Zit hier al jaren maar nooit eens een topic geopend over mijn 65'er mustang.
Heb de auto op mijn 17e gekocht en heb hem nu alweer 8 jaar in mijn bezit. Gekocht als lichte opknapper en na een setje andere velgen en wat kleine dingen stond hij erzo bij:
Destijds wel al een nieuw interieur gepast:
Compleet "pony" (Deluxe) interieur
En toen kwam het idee om het maar gelijk goed aan tepakken
.
Hieronder een opsomming:
Engine302 Crate engine (gloednieuw)
331 stroker kit erin
gesmede zuigers
Ford motorsport nokkenas
GT40 koppen
Grotere kleppen met uitgewerkte kanalen
Edelbrock RPM inlaatspruitstuk
Edelbrock 750CFM 4 barrel carburateur
Edelbrock Brandstofpomp
Petronix elektronische ontsteking
Mallory 8mm bougiekabels
Cobra kleppendeksels
Cobra style luchtfilter
Billet underdrive poelies
100Ampere verchroomde dynamo
C4 automaat bak met shiftkit
Dat zijn de huidige specs, op het moment zijn we bezig met een twin paxton supercharger kit (waarom 1 supercharger als je er ook 2 kan hebben
)
Onderstel + RemmenHier zijn we nog mee bezig en de helft zit eral onder andere helft moet nog gemonteerd worden
Wilwood 4 piston remklauwen
4 link achterwiel ophanging met 9 inch achteras met locker
Total control voorwiel ophanging met coilovers
Explorer achter schijfremmen
Torsion bars
dikkere swaybar voor + achter
Monte carlo brace
Export brace
WielenBoyd coddington magneto's 17 inch (7J voor 8J achter)
InterieurCompleet pony deluxe interieur, alles leder incl alle panelen binnen
Houten GT pony stuur
Centre consule
Rally pac
En verder alles nieuw (handles, hemel, vloerbedekking enz.. enz..)
Uiterlijk:Homemade lak (met dank aan HB design) Geel parelmoer met zilver effect shelby stripes
Uitgerolde wielkasten
Enz.. enz.. de lijst groeit nog we zijn nog druk bezig met bouwen
.
Zo begonnen we:
Helemaal kaal natuurlijk !
Enigste stukje wat gelast moest worden (onder de accubak)
In de epoxy, primer etc..
In de lak
Afschuren en strepen afplakken
En strepen erop !
Auto is na de strepen weer helemaal geschuurd zodat er geen overgang tevoelen is tussen het zilver en de strepen. En daarna weer afgetopt met 6 lagen blanke lak
Een motor mag niet ontbreken natuurlijk
Moet wel een beetje custom blijven, en de originele motorkap schanieren zijn echt ruk
Dus billet exemplaren erop van ringbrothers
Ook diverse delen verchroomd !
En zo zijn we alweer een paar jaar bezig ondertussen
. Hoop hem nu voor de zomer klaar tehebben, wil er weer eens mee gaan toeren
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough