abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 15:42:56 #121
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65386945
Die verslaggever heeft dubbel zoveel geluk gehad, mennnnnn.... Zijn kindje was ziek en hij was al gebeld om haar op te halen, maar moest nog even vergaderen ofzo? Het kindje lag ziek in bed, daar waar die achterlijke gek dus flink tekeer is gegaan, maar ze is gelukkig ongedeerd gebleven.

wowwww.......
  zondag 25 januari 2009 @ 16:17:24 #122
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65388294
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:11 schreef SHE het volgende:
Vreselijk ook voor die medewerkster die niet alleen haar collega, maar ook haar kleinkind kwijt is.
Wat een leed :n
Ik weet het niet zeker uiteraard, maar ik vermoed dat ook dat weer een gerucht dat uiteindelijk niet klopte is. Want in een ander artikel las ik over de gewonden, en daarin kwam de dochter van de medewerkster die nu nog op de intensive care ligt aan het woord en die zei "het eerste wat ze vroeg was hoe het met haar kleinkind was". Kleinkind was het kind van die dochter en die was gelukkig ongedeerd.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 25 januari 2009 @ 16:19:52 #123
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65388413
quote:
'De wonden zijn erg, maar ze léven nog'
Vijf van de twaalf gewonde baby's uit Fabeltjesland zijn terug thuis

Van de twaalf opgenomen gewonden van de steekpartij in kinderdagverblijf Fabeltjesland zijn er intussen vijf terug thuis. De andere zijn buiten levensgevaar. Opvoedster Rita Van Geyten (52) en Lorena Fierens (4,5 maanden) liggen nog altijd op de afdeling intensieve zorgen. Bjorn Maeckelbergh

Na de gruwel van vrijdagochtend was er gisteren ook een beetje goed nieuws: vier gewonde baby'tjes en één opvoedster mochten gisteren het ziekenhuis verlaten.

Jilka De Vilder (1,5 jaar) was één van hen. Gistermiddag mocht het meisje met haar mama Christel het ziekenhuis in Aalst verlaten. Haar tante Vanessa De Boeck zegt dat haar kleine nichtje al bij al ongelofelijk veel geluk heeft gehad. 'Dat zeggen de dokters ook. Blijkbaar is het mes schuin haar huid binnengedrongen. Daardoor was de wonde ook minder diep.' Jilka werd twee keer achteraan in de nek gestoken. De dokters moesten ook een snijwonde in haar buik naaien. 'Vrijdagavond ben ik Jilka nog in het ziekenhuis gaan bezoeken. Ze was wakker, maar was voor de rest nog heel groggy. Elke keer dat er een dokter binnen kwam, begon ze ook hard te huilen.'

Seppe Tackaert (2,5) uit Sint-Gillis-Dendermonde moet voorlopig nog even in het ziekenhuis van Lokeren blijven. 'Maar misschien mag hij maandag naar huis', hoopt grootvader (54) Jozef Tackaert. Seppe raakte door mesuithalen zwaargewond aan het achterhoofd en de nek. 'Hij heeft een snee van oor tot schouder. Maar uiteindelijk valt het nog mee: hij lééft nog!'

De kleine Seppe had gisteren een moeilijke nacht. Zijn papa Eli en mama Nele mochten in de ziekenhuiskamer bij hem overnachten. Gisteren ging opa Jozef hem voor het eerst bezoeken. 'Hij liep al rond in zijn kamertje. Hij klaagde ook niet. Hij had vooral oog voor zijn speelgoed. Een geluk.' (glimlacht) Volgens Jozef Tackaert wel een beetje verlegen. Maar ook Eli Tackaert is positief. 'Seppe stelt het goed.'

Opvoedster Rita Van Geyten is er erger aan toe. Ze ligt nog altijd op de afdeling intensieve zorgen in Sint-Niklaas. 'Haar toestand is stabiel. Ze is ook wakker', zegt haar dochter Vanessa Smet. Volgens Vanessa vroeg haar moeder onmiddellijk hoe het met haar kleinzoon van een maand oud gaat. 'Want mijn jongste was vrijdag zelf in de crèche. Hij is ongedeerd. Dat stelde haar gerust.' De details van de steekpartij kent Vanessa Smet ook nog altijd niet. Haar moeder liep wel snijwonden op in het gezicht en op de rug. Vermoedelijk probeerde Rita Van Geyten de dolleman te stoppen. Om de kinderen én haar kleinzoontje te besparen.

Op de afdeling intensieve zorgen van Universitair Ziekenhuis Gent ligt nog altijd een slachtoffertje: Lorena Fierens, amper 4,5 maanden oud. Volgens de dokters is het meisje wel buiten levensgevaar. Lorena was één van de eerste slachtoffers van de moordenaar. Zijn mes doorboorde de luchtpijp van het kind. Ze liep ook interne verwondingen op. Haar familie wenste gisteren niet te reageren.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 25 januari 2009 @ 16:24:12 #124
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65388612
Hoe meer ik erover lees, hoe duidelijker me wordt dat het er gruwelijk uit moet hebben gezien. De kindjes zjjn allemaal zo jong, en de dader had het - zo hoorde ik ook op een van de journaals tijdens een persconferentie - vooral op hun hoofden en halsstreek voorzien. Afschuwelijk, geen woorden voor. Ik hoop maar dat de jonge leeftijd van de kindjes betekent dat ze er relatief weinig geestelijke schade aan zullen overhouden.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 25 januari 2009 @ 16:34:01 #125
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65389071
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:17 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker uiteraard, maar ik vermoed dat ook dat weer een gerucht dat uiteindelijk niet klopte is. Want in een ander artikel las ik over de gewonden, en daarin kwam de dochter van de medewerkster die nu nog op de intensive care ligt aan het woord en die zei "het eerste wat ze vroeg was hoe het met haar kleinkind was". Kleinkind was het kind van die dochter en die was gelukkig ongedeerd.
Die journalist die had dat geschreven in zijn verslag.
  zondag 25 januari 2009 @ 16:39:28 #126
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65389336
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:34 schreef charleen het volgende:

[..]

Die journalist die had dat geschreven in zijn verslag.
Ja, dat heb ik gelezen, maar vandaag las ik het artikel dat ik hierboven postte. Aangezien de eerste dag veel onduidelijkheid over de slachtoffers en over de dader was, dacht ik dat het weleens zo zou kunnen zijn dat de informatie van die journalist niet klopt. Of misschien kan ik beter zeggen hoop ik dat het niet klopt. Het zou natuurlijk kunnen dat er nóg een oma daar werkte, en dat dat de oma van het dode jongetje is, maar ik hoop eigenlijk dat hij het over dezelfde oma als die uit mijn artikel had. Want haar kleinkind leeft nog.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 25 januari 2009 @ 16:40:54 #127
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_65389412
De gek ziet er uit als een werkloze hippie.
What lies in the shadow of the statue?
pi_65389633
gadver, ook echt kleine kinderen, gisteren had ik het idee dat het 6 jarigen of zo waren maar dit is nog zieker....

en die lul wil niet praten, gewoon keihard martelen, is geoorloofd in dergelijke gevallen...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 januari 2009 @ 16:53:47 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65389947
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:24 schreef Shitney het volgende:
Hoe meer ik erover lees, hoe duidelijker me wordt dat het er gruwelijk uit moet hebben gezien. De kindjes zjjn allemaal zo jong, en de dader had het - zo hoorde ik ook op een van de journaals tijdens een persconferentie - vooral op hun hoofden en halsstreek voorzien. Afschuwelijk, geen woorden voor. Ik hoop maar dat de jonge leeftijd van de kindjes betekent dat ze er relatief weinig geestelijke schade aan zullen overhouden.
Er zitten kinderen van 2,5 jaar bij. Die hebben hier nog heeeeel lang last van.
  † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 17:00:43 #130
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_65390209
quote:
Kim Degelder uit Sinaai is de massamoordenaar
zaterdag 24 januari 2009

Kim Degelder

SINAAI. Tientallen satellietwagens kleuren het wijnveld in Sinaai. Een lange straat die de verbinding vormt tussen het station en de dorpskern. In totaal 2 km te overbruggen al zigzaggend tussen geparkeerde wagens. De dader woonde op de eerste verdieping van een nieuwbouwappartement op de hoek Wijnveld-Elzenstraat. Het zou gaan om de 20-jarige Kim De Gelder. De buren in de buurt reageren gelaten. Ze weten alleen dat de kerel meestal een zwarte lange jas droeg, maar verder zijn ze vooral opgelucht dat er hij hun eigen kinderen heeft gespaard.

De buurt, waarachter een speelpleintje is gelegen, telt vooral jonge gezinnen met kinderen. Waarom de dader uitgerekend kinderdagverblijven in Dendermonde uitkoos, en niet in de buurt van Sinaai, is nog niet geweten. Enkele buurtbewoners troepten al gauw samen en een vrouw spreekt over de 'Gruwelstraat', alsof ze er zelfs fier op is dat de dader er ook woonde. Allicht nog niet goed beseffende wat haar echt boven het hoofd heeft gehangen... Dit is geen film mevrouw!

Onze redactie deed wat opzoekingswerk naar de man en kwam tot het volgende:

Het gaat om de 20-jarige Kim De Gelder, een alleenstaande werkloze uit Sinaai. Hij nam twee weken geleden ontslag als magazijnier bij decoratiebedrijf Van Remoortel op de baan naar Waasmunster. Een groothandel voor professionals waar je als particulier niet binnen mag. Kort daarvoor was een bevriende collega van hem ontslagen. Aan de collega's vertelde Kim dat hij vaak naar 'rare' films keek en hij hield ook van Gothic. Een duivelse stijl, waarbij zwarte kledij het kenmerk. Misschien waren dit gruwelfilms of Snuff movies. Een snuff movie is een schokkende, gewelddadige film waarin mensen daadwerkelijk worden mishandeld, verkracht of vermoord omwille van de film. Tegenwoordig is de hoeveelheid internet downloads van video´s met al dan niet echte moord enorm. De markt voor beelden van echte moord is nog steeds aanwezig. Of het ontslag van zijn bevriende collega aan de basis lag van zijn moordtocht, moet nog blijken.

De man was de crèche niet binnengedrongen via de hoofdingang, maar via een zijdeur. Daar begon dan zijn moordtocht doorheen alle kamers van de instelling. Zonder te praten en zonder stress of emotie. Dinsdag moet hij zich verantwoorden voor de raadkamer. Die beslist dan of de man langer aangehouden blijft of niet. Hij heeft geen gerechtelijk verleden. De zwart-wit geschminkte verdachte werd anderhalf uur na zijn gruwelijke daad aan een Aldi-filiaal in het naburige Lebbeke opgepakt. Hij werd daarna enkele uren verhoord en dan geïdentificeerd.

De Gelder is niet ontsnapt uit een psychiatrische instelling en hij was, in tegenstelling tot eerdere berichten, niet onder invloed van drank en drugs.

De man zou ook adressen van andere kinderdagverblijven op zak hebben gehad en 70 mensen willen doden. Het is dus mogelijk dat hij ook elders wou toeslaan, maar dat kon verhinderd worden.

Het gedrag van de 20-jarige man doet denken aan dat van stripfiguur 'The Joker'. Opvallend is ook dat Heath Ledger, die The Joker vertolkte in de laatste Batmanfilm 'The dark knight', vrijdag precies één jaar geleden overleden is.

De man meldde zich vrijdagmorgen aan bij kinderdagverblijf 'Fabeltjesland' in de Vijfde Januaristraat. Hij vroeg naar meer informatie, maar eenmaal binnen begon hij messteken uit te delen. Er waren 18 kinderen tussen 0 en 3 jaar en 6 begeleiders aanwezig. Eén kindje, een jongetje, en een begeleidster, de 54-jarige Marita Blindeman, overleden ter plaatse. Een tweede kindje, nog een jongetje, raakte zwaargewond en overleed in het ziekenhuis. Er vielen nog twaalf andere gewonden. Ze verkeren niet in levensgevaar.

BRON

Hoe kan iemand toch zo ontsporen. Ik begrijp het niet, wil het ook misschien niet begrijpen
Ik onthoud me maar van verdere opmerkingen tov de dader. Maar het moge toch wel duidelijk zijn
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  zondag 25 januari 2009 @ 17:04:39 #131
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65390329
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als ik naar mijn jongste kijk dan kan ik het me ook niet voorstellen dat ze er géén last van hebben, maar hoop doet leven. Ik hoop dat de jonge leeftijd ervoor zorgt dat ze uiteindelijk toch gewoon opgroeien tot onbevangen, vrolijke kindjes. Ik heb geen verstand van trauma's bij babies en dreumessen, maar wellicht is het zo dat die daar beter overheen komen dan wanneer de kinderen laten we zeggen tussen de 6 en de 10 geweest waren. Ik hoop het van harte, het zou afschuwelijk zijn als ze er levenslange geestelijke schade aan overhouden.

Ik ken trouwens wel wat mensen die als baby-dreumes iets traumatisch hebben meegemaakt (ongeluk, verbrand en dergelijke) en de meesten kunnen zich dat niet of nauwelijks herinneren. Degene die ik ken die als baby zeer ernstig verbrand was heeft er zelfs geen littekens aan overgehouden omdat de huid nog zo jong was dat de littekens na plastisch chirurgie volledig hersteld zijn. Ik hoop voor deze kindertjes dat dat bij hen ook tot de mogelijkheid behoort.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_65391109
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:04 schreef Shitney het volgende:

[..]

Als ik naar mijn jongste kijk dan kan ik het me ook niet voorstellen dat ze er géén last van hebben, maar hoop doet leven. Ik hoop dat de jonge leeftijd ervoor zorgt dat ze uiteindelijk toch gewoon opgroeien tot onbevangen, vrolijke kindjes. Ik heb geen verstand van trauma's bij babies en dreumessen, maar wellicht is het zo dat die daar beter overheen komen dan wanneer de kinderen laten we zeggen tussen de 6 en de 10 geweest waren. Ik hoop het van harte, het zou afschuwelijk zijn als ze er levenslange geestelijke schade aan overhouden.

Ik ken trouwens wel wat mensen die als baby-dreumes iets traumatisch hebben meegemaakt (ongeluk, verbrand en dergelijke) en de meesten kunnen zich dat niet of nauwelijks herinneren. Degene die ik ken die als baby zeer ernstig verbrand was heeft er zelfs geen littekens aan overgehouden omdat de huid nog zo jong was dat de littekens na plastisch chirurgie volledig hersteld zijn. Ik hoop voor deze kindertjes dat dat bij hen ook tot de mogelijkheid behoort.
Ik denk dat kinderen van zeg een jaar of zes zoiets beter kunnen verwerken omdat zij hun gevoelens nog enigszins kunnen verwoorden en dat is belangrijk bij de verwerking. Zo'n kleintje 'kan' daar niks anders mee dan het opkroppen. Lijkt me heel lastig om zo'n kind zodanig te begeleiden dat het dit wel op een gezonde manier kan verwerken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65391535
lijkt erop dat hij de joker wou imiteren maar snap niet waarom hij dan juist kleine kinderen uitzocht....

zijn er al meer foto's van die gast....

wel heel erg voor zijn familie...
  zondag 25 januari 2009 @ 17:44:25 #134
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65391799
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mijn moeder werkt bij de recherche (zeden) en vertelt natuurlijk wel eens wat. Volgens haar krijgen kinderen rond die leeftijd gewoon alles mee. Omdat ze nog niet in staat zijn om met die emoties om te gaan, komt dit vaak op een hele vreemde manier en vaak veel later ( puberteit ) ineens naar boven.
Gedragsstoornissen, depressie, suicidale neigingen etc zijn niet ongewoon.

Vaak blijven dit soort slachtoffertjes wel jaaaren onder behandeling, juist om te voorkomen dat zoiets later ineens weer de kop op steekt.

Het is diep en diep tragisch
  zondag 25 januari 2009 @ 19:15:11 #135
16715 Mylene
*schatje*
pi_65394744
quote:
"Babybeul aan infuus omdat hij weigert te eten"

Kim De Gelder, de dader van de steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland, is vandaag opnieuw ondervraagd in de medische afdeling van de gevangenis van Brugge, maar blijft zwijgen. Dat werd uit goede bron vernomen. Het parket geeft voorlopig geen commentaar over het onderzoek en over de gezondheidstoestand van de dader, die aan een infuus zou liggen omdat hij weigert te eten.

Bijl en neppistool
De 20-jarige De Gelder bracht vrijdagochtend 2 baby's en een 54-jarige vrouw om het leven in Dendermonde toen hij in het wilde weg met een mes begon te steken op de babyafdeling van het kinderdagverblijf. Hij droeg bij zijn arrestatie een kogelvrije vest onder zijn kleren en had in zijn rugzak een mes, een bijl en een neppistool. Hij heeft nog altijd geen verklaring voor de feiten afgelegd tegenover de speurders.

Motief blijft onduidelijk
Omdat de man blijft zwijgen, concentreren de speurders zich op de zoektocht naar zijn motieven. Er is nog altijd geen duidelijkheid waarom de kinderbeul van Sinaai (Sint-Niklaas) naar Dendermonde trok om de feiten te plegen. De onderzoekers hebben nog geen link gevonden tussen het kinderdagverblijf en de dader. (belga/svm)
bron
pi_65395008
Mietje. En nu wil ie zeker dood. Dat gaat dus mooi niet door!
Daarom ben ik tegen de doodstraf. Te makkelijk voor de dader, dan is ie overal vanaf.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:21:32 #137
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65397210
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mietje. En nu wil ie zeker dood. Dat gaat dus mooi niet door!
Daarom ben ik tegen de doodstraf. Te makkelijk voor de dader, dan is ie overal vanaf.
...maar aan de andere kant is het ook wel dieptriest dat men hem in leven moet gaan zien te houden, moeite voor dat moet gaan doen, maar inderdaad, laat hem maar de echte consequenties ondervinden van zijn gruweldaden..... en en nog een keertje .
  zondag 25 januari 2009 @ 23:36:56 #138
16715 Mylene
*schatje*
pi_65404462
Hij wil dood ja.
quote:
"Kim De Gelder is suïcidaal"
Kim De Gelder, de dader van de steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland, is suïcidaal. Dat is vernomen uit bronnen dicht bij het onderzoek. De jongeman is sinds vrijdag in hongerstaking en wordt in de medische afdeling van de gevangenis van Brugge met een infuus gevoed. Het parket van Dendermonde weigert elke commentaar over de toestand van de gevangene. Ook vandaag, tijdens een nieuwe ondervraging, loste de dader geen woord.

Bijl en neppistool
De 20-jarige De Gelder bracht vrijdagochtend 2 baby's en een 54-jarige vrouw om het leven in Dendermonde toen hij in het wilde weg met een mes begon te steken op de babyafdeling van het kinderdagverblijf. Hij droeg bij zijn arrestatie een kogelvrije vest onder zijn kleren en had in zijn rugzak een mes, een bijl en een neppistool. Hij heeft nog altijd geen verklaring voor de feiten afgelegd tegenover de speurders.

Motief blijft onduidelijk
Omdat de man blijft zwijgen, concentreren de speurders zich op de zoektocht naar zijn motieven. Er is nog altijd geen duidelijkheid waarom de kinderbeul van Sinaai (Sint-Niklaas) naar Dendermonde trok om de feiten te plegen. De onderzoekers hebben ook nog geen link gevonden tussen het kinderdagverblijf en de dader.

De psychiaters die door de onderzoeksrechter aangesteld zijn, zullen de jongeman morgen onderzoeken. Overmorgen verschijnt hij voor de raadkamer, die zal beslissen over zijn verdere aanhouding. Dan zal het Dendermondse parket ook meer commentaar geven. (belga/svm)
bron

Levenslang voor deze jongen.
  zondag 25 januari 2009 @ 23:42:10 #139
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65404644
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:36 schreef Mylene het volgende:
Hij wil dood ja.
[..]

bron

Levenslang voor deze jongen.
...hetgeen dan weer niet helemaal strookt met dat kogelvrije vest wat hij droeg vrijdag....
pi_65404758
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:15 schreef Masanga het volgende:
Ik begin me stilaan dood te ergeren aan de sfeer die hier momenteel heerst in België. TV-programma's werden afgelast op vrijdag, voor de voetbalmatch een minuut stilte en ingetogen muziek in de kantine,..

Een maat van me omschreef het als volgt:
Het typische syndroom van "vreselijke gruwelmoord wordt geïncorpeerd als persoonlijk leed" en zo kunnen we met zijn allen nog eens tonen dat we wel degelijk met onze voetjes in deze wereld staan! Beren, steunbetuigingen, bloemen, op naar Dendermonde en hopen dat we met onze snotkop op tv zullen komen, terwijl we pleiten dat de psychoot overgeleverd wordt aan de woedende massa!

Ik zeg niet dat we volledig koel moeten blijven bij wat gebeurt, maar jaarlijks sterven wereldwijd miljoenen kinderen door zaken die veel beter tegen te houden zijn (honger), maar dat wekt uiteraard geen emoties meer op.
Ja, maar voor veel mensen die naar Dendermonde zijn gekomen staat zoiets gewoon dichterbij, en dat is natuurlijk ook zo. In nieuwsprogramma's zie je bijna alleen maar mensen met opmerkingen als ''Ja, verschrikkelijk, mij had het ook kunnen overkomen!!!!''. Zoiets staat toch wat dichterbij dan de hongersnood in Afrika.

Niet dat dit erger is ofzo, maar het staat gewoon dichterbij de mensen hier

lijkt mij tenminste
pi_65406161
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:44 schreef SHE het volgende:

[..]

Mijn moeder werkt bij de recherche (zeden) en vertelt natuurlijk wel eens wat. Volgens haar krijgen kinderen rond die leeftijd gewoon alles mee. Omdat ze nog niet in staat zijn om met die emoties om te gaan, komt dit vaak op een hele vreemde manier en vaak veel later ( puberteit ) ineens naar boven.
Gedragsstoornissen, depressie, suicidale neigingen etc zijn niet ongewoon.

Vaak blijven dit soort slachtoffertjes wel jaaaren onder behandeling, juist om te voorkomen dat zoiets later ineens weer de kop op steekt.

Het is diep en diep tragisch
Dat geloof ik ook wel ja.. de ervaringen worden vast meestal niet verbaal opgeslagen, maar beelden en indrukken kunnen je ook bijblijven. Echt gruwelijk wat daar gebeurd is..
Ik vraag me trouwens af of hij het zelf ook gefilmd heeft? Zeker als mogelijk liefhebber van zulke films..
pi_65406601
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:23 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel ja.. de ervaringen worden vast meestal niet verbaal opgeslagen, maar beelden en indrukken kunnen je ook bijblijven. Echt gruwelijk wat daar gebeurd is..
Ik vraag me trouwens af of hij het zelf ook gefilmd heeft? Zeker als mogelijk liefhebber van zulke films..
Dan was allang naar buiten gekomen dat hij een camera bij zich had. Nee dus.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65408682
quote:
Kim de Gelder komt van andere planeet

SINT-GILLIS-BIJ-DENDERMONDE - De 20-jarige Belg die vrijdag in Sint-Gillis-bij-Dendermonde twee baby’s en een leidster vermoordde en twaalf anderen ernstig verwondde, lijkt wel van een andere planeet te komen.

Hoewel hij in de buurt woonde, werkte, schoolging en opgroeide, kent niemand hem goed.
Hij is in zichzelf gekeerd, gesloten, lacherig, liefhebber van bizarre films, zeggen mensen uit zijn omgeving. Ook de politie krijgt weinig hoogte van hem, want al sinds zijn aanhouding vrijdagavond doet hij er het zwijgen toe, zo verluidt het in politiekringen.

Aanvankelijk had de politie zelfs de grootste moeite zijn identiteit vast te stellen: de man had geen identiteitspapieren op zak en gaf valse namen op. De enige, twee jaar oude foto die is vrijgegeven, toont een jongen met een engelachtig gezicht en lang haar, maar volgens buren in Sinaai-Waas, gemeente Sint-Niklaas, zag hij er pas nog heel anders uit.

De verdachte, Kim De Gelder, is de oudste van drie uit een welgesteld gezin in Eksaarde, een 7000 inwoners tellende deelgemeente van Lokeren. Zijn ouders wonen er nog steeds, evenals zijn grootouders en een oom. ,,Iedereen hier voelt woede en onmacht. Een drama,’’ zegt burgemeester Filip Anthuenis. De Gelder volgde een technische opleiding in Sint-Niklaas en verhuisde eind vorig jaar naar het nabijgelegen Sinaai-Waas. Tot voor kort werkte hij als magazijnbediende bij Van Remoortel in Belsele, een groothandel in bloemsierkunst. Daar nam hij een paar weken geleden ontslag. Eksaarde, Sinaai-Waas en Belsele liggen allemaal op minder dan twintig kilometer van Sint-Gillis-bij-Dendermonde, waar De Gelder vrijdag zijn moordactie begon, en van Lebbeke, waar de politie hem een uur later pakte.

,,Een atypische moordenaar,’’ zegt de bekende Vlaamse strafpleiter en schrijver van een boek over massamoordenaars Jef Vermassen. Omdat hij blijkbaar zelf niet of niet meteen dood wilde - hij droeg een kogelvrij vest - en zich van messen bediende, wat het doden minder ‘anoniem’ maakt.

Over het motief is nog niets bekend. ,,Maar er moet iets zijn waarom hij juist baby’s en peuters tot slachtoffer heeft gemaakt. Zoals Van Themsche, de racistische tweevoudig moordenaar in Antwerpen, zich richtte op allochtonen.’’

Een andere parallel is, aldus Vermassen, dat Van Themsche en De Gelder kort voor hun gruweldaad hun uiterlijk veranderden. Van Themsche door zijn haar af te scheren en zich te kleden in een lange zwartleren jas, de iets oudere De Gelder door zijn gezicht zwart-wit te schminken.

De Gelder kwam de crèche Fabeltjesland binnen via een zijdeur, wat erop duidt dat hij zijn bloedbad zorgvuldig had voorbereid. Een buurtbewoner had hem op 31 december vorig jaar al in de omgeving van het kinderdagverblijf opgemerkt.

Van alle gewonden liggen nog vijf kinderen en één leidster in het ziekenhuis. De leidster en één kind liggen op de intensive care. Zij zijn buiten levensgevaar.
http://www.ad.nl/buitenla(...)_andere_planeet.html
  maandag 26 januari 2009 @ 03:09:20 #144
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_65408887
Wellicht al ergens gezegd geweest, maar er is wel iets erg "toevalligs" aan zijn naam Kim de Gelder. Die gast zou, als ik het goed begrepen heb, een soort copycat van The Joker zijn. Dat is een personage uit de nieuwste Batmanfilm gespeeld door Heath Ledger. De vader van Heath Ledger heet Kim Ledger. Dus voor degene die het nog niet doorhebben: Kim de Gelder is een anagram op Kim Ledger. Wtf
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_65408901
quote:
Op maandag 26 januari 2009 03:09 schreef Bonzai. het volgende:
Wellicht al ergens gezegd geweest, maar er is wel iets erg "toevallig" aan zijn naam Kim de Gelder. Die gast zou, als ik het goed begrepen heb, een soort copycat van The Joker zijn. Dat is een personage uit de nieuwste Batmanfilm gespeeld door Heath Ledger. De vader van Heath Ledger heet Kim Ledger. Dus voor degene die het nog niet doorhebben: Kim de Gelder is een anagram op Kim Ledger. Wtf
Toeval.
  maandag 26 januari 2009 @ 03:22:03 #146
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_65408953
Nee serieus, die naam is gewoon een hoax of wat Of hij moet z'n naam veranderd hebben (wat niet evident is in België)...
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_65409536
Lijkt mij ook toeval, als je zo dol bent op the joker, waarom vernoem je je dan naar de vader van de acteur die the joker speelt? Daarnaast heb je nog 2 letters over
  maandag 26 januari 2009 @ 07:47:42 #148
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65409650
quote:
Op maandag 26 januari 2009 03:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Toeval.
Wel een creepy toeval.
Does it lead you home?
When you're all alone
  maandag 26 januari 2009 @ 07:54:06 #149
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65409689
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:39 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik gelezen, maar vandaag las ik het artikel dat ik hierboven postte. Aangezien de eerste dag veel onduidelijkheid over de slachtoffers en over de dader was, dacht ik dat het weleens zo zou kunnen zijn dat de informatie van die journalist niet klopt. Of misschien kan ik beter zeggen hoop ik dat het niet klopt. Het zou natuurlijk kunnen dat er nóg een oma daar werkte, en dat dat de oma van het dode jongetje is, maar ik hoop eigenlijk dat hij het over dezelfde oma als die uit mijn artikel had. Want haar kleinkind leeft nog.
Een correctie op mijn eigen post: er werkte inderdaad nog een oma in dat kinderdagverblijf, die de oma was van het jongste slachtoffertje van 6 maanden. Afschuwelijk.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_65409730
Ik hoorde heden ochtend op BNR dat die klootzak zichzelf van het leven wil beroven. Hij is al in hongerstaking. Ik zeg : Infuus erin en zorgen dat die gast zo lang mogelijk op een zo onprettig mogelijke manier blijft leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')