abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 12:36:16 #101
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_65380917
Wellicht hoeft guantanamo b toch niet afgebroken te worden..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 25 januari 2009 @ 12:43:03 #102
16715 Mylene
*schatje*
pi_65381167
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Verder zou een gun prima van pas zijn gekomen. Na de eerste uithaal met het mes had hij dan al vol lood op de grond gelegen.
ja, was er maar een regel die stelde dat er minstens een geweer, klaar voor gebruik, binnen handbereik in een peuterzaal dient te liggen. Of dat dat onderwijzend/begeleidend personeel altijd een geweer bij moeten hebben. nee, je pleidooi voor een vrijer wapengebruik is zinloos, en zelfs al zou het hier USA-II zijn, dan nog zijn zulke rampen niet te voorkomen, helaas.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:55:21 #104
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_65381506
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Men wist dat deze jongen gedragsgestoord was, er was zelfs sprake van behandeling. Dit soort figuren horen niet in de maatschappij thuis.

Gewoon achter slot en grendel. Het leven van deze kinderen en de begeleidster is me stukken meer waard dan het leven van deze randdebiel.

Verder zou een gun prima van pas zijn gekomen. Na de eerste uithaal met het mes had hij dan al vol lood op de grond gelegen.
Yeah right.....
-Alle gedragsgestoorde opsluiten?
-Personeel crèches opleiden tot schietmachines?
-Of elke crèche bewaking geven?

Zie je nu zelf niet in hoe kansloos dit is.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_65381580
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:55 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Yeah right.....
-Alle gedragsgestoorde opsluiten?
-Personeel crèches opleiden tot schietmachines?
-Of elke crèche bewaking geven?

Zie je nu zelf niet in hoe kansloos dit is.
Zou wat zijn als er per ongeluk zo'n beveiliger doordraait. Wat moet er dan gebeuren mensen!?!!
  zondag 25 januari 2009 @ 13:15:45 #106
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_65382142
Ik begin me stilaan dood te ergeren aan de sfeer die hier momenteel heerst in België. TV-programma's werden afgelast op vrijdag, voor de voetbalmatch een minuut stilte en ingetogen muziek in de kantine,..

Een maat van me omschreef het als volgt:
Het typische syndroom van "vreselijke gruwelmoord wordt geïncorpeerd als persoonlijk leed" en zo kunnen we met zijn allen nog eens tonen dat we wel degelijk met onze voetjes in deze wereld staan! Beren, steunbetuigingen, bloemen, op naar Dendermonde en hopen dat we met onze snotkop op tv zullen komen, terwijl we pleiten dat de psychoot overgeleverd wordt aan de woedende massa!

Ik zeg niet dat we volledig koel moeten blijven bij wat gebeurt, maar jaarlijks sterven wereldwijd miljoenen kinderen door zaken die veel beter tegen te houden zijn (honger), maar dat wekt uiteraard geen emoties meer op.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_65382569
Begrijpelijke reactie, dat zie je bij alle ingrijpende rampen. Ik was op een gegeven moment ook wel vuurwerkramp en nieuwjaarsbrand moe. Het is te veel. Ja het is verschrikkelijk wat er gebeurt is en daar mag en moet ook best wat aandacht aan besteed worden maar iedere dag op iedere zender in ieder programma is gewoon te veel. Het leven gaat door.
En al die zenders buitelen over elkaar heen met psychologen, psychiaters, gedragsdeskundigen, profilers etc. die om het hardst verklaren dat die jongen geestesziek was (duh) en aan welke kenmerken van een massamoordenaar hij wel of niet voldoet en wat zijn motief kon zijn en dan komt het achternichtje van de overbuurvrouw van zijn ex-collega ook nog even in beeld om te vertellen dat het zo'n vreemde jongen was. Totale nationale waanzin.
There is no love sincerer than the love of food.
  Donald Duck held zondag 25 januari 2009 @ 13:33:08 #108
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_65382699
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:15 schreef Masanga het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we volledig koel moeten blijven bij wat gebeurt, maar jaarlijks sterven wereldwijd miljoenen kinderen door zaken die veel beter tegen te houden zijn (honger), maar dat wekt uiteraard geen emoties meer op.
Dat stomme gerelativeer altijd moet ook eens ophouden. Ja, er zijn áltijd wel ergere zaken te vinden. Maar dat boeit gewoon niet, omdat het ver van je afstaat. Wat dichtbij staat raakt je veel harder. Daar is niks hypocriets aan of iets dergelijks, zo werkt het gewoon. Je kunt je onmogelijk druk maken om alles.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 25 januari 2009 @ 13:35:11 #109
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65382772
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:49 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Dat dus. Vind het dan ook een beetje hypocriet dat mensen hier blijkbaar geen reet om de kinderen in het M-O geven, maar als er hier 2 peuters door een zieke geest vermoord worden kunnen we de wereld maar beter opgeven. Blijkbaar vinden mensen moord erger dan oorlog ofzo, maar voor mij doet de oorzaak er niet toe: dood is dood, toch?
Ik vind de discussie over wat jij hypocriet vind hier bijzonder ongepast.
Open er een eigen topic over zou ik zeggen, dan kunnen de mensen die geinteresseerd zijn in jouw normen en waarden systeem daar gaan kijken en kunnen we ons hier tot de in-trieste gebeurtenissen in Dendermonde beperken, waar het topic over gaat.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 25 januari 2009 @ 13:39:16 #110
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65382911
quote:
Op zondag 25 januari 2009 09:52 schreef St.Germain het volgende:

[..]

verder geen woorden voor...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_65382974
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:15 schreef Masanga het volgende:
Ik begin me stilaan dood te ergeren aan de sfeer die hier momenteel heerst in België. TV-programma's werden afgelast op vrijdag, voor de voetbalmatch een minuut stilte en ingetogen muziek in de kantine,..

Een maat van me omschreef het als volgt:
Het typische syndroom van "vreselijke gruwelmoord wordt geïncorpeerd als persoonlijk leed" en zo kunnen we met zijn allen nog eens tonen dat we wel degelijk met onze voetjes in deze wereld staan! Beren, steunbetuigingen, bloemen, op naar Dendermonde en hopen dat we met onze snotkop op tv zullen komen, terwijl we pleiten dat de psychoot overgeleverd wordt aan de woedende massa!

Maar als het mensen nu helpt om er mee om te gaan, wat is dan het bezwaar. Ik snap je opmerkingen wel maar je kunt toch niet alles relativeren omdat er altijd ergere dingen zijn.

Theo van Gogh isvermoord - oh er worden jaarlijks duizenden mensen door moslimfanatiekelingen vermoord.
3 Chinese kinderen dood bij een brand in Zeeland - oh, er zijn China zelf vorig jaar nog 20 kinderen omgekomen bij een brand.

Ik denk dat je oproep om ook bij die andere dingen stil te staan, terecht is trouwens.
  zondag 25 januari 2009 @ 13:46:22 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65383123
mja, er is teveel onterecht leed in de wereld en om het allemaal te omvatten zal zoiets als dit daar een gekanaliseerde uiting aan kunnen geven.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 25 januari 2009 @ 13:46:24 #113
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65383125
Ik heb gisteren trouwens toevallig The Dark Knight gezien en er is en bepaalde scene waarin The Joker verteld dat hij geen pistolen gebruikt maar liever messen omdat hij de "ervaring van het moorden" dan intenser beleeft, iets in die strekking iig. Ik kreeg er wel even rillingen van in het kader van de recente gebeurtenissen.

En idd, dat eeuwige gerelativeer, dan kan je wel aan de gang blijven zeg. Of je moet de hele dag weeklagend rondlopen wegens alle ellende in de wereld óf je mag je nergens meer door laten raken want dan ben je hypocriet .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:01:07 #114
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65385604
Elk leed heeft zijn eigen verdriet. Het moet niet gekker worden
Zou wat zijn, dat we deze slachtpartij gaan afzetten tegen andere slachtpartijen en ons dan wel of niet lullig voelen naar gelang de ernst van de slachtpartij
  zondag 25 januari 2009 @ 15:08:11 #115
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65385822
NIet normaal zeg, die idioot was heel wat van plan. Gezien zijn 'to do' lijstje lijkt het nog mee te vallen. Maar dat is natuurlijk niet rationeel, zeker niet tegenover de slachtoffers.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_65385839
quote:
k vertrek om mijn oudste twee kinderen van school te halen. Onderweg bots ik op de collega's van de krant. Ik vertel hun wat ik weet en teken voor hen een plannetje van het gebouw. Zij vertellen me dat de dader vooral tekeer is gegaan bij de slapende baby's. Ik besef nogmaals dat onze dochter goed is weggekomen. Kindjes die naast haar lagen te slapen, zijn er nu niet meer of vechten in het ziekenhuis voor hun leven.
Life is Music
  zondag 25 januari 2009 @ 15:11:04 #117
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65385922
Vreselijk ook voor die medewerkster die niet alleen haar collega, maar ook haar kleinkind kwijt is.
Wat een leed :n
pi_65386053
Ongelofelijk. Echt niet te bevatten gewoon.

Ik ben zelf leidster geweest op een kinderdagverblijf, en ik kan zeggen dat er maar weinig kinderdagverblijven zijn die de deuren overdag op slot hebben. Dat werd namelijk gezegd op het nieuws, zo'n onzin. Wel belachelijk overigens, maar dat staat in principe los van wat er afgelopen week gebeurd is.
pi_65386433
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:14 schreef Tammeh het volgende:
Ongelofelijk. Echt niet te bevatten gewoon.

Ik ben zelf leidster geweest op een kinderdagverblijf, en ik kan zeggen dat er maar weinig kinderdagverblijven zijn die de deuren overdag op slot hebben. Dat werd namelijk gezegd op het nieuws, zo'n onzin. Wel belachelijk overigens, maar dat staat in principe los van wat er afgelopen week gebeurd is.
Buiten het feit dat ik het vreselijk vind, is het inderdaad onzin om te zeggen dat kdv veilig zijn en op slot zitten. Bij alle kdv die ik ken kan je gewoon binnen lopen. Een kind zomaar meenemen is iets anders. Dat is meestal wel goed geregeld. Dus om nou allemaal nederlandse kdv te laten zien die met pasjes werken...
Prima, maar ik ken ze niet.
Everyone is entitled to My opinion.
pi_65386570
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:27 schreef zwitsalbaby00 het volgende:

[..]

Buiten het feit dat ik het vreselijk vind, is het inderdaad onzin om te zeggen dat kdv veilig zijn en op slot zitten. Bij alle kdv die ik ken kan je gewoon binnen lopen. Een kind zomaar meenemen is iets anders. Dat is meestal wel goed geregeld. Dus om nou allemaal nederlandse kdv te laten zien die met pasjes werken...
Prima, maar ik ken ze niet.
Ik geloof ook echt niet dat die er zijn. Bij ons waren inderdaad wel altijd afspraken over het meenemen van kinderen, en ook als bijv. de vader de kids niet mee mocht nemen dan gebeurde dat ook gewoon niet.

Maar in principe zou het geen slecht idee zijn om de deuren op slot te doen buiten de breng-, en haaltijden. Maar goed, ook binnen die tijden kan er een gek naar binnen lopen.
  zondag 25 januari 2009 @ 15:42:56 #121
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65386945
Die verslaggever heeft dubbel zoveel geluk gehad, mennnnnn.... Zijn kindje was ziek en hij was al gebeld om haar op te halen, maar moest nog even vergaderen ofzo? Het kindje lag ziek in bed, daar waar die achterlijke gek dus flink tekeer is gegaan, maar ze is gelukkig ongedeerd gebleven.

wowwww.......
  zondag 25 januari 2009 @ 16:17:24 #122
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65388294
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:11 schreef SHE het volgende:
Vreselijk ook voor die medewerkster die niet alleen haar collega, maar ook haar kleinkind kwijt is.
Wat een leed :n
Ik weet het niet zeker uiteraard, maar ik vermoed dat ook dat weer een gerucht dat uiteindelijk niet klopte is. Want in een ander artikel las ik over de gewonden, en daarin kwam de dochter van de medewerkster die nu nog op de intensive care ligt aan het woord en die zei "het eerste wat ze vroeg was hoe het met haar kleinkind was". Kleinkind was het kind van die dochter en die was gelukkig ongedeerd.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zondag 25 januari 2009 @ 16:19:52 #123
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65388413
quote:
'De wonden zijn erg, maar ze léven nog'
Vijf van de twaalf gewonde baby's uit Fabeltjesland zijn terug thuis

Van de twaalf opgenomen gewonden van de steekpartij in kinderdagverblijf Fabeltjesland zijn er intussen vijf terug thuis. De andere zijn buiten levensgevaar. Opvoedster Rita Van Geyten (52) en Lorena Fierens (4,5 maanden) liggen nog altijd op de afdeling intensieve zorgen. Bjorn Maeckelbergh

Na de gruwel van vrijdagochtend was er gisteren ook een beetje goed nieuws: vier gewonde baby'tjes en één opvoedster mochten gisteren het ziekenhuis verlaten.

Jilka De Vilder (1,5 jaar) was één van hen. Gistermiddag mocht het meisje met haar mama Christel het ziekenhuis in Aalst verlaten. Haar tante Vanessa De Boeck zegt dat haar kleine nichtje al bij al ongelofelijk veel geluk heeft gehad. 'Dat zeggen de dokters ook. Blijkbaar is het mes schuin haar huid binnengedrongen. Daardoor was de wonde ook minder diep.' Jilka werd twee keer achteraan in de nek gestoken. De dokters moesten ook een snijwonde in haar buik naaien. 'Vrijdagavond ben ik Jilka nog in het ziekenhuis gaan bezoeken. Ze was wakker, maar was voor de rest nog heel groggy. Elke keer dat er een dokter binnen kwam, begon ze ook hard te huilen.'

Seppe Tackaert (2,5) uit Sint-Gillis-Dendermonde moet voorlopig nog even in het ziekenhuis van Lokeren blijven. 'Maar misschien mag hij maandag naar huis', hoopt grootvader (54) Jozef Tackaert. Seppe raakte door mesuithalen zwaargewond aan het achterhoofd en de nek. 'Hij heeft een snee van oor tot schouder. Maar uiteindelijk valt het nog mee: hij lééft nog!'

De kleine Seppe had gisteren een moeilijke nacht. Zijn papa Eli en mama Nele mochten in de ziekenhuiskamer bij hem overnachten. Gisteren ging opa Jozef hem voor het eerst bezoeken. 'Hij liep al rond in zijn kamertje. Hij klaagde ook niet. Hij had vooral oog voor zijn speelgoed. Een geluk.' (glimlacht) Volgens Jozef Tackaert wel een beetje verlegen. Maar ook Eli Tackaert is positief. 'Seppe stelt het goed.'

Opvoedster Rita Van Geyten is er erger aan toe. Ze ligt nog altijd op de afdeling intensieve zorgen in Sint-Niklaas. 'Haar toestand is stabiel. Ze is ook wakker', zegt haar dochter Vanessa Smet. Volgens Vanessa vroeg haar moeder onmiddellijk hoe het met haar kleinzoon van een maand oud gaat. 'Want mijn jongste was vrijdag zelf in de crèche. Hij is ongedeerd. Dat stelde haar gerust.' De details van de steekpartij kent Vanessa Smet ook nog altijd niet. Haar moeder liep wel snijwonden op in het gezicht en op de rug. Vermoedelijk probeerde Rita Van Geyten de dolleman te stoppen. Om de kinderen én haar kleinzoontje te besparen.

Op de afdeling intensieve zorgen van Universitair Ziekenhuis Gent ligt nog altijd een slachtoffertje: Lorena Fierens, amper 4,5 maanden oud. Volgens de dokters is het meisje wel buiten levensgevaar. Lorena was één van de eerste slachtoffers van de moordenaar. Zijn mes doorboorde de luchtpijp van het kind. Ze liep ook interne verwondingen op. Haar familie wenste gisteren niet te reageren.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 25 januari 2009 @ 16:24:12 #124
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_65388612
Hoe meer ik erover lees, hoe duidelijker me wordt dat het er gruwelijk uit moet hebben gezien. De kindjes zjjn allemaal zo jong, en de dader had het - zo hoorde ik ook op een van de journaals tijdens een persconferentie - vooral op hun hoofden en halsstreek voorzien. Afschuwelijk, geen woorden voor. Ik hoop maar dat de jonge leeftijd van de kindjes betekent dat ze er relatief weinig geestelijke schade aan zullen overhouden.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zondag 25 januari 2009 @ 16:34:01 #125
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65389071
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:17 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker uiteraard, maar ik vermoed dat ook dat weer een gerucht dat uiteindelijk niet klopte is. Want in een ander artikel las ik over de gewonden, en daarin kwam de dochter van de medewerkster die nu nog op de intensive care ligt aan het woord en die zei "het eerste wat ze vroeg was hoe het met haar kleinkind was". Kleinkind was het kind van die dochter en die was gelukkig ongedeerd.
Die journalist die had dat geschreven in zijn verslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')