Wat denk je dat Herbert zou doen als er in Nederland iemand van het kaliber Boonen rondreed? Nu is alles gefocust op Menchov en Freire, en dat zijn, hoewel de laatste een held is, niet bepaald smaakmakers. Bovendien verliezen ze bij de Belgen het overzicht niet uit het oog en is het algehele commentaarniveau gewoon een stuk hoger.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee, van dat chauvinisme van de belgen wordt je vrolijk
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Belgisch chauvinisme kan ik beter hebben dan die op Nederlandse tv. Vind ik wel aandoenlijk ofzo, zolang ze maar niet te veel winnen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Was inderdaad tijdens de etappes van de Eneco-tour die door Nederland liepen dat Boogerd er was. Groenendaal zei het ook al vandaag, in Belgie is er gewoon meer interesse voor veldrijden/wielrennen. Hier komt de interesse van de NOS pas weer als er voldoende Nederlands succes is. En toegegeven, die prestaties zijn de afgelopen jaren niet bijzonder groot geweest. Vandaar dat schaatsen zo vaak vergeleken wordt met het veldrijden in Belgie, mensen kijken er graag naar omdat er bijzonder veel kans is dat een landgenoot wint. En voor schaatsen is enorm veel aandacht in Nederland. Eigenlijk onevenredig terwijl schaatsen een zo mogelijk nog minder internationale sport is als veldrijden.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat de Nederlandse renners (weg of veld) ook gewoon liever bij de Belgen op bezoek gaan. Boogerd deed, eerder toevallig, wat uurtjes van een tourrit bij de NOS, maar zat daarna bijna de hele Enecotour als cocommentator bij Sporza (dacht toch dat het de Eneco was).
Groenendaal vond het geen probleem om een dag voor de wedstrijd nog wat bij Karl te komen zitten, zowat de hele Nederlandse ploeg werd na de junioreswedstrijd geïnterviewed, Eising in de studio. Tijdens de Tour volgde de Rabo-bus gewoon de koers op Sporza. Er zijn zoveel voorbeelden. Te veel. Dat dat de NOS zelf nog niet is opgevallen.
Nou... het zegt genoeg dat Veldrijden zowel in België (Vlaanderen) als bijna in Nederland (nog niet omdat KNWU betaald voor kleine landjes om ze te laten deelnemen) geen topsport meer is..quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:06 schreef Burghardt het volgende:
[..]
Eigenlijk onevenredig terwijl schaatsen een zo mogelijk nog minder internationale sport is als veldrijden.
De enige reden dat het "iets" internationaler lijkt, is de kans op een Olympische deelname.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Nou... het zegt genoeg dat Veldrijden zowel in België (Vlaanderen) als bijna in Nederland (nog niet omdat KNWU betaald voor kleine landjes om ze te laten deelnemen) geen topsport meer is..
De toppers uit het veldrijden komen naast uit Nederland en belgië voornamelijk uit Italië en Frankrijk. In het schaatsen is dit toch internationaler met o.a. Nederland, Duitsland, Italië, Amerika, Canada, Japan, Zuid-Korea, China
Het Olympische mountainbiken is in ieder geval een heel stuk minder internationaal dan het schaatsen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De enige reden dat het "iets" internationaler lijkt, is de kans op een Olympische deelname.
Dat is dan ook 20 jaar jonger als olympische sport en daar zijn maar 6 medailles te verdienen, bij het schaatsen zijn dat er 36 als ik me niet vergis, dat is veel voor zo'n kleine sport. Heel veel. Als je je daar dan op gaat focussen als groot sportland met de bijhorende investeringen, kan je meteen een medaille of 10 halen, in het mountainbiken 1 of 2.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het Olympische mountainbiken is in ieder geval een heel stuk minder internationaal dan het schaatsen.
Qua kijksport is cross zeker interessanter. Daarom is het eigenlijk ook jammer dat landen als Zwitserland en Duitsland afhaken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Uiteraard ben ik als Belg nauwelijks objectief, maar ik durf toch te stellen dat het veldrijden voor de doorsnee Bulgaar (kortom iemand die geen van beide sporten kent) een interessantere kijksport is dan het schaatsen, zeker als het over de langere afstanden gaat. De sprintafstanden vallen (soms) nog mee, maar de rest is een continu afratelen van tussentijden terwijl schaatsers eindeloos rondjes afmalen. Ik kan best begrijpen dat fans dit ongemeen boeiend vinden, maar de occasionele sportliefhebber gaat volgens mij toch liever een vettige, spectaculaire veldrit van een uurtje zien.
Uiteindelijk draait alles rond commercie, inkomsten en hoe makkelijk je iets kan verkopen aan mensen met een "limited attention span" en het veldrijden lijkt me daar een veel groter potentieel te hebben.
Nou ja goed, feit is dat een stuk of 20 landen serieus vertegenwoordigd zijn. Een pak meer dan bij pakweg rodelen, bobsleeën, langlaufen om maar eens een paar willekeurige wintersporten te noemen. Waarom schaatsen dan steeds als voorbeeld moet dienen zie ik niet, voor een Olympische Wintersport is het internationale karakter van het schaatsen gewoon prima.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is dan ook 20 jaar jonger als olympische sport en daar zijn maar 6 medailles te verdienen, bij het schaatsen zijn dat er 36 als ik me niet vergis, dat is veel voor zo'n kleine sport. Heel veel. Als je je daar dan op gaat focussen als groot sportland met de bijhorende investeringen, kan je meteen een medaille of 10 halen, in het mountainbiken 1 of 2.
Stuk of 20 landen bij welke sport?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou ja goed, feit is dat een stuk of 20 landen serieus vertegenwoordigd zijn. Een pak meer dan bij pakweg rodelen, bobsleeën, langlaufen om maar eens een paar willekeurige wintersporten te noemen. Waarom schaatsen dan steeds als voorbeeld moet dienen zie ik niet, voor een Olympische Wintersport is het internationale karakter van het schaatsen gewoon prima.
Klopt niet. Gaat om een uitspraak van de Vlaamse minister van Sport & Cultuur. Bertje "bleiter" Anciaux ...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:52 schreef tong80 het volgende:
Trouwens de Belgische regering heeft de sponsoring gestopt voor het veldrijden.
Of was dat al gepost ?
Dat zeg ik dus, in het schaatsen zijn er meer landen met medaillekandidaten dan in het langlaufen. Verder overigens niets mis met langlaufen hoor.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:58 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Stuk of 20 landen bij welke sport?
Je noemt trouwens langlaufen. Dat vind ik voor een wintersport nog wel redelijk internationaal. Daarbij kom ik met Noorwegen, Zweden, Finland, Rusland, Duitsland, Tsjechië, Zwitserland, Italië, Slovenië, Frankrijk, Polen, Estland en Canada toch aan een land of 13 dat straks in Vancouver plakken kan winnen. Niet dat dat ook automatisch gebeurt, maar dit zijn wel landen die in de wereldbeker een rol spelen.
Dat is bij bobslee en rodelen toch een stukje minder.
quote:za 31 jan 2009 - Carnaval teistert Belgische veldrijders
OSSENDRECHT - Tegenover het Ossendrechtse hotel waarin de Belgische veldrijdersploeg verblijft, bevindt zich een aantal cafés. Laat net dit weekend in Ossendrecht de opening van het carnaval zijn. De Belgische bond heeft bij De Harmoniezaal, De Snor en De Boulevard het verzoek ingediend om toch zeker vanaf middernacht het geluidsvolume terug te draaien om de nachtrust van de renners niet te verstoren. Dat verzoek is als ‘onhaalbaar’ weggehoond.
Sterker nog: boze tongen beweren dat Lars Boom steun uit onverwachte hoek krijgt. Er zou vanavond een biertje méér worden getapt en de volumeknoppen gaan net wat verder open…
Omdat het ook gaat over kleine landen die zo gek zijn van een kleine sport (veldrijden/schaatsen) dat ze er een volledig sportseizoen hele weekendprogrammaties aan besteden. Ik weet niet of er landen zijn die elke semi relevante wereldbekerwedstrijd van het rodelen uitzenden met miljoenen kijkers.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:54 schreef wimderon het volgende:
Waarom schaatsen dan steeds als voorbeeld moet dienen zie ik niet, voor een Olympische Wintersport is het internationale karakter van het schaatsen gewoon prima.
Duitsland besteedt nog veel meer aan wintersporten. Het is alleen dat er meer wintersporten waar Duitsers een rol van betekenis spelen, dat ze meer afwisselen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat het ook gaat over kleine landen die zo gek zijn van een kleine sport (veldrijden/schaatsen) dat ze er een volledig sportseizoen hele weekendprogrammaties aan besteden. Ik weet niet of er landen zijn die elke semi relevante wereldbekerwedstrijd van het rodelen uitzenden met miljoenen kijkers.
Ik denk dat er buiten Nederland geen enkel land is waar al die schaatszooi wordt uitgezonden en er is geen enkel land buiten België (nou ja, Vlaanderen) waar zovel crossbrol op het scherm wordt gegooid. Vanuit dat standpunt zijn ze elkaars beste vergelijkpunten.
Hé vriend niet uit je nek lullen hé! Adrianus moet ook roeien met de riemen die hij heeft. En als je een wedstrijd op persoonlijke titel naar Hoogerheide kunt halen weet iedereen wat voor een parcours er maximaal mogelijk is. Wanneer het nu tien graden boven nul geweest zou zijn hoorde je weer anderen klagen dat zo een modderkoers toch niet normaal meer is en dat dat sinds Zillebeke toch niet meer in het moderne veldrijden thuis hoort.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Een goed parcours is in alle weersomstandigheden een goed parcours. Dit is geen goed parcours. Maar zoiets weet je als je het laat uittekenen door Van der Poel, dus dat konden ze al jaren zien aankomen.
Dat stond ik me vanmiddag in die kou dus ook te bedenken. Er zouden morgen best een aantal wegrenners mee kunnen doen. En die zouden het gros er nog af rijden ook.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:30 schreef Tommeke het volgende:
'BOONEN, BOONEN!!! BOONEN!!! en Petacchi wint'
Ze hoeven maar één keer per ronde van de fiets. Niet noemenswaardig dus.quote:Op zondag 1 februari 2009 01:33 schreef jens007 het volgende:
Doe niet zo mal man. Alleen al het fiets op- en af kost hen telkens seconden. Je onderschat het echt.
Morgen iig live genieten daar in Hoogerheide![]()
En al een kleine 10 seconden voorsprongquote:Op zondag 1 februari 2009 11:32 schreef TheArt het volgende:
Compton is nu al weg.
niet als ze weer dat tennis er tussendoor gooienquote:Op zondag 1 februari 2009 11:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Soms is de NOS wel beter dan de VRT
Ze schakelen toch nog met het tennis, dus het is nog niet alles.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:35 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Soms is de NOS wel beter dan de VRT
Dat is waar maar beter dan helemaal niks.quote:Op zondag 1 februari 2009 11:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ze schakelen toch nog met het tennis, dus het is nog niet alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |