abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65416760
Bij mij in de sportschool staat er naast de sauna en turks stoombad een bak met koud water, die je met een touwtje over je heen kan laten kieperen, nadat je erin bent geweest. Nu vind ik dat zelf 3x niks, maar vroeg me af of dat wel gezond is; dan krijgt je hart toch vet een schok ofzo?
pi_65416874
Dat is juist de bedoeling en is goed voor je.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 januari 2009 @ 13:13:25 #3
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_65416964
Bij het afkoelen met koud water wordt je huid wer afgekoeld.
Je poriën trekken dicht en het verwarmde bloed stroomt naar de rest van het lichaam.

Als je al hartproblemen hebt word moet je dat dus ook niet doen maar anders is het geen probleem.
an urge to help mankind overcomes me
pi_65417134
is juist goed voor je
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65417940
Hoe raak je anders al die warmte kwijt volgens mij als ik niet het dompelbad gebruik heb ik het daarna veel te warm, denk dat je dan last kan krijgen van hoofdpijn en zweten enzo.
pi_65417980
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:43 schreef Dipkip het volgende:
Hoe raak je anders al die warmte kwijt volgens mij als ik niet het dompelbad gebruik heb ik het daarna veel te warm, denk dat je dan last kan krijgen van hoofdpijn en zweten enzo.
Je zou toch ook gewoon een frisse douche kunnen nemen?
pi_65417997
Normaal ga ik eerst gewoon even liggen en dan een wat koelere douche krijgen; zodat je langzaam afkoelt zegmaar
pi_65417999
waarom vraag je dat eigenlijk hier en niet op je sportschool? Die kunnen het vast ook heel goed uitleggen...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_65418009
dat is eng man
pi_65418149
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:44 schreef OldJeller het volgende:
Je zou toch ook gewoon een frisse douche kunnen nemen?
Dan wel een stuk koudere dan een normale douche.

Die optie heb je bij de meeste sauna's ook, met koud water douchen. Volgens mij net zo'n klap voor je hart tenzij je heel interessant eerst je voeten gaat doen en dan je knieen en dan je polsen en blabla. Maar ik vind het plonzen lekkerder dus ik gebruik die douches vrijwel nooit.
pi_65418305
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:49 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dan wel een stuk koudere dan een normale douche.

Die optie heb je bij de meeste sauna's ook, met koud water douchen. Volgens mij net zo'n klap voor je hart tenzij je heel interessant eerst je voeten gaat doen en dan je knieen en dan je polsen en blabla. Maar ik vind het plonzen lekkerder dus ik gebruik die douches vrijwel nooit.
Als je enige tijd onder een iets koudere douche staat dan normaal, dan kom je op een gegeven moment toch ook weer op 'normale' temperatuur? Tenzij je binnen een paar tellen die temperatuur inderdaad wil bereiken.
pi_65418408
Eerst een sauna.
Dan in zo'n koud bad plonzen (is wel even schrikken ja)
En daarna een warme douche nemen > heerlijk
  maandag 26 januari 2009 @ 14:23:55 #13
191418 AcerOne
The One and Only
pi_65419375
gewoon kwartiertje zitten en afkoelen en dan normaal douchen.

als ik een koude douche neem na de sauna heb ik gelijk een loopneus/verkoudheid te pakken.
dus ik zit een kwartier tot een half uurtje na, verder geen last meer.
pi_66736719
-edit: spam is niet gewenst op FOK!

voor adverteren op FOK!, zie fok.nl/adplanner - daar kan je advertentieruimte inkopen

als je geïnteresseerd bent behoort een promotie actie met bijvoorbeeld het LIF forum ook tot de mogelijkheden, daarvoor moet je even contact opnemen met pr@fok.nl.

[ Bericht 69% gewijzigd door Mylene op 05-03-2009 18:42:31 ]
henk van werven
pi_66899709
Het is wel de bedoeling dat je echt goed afkoelt, want je zit je lichaam gewoon koorts aan te praten (als je te lang in een sauna of stoombad verblijft word je na een tijdje ook duizelig). Een plons koud water is daarvoor niet voldoende. Het beste kun je eerst in de koude buitenlucht gaan zitten, dan goed afspoelen (afspoelen moet je ook doen om alle 'smerige' stoffen van je af te spoelen die je uitzweet. Als je dat niet doet dan verontreinig je het andere water voor anderen) en daarna goed afkoelen en ook met je kop onder water (even plonzen is niet voldoende).

Ben zelf groot fan van sauna's trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')