mij.

En ja, mijn moeder zegt soms stomme dingen als ze kwaad is maar als ze het midden in een ruzie zegt doet het me niet veel, maar als ik haar dan hoor praten met mijn zusje en ze zegt zoiets op een rustige manier doet dat inderdaad pijn.
Ze heeft ook eens gezegd tegen datzelfde zusje:

"ga nou niet hetzelfde als haar reageren, zij kan er niks aandoen, zij is ziek, jij niet"

Dan niet precies met die woorden maar ze zei wel dat ik dus "ziek" ben, in mn hoofd..
Dat deed nog het meeste zeer.

Het kan toeval zijn, maar ik zie een bepaald verband. Als je dit soort dingen maar vaak genoeg te horen krijgt, ga je er zelf in geloven. Als mensen bijvoorbeeld vaak tegen je zeggen dat je dom bent, dan ga je je ook echt dom voelen.
Hoe vaak zegt jouw moeder dit soort dingen tegen of over je? Als dat met enige regelmaat en door de jaren heen gebeurt, is het logisch dat je mensenschuw wordt. Je wordt immers vreselijk onzeker. Ga eens bij jezelf na of het mogelijk is dat je van jezelf weet dat je niet 'ziek' bent, maar dat je het begint te geloven omdat het tegen je gezegd wordt.
pi_3685643
sorry het blijft foutgaan
pi_3685657
quote:
Op maandag 01 april 2002 13:32 schreef Xenia het volgende:

[..]

Het kan toeval zijn, maar ik zie een bepaald verband. Als je dit soort dingen maar vaak genoeg te horen krijgt, ga je er zelf in geloven. Als mensen bijvoorbeeld vaak tegen je zeggen dat je dom bent, dan ga je je ook echt dom voelen.
Hoe vaak zegt jouw moeder dit soort dingen tegen of over je? Als dat met enige regelmaat en door de jaren heen gebeurt, is het logisch dat je mensenschuw wordt. Je wordt immers vreselijk onzeker. Ga eens bij jezelf na of het mogelijk is dat je van jezelf weet dat je niet 'ziek' bent, maar dat je het begint te geloven omdat het tegen je gezegd wordt.

Nou, ik weet dat ik niet "ziek" ben, ik ben een vrij normaal mens maar als je eigen moeder dat over je zegt doet dat pijn.
Onzeker ben ik wel, veel gepest op de middelbare school, altijd met mijn uiterlijk, dat is dan ook nog iets kuts ik voel me superlelijk. Maar dat heeft hier vrij weinig mee te maken denk ik.
En improved 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')