Door gebrek aan beter gaat het er in de pers de laatste dagen vooral over of de Belgen nu al dan niet een blok gaan vormen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:23 schreef franklop het volgende:
Al: "De Belgen rijden trager door stress"
wo 28/01/09 - Zondag is Lars Boom op het WK in eigen land de topfavoriet. Hij rekent op de steun van Thijs Al, die de Belgen nog even jent. "Ik denk dat de Belgen bang zijn", zegt de Nederlander aan de NOS.
Volgens Thijs Al zit de angst er goed in bij de Belgische veldrijders. "Lars steekt er bovenuit en Stybar is ook goed", zegt Thijs Al. (PhotoNews) "Bij de Belgen zit de angst om weer een WK te verliezen er goed in. Voor het wereldje zou het goed zijn als een niet-Belg het WK wint."
"Het WK is en blijft een speciale wedstrijd en dat zie je ook bij de Belgen. Vorig jaar zag je drie of vier Belgen al trager rijden door de stress. Als de druk weg was, konden ze weer vliegen."
De psychologische oorlogsvoering tussen de Belgen en Lars Boom is al even aan de gang.
"Lars is mentaal erg sterk en speelt graag met de Belgische crossers. Dat vind hij het mooiste", zegt Al.
Sven Nys en Bart Wellens riepen al op om een Belgisch blok te vormen. "Daar is het al te laat voor", denkt Al. "Wij hebben vorig jaar op het WK in Treviso getoond dat we één team zijn. En nu willen zij dat plots ook doen." "Ik kan een outsider zijn op het WK"Al won dit seizoen de WB-cross in Zolder en de Scheldecross in Antwerpen. Denkt hij niet aan zijn eigen kansen? "Met wat slimheid zit het podium er misschien in voor mij. Ik kan een outsider zijn, maar blijf realistisch
Groenendaal spoorde hem wel aan te demarreren in de laatste ronde, wat hem uiteindelijkd e titel opleverde, maar hij was inderdaad wel de sterkste.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:37 schreef Beregd het volgende:
[..]
Door gebrek aan beter gaat het er in de pers de laatste dagen vooral over of de Belgen nu al dan niet een blok gaan vormen.
Ik vind het al bij al een beetje een dwaze discussie, want in slechts heel weinig cyclocrosswedstrijden is het ploegenspel echt van belang. Als blok rijden zal gewoon betekenen dat ze elkaar niet zullen terughalen, wsch.
Het vorige WK heeft Boom niet gewonnen door het Nederlands blok, maar omdat Boom zelf te sterk was.
het parcours is verre van saai. Het loopt constant op en af en het stuk asfalt naar de finish loopt ook al lichtjes bergop. er zitten wel meer afdalingen in en klimmetjes in. maar als het vriest zal het minder zwaar zijn dan als het modderig is. wel een voordeel met een harde ondergrond kan de spanning er langer in blijven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:45 schreef vivelafete het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het parcours? Ik heb net even de animatie zitten bekijken, maar er zit wel heel weinig 'leuks' in. 1 brug, 1 trapje en een afdalinkje. Verder alleen maar plat en een gigantisch lang asfasltstuk.
Ik snap dat ze een parcours voor boom wilden maken maar dit is wel erg saai.
Ok, misschien zijn die stukjes niet zo goed te zien op die animatie. Toch mis ik nog wat objecten, dat vind ik zelf wat leuker om naar te kijken. Dingen zoals grote trappen, kort draaien, balken, zandbakken en afdalingen zitten er te weinig in wat mij betreft.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het parcours is verre van saai. Het loopt constant op en af en het stuk asfalt naar de finish loopt ook al lichtjes bergop. er zitten wel meer afdalingen in en klimmetjes in. maar als het vriest zal het minder zwaar zijn dan als het modderig is. wel een voordeel met een harde ondergrond kan de spanning er langer in blijven.
Nee, dan krijg je helemaal een compleet Belgenfestijn. Van der Poel is verantwoordelijk voor het parcours en die heeft het, op zich logisch in Nederland, op maat van Boom gemaakt. Het is inderdaad geen spectaculair parcours, maar wel een parcours waar de sterkste over het algemeen zal winnen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:05 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ok, misschien zijn die stukjes niet zo goed te zien op die animatie. Toch mis ik nog wat objecten, dat vind ik zelf wat leuker om naar te kijken. Dingen zoals grote trappen, kort draaien, balken, zandbakken en afdalingen zitten er te weinig in wat mij betreft.
Ik vind eigenlijk dat een wk-parcours al deze elementen in zich moet hebben, zodat de echt sterke alleskunners overblijven.
Denk dat de UCI ook wel een vinger in de pap heeft wat dat betreft. Zal wel in de regels een bepaald aantal % dat asfalt moet zijn ofzo, want over het algemeen zijn de stroken asfalt (naar mijn idee) langer op een WK dan tijdens andere crossen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Maar in geen enkele cross horen lange stroken asfalt thuis, dat is gewoon bullshit.
Ik ben het eens en oneens met Albert. Ik denk ook dat Boom te pakken is, maar dat het niet gaat gebeuren.quote:Niels Albert: "Boom wordt geen wereldkampioen"
Voor Niels Albert staat er het komende weekend tijdens de WK veldrijden in Hoogerheide veel op het spel. Na zijn val eerder dit seizoen, hoopt de Belg zijn seizoen nog enige glans te kunnen geven door de wereldtitel te behalen.
"We hebben afgesproken met de Belgische ploeg dat we elkaar niet in de vernieling zullen rijden," zegt Albert in de Provinciale Zeeuwse Courant. "Het zal echter niet betekenen dat ik mijn kansen zomaar opoffer. In de eerste plaats zal ik starten om zelf wereldkampioen te worden. Dat geldt ook voor mijn landgenoten, zo zit een Belg nu eenmaal in elkaar."
Over zijn Nederlandse concurrent Lars Boom zegt de 22-jarige Belg: "Boom wordt geen wereldkampioen. De laatste weken vond ik hem niet sterk rijden en ik denk dat hij niet zo sterk is zoals hij zegt. Hij is te pakken."
(vries)kou, geen neerslag dacht ik.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welk weer wordt er verwacht voor de volgende dagen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |