abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 januari 2009 @ 10:39:09 #76
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378451
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:13 schreef Lemmeb het volgende:

Maar de vraag is: was het jouw rekening, of die van een ander?
Mijnes. Alleen posten die klojo's dat dus naar een adres waar ik al lang niet meer woon en/of ingeschreven sta en/of kom, als die boete en aanmaningen daar ooit al aangekomen zijn (wat ik niet weet.) En vervolgens weten ze na twee jaar opeens wel waar mijn huis woont en komen ze gelijk maar met vier man en een jackhammer en een vrachtwagen.
quote:
Dat mag zomaar niet. Daar moet een rechter bij aan te pas komen.
Dat geloofde ik dus ook tot een jaar geleden, in m'n kinderlijke onschuld, maar ze doen het gewoon. Geen rechter bij geweest, sterker nog, ik heb geen deurwaarder gesproken (die zal wel naar de verkeerde deur gewaard zijn), sterker nog, nog niet eens een aangetekende brief kon ervan af. Niks. Gewoon opeens de gestapo in je huis.
Ik ben m'n vertrouwen in het gerecht en de politie (voor zover ik het nog had) kwijt.
Nogmaals Welkom in Nederland!

Nou ben ik wel vaak verhuisd de afgelopen jaren, maar heb altijd gezorgd dat mijn registratie bij de gemeente tijdig op orde was. Zeker de politie en een deurwaarder moeten dan altijd kunnen nagaan waar je ingeschreven staat. En als je iemands deur gaat kapot maken als overheid mag je wel enige zorgvuldigheid verwachten. Nou niet dus.
  zondag 25 januari 2009 @ 10:48:22 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65378552
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:39 schreef Leef het volgende:

[..]

Mijnes.
Tsja.

Maar je hebt wel gelijk: het zijn bloedzuigers en de burger zou beter beschermd moeten worden tegen dit soort praktijken. Aan de andere kant: als jij nog een rekening ergens hebt openstaan, dan ben jij er verantwoordelijk voor dat die betaald wordt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 25 januari 2009 @ 11:10:46 #78
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65378932
Voor de duidelijkheid trouwens, voor er mensen verward raken door mijn posts,
het zijn 2 verschillende verhalen. Het topicstart verhaal gaat over intrum justitia
later word ik nog weer boos over een verkeersboete en wat daar allemaal van gekomen is, dat gaat dus over het cjib, net zo'n klote organisatie.
  zondag 25 januari 2009 @ 11:38:33 #79
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65379490
Het zuigt. Maar de grote vraag is natuurlijk: hoe worden dit soort problemen voorkomen. Want je hebt nu eenmaal een rekening die betaald dient te worden. Maar ook het recht om te verhuizen, zo vaak als je wilt.
pi_65379975
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:20 schreef Crashcat het volgende:
Heb je een aangetekend brief gestuurd?
Waarom zou je dat doen? Het is toch niet zijn probleem???
pi_65383815
ik heb hier ook jarenlang regelmatig brieven van Intrum voor een vorige(?) bewoner in de bus gekregen, eerst meerdere keren teruggestuurd, dan gebeld en e-mail gestuurd, niets hielp en ik weet zeker dat geen vreemde op mijn adres staat ingeschreven, op gegeven moment heb ik die brieven gewoon weggegooid...

ze bleven mij gewoon lastigvallen met brieven...nu heb ik al een tijdje niets meer gehoord, maar er kon ook geen verontschuldiging of überhaupt een reactie vanaf...dat is nog het ergste...

[ Bericht 24% gewijzigd door Zana op 25-01-2009 14:15:43 ]
  zondag 1 februari 2009 @ 13:24:24 #82
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65621079
ik heb het nu maar aan de tros radar voorgelegd. kijken of die wel reageren.
pi_65623905
Ik krijg nu elke 2 weken een brief van een incasso bureua uit Oostenrijk voor een persoon die ik niet ken. Ik heb de brieven nu steeds maar weg gegooit. Moet ik er iets mee doen?

Ik woon nu net 2 maand in mn nieuwe huis en krijg post voor 5 verschillende personen :S
  zondag 1 februari 2009 @ 16:39:25 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65628177
HAHAHA ik woon al jaren antikraak en na elke keer verhuizen is het weer hetzelfde liedje. Gewoon negeren die zooi en eventueel een onderzoek in laten stellen door de gemeente naar de verblijfplaats van vorige bewoners. Ze kunnen je echt niks maken. Maar reageren is een slecht plan, want dan denken ze dat ze beet hebben.
pi_65628433
Wheh ik krijg ook al maanden brieven van de Postbank van de vorige bewoners(geadresseerd aan 3 verschillende mensen), ik doe het elke keer retour afzender maar na een half jaar ben ik het toch wel zat.
Waren ook nog brieven waar de nieuwe ING pasjes inzitten dus neem aan dat ze die wel gaan missen als hun Postbank pasje geblokkeerd is .
Krijg ook nog de Kampioen welke rechtstreeks de papierbak gaat .

Zo moeilijk is verhuizen toch niet ...
pi_65629056
Leef, eigenlijk geeft Intrum zelf al aan wat je met deze foute rekeningen moet doen (zie onderstaand)

>...................................................... De informatie
> opgenomen in dit bericht kan vertrouwelijk zijn en is uitsluitend bestemd
> voor de geadresseerde. Indien u dit bericht onterecht ontvangt wordt u
> verzocht de inhoud niet te gebruiken en dit bericht direct te wissen.

Ik ben overigens van mening dat je zo langszamerhand wel het nodige hebt gedaan en als er niemand anders bij je staat ingeschreven zou ik deze club gewoon negeren als ze met de deurwaarder komen voer je gewoon aan dat de geadresseerde daar niet woont en dat ze dat bij de gemeente na kunnen vragen,doen ze dat niet dan hebben zij een probleem en hun klant een hele hoge rekening.

Mochten ze zo dom zijn je dagvaarden dan kan je bij de rechtbank een tegenvordering indienen voor alle kosten die je hebt moeten maken,ik zou zeggen maak die maar lekker hoog,Intrum komt zelf ook met rekeningen met de nodige fantasie kosten en toeslagen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zondag 1 februari 2009 @ 17:15:38 #87
243463 credendo_vides
Out, you demons of stupidity!
pi_65629272
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:14 schreef Leef het volgende:
Gebruikersnaam: 68178144
Wachtwoord: ********
Het wachtwoord klopt niet Hoax?

zondag 1 februari 2009 @ 17:56:51 #88
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630407
Je hebt me door!
  zondag 1 februari 2009 @ 17:59:08 #89
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630478
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:39 schreef Lemmeb het volgende:
HAHAHA ik woon al jaren antikraak en na elke keer verhuizen is het weer hetzelfde liedje. Gewoon negeren die zooi en eventueel een onderzoek in laten stellen door de gemeente naar de verblijfplaats van vorige bewoners. Ze kunnen je echt niks maken. Maar reageren is een slecht plan, want dan denken ze dat ze beet hebben.
Makkelijk praten als je antikraak woont en elke maand verhuist.. ik woon hier wel voor vast, dus ik heb hier dadelijk weer 5 zonnebrillen op de stoep staan die m'n deur inschoppen
  zondag 1 februari 2009 @ 18:09:04 #90
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630765
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:32 schreef SemperFii het volgende:
Ik krijg nu elke 2 weken een brief van een incasso bureua uit Oostenrijk voor een persoon die ik niet ken. Ik heb de brieven nu steeds maar weg gegooit. Moet ik er iets mee doen?

Ik woon nu net 2 maand in mn nieuwe huis en krijg post voor 5 verschillende personen :S
m.. oosterijk lijkt me ver genoeg weg. Maar je weet het nooit, d'r heeft hier al eerder een oosterijker huisgehouden.
  zondag 1 februari 2009 @ 18:13:34 #91
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65630907
* Leef krijgt prijs voor onwaarschijnlijkste hitlervergelijking ooit
  zondag 1 februari 2009 @ 18:16:54 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65630999
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:59 schreef Leef het volgende:

[..]

Makkelijk praten als je antikraak woont en elke maand verhuist..
Eerder om de 2 jaar. Ik heb nog nooit korter dan 2 jaar ergens gewoond.
pi_65636817
tvpeetje
pi_65880005
Vraagje:

Ik heb een probleem met mijn vorige provider(Tele2). Bij het verhuizen ging er van alles mis en heb ik 2 maanden zonder TV en Internet gezeten. Verhuizing was gewoon op tijd doorgegeven.
16-09 zou alles moeten werken volgens Tele2. Dus niet natuurlijk.
Na diverse keren bellen werd dit nog steeds niet opgelost, dus heb ik per 01-11 het contract beeindigd. Geen probleem, bevestiging gekregen.

Nu willen ze geld zien voor de periode 01-10 tot en met 01-11.

Ik heb een paar maandjes geleden 1 brief gehad(gekregen van de huidige bewoner op het oude adres) of ik even het geld snel wil overmaken(nooit gedaan, brief ergens neergezet en totaal vergeten) en vorige week opeens via de mail een bericht van intrum justitia klojos. Bedrag is ondertussen van 10,00 nog wat naar 72 gegaan....

1. Heeft Tele2/Intrum gelijk ?
2. Ik heb de verhuizing op tijd doorgegeven met nieuwe adres enz, moet ik nog steeds de post op het oude adres ophalen ze zullen vast diverse aanmaningen hebben gestuurd enz.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 14:35:45 #95
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65880689
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:15 schreef Drifter__ het volgende:
Vraagje:

Ik heb een probleem met mijn vorige provider(Tele2). Bij het verhuizen ging er van alles mis en heb ik 2 maanden zonder TV en Internet gezeten. Verhuizing was gewoon op tijd doorgegeven.
16-09 zou alles moeten werken volgens Tele2. Dus niet natuurlijk.
Na diverse keren bellen werd dit nog steeds niet opgelost, dus heb ik per 01-11 het contract beeindigd. Geen probleem, bevestiging gekregen.

Nu willen ze geld zien voor de periode 01-10 tot en met 01-11.

Ik heb een paar maandjes geleden 1 brief gehad(gekregen van de huidige bewoner op het oude adres) of ik even het geld snel wil overmaken(nooit gedaan, brief ergens neergezet en totaal vergeten) en vorige week opeens via de mail een bericht van intrum justitia klojos. Bedrag is ondertussen van 10,00 nog wat naar 72 gegaan....

1. Heeft Tele2/Intrum gelijk ?
2. Ik heb de verhuizing op tijd doorgegeven met nieuwe adres enz, moet ik nog steeds de post op het oude adres ophalen ze zullen vast diverse aanmaningen hebben gestuurd enz.
Wat heeft dit met Intrum Justitia van doen?

En in mijn beleving heeft Tele2 gelijk. In die zin dat jij betaalt voor je contract die jij pas per 01-11 hebt beeindigd. Dat is voor de factuurservice het enige waar ze naar kijken.

Dat de verhuizing bij hun niet goed is gegaan is knullig. Absoluut. Maar jij wist blijkbaar ruim op tijd al dat er een nota was. van 10 euro. Dat het oploopt is dan wel weer logisch aangezien zij ook kosten maken om jou achter je broek aan te zitten (al dan niet op verkeerde adres)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65880923
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

Wat heeft dit met Intrum Justitia van doen?

En in mijn beleving heeft Tele2 gelijk. In die zin dat jij betaalt voor je contract die jij pas per 01-11 hebt beeindigd. Dat is voor de factuurservice het enige waar ze naar kijken.

Dat de verhuizing bij hun niet goed is gegaan is knullig. Absoluut. Maar jij wist blijkbaar ruim op tijd al dat er een nota was. van 10 euro. Dat het oploopt is dan wel weer logisch aangezien zij ook kosten maken om jou achter je broek aan te zitten (al dan niet op verkeerde adres)
Aha ok, klopt ik wist van die 10 euro, maar zat met een nieuw huis enz, dus gewoon vergeten. Als ik gewoon post had gehad op mijn nieuwe adres, had ik de rekening gewoon betaald, maar zij bleven naar het oude adres sturen....daar kan ik toch ook niets aan doen ?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 15:31:54 #97
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65882618
quote:
Op maandag 9 februari 2009 14:42 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Aha ok, klopt ik wist van die 10 euro, maar zat met een nieuw huis enz, dus gewoon vergeten. Als ik gewoon post had gehad op mijn nieuwe adres, had ik de rekening gewoon betaald, maar zij bleven naar het oude adres sturen....daar kan ik toch ook niets aan doen ?
Jij kan er niets aan doen dat jij het bent vergeten?

En dan blijft mijn melding dus gewoon staan,
quote:
Dat de verhuizing bij hun niet goed is gegaan is knullig. Absoluut. Maar jij wist blijkbaar ruim op tijd al dat er een nota was. van 10 euro.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 9 februari 2009 @ 16:15:54 #98
165237 Leef
Sunny side up!
pi_65884021
In mijn geval waren zelfs de satanskinderen van het CJIB zo ruimhartig om me m'n geld terug te betalen toen ze erachter kwamen dat ze dagvaardingen en deurwaarders naar een adres hadden gestuurd waar ik al MAANDEN uitgeschreven was. Dat is wel een belangrijk gegeven.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 9 februari 2009 @ 16:30:16 #99
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65884524
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:15 schreef Leef het volgende:
In mijn geval waren zelfs de satanskinderen van het CJIB zo ruimhartig om me m'n geld terug te betalen toen ze erachter kwamen dat ze dagvaardingen en deurwaarders naar een adres hadden gestuurd waar ik al MAANDEN uitgeschreven was. Dat is wel een belangrijk gegeven.
zodra het bij icasso ligt wordt er normaal gesproken gekeken naar het adres in de Gemeentelijke Basis Administratie.
Als het CJIB zo slecht is geweest om dit niet te controleren is dat idd belachelijk.

In geval van Drifter is het niet zo dat Tele2 gaat controleren in het GBA aangezien Drifter gewoon klant van hun is.
pi_65889912
quote:
Op maandag 9 februari 2009 16:30 schreef Nizno het volgende:

[..]

zodra het bij icasso ligt wordt er normaal gesproken gekeken naar het adres in de Gemeentelijke Basis Administratie.
Als het CJIB zo slecht is geweest om dit niet te controleren is dat idd belachelijk.

In geval van Drifter is het niet zo dat Tele2 gaat controleren in het GBA aangezien Drifter gewoon klant van hun is.
Nee niet in het GBA, maar in hun teringzooi administratie, want heb tijdig en duidelijk aangegeven dat ik verhuisd ben , majah, heb ze een mail gestuurd, kijken hoe ze gaan reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')