ja, was er maar een regel die stelde dat er minstens een geweer, klaar voor gebruik, binnen handbereik in een peuterzaal dient te liggen. Of dat dat onderwijzend/begeleidend personeel altijd een geweer bij moeten hebben. nee, je pleidooi voor een vrijer wapengebruik is zinloos, en zelfs al zou het hier USA-II zijn, dan nog zijn zulke rampen niet te voorkomen, helaas.quote:Op zondag 25 januari 2009 09:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Verder zou een gun prima van pas zijn gekomen. Na de eerste uithaal met het mes had hij dan al vol lood op de grond gelegen.
Yeah right.....quote:Op zondag 25 januari 2009 09:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Men wist dat deze jongen gedragsgestoord was, er was zelfs sprake van behandeling. Dit soort figuren horen niet in de maatschappij thuis.
Gewoon achter slot en grendel. Het leven van deze kinderen en de begeleidster is me stukken meer waard dan het leven van deze randdebiel.
Verder zou een gun prima van pas zijn gekomen. Na de eerste uithaal met het mes had hij dan al vol lood op de grond gelegen.
Zou wat zijn als er per ongeluk zo'n beveiliger doordraait. Wat moet er dan gebeuren mensen!?!!quote:Op zondag 25 januari 2009 12:55 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Yeah right.....![]()
-Alle gedragsgestoorde opsluiten?
-Personeel crèches opleiden tot schietmachines?
-Of elke crèche bewaking geven?
Zie je nu zelf niet in hoe kansloos dit is.
Dat stomme gerelativeer altijd moet ook eens ophouden. Ja, er zijn áltijd wel ergere zaken te vinden. Maar dat boeit gewoon niet, omdat het ver van je afstaat. Wat dichtbij staat raakt je veel harder. Daar is niks hypocriets aan of iets dergelijks, zo werkt het gewoon. Je kunt je onmogelijk druk maken om alles.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:15 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we volledig koel moeten blijven bij wat gebeurt, maar jaarlijks sterven wereldwijd miljoenen kinderen door zaken die veel beter tegen te houden zijn (honger), maar dat wekt uiteraard geen emoties meer op.
Ik vind de discussie over wat jij hypocriet vind hier bijzonder ongepast.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:49 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Dat dus. Vind het dan ook een beetje hypocriet dat mensen hier blijkbaar geen reet om de kinderen in het M-O geven, maar als er hier 2 peuters door een zieke geest vermoord worden kunnen we de wereld maar beter opgeven. Blijkbaar vinden mensen moord erger dan oorlog ofzo, maar voor mij doet de oorzaak er niet toe: dood is dood, toch?
Maar als het mensen nu helpt om er mee om te gaan, wat is dan het bezwaar. Ik snap je opmerkingen wel maar je kunt toch niet alles relativeren omdat er altijd ergere dingen zijn.quote:Op zondag 25 januari 2009 13:15 schreef Masanga het volgende:
Ik begin me stilaan dood te ergeren aan de sfeer die hier momenteel heerst in België. TV-programma's werden afgelast op vrijdag, voor de voetbalmatch een minuut stilte en ingetogen muziek in de kantine,..
Een maat van me omschreef het als volgt:
Het typische syndroom van "vreselijke gruwelmoord wordt geïncorpeerd als persoonlijk leed" en zo kunnen we met zijn allen nog eens tonen dat we wel degelijk met onze voetjes in deze wereld staan! Beren, steunbetuigingen, bloemen, op naar Dendermonde en hopen dat we met onze snotkop op tv zullen komen, terwijl we pleiten dat de psychoot overgeleverd wordt aan de woedende massa!
Ik zeg niet dat we volledig koel moeten blijven bij wat gebeurt, maar jaarlijks sterven wereldwijd miljoenen kinderen door zaken die veel beter tegen te houden zijn (honger), maar dat wekt uiteraard geen emoties meer op.
quote:k vertrek om mijn oudste twee kinderen van school te halen. Onderweg bots ik op de collega's van de krant. Ik vertel hun wat ik weet en teken voor hen een plannetje van het gebouw. Zij vertellen me dat de dader vooral tekeer is gegaan bij de slapende baby's. Ik besef nogmaals dat onze dochter goed is weggekomen. Kindjes die naast haar lagen te slapen, zijn er nu niet meer of vechten in het ziekenhuis voor hun leven.
Buiten het feit dat ik het vreselijk vind, is het inderdaad onzin om te zeggen dat kdv veilig zijn en op slot zitten. Bij alle kdv die ik ken kan je gewoon binnen lopen. Een kind zomaar meenemen is iets anders. Dat is meestal wel goed geregeld. Dus om nou allemaal nederlandse kdv te laten zien die met pasjes werken...quote:Op zondag 25 januari 2009 15:14 schreef Tammeh het volgende:
Ongelofelijk. Echt niet te bevatten gewoon.
Ik ben zelf leidster geweest op een kinderdagverblijf, en ik kan zeggen dat er maar weinig kinderdagverblijven zijn die de deuren overdag op slot hebben. Dat werd namelijk gezegd op het nieuws, zo'n onzin. Wel belachelijk overigens, maar dat staat in principe los van wat er afgelopen week gebeurd is.
Ik geloof ook echt niet dat die er zijn. Bij ons waren inderdaad wel altijd afspraken over het meenemen van kinderen, en ook als bijv. de vader de kids niet mee mocht nemen dan gebeurde dat ook gewoon niet.quote:Op zondag 25 januari 2009 15:27 schreef zwitsalbaby00 het volgende:
[..]
Buiten het feit dat ik het vreselijk vind, is het inderdaad onzin om te zeggen dat kdv veilig zijn en op slot zitten. Bij alle kdv die ik ken kan je gewoon binnen lopen. Een kind zomaar meenemen is iets anders. Dat is meestal wel goed geregeld. Dus om nou allemaal nederlandse kdv te laten zien die met pasjes werken...
Prima, maar ik ken ze niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |