abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65469084
hallo allemaal,

Misschien een beetje erg vroeg maar ik ben nu al wat aan het sparen tegen de hitte die ons weer in de komende zomer te wachten staat. Daarom ben ik nu wat ideeen aan het opdoen zoals deze:

weten jullie of die bamboe-rolgordijnen die te koop zijn bij o.a. de Xenos goed werken tegen de hitte? Wie heeft er ervaring mee? Hier is de link naar die krengen: http://www.xenos.nl/prijs(...)/bamboe_rolgordijnen
ze komen dan op het balkon te hangen en voor de vele ramen die ik heb.

[ Bericht 14% gewijzigd door SanderVV op 27-01-2009 20:56:52 ]
pi_65471375
Ik heb ze ook in de keuken, ze helpen niet echt tegen de hitte en ze zitten ook altijd naar beneden. Ze omhoog en laag doen is vervelend, om nog maar te zwijgen over het monteren en op maat maken.
Everyone is entitled to My opinion.
pi_65472571
Ik heb ze ook, ophangen was erg makkelijk (zijn van die haakjes die we in het hout hebben gedaan boven het raam) En opmaat maken was ook erg makkelijk, gewoon met de schaar geknipt en het bamboe bovenstokje met een kleine zaag afgezaagd.

Maar voor de warmte zullen ze denk ik niet echt helpen, ze zijn best doorzichtig (die bamboe stokjes zitten ruim geweven zeg maar) Ze houden het zonlicht wel ietsje tegen, maar niet heel erg veel, dus ik denk dat ze ook warmte niet erg tegenhouden. Daarentegen wel een leuk strandhuisjes gevoel
  woensdag 28 januari 2009 @ 10:32:27 #4
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_65483528
koelte in huis = zon buiten houden.

Opzich houden ze de zon voor het grootste gedeelte buiten terwijl je toch nog een beetje naar buiten kunt kijken en wat licht binnen laten. Maar ik zou ze niet al enige gordijnen ophangen. Zoals gezegt is het open en dicht doen van deze dingen niet erg handig en als je het echt donker wilt hebben werken ze ook niet goed.
Ik denk trouwens dat horizontale lamellen (luxaflex bijvoorbeeld) beter werkt, daar kun je echt nog door naar buiten kijken en die houden het zonlicht dat in de zomer toch altijd van boven valt een stuk beter tegen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')