abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2010 @ 01:55:06 #226
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_81326308
Hm, ik denk dat het wel goedkomt met die nieuwe regering erbij. Ze gaan wel flink bezuinigen, maar ik geloof wel dat de Engelse burger er vertrouwen in heeft. Die gedachte laat zich ook op de beurs merken.

1 £ = 1.18141
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 juli 2010 @ 12:26:04 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_83716929
1 pond kostte op 29 juni 1,238.
Nu 1,207
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_95493072
Weer de goede kant op:
£ 1 = ¤ 1,12
($ 1 = ¤ 0,68 / ¤ 1 = $ 1,42)

[ Bericht 2% gewijzigd door Aether op 14-04-2011 15:41:14 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_95493616
GVD, zit ik met m'n dollar en pond inkomen... en uitgaven in euro... Gelukkig is mijn apartement in pond wel omhoog gegaan :{
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 14 april 2011 @ 15:39:37 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95493955
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:31 schreef Drive-r het volgende:
GVD, zit ik met m'n dollar en pond inkomen... en uitgaven in euro... Gelukkig is mijn apartement in pond wel omhoog gegaan :{
Bij mij is het precies omgekeerd. En mijn appartement kost al sinds ik er woon (3,5 jaar) hetzelfde in £ en is dus véél goedkoper geworden in ¤.

Ik wacht nog even totdat de £ lager is dan de ¤ en de BOE in paniek de rente omhoog gooit waardoor de huizenmarkt crasht omdat niemand meer een hypotheek kan betalen. Dan gebruik ik mijn euros om voor bijna niks hier een huis te kopen (cash uiteraard :7).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_95494117
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:39 schreef SeLang het volgende:
Ik wacht nog even totdat de £ lager is dan de ¤ en de BOE in paniek de rente omhoog gooit waardoor de huizenmarkt crasht omdat niemand meer een hypotheek kan betalen. Dan gebruik ik mijn euros om voor bijna niks hier een huis te kopen (cash uiteraard :7).
Spaanse taferelen in het VK?
pi_95494209
quote:
10s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Denk dat we komende tijd wel rond de 1.10/14 zullen blijven hangen.
  donderdag 14 april 2011 @ 15:46:16 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95494227
quote:
5s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:43 schreef Aether het volgende:

[..]

Spaanse taferelen in het VK?
Ik hoop het. In zowel Spanje als de UK moet de huizenmarkt nog crashen. Al is Spanje nog een stuk somberder dan de UK met een overschot van 1 miljoen huizen.
Mijn reisverslagen
pi_95494617
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik hoop het. In zowel Spanje als de UK moet de huizenmarkt nog crashen. Al is Spanje nog een stuk somberder dan de UK met een overschot van 1 miljoen huizen.
Idd. In de (buitenwijken van) kustplaatsen en dorpen ligt de huizenmarkt al twee à drie jaar vrijwel stil.
Ook interessant hoe de dollar gaat reageren op de huidige ontwikkelingen in de VS.
pi_95495276
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 15:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

In de UK hangt het allemaal af van locatie. Londen blijft inflow houden en dus druk op de prijzen, en zolang "nieuwe" rijken hierheen komen, zullen de prijzen in mijn buurt niet omlaag gaan ;(

Maar goed, mijn toekomst is toch grotendeels in euro. Ik heb nu wel een beetje inkomen in dollar dat ik wil sparen, en ik moet binnenkort ook wat zwitserse franken hebben eigenlijk. Vervelend is ook dat huizen in Stockholm al zo duur zijn en de kroon echt omhoog geschoten is. De koopkracht van mijn Zweedse vrienden in Londen is dus omhoog, mijn koopkracht in Stockholm gedaald :'(

Ik heb qua valuta voornamelijk pech...
pi_95497189
-weg, en een notitie-

[ Bericht 85% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-04-2011 02:31:47 ]
pi_95497987
-reactie op edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-04-2011 02:31:58 ]
pi_95498143
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 16:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
Als je nou goud had gekocht was je van je valutaprobleem af.
Helaas accepteert de lokale buurtsupermarkt geen goudklompen...
pi_95498638
-weg-

[ Bericht 35% gewijzigd door Bolkesteijn op 16-04-2011 02:32:47 ]
pi_95536523
Tjonge, in plaats van de Godwin hebben we hier in [AEX] de Goldwin
  vrijdag 15 april 2011 @ 12:56:10 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95538182
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 april 2011 12:15 schreef tjoptjop het volgende:
Tjonge, in plaats van de Godwin hebben we hier in [AEX] de Goldwin
_O-
Mijn reisverslagen
pi_95557169
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2010 15:45 schreef SeLang het volgende:
Met £1 = ¤1,10 valt dat overpriced wel mee tegenwoordig (denk ik). Maar ik heb in de afgelopen 10 jaar hooguit 4 weken in NL doorgebracht dus ik ben een beetje out of touch met de Nederlandse prijzen op dit moment :'). Echter, toen ik 1,5 jaar geleden voor het laatst even in NL was toen schrok ik toch wel van de prijzen hoor en mijn indruk was toen dat de UK helemaal niet meer zoveel duurder is dan NL.

Misschien kan iemand die regelmatig in beide landen is hier even een lichtje op laten schijnen?
Ik ben vorige week in het VK geweest en ik vond het inderdaad niet meer zo waanzinnig duur. Met uitzondering van de treinkaartjes, die waren wel tamelijk prijzig.
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:48:15 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95561307
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 20:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben vorige week in het VK geweest en ik vond het inderdaad niet meer zo waanzinnig duur. Met uitzondering van de treinkaartjes, die waren wel tamelijk prijzig.
Treinkaartjes zijn raar hier. Daar kan wel een factor 3 prijsverschil tussen zitten afhankelijk van welke company en welke tijd. Maar het is hoe dan ook duur. Zelf heb ik al jaren niet meer met de trein gereisd. Ik pak regelmatig de bus. Dat is goed en betaalbaar (National Express). Retourtje Heathrow (260km totaal) kost me normaal £21, maar vaak hebben ze acties en dan heb ik voor £8 of nog minder een retourtje London Victoria.
Mijn reisverslagen
pi_95564262
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 21:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Treinkaartjes zijn raar hier. Daar kan wel een factor 3 prijsverschil tussen zitten afhankelijk van welke company en welke tijd. Maar het is hoe dan ook duur. Zelf heb ik al jaren niet meer met de trein gereisd. Ik pak regelmatig de bus. Dat is goed en betaalbaar (National Express). Retourtje Heathrow (260km totaal) kost me normaal £21, maar vaak hebben ze acties en dan heb ik voor £8 of nog minder een retourtje London Victoria.
Heb je de tijd, is een bus inderdaad een goed alternatief in de UK. Heb je niet de tijd zit je toch echt aan de trein gebonden. Want bussen en op tijd in de UK is net zo'n feest als in Nederland.

Al moet ik wel zeggen dat de UK duidelijk prijziger is geworden voor mij persoonlijk. De huur is al aan zijn 3e verhoging toe sinds Januari en de metro is duurder geworden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95568600
Voor mij was de trein wat slimmer, ik kwam aan op St Pancras en moest vanaf daar naar Rochester/Chatham. Ik had waarschijnlijk ook een langzamere trein kunnen nemen, maar dat vond ik ook weer niet echt nodig.
  zaterdag 16 april 2011 @ 08:22:25 #246
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95573144
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 22:37 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heb je de tijd, is een bus inderdaad een goed alternatief in de UK. Heb je niet de tijd zit je toch echt aan de trein gebonden. Want bussen en op tijd in de UK is net zo'n feest als in Nederland.
Het hangt er denk ik ook er vanaf waar je naartoe moet. In mijn geval is het altijd erg simpel: Heathrow of London Victoria. Heathrow is voor mij niet langzamer met de bus en Victoria scheelt weinig (de bussen zijn een directe verbinding).

quote:
Al moet ik wel zeggen dat de UK duidelijk prijziger is geworden voor mij persoonlijk. De huur is al aan zijn 3e verhoging toe sinds Januari en de metro is duurder geworden.
Mijn huur is nu al 3,5 jaar hetzelfde. Huizen worden steeds goedkoper maar zijn nog niet op een niveau dat het economisch interessant is vergeleken met huren. Daarnaast begin ik steeds meer van mijn appartementje/locatie te houden. Ik zit wel een beetje rond te kijken om evt te kopen als de prijzen nog 30% verder zakken maar het meeste wat ik zie is ofwel minder centraal ofwel minder stil.

Kwa prijzen van levensonderhoud (iig eten) zijn de dingen die ik meestal koop na een prijsdaling tijdens de crunch weer ongeveer terug op het niveau van 2008. Die enorme inflatie waar iedereen het over heeft zie ik dus niet zo, in elk geval niet ten opzichte van 2008. Dat is opmerkelijk gezien de sterk gedaalde £. Ik heb het gevoel dat supermarkten ook flink wat marge moeten inslikken. Eind vorig jaar gingen prijzen van dingen die ik vaak koop opeens fors omhoog, maar twee maanden later waren de prijzen weer verlaagd. Vraag destructie?
Mijn reisverslagen
pi_95606473
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2011 08:22 schreef SeLang het volgende:

[..]
Mijn huur is nu al 3,5 jaar hetzelfde. Huizen worden steeds goedkoper maar zijn nog niet op een niveau dat het economisch interessant is vergeleken met huren. Daarnaast begin ik steeds meer van mijn appartementje/locatie te houden. Ik zit wel een beetje rond te kijken om evt te kopen als de prijzen nog 30% verder zakken maar het meeste wat ik zie is ofwel minder centraal ofwel minder stil.
Mja, maar mijn huur is jammer genoeg in centraal Londen. En ik baal best van de verhoging van de huur, het gaat per tig procenten per keer. Het is hier overigens overal hetzelfde. Het gaat eerder omhoog dan naar beneden.

quote:
Kwa prijzen van levensonderhoud (iig eten) zijn de dingen die ik meestal koop na een prijsdaling tijdens de crunch weer ongeveer terug op het niveau van 2008. Die enorme inflatie waar iedereen het over heeft zie ik dus niet zo, in elk geval niet ten opzichte van 2008. Dat is opmerkelijk gezien de sterk gedaalde £. Ik heb het gevoel dat supermarkten ook flink wat marge moeten inslikken. Eind vorig jaar gingen prijzen van dingen die ik vaak koop opeens fors omhoog, maar twee maanden later waren de prijzen weer verlaagd. Vraag destructie?
Kosten qua supermarkt voedsel heb ik zelf weinig verschil gemerkt. Ik shop met name op kortingen. Zoals die 2 voor de prijs van 1 dingen bij Tesco wil ik nog wel eens wat goederen inslaan. Moet wel zeggen dat de prijs schommelingen vele malen heviger zijn dan in Nederland (heb 3 jaar bij Super de Boer gewerkt :P).

Ze zeggen dat London qua voedsel duur is maar je weet na verloop van tijd gewoon de goedkope shops waar je qua prijs/kwaliteit fantastisch waarde hebt voor je centen. Verse pizza voor 4.45 bij mij om de hoek (manzara), wat voor je neus wordt klaargemaakt, dat is goedkoper en beter dan een pizza ophalen bij m'n ouders in Nederland :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_95606838
Weinig last van de huurstijging hier. Heb tijdens de downturn mijn huur naar beneden gekregen en betaal nu nog steeds 20% minder dan in 2008.
  zondag 17 april 2011 @ 09:29:56 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95611902
De huizenmarkt in Londen staat ook best wel op zichzelf. Ik las laatst over buitenlandse investeerders die onroerend goed in Londen kopen omdat het door de gedaalde £ in hun eigen munt uitgedrukt nu natuurlijk heel veel goedkoper is dan in 2007. Dat geeft in Londen een opwaartse druk op de prijzen (in £) van bepaalde woningen. Maar dat speelt natuurlijk niet in zo'n provinciestadje waar ik woon.
Mijn reisverslagen
  zondag 17 april 2011 @ 09:45:45 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_95612157
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:

Kosten qua supermarkt voedsel heb ik zelf weinig verschil gemerkt. Ik shop met name op kortingen. Zoals die 2 voor de prijs van 1 dingen bij Tesco wil ik nog wel eens wat goederen inslaan. Moet wel zeggen dat de prijs schommelingen vele malen heviger zijn dan in Nederland (heb 3 jaar bij Super de Boer gewerkt :P).

De prijsschommelingen zijn inderdaad bizar. Mijn favoriete potten jam bijvoorbeeld variëren bij dezelfde winkel tussen de £0,79 en £1,00 en ik heb er nog geen logica in kunnen ontdekken. Hetzelfde met verse sauzen + vlees voor over de rijst (hiervan ben ik een grootverbruiker :P). Meestal £3,29 maar af en toe zijn ze opeens £2,50 of zelfs £2,00. Vruchtensap (ook grootverbruiker) varieert ook makkelijk 10-20% in prijs.

quote:
Ik shop met name op kortingen.
Dat doe ik ook. Voor de dingen die houdbaar zijn wacht ik altijd tot de prijs weer onderin de tradingrange zit en dan koop ik een grote hoeveelheid.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')