abonnement Unibet Coolblue
pi_65458471
Weer verder!

Omen is vet, de CD veelbelovend.

Spannend welke festivals ze gaan aandoen deze zomer, Lowlands lijkt me vrij logisch. Alhoewel: als ze in het najaar een grote zalen tour gaan doen, en ze bv Ahoy moeten vullen, dan zou het kunnen dat ze LL overslaan.
// Last.fm
pi_65458574
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:42 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik ben wel benieuwd of mensen ook zo overkritisch waren geweest als Liam & the Gang onder de alias Pipo in het geheim een album hadden uitgebracht. Ik weet niet waarom mensen altijd acts overdreven idealiseren tot het punt dat ze geen enkele verwachting waar kunnen maken

Music for the Jilted Generation en Experience hadden ook echt mindere tracks en mindere momenten. Ik ben allang blij dat Prodigy weer op een fatsoenlijke manier terug is. Dat ze daarbij een beetje tegen Justice en een beetje Freestylers aanschuren, soit, maar bedenk dat beide eerdergenoemde acts geen bestaansrecht zouden hebben zonder de prodigy.

Hetzelfde argument lees ik keer op keer op andere fora, het zou op Pendulum lijken. Vergeten wordt echter dat the Prodigy de grondlegger is van de sound met dikke drums en ravey synths en dat Pendulum nu bezig is een stadiumrockact op te zetten. Dat doet de prodigy al jaren met groot succes!

Mijns inziens doet Prodigy gewoon waar hun roots liggen en waar ze goed in zijn. Pompende drums, ravey synths, voicesamples. En dat daarbij weleens een nummertje wat minder is, soit. Ik vond Diesel Power ooit ook verschrikkelijk, nu vind ik het 1 van de vetste tracks van het album. Laat het even inzinken mensen en verwacht geen onmogelijke dingen.
Jij doet net alsof alles wat die bands doen te herleiden is naar The Prodigy. Dat is dus flauwekul.

Alsof Pendulum geen bestaansrecht zou hebben omdat ze volgens jou de sound kopieren van The Prodigy. Zoals Pendulum zelf al ooit eens zei in respons op een forumpost op een d&b-forum:
quote:
if you want to blame anyone for our change in direction, blame led zeppelin, the shadows, the surf coasters, dead kennedys, dick dale, howlin wolf, weather report, tool, in flames, herb alpert, underoath and all the other stuff i've been listening to instead of drum and bass.
En waar denk je dat Liam Howlett de mosterd vandaan heeft gehaald? Check zijn Back To Mine compilatie eens voordat je onzin gaat verkopen.
pi_65458617
Hallo
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:00:14 #5
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65459185
Iedereen z'n smaak. Ik vind Omen vet.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_65459478
Als er hier mensen zijn die hun kaartje kwijt willen, ik heb wel interesse.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:20:09 #8
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65459498
Ja ik probeer nu al weken van mijn kaartjes af te komen maar het lukt maar niet
pi_65459892
Nou vooruit dan maar, ik geef je er een geeltje voor.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_65460156
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:54 schreef PDOA het volgende:

[..]

Jij doet net alsof alles wat die bands doen te herleiden is naar The Prodigy. Dat is dus flauwekul.

Alsof Pendulum geen bestaansrecht zou hebben omdat ze volgens jou de sound kopieren van The Prodigy. Zoals Pendulum zelf al ooit eens zei in respons op een forumpost op een d&b-forum:
[..]

En waar denk je dat Liam Howlett de mosterd vandaan heeft gehaald? Check zijn Back To Mine compilatie eens voordat je onzin gaat verkopen.
Ik heb Rob zelf gesproken, die gaf ronduit toe dat zijn grote inspiratiebron the Prodigy(naast allerlei punk) was. Natuurlijk hebben ze bestaansrecht, daar GAAT het niet om. Het gaat erom dat zij weer verder bouwen op the prodigy. Daar is niets mis mee, maar het is niet zo dat Prodigy Pendulum 'nadoet'. Dan snap je het dus echt niet.

