eens, maar ik kan de opening helemaal niet verdragen, te sterk, krijg er hoofdpijn van. Daarna vindk 'm overigens wel zeer goed!quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef Stereotomy het volgende:
Als je een nóg frissere zoekt, 212 Men van Herrera is erg goed, grassig.
Kun je 5 minuten je adem inhouden?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:03 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
eens, maar ik kan de opening helemaal niet verdragen, te sterk, krijg er hoofdpijn van. Daarna vindk 'm overigens wel zeer goed!
ja, problem solved! daarna ruik ik helemaal niets meerquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kun je 5 minuten je adem inhouden?
helaas, want het is een van mn lievelingsgeuren (vers gemaaid gras in de lente) :p zijn er nog andere mainstreamgeuren die je me kan aanraden? kheb een zeer beperkt budgetquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:25 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, ze hebben natuurlijk niet echt gras lopen uitpersen voor het luchtje.
D&G The One is wel een sterke geur als je 'm op je huid draagt. Niet bepaald fris alleen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef El_Borracho het volgende:
weinig luchtjes die de les males overstijgen, heel de ruimte ruikt er namelijk naar als je ergens gaat stappen
ik heb eenmaal d&g the one in de winkel op een kaartje getest, maar ik rook gewoon niks, nada, nul...![]()
Hoe verhoudt deze zich tot Kenzo PH? Is die lichter of zwaarder, of zijn het compleet andere geuren?quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:
CB I Hate Perfume - Mr Hulot's Holiday
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Mr Hulot's Holiday ontleent z'n naam en inspiratie aan een film uit 1953 over een man die zijn vakantie doorbrengt in een hotel aan de Franse kust. Door zijn onbeholpen gedrag botst hij tijdens zijn verblijf meermaals met andere vakantiegangers van de hogere klasse.
[ afbeelding ]
Zoals in de meeste andere CB parfums is de compositie simpel gehouden en lijkt het doel te zijn een directe herinnering en duidelijke associatie op te roepen. Mr Hulot's Holiday wordt omschreven als de geur van een frisse zoute zeebries, de met zeewier bedekte rotsen, wrakhout en oude leren koffers. Dit klinkt sommigen misschien meer als een mislukte Bløf songtekst in de oren, maar Christopher Brosius weet zijn woord doorgaans goed te houden als het op dit soort beschrijvingen van geuren aankomt. De geur van hout vind ik er niet in terug, maar voor de rest is dit een ochtend aan de kust in een flesje. Het moment voordat de frisse zeelucht wordt overstemd door de geur van zonnebrandcreme, zweet en de rumoer van een overdaad aan toeristen met bijbehorende geuren.
Ik ben normaal niet echt van de aquatics, ook omdat de parfums die in deze categorie geplaatst worden veelal gewoon fris, en ietwat saai, ruiken, zonder verder al te veel met water van doen hebben. Dat ik deze aquatic koos uit ongeveer 15 uitgeprobeerde CB parfums wil wel wat zeggen dus. In mijn zoektocht naar een extra geurtje voor in de zomer ging mijn gedachte vooraf namelijk vooral uit naar klassieke citrusgeuren. Nu heb ik een alternatief in de kast staan in de vorm van deze 100ml fles water based perfume.
Mr Hulot's Holiday is erg gangbaar met een gedoseerde sillage en is dan ook prima te dragen op kantoor. Dit in tegenstelling tot enkele andere CB parfums die bijvoorbeeld sterk spreidende geuren van rabarber, verbrande blaadjes of zand met zich meebrengen. Ik sluit echter niet uit dat ik nog enkele van de andere geuren uit deze lijn ga aanschaffen in de toekomst, al was het maar omdat ze door hun simpele compositie ook erg geschikt zijn om mee te layeren.
Prijzen:
100ml water based perfume - $60
15ml perfume absolute - $60 of 2ml voor $12
Ik dacht dat Kenzo PH een aquatic was ook?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Leuke review trouwens, LKS.
Ik denk dat Kenzo PH, een synthetische vanillefloral, in een andere categorie zit. Heb overigens daar een sample van gescoord, binnenkort maar eens opdoen. Echt een ENORME longevity heeft Kenzo Power.
De mooiboys?quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:02 schreef Stereotomy het volgende:
Oh. PH. Ik las Power.
Stiekem is Power de gelukte versie van JPG Le Male. Nog steeds erg vrouwelijk, maar ik vind het wel iets hebben. Zelfde doelgroep wordt aangesproken, denk ik.
Die zitten er allebei in.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:48 schreef W1ZZ het volgende:
Hmm daar was ik ook nog benieuwd naar! Chypres zijn trouwens geuren met een oakmoss/bergamot basis he, heeft niet veel met cypressen te maken
Dat kwam juist door die verstuiver!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:32 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt hem ook laten lekken in je rugtas. Hoef je maar 1x te doen. He LKS.
Ik heb er nog geen één hoeven weg te gooien, en dankzij de schroefdop kun je ze makkelijk bijvullen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:48 schreef MFPascal het volgende:
Hey Stereotomy dat zie ik opzich wel zitten. Gaan die atomizers wel een beetje lang mee?:P
Ga je mond spoelen!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:51 schreef Stereotomy het volgende:
Het is een gelukte versie van Chanel Pour Monsieur.
Niet met Pour Monsieur.quote:
Bois Farine al geprobeerd? Een van m'n favoriete L'Artisan's!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:31 schreef Stereotomy het volgende:
Dan worden het Safran Troublant (ik hou van saffraan rijst) en Voleur de Rose, want Dzing en Tea for Two heb ik al een keer gehad. Ik vind Dzing volwassener dan Bulgari Black, en Tea for Two was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Teveel melk in de thee. Dan zou ik liever voor Tobacco Vanille gaan van Tom Ford omdat die dezelfde vibe heeft, maar complexer is.
Heb je nog één suggestie?![]()
= Boterham met pindakaas.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Bois Farine al geprobeerd? Een van m'n favoriete L'Artisan's!
Weer fijn wakker worden met Stereo's openbare geflirt op de zondagochtendquote:Op zondag 22 februari 2009 02:08 schreef Stereotomy het volgende:
Bedankt voor de suggesties.Waar vind je tegenwoordig nog een vrouw met smaak, sproeten en een voorliefde voor Star Trek
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |