Ik ben niet joods, maar ik ben wel liefhebber van de God van het Joodse volkquote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:13 schreef herzberg het volgende:
Zo is 't maar net Jovatov. (U bent ook Joods?)
Mijn neefje is suikerpatient. Ofschoon ik mijzelf een Reve fan noem, neem ik toch nooit suiker in mijn koffie als ik het arme wezentje bezoek. Dat krijg ik niet over mijn hart. Dan krijg ik visioenen over bokjes gekookt in melk van hun moeder en dergelijken.
Voor vloeken is het niet anders.
Soms is een vloek bedoeld om te kwetsen. Onmacht, onfatsoen, onlogisch of niet. De mens is een irrationeel wezen dat soms vloekt. Niet omdat we zo zijn opgevoed, maar omdat iedereen een ingebouwde uitlaatklep heeft.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:40 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zou je met kanker schelden in tegenwoordigheid van een kankerpatient? Ook al is het voor jou neutraal, voor die ander niet. Ook al is het niet je bedoeling om de gelovige te kwetsen, dat doe je wel.
Wat een gezever. Of moet ik zeggen: wat een gerever?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 19:13 schreef herzberg het volgende:
Zo is 't maar net Jovatov. (U bent ook Joods?)
Mijn neefje is suikerpatient. Ofschoon ik mijzelf een Reve fan noem, neem ik toch nooit suiker in mijn koffie als ik het arme wezentje bezoek. Dat krijg ik niet over mijn hart. Dan krijg ik visioenen over bokjes gekookt in melk van hun moeder en dergelijken.
Voor vloeken is het niet anders.
Van de andere kant voel ik me ook gekwetst in mijn menselijke waardigheid en intelligentie als ik zo'n achterlijke poster zie van de Bond tegen het Vloeken. Of als er een of andere mafkees naar me toe komt die me probeert te bekerenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:40 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zou je met kanker schelden in tegenwoordigheid van een kankerpatient? Ook al is het voor jou neutraal, voor die ander niet. Ook al is het niet je bedoeling om de gelovige te kwetsen, dat doe je wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |