abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66690555
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:05 schreef Tourniquet het volgende:
Hebben ze nog "see you at Pinkpop" of iets dergelijks gezegd?
The Prodigy 100% zeker niet op Pinkpop.

Setlist was gisteravond niet veranderd. Nog maar een paar uurtjes
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:01:36 #152
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_66691896
OUT OF SPACE BITCHES< IK MOET OUT OF SPACE HOREN.

kan je toch niet maken, om die niet te draaien?

maar goed.

kutzooi.

tot vanavond.

ik vertrek over 3 uur naar amsterdam
pi_66695312
Ja baal er ook van dat OOS er uit is, heb OOS gelukkig een paar keer mogen meemaken maar vrienden die meegaan nog niet.

Laatste Twitter van Prodigy: chillin in the dam...
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:36:22 #154
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_66695839
lol

Ik ben pleitte. Veel plezier iedereen!
pi_66697820
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 14:33 schreef mouzzer het volgende:

[..]

The Prodigy 100% zeker niet op Pinkpop.

Laat ze dan maar op Lowlands komen!
  woensdag 4 maart 2009 @ 17:30:07 #156
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_66697841
Gisteren geweest in Köln en ik zou zo weer gaan vanavond!

Wat een retegoede show, iedereen ging helemaal los, zowel op als voor het podium....

In een woord FANTASTISCH!

Veel plezier voor de mensen die kaarten hebben voor in de Melkweg!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_66705059
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 17:30 schreef FrankyMcG het volgende:
Gisteren geweest in Köln en ik zou zo weer gaan vanavond!

Wat een retegoede show, iedereen ging helemaal los, zowel op als voor het podium....

In een woord FANTASTISCH!

Veel plezier voor de mensen die kaarten hebben voor in de Melkweg!
ik ga eens op youtube zoeken naar filmpjes. Heb jij ook wat gefilmd met je mobiel ofzo? Zo ja, kan je het hier ergens posten? Ben benieuwd.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66705161
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 20:22 schreef Thijsssss het volgende:
Ik bel morgen nog wel even met De Melkweg, kijken of zij The Prodigy kunnen overtuigen iets eerder te spelen
Het is alweer tijd terug, maar ik ben eens bij Moby geweest en die begon uiteindelijk pas om 01:00 of 01:30 met zijn optreden. Maar de Melkweg blijft toch open tot 05:00 of 06:00? Ik kon redelijk snel na sluitingstijd weer naar Zwolle waar ik toen woonde. Maarja, wie leest dit nog...

ben benieuwd naar de reacties!
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66715626
Ben kapot!
pi_66719133
wat was de setlist?
..Hardcore als een Technofeestje..
pi_66721152
Melkweg filmpjes

Breathe
Smack my bitch up
Firestarter
Intro
Warrior's dance

Staan er nog veel meer trouwens

[ Bericht 39% gewijzigd door Kahlen op 05-03-2009 11:05:59 ]
pi_66728531
Review van concert komt later maar in samenvatting: echt ubervet, zaal ging compleet los op ieder nummer en gewoon gruwelijk optreden. Enig minpuntje was dat het beetje snel voorbij leek al was ik na afloop compleet kapot. The Prodigy

Setlist:

Intro
World's On Fire
Their Law
Breathe
Breathe Dubstep
Omen
Poison
Warrior's Dance
Firestarter
Action Radar Link
Run With The Wolves
Voodoo People
Comanche

Encore:

Invaders Must Die
Diesel Power
Smack My Bitch Up
Take Me To The Hospital

Review van OOR:
THE PRODIGY: VETTE RAVE :: 5-3-2009

Als het uitzinnige succes van THE PRODIGY in de stampvolle Melkweg een ding aantoonde, dan was het wel de bijna verwoestende honger van het publiek naar dancemuziek met een rockgevoel (of vice versa: rockmuziek met een dancegevoel). Het is heel simpel en veel getheoretiseer hoeft er niet aan de pas te komen. Het publiek wil vette beats (‘Supervet!’) en massaal uit z’n dak gaan. Laat dat maar aan The Prodigy over.

Het vreemde van de zaak is dat er eigenlijk maar een paar acts zijn die een dergelijke publieksbelevenis kunnen genereren. Underworld, Chemical Brothers, Faithless en The Prodigy. Noem hen maar: zij die weten hoe je een vette rave verzorgt. Acts die je vandaag de dag vrijwel alleen nog in grote hallen en op festivals ziet en die linken naar de rave-cultuur van 15 jaar geleden. Op diezelfde festivals valt keer op keer te constateren dat zij met hun elektronische beats in staat zijn om tienduizenden tegelijk uit hun dak te laten gaan, waar zelfs de meest succesvolle rockband slechts de pit in vuur en vlam weet te zetten.

In de Melkweg, veel te klein en dus overvol, gaf The Prodigy een dergelijk festivalconcert. De grootschaligheid viel al af te lezen aan de lichtshow, een gigantische wand lampen die voortdurend felle kleuren de zaal in mitrailleerden. Het geluid was navenant. Het bordje met de woorden: ‘This event uses amplified sounds, please take precaution with ear projection in the venue’, hing niet voor niets bij de entree.

Niet dat er veel mensen zich iets van dit advies aantrokken, overigens. Men liet zich maar al te gretig opzwepen door de opruiende vocalen van Keith Flint (broertje van Johnny Rotten) en Maxim Reality en door de Wagneriaans pompende powerbeats van genie Liam Howlett. Een beukende drummer plus constant climaxen bij elkaar gierende gitarist completeerden de podiumbezetting.

Live viel er eigenlijk nauwelijks verschil te constateren tussen de nieuwe songs en de grote Prodigy-hits uit het verleden. Het werk van het recent verschenen Invaders Must Die detoneerde op geen enkele manier tussen classics als Firestarter, Voodoo People, Poison, Diesel Power en Smack My Bitch Up. Sterker nog, ze sloten er naadloos op aan, alsof ook zij niet in 2009, maar midden jaren negentig gemaakt waren. Zo leverde dit optreden muzikaal gezien weinig nieuwe gezichtspunten op, maar wel de conclusie dat een muziekstijl (en band), die lijkt te blijven steken in een groove van vijftien jaar geleden, nog heel vitaal in een behoefte voorziet en een voor een groot deel opmerkelijk jong publiek extreem in vervoering weet te brengen. TOM ENGELSHOVEN

Gezien: MELKWEG, AMSTERDAM (4 MAART)
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:14:33 #164
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_66731803
leuke review, baal dat ik niet aan kaarten kon komen, xie ze iig op RAR en kijk daar erg naar uit.

van welk album is comanche?
  donderdag 5 maart 2009 @ 16:20:07 #165
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_66732085
Is Comanche niet The Big Gun Down van de Lost Beats?
Het was iig wel een heerlijk nummer, met een snoeiharde bass. .

Ohja, het was echt te vet, wel een groot drugshol.
The Most Incredible, Baby
pi_66734860
Als ik zo eens die filmpjes zie, voel ik me enkel beroerder dat ik niet in staat was aan een kaartje te komen in mijn eigen godvergeten stad.
Verbaal terrorist
  donderdag 5 maart 2009 @ 17:42:20 #167
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_66735124
Ik ben echt gesloopt. Hoe zeiknat was mijn tshirt na afloop zeg, blij dat ik nog andere bij me had

Geniaal optreden enige minpuntje voor mij was die 40 min rustpauze tussen noisia en prodigy in.
pi_66735654
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:20 schreef RedGuy het volgende:
Is Comanche niet The Big Gun Down van de Lost Beats?
Het was iig wel een heerlijk nummer, met een snoeiharde bass. .

Ohja, het was echt te vet, wel een groot drugshol.
Comanche is idd The Big Gun Down van de Lost Beats ep. Op de ep vond ik hem een beetje tegenvallen maar live WOW wat een bass!!

Prodigy heeft een nieuw filmpje op hun youtube gezet:

This film is dedicated to everyone affected by the bush fires in Australia, summer 2009. Love and respect The Prodigy
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:01:31 #169
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_66735669
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:42 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik ben echt gesloopt. Hoe zeiknat was mijn tshirt na afloop zeg, blij dat ik nog andere bij me had
Same here!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:13:39 #170
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_66736002
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:00 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Comanche is idd The Big Gun Down van de Lost Beats ep. Op de ep vond ik hem een beetje tegenvallen maar live WOW wat een bass!!

Hij was gruwelijk live he? vond ik ook! En het einde van take me ot the hospital was ook ERG HARD.

Geweldige show
pi_66736382

een vet filmpje waarin je pas ziet hoe los de zaal ging op Breathe.

Wow, ben nog steeds aan t aangenieten aan de pit en de energieke sound. T was springen voor je leven en van links nar rechts jumpen. Als je zo een concert elke dag zou hebben zou je binnen een week 10 kilo kwijt zijn. Ik was ook helemaal gesloopt na afloop! Maar sta graag weer in de frontlinie
Dont hate player 1, hate the game
pi_66737090
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:13 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

Hij was gruwelijk live he? vond ik ook! En het einde van take me ot the hospital was ook ERG HARD.

Geweldige show
TMTTH was ook heerlijk ja, zie 3:17 in het take me to the hospital filmpje wat ik net poste dat moment was zo gaaf Ik weet dat de geluidsman tijdens breaks zoals in Smack My Bitch Up het volume al wat hoger zet zodat zodra de eerste beats er weer in knallen je echt dat BOOM effect hebt, echt geweldig. Me broer stond trouwens opeens recht naast Maxim die even de zaal in gedoken was.

In 2004/5 zaten er nog wel eens wat mindere (AONO) tracks in de set maar gister was echt alles vet! Ik miste alleen Out of Space maar voor de rest Was na paar nummers al doorweekt en daarom top van de security dat ze zoveel water aan het uitdelen waren.
  donderdag 5 maart 2009 @ 18:49:05 #173
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_66737182
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 18:00 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Prodigy heeft een nieuw filmpje op hun youtube gezet:

This film is dedicated to everyone affected by the bush fires in Australia, summer 2009. Love and respect The Prodigy
Lachen filmpje. Wat is die Keith ook veranderd zeg als je 1992 weer voor je haalt.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:00:29 #174
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_66739935
Hoogtepunt was voor mij wel Run With The Wolves.
Wat een energieke plaat zeg, godverdomme. .
The Most Incredible, Baby
pi_66745643
Ik vind jullie allemaal een stelletje klerelijers...
Verbaal terrorist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')