abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65410194
In mijn huis heb ik een schuifpui die de vorige bewoners er in hebben laten zetten met dubbel glas.

Ik laat op dit moment een offerte maken door een kunstofkozijnen boer om wat (andere) ramen te vervangen en vroeg me af of het misschien raadzaam is om het glas in deze kunstofpui ook gelijk up-te-graden naar HR++ glas.

Als ik nu kijk in het aluminium profiel van dat glas zie ik de namen Glaverbel en Thermobel geprint staan.
alleen kan ik nergens terugvinden wat de K-waarde hiervan is en of het dus zin heeft de boel up-te-graden?

een glasboertje hier op Fok die er verstand van heeft?
pi_65412314
Staat er niet meer in dan die 2 namen??
Trots van het Noorden!
pi_65413326
ja volgens mij ook nog wat nummertjes volgens mij iets met 80 en dan nog wat....
pi_65414146
Zal wel ZTA of LTA zijn denk ik
Trots van het Noorden!
pi_65414454
*** met het risico om een enorme flauwe afkorting uitleg te krijgen ***

wat betekent ZTA en LTA
pi_65415067
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:49 schreef tinny het volgende:
*** met het risico om een enorme flauwe afkorting uitleg te krijgen ***

wat betekent ZTA en LTA
ZTA = zon toetredings factor => Hoe hoger de ZTA hoe meer zon (warmte) er binnen komt.
LTA = licht toetredingsfactor => Hoe hoger de LTA hoe meer licht er binnen komt.

Kortom voor jou waarde heb je aan die waarde nog niet erg veel.

*** niet een erg flauwe afkortingen uitleg ofwel? ***
Trots van het Noorden!
pi_65425301
kan de kozijnenboer dat niet voor je uithengelen?
pi_65425913
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
kan de kozijnenboer dat niet voor je uithengelen?
Die zal waarschijnlijk altijd zeggen dat het beter is ze te vervangen... verkoper hé...
pi_65425976
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:18 schreef Pollewoppie het volgende:

[..]

Die zal waarschijnlijk altijd zeggen dat het beter is ze te vervangen... verkoper hé...
hoeft niet altijd hoor B)
  maandag 26 januari 2009 @ 17:23:31 #10
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_65426113
Ik behoor dit ook te weten uhh..

Spouwdikte, glasdikte, coating van t glas en de type vulling (lucht, gas) en oppervlakteafmeting hebben er mee te maken!.
pi_65520823
ik heb even gekeken de volledige notatie:

Glaverbel Thermobel 5 88 02

maar wat zegt dat?
pi_65526274
het verschil in stookkosten van één raam van dubbelglas naar HR++ glas ga je er in z'n leven niet uithalen. Een beetje ruit kost al gauw een honderd of twee.

ik zou em lekker laten zitten.
pi_65527650
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:19 schreef _VoiD_ het volgende:
het verschil in stookkosten van één raam van dubbelglas naar HR++ glas ga je er in z'n leven niet uithalen. Een beetje ruit kost al gauw een honderd of twee.

ik zou em lekker laten zitten.
Qua stookverschil zou ik er ook niet wakker van liggen, maar als je dubbelglas en HR++-glas in twee openingen naast elkaar hebt zitten ga je wel iets kleurverschil zien. Als je je daaraan kan storen is het raadzaam meteen dat stukje glas mee te vervangen.
pi_65527898
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 13:55 schreef Walter-Ego het volgende:

[..]

Qua stookverschil zou ik er ook niet wakker van liggen, maar als je dubbelglas en HR++-glas in twee openingen naast elkaar hebt zitten ga je wel iets kleurverschil zien. Als je je daaraan kan storen is het raadzaam meteen dat stukje glas mee te vervangen.
dat is hier niet het geval...de schuifpui zit in zijn eentje aan 1 kant...
(maar wel bedankt voor de tip... ik wist dat niet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')