abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65407409
Hallo, dinsdag moet ik 3 vaccinaties halen voor mijn vakantie.
DTP, Gele Koorts en Hepatitis A.
Nu vrees ik enorm voor een spuit in mijn billen, aangezien dat de vorige keer ook niet bevallen is.

Weet iemand of ik een keuze heb waar ik het laat zetten of dat deze vaccinaties zowieso alleen in de arm worden gezet?
  maandag 26 januari 2009 @ 01:17:54 #2
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_65407593
In je barm.
  maandag 26 januari 2009 @ 01:21:05 #4
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_65407608
In je arm.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 26 januari 2009 @ 07:22:10 #5
112251 314
gimme pie!
pi_65409546
mij hebben ze voor die vaccinaties niks gevraagd, gingen standaard in mijn arm.. mocht wel kiezen welke
kies dan voor de arm die je het meest gebruikt, dan heb je ook minder last van 'stijf worden' van de arm

moet je voor hepatitis trouwens niet nog 2x terugkomen? mij hebben ze 3 of 4x een dosis gegeven en daarna bloed afgenomen om antistoffen te tellen. deze waren ok, dus ben voor sommige dingen levenslang ingeënt en voor andere enkele jaren, maar mocht je niet genoeg aangemaakt hebben dan krijg je bij de GGD nog wat extra shots
  maandag 26 januari 2009 @ 07:34:49 #6
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_65409584
Bij het Havenziekenhuis, de travelclinic ging die in mijn been, daarna een stapeltje wandelen door de stad en klaar.
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_65410319
Volgens mij krijg je er in elke bovenarm één en één in een bovenbeen. Die naalden zijn tegenwoordig zo dun, daar voel je echt niets van.
pi_65413299
quote:
Op maandag 26 januari 2009 07:22 schreef 314 het volgende:
mij hebben ze voor die vaccinaties niks gevraagd, gingen standaard in mijn arm.. mocht wel kiezen welke
kies dan voor de arm die je het meest gebruikt, dan heb je ook minder last van 'stijf worden' van de arm

moet je voor hepatitis trouwens niet nog 2x terugkomen? mij hebben ze 3 of 4x een dosis gegeven en daarna bloed afgenomen om antistoffen te tellen. deze waren ok, dus ben voor sommige dingen levenslang ingeënt en voor andere enkele jaren, maar mocht je niet genoeg aangemaakt hebben dan krijg je bij de GGD nog wat extra shots
Bedankt voor je reactie, net als de anderen.
Als ik alles goed heb gelezen, kan je hepatitis gewoon 1x nemen (dan heb je 10 jaar bescherming)
Als je binnen een jaar een 2e en 3e inenting neemt, ben je voor langere tijd of zelfs je hele leven beschermd
  maandag 26 januari 2009 @ 11:16:49 #9
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_65413463
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:11 schreef Jamelai het volgende:

[..]

Als ik alles goed heb gelezen, kan je hepatitis gewoon 1x nemen (dan heb je 10 jaar bescherming)
Als je binnen een jaar een 2e en 3e inenting neemt, ben je voor langere tijd of zelfs je hele leven beschermd
DTP 1x = 10 jaar
Hepatitis A 1e keer = 1 jaar, 2e keer = 25 jaar

Gele Koorts weet ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door SuperrrTuxxx op 26-01-2009 11:24:20 ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:51:55 #10
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_65575424
quote:
Op maandag 26 januari 2009 01:08 schreef Jamelai het volgende:
Hallo, dinsdag moet ik 3 vaccinaties halen voor mijn vakantie.
DTP, Gele Koorts en Hepatitis A.
Nu vrees ik enorm voor een spuit in mijn billen, aangezien dat de vorige keer ook niet bevallen is.

Weet iemand of ik een keuze heb waar ik het laat zetten of dat deze vaccinaties zowieso alleen in de arm worden gezet?
Allemaal in mijn arm gezet

Vraag anders of dat mogelijk is.. je hebt toch een mondje? Je bepaalt nog altijd zelf wat, waar en óf je lichaam in gaat.
Trotse mamma :)
pi_65575613
quote:
Op maandag 26 januari 2009 11:11 schreef Jamelai het volgende:

[..]

Voor hepatitis B moet je 4x prikken (3 vaccinaties en 1x antistof bepaling), dat is voor het leven.

Hepatitis A moet je 2x prikken, tweede prik is na 10 maanden, dat is dan goed voor 10 jaar
pi_65576526
Ik was van de week bij de GGD voor DTP, Hepatitis A en buiktyfus en kreeg ze allemaal in mijn arm.
pi_65616167
ik kreeg er 1 in mijn bil. Ik weer zo niet meer welke en de spuit doet echt helemaal geen pijn, die zijn zo dun. Maar de volgende dag voelde mijn been alsof er met een ijzeren pijp tegen mijn been was geslagen (niet dat ik er ervaring mee heb maar zo zou het aanvoelen volgens mij). Dat duurde twee dagen en nu ben ik een aantal jaren beschermd. Nu moet ik dus wel terug naar India/Nepa om goed geruik te kunnen maken van die spuiten (en dat vinden we heel erg, niet dus)
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_65749501
voor 3 maanden afrika heb ik een enorme lijst gehad..(vind ik zelf dan)

Mantoux test
Dtp
Hep A en B (als twinrix) (al 2 keer en A al 3 keer)
Zowel A als B moet je 3 keer .. eerste keer met 1 maand ertussen daarna met een half jaar ertussen. Dan ben je voor 25 jaar dacht ik beschermd.
rabies (3 keer)
buiktyfus
Menigitis

Ik heb gewoon meerdere afspraken gemaakt en telkens 2
En ik heb nooit wat ik mijn bil gekregen alles in mijn arm. Volgensmij is het verhaal dat het minder pijn doet in je bil... maar bij mijn arm ook nooit last van gehad
pi_67456601
Ik had een intenting voor Hep A (eerste en enige tot dusver) in oktober 2007 gekregen voor mijn reis naar Azië maar ik kreeg nu een brief van de Travel Clinic dat ik in aanmerking kom voor herhalingsvaccinatie hiervan.. 1,5 jaar later ...
  vrijdag 27 maart 2009 @ 13:16:49 #16
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_67460496
Het enige dat ik ooit in mijn bil heb gekregen is Tetanus, toen ik door een hond was gebeten. Laatst ook weer een hele serie gehad en die gingen gewoon allemaal in mijn arm. Tuurlijk, het is altijd een beetje stijf en pijnlijk de dag erna, maar om daar nou echt op te gaan plannen is een beetje overbodig. Ik zou alleen geen prik in mijn bil nemen net voor een vlucht van 15 uur, maar verder...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_67505841
Mijn zus zet altijd mijn inentingen. Altijd in de bil/dij: Je beweegt je been meer dus je hebt minder lang last. Na wat rondjes lopen is het stijve rotgevoel weg.
Ze zet normaal alleen spuiten bij bejaarden en die lopen wel maar bewegen arm amper. Dus die krijgen spuiten altijd in bil/dij. Dat voert ze ook op mij door

Ik vind het zetten zelf niet veel uitmaken, arm/bil ik voel er gelukkig weinig van.
  zondag 29 maart 2009 @ 10:46:27 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67513532
Vraag de arts of ie een dunnere naald wil gebruiken, deed de mijne ook, voel je er een stuk minder van
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 18:25:43 #19
236264 crew  capricia
pi_67524387
Waar halen jullie eventuele malariapillen vandaan?
VInd het vrij duur hier in Nederland bij je eigen gezondheidscentrum...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')