Klopt, maar het verschil met gisteren is wel erg groot.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, hij staat toch nu rond de 1,11/1,12
Logischerwijs zou je denken dat het pond dan minder aantrekkelijk zou worden. Nou.. 1.13601 op de borden nuquote:The Bank of England cuts interest rates from 1.5% to 1%.
Vertrouwen in de munt blijft te sterk , loslaten dat idee.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
BBC:
[..]
Logischerwijs zou je denken dat het pond dan minder aantrekkelijk zou worden. Nou.. 1.13601 op de borden nu.
Ach, dat is gebaseerd op het hysterische idee dat de ECB geen controle heeft op de situatie en dat de BoE wel adequaat reageert. Waarbij iedereen eraan voorbij gaat dat de BoE zo in een situatie zit dat er 'ongebruikelijke middelen' moeten worden ingezet die de waarde van het pond zwaar gaan ondergraven, ook als er een herstel komt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
BBC:
[..]
Logischerwijs zou je denken dat het pond dan minder aantrekkelijk zou worden. Nou.. 1.13601 op de borden nu.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 17:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Hij mag wel weer wat naar beneden, ik woon en studeer in engeland en heb behoorlijk kunnen profiteren van de lage pond / euro, heb gewoon toen een shitload aan ponden uit de machine gehaald. Nu zit ik even thuis in nederland ivm vakantie, zondag weer terug en de ratio euro / pond loopt weer negatief voor me op. Bah bah! Geld weggooien noem ik het
Overigens vinden de meeste hier de bank of engeland een vrij solide financieel stelsel en de ECB een bank van lik me vestje.
laat nederland nou net een export land zijn...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:08 schreef Big-Al het volgende:
Van mij mag die Kl*te pond nog lager.
Alleen maar goed voor de import naar NL.
Idd. Volgende week naar Edinburgh, dus 1,00 of 1,10 zou wel handig zijn met omrekenenquote:Op maandag 9 maart 2009 16:50 schreef jmac het volgende:
Inderdaad. Wel mooi dat die eindelijk weer eens onder de 1.10 gaat.
Dat heeft alleen zin als je euro's voor ponden omwisselt en die ponden vervolgens gebruikt om in Engeland die MBP tegen een omgerekend gunstige pondenkoers aanschaftquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:53 schreef ikJur het volgende:
tvptje, wil een macbook pro in de UK halen scheelt me bakken met geld.
Nou ben ik niet zo thuis in al die financieele meuk maar je zou dus gewoon winst kunnen maken door simpelweg je geld om te wisselen? Ik weet dat er valuta handel is dus dit zou dan toch rendabel moeten zijn. Of weegt de wisselformule hier niet tegen op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |