abonnement Unibet Coolblue
pi_65391170


Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Sinds vorig jaar is het niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het levert een ban op van 48 uur.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.



Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerder manieren te bereiken.

RayMania (PM),
Gordon _Shumway (PM),
Prosac (PM),
BliksemSchigt (PM),

Verder is er een centrale VBL-mods PM Inbox die te bereiken is door een PM te sturen naar VblMods.


Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op -en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoort.



Hier is de OP te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gordon_Shumway op 30-01-2009 09:58:11 ]
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65391316
Op hoeveel gebande neusjes staat de teller vandaag?
pi_65391997
Mochten hier die tieten gepost worden?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_65392661
Wtf zijn jullie weer triest aan het modereren? Mijn god zeg.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_65392675
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Op hoeveel gebande neusjes staat de teller vandaag?
Ik ben best benieuwd naar de notes ook.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 25 januari 2009 @ 18:55:39 #6
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65394153
Briljant topic.
pi_65398420
Graag uitleg over mijn verwijderde post in het Dirk Kuijt topic.
pi_65398500
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Graag uitleg over mijn verwijderde post in het Dirk Kuijt topic.
Ik vind 'Pak een trein en vier het' nu niet echt een post die daar past. Verre van zelfs. Je zou het zelfs als doodverwensing kunnen lezen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65398570
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:00 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik vind 'Pak een trein en vier het' nu niet echt een post die daar past. Verre van zelfs. Je zou het zelfs als doodverwensing kunnen lezen.
"Je zou het als doodverwensing kunnen lezen"

Gast tief op

Een week geleden werd er "val dood" gepost en dat werd dan weer niet gelezen als een doodverwensing.
En kom nu niet aanzetten met iets van "het heeft niets met Dirk Kuijt te maken". Want dat heeft de post van Denthemen ook niet, en die laat je wel staan.
pi_65398619
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

"Je zou het als doodverwensing kunnen lezen"

Gast tief op

Een week geleden werd er "val dood" gepost en dat werd dan weer niet gelezen als een doodverwensing.
Ik zeg toch ook niet dat ik dat gedaan heb. Verder kan ik me geen 'val dood' posts herinneren die niet als doodverwensingen gezien zijn.
En dat Gast tief op kun je wat mij betreft voortaan ook wel achterwege laten.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65398653
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

En kom nu niet aanzetten met iets van "het heeft niets met Dirk Kuijt te maken". Want dat heeft de post van Denthemen ook niet, en die laat je wel staan.
denthemen post inderdaad iets over haakneuzen. Dit is pas nadat jij weer iets post in de trant van 'sukkel, je weet niet waarover je praat'. Net zo onnodig, en dat heb ik ook laten staan. Dus kom daar nu niet mee aanzetten.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65398655
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat ik dat gedaan heb. Verder kan ik me geen 'val dood' posts herinneren die niet als doodverwensingen gezien zijn.
Jorienvdherik kom er maar in
Dit gaat een leuk topic worden
pi_65398717
TVP.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_65398880
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:07 schreef RayMania het volgende:
TVP.
Ray jij kan btw ook wel ff bevestigen dat "val dood" niet als doodverwensing werd gezien en dat die post niet verwijderd is.

Tweespalt bij de mods
pi_65399028
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ray jij kan btw ook wel ff bevestigen dat "val dood" niet als doodverwensing werd gezien en dat die post niet verwijderd is.

Tweespalt bij de mods
Als het gaat over 'val is dood' in het Ajaxtopic, dan is die post ook gewoon gewijzigd. Hetzelfde als bij jou dus
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65399071
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Als het gaat over 'val is dood' in het Ajaxtopic, dan is die post ook gewoon gewijzigd. Hetzelfde als bij jou dus
Gast, er is er uitgebreid over die post gediscussieerd en het werd niet als doodverwensing gezien
pi_65399107
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Gast, er is er uitgebreid over die post gediscussieerd en het werd niet als doodverwensing gezien
Er is inderdaad genoeg over gediscussieerd, dus dat gaan we niet weer allemaal oprakelen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65399142
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ray jij kan btw ook wel ff bevestigen dat "val dood" niet als doodverwensing werd gezien en dat die post niet verwijderd is.

Tweespalt bij de mods
Ik kan mij geen "val dood" herinneren, ik kan mij wel een "opkankeren" herinneren van _Mike_. Weet ik veel wat een user precies bedoelt, dat is niet altijd duidelijk. Het kan een verkapte doodverwensing zijn, het kan ook een soort van 'oprotten' zijn. Ik vond het laatste, dus geen ban waard (dan kijk je ook naar meer dingen).

Die opmerking van jou neigt ook naar een soort van doodverwensing, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_65399182
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Er is inderdaad genoeg over gediscussieerd, dus dat gaan we niet weer allemaal oprakelen.
Dat bevestigd maar weer eens dat jij onzin loopt te verkopen
pi_65399210
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat bevestigt maar weer eens dat jij onzin loopt te verkopen
Ik heb er anders niets aan verdiend
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65399213
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:18 schreef RayMania het volgende:

[..]

Ik kan mij geen "val dood" herinneren, ik kan mij wel een "opkankeren" herinneren van _Mike_. Weet ik veel wat een user precies bedoelt, dat is niet altijd duidelijk. Het kan een verkapte doodverwensing zijn, het kan ook een soort van 'oprotten' zijn. Ik vond het laatste, dus geen ban waard (dan kijk je ook naar meer dingen).

Die opmerking van jou neigt ook naar een soort van doodverwensing, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
Ik hoop zo dat Jorienvdherik zo op het forum komt
Hij heeft namelijk meerdere malen gevraagd of die user die dat typte al een ban had.
pi_65399258
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:21 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Ik heb er anders niets aan verdiend
Draai er maar omheen ipv dat je gewoon duidelijk uitleg geeft.
pi_65399295
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hij heeft namelijk meerdere malen aangegeven of die user die dat typte al een ban had.
En daar hebben we nooit op geantwoord. Wat wil je nu bereiken?

Kijk, als een Ajacied niet wordt geband voor een (verkapte) doodverwensing en jij als Feyenoorder wel, dan mag je zeuren. Volgens mij kan jij altijd nog posten na een (verkapte) doodverwensing.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_65399342
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:22 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Draai er maar omheen ipv dat je gewoon duidelijk uitleg geeft.
Ik heb m'n uitleg gegeven. Voorzover ik wist was er geen 'val dood' post die niet als doodverwensing was gezien, kan best zijn dat ik dat mis heb. Maar je moet altijd rekening houden met de context waarin iets geplaatst wordt, daarnaast kun je als mod (zoals Ray al zegt) niet altijd raden wat een user bedoelt met een post.
Je kunt niet elke post zomaar met een andere post vergelijken, ook al lijkt de post hetzelfde, de strekking kan heel anders zijn.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_65399344
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:23 schreef RayMania het volgende:

[..]

En daar hebben we nooit op geantwoord. Wat wil je nu bereiken?

Kijk, als een Ajacied niet wordt geband voor een (verkapte) doodverwensing en jij als Feyenoorder wel, dan mag je zeuren. Volgens mij kan jij altijd nog posten na een (verkapte) doodverwensing.
Ik zeg "pak een trein en vier het" wat is de doodverwensing in deze zin?
Ik kan idd nog posten, maar waarom wordt het weg gehaald? "Val dood" werd niet verwijderd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')