Het stuk wat je quote ondersteunt je punt ook niet echt. Het geeft enkel antwoord waarom ze hun stijl hebben gewijzigd richting rock. Pendulum zijn ook punkjongens van origine. Ze passen echter in een lijn van electronische studio-acts die graag ook live hun ding willen gaan doen in grote venues. En laat Prodigy nu 1 van de acts zijn die energieke electronische muziek als 1 van de eersten op een groot podium wisten te verkopen.

Liam borduurt ook weer verder op anderen, dat heeft niemand ontkent. Ik denk dat wij een onnodig misverstand hebben. Toch kun je niet ontkennen dat the prodigy de weg vrij heeft gemaakt met experience/ music for the jilted generation voor electronische muziek en natuurlijk samen met andere acts en heeft vernieuwd. Dat moeten die andere acts nog maar waarmaken.
Verbaal terrorist
pi_65460841
En dat is het hele probleem. Vroeger was The Prodigy een inspiratiebron, maar nu lopen ze achter de feiten aan. Het lijkt erop dat Liam zich de kritiek die iedereen had op de vorige pla(a)t(en) enorm heeft aangetrokken, en nu al die mensen krampachtig probeert te plezieren door terug te grijpen op hun oude bekende sound.
pi_65461022
Eens met pdoa.
pi_65465856
Prodigy - Omen (Herve's End of the World Remix)
http://www.myspace.com/hervespace
pi_65465950
invaders must die!!


tvp
..Hardcore als een Technofeestje..
pi_65466231
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:57 schreef Aanvoerder het volgende:
De beats van Liam vond ik anders altijd aardig herkenbaar, dus al was het onder de naam Pipo geweest.
Dan doen we een testje zijn dit beats van Liam of niet:

  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:16:43 #16
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_65467699
Ik hoop dat ze op Lowlands gaan komen
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_65467926
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:16 schreef ikookhier het volgende:
Ik hoop dat ze op Lowlands gaan komen
pi_65468348
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:42 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik ben wel benieuwd of mensen ook zo overkritisch waren geweest als Liam & the Gang onder de alias Pipo in het geheim een album hadden uitgebracht. Ik weet niet waarom mensen altijd acts overdreven idealiseren tot het punt dat ze geen enkele verwachting waar kunnen maken

Music for the Jilted Generation en Experience hadden ook echt mindere tracks en mindere momenten. Ik ben allang blij dat Prodigy weer op een fatsoenlijke manier terug is. Dat ze daarbij een beetje tegen Justice en een beetje Freestylers aanschuren, soit, maar bedenk dat beide eerdergenoemde acts geen bestaansrecht zouden hebben zonder de prodigy.

Hetzelfde argument lees ik keer op keer op andere fora, het zou op Pendulum lijken. Vergeten wordt echter dat the Prodigy de grondlegger is van de sound met dikke drums en ravey synths en dat Pendulum nu bezig is een stadiumrockact op te zetten. Dat doet de prodigy al jaren met groot succes!

Mijns inziens doet Prodigy gewoon waar hun roots liggen en waar ze goed in zijn. Pompende drums, ravey synths, voicesamples. En dat daarbij weleens een nummertje wat minder is, soit. Ik vond Diesel Power ooit ook verschrikkelijk, nu vind ik het 1 van de vetste tracks van het album. Laat het even inzinken mensen en verwacht geen onmogelijke dingen.
Eens. Op het punt na dat Jilted Gen. mindere nummers bevat. Beschouw het als een van de allerbeste albums ooit!
pi_65468768
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:54 schreef PDOA het volgende:
En dat is het hele probleem. Vroeger was The Prodigy een inspiratiebron, maar nu lopen ze achter de feiten aan. Het lijkt erop dat Liam zich de kritiek die iedereen had op de vorige pla(a)t(en) enorm heeft aangetrokken, en nu al die mensen krampachtig probeert te plezieren door terug te grijpen op hun oude bekende sound.
Niet mee eens, afgezien van het feit dat ieder Prodigy album kritiek heeft gekregen van een bepaald deel van de fans is het Liam zeker niet te doen om die mensen die AONO niks vonden nu te plezieren. Liam is niet iemand die muziek maakt vanwege kritiek of om mensen te pleasen. Anders had hij allang FOTL deel 2 gemaakt (die was er ook wel deels maar is in de prullenbak verdwenen) of gelijk een nieuwe plaat na AONO gemaakt en niet 4.5 jaar gewacht. AONO heeft hij gemaakt toen er eigenlijk bijna geen Prodigy was, band lag zo goed als uit elkaar. Dus ja IMD zal deels een bekende oude sound hebben maar dat is zeker niet om krampachtig mensen proberen te plezieren, het is de muziek die zij op dit moment willen maken als band.

De Pendulum/ Prodigy discussie is een beetje nutteloos en wordt zo vaak gevoerd op Prodigy forums. Pendulum gaat met hun nieuwe plaat ook terug naar hun punk roots en zonder Meat Beat Manifesto was Prodigy er nooit geweest. Liam heeft onlangs gezegd dat hij door Justice en Pendulum weer naar dance is gaan luisteren en waarderen dus wat dat betreft zijn ze zeker wel op een bepaalde manier van invloed geweest.

Anyway mij maakt het geen ene reet uit of hij z'n oude sounds gebruikt als de tracks maar goed zijn. Misschien moeten mensen niet meer naar vroeger blijven verwijzen en roepen ja maar vroeg waren ze vernieuwend wat nu doen is niet nieuw meer, who cares ANO was ook niet vernieuwd waarom het nu weer gaan roepen? Het gaat om de huidige muziek en die vind je goed of niet. Al snap ik wel dat die verwijzingen altijd gemaakt zullen blijven worden en zeker in de komende album reviews, op de een of andere manier lijkt het wel alsof Prodigy geen album mag maken wat niet vernieuwend is en de verwachtingen van mensen vooraf te hoog zijn. Dat waren ze bij AONO en dat zijn ze nu weer en waarschijnlijk bij de nieuwe plaat weer. En als Liam idd Dirtchamber deel 2 maakt volgens jaar krijgen we precies hetzelfde

Maar mocht je je een directe vraag hebben voor Liam hierover stel hem hier en ik zet hem op een forum waar nu vragen voor Liam verzameld worden voor een komend interview

Uit een review:
Thunder is a healthy nostalgic glance back to nineties rave roots, a relentless jungle beat mixed with aggressive synth’s and a reggae vocal sample that prompts allusions to previous hit single Out Of Space.

Deze plaat gaat geweldig worden!
pi_65471737
http://www.amazon.co.uk/Invaders-Must-Die/dp/B001QR8RYM/ref=sr_1_13?ie=UTF8&s=dmusic&qid=1233081540&sr=8-13

Invaders Must Die preview clips! Stand Up klinkt behoorlijk vernieuwend voor Prodigy begrippen
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:07:48 #21
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_65472547
Damn thunder gaat gruwelijk worden zeg!

(op basis van die 10 sec preview)
pi_65475340
als ik de previews zo hoor vind ik alleen piranha niet zo bijzonder.
De rest klinkt op basis van 10sec behoorlijk oke.

Ik ga me wel vermaken met dit album

aparte afsluiting trouwens, met stand up..
..Hardcore als een Technofeestje..
pi_65475576
Dat klinkt lekker zeg!
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_65476197
Die Herve remix van Omen is trouwens ook een zooitje. Die gast is echt een van de meest overschatte remixers van de laatste tijd. Net zoals Fake Blood trouwens.

Ik ga Liam maar eens een mailtje sturen dat hij die samples maar eens mijn kant op moet sturen. Ik blaas hem zijn studio uit met vette beats!



[ Bericht 23% gewijzigd door PDOA op 27-01-2009 23:50:31 ]
pi_65477292
Voor wie nog een kaartje zoekt voor het concert in de Melkweg, bestel de special edition bij Bol.com en je kan meedoen aan een prijsvraag voor kaartjes

http://www.bol.com/nl/p/m(...)006409618/index.html

En we krijgen het album blijkbaar al de 20ste
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')