De meeste mensen met kinderen weten vast en zeker dat er tijden zijn dat ze beduidend minder goed eten dan normaliter. En al onze kinderen, wij zelf ook, hebben zo ook allemaal hun eigen favoriete gerecht/hapje. In dit topic zou ik het leuk vinden om dat ene gerecht of dat ene hapje uit de doeken te doen waar je je kinderen wel mee aan het eten krijgt of waar ze nog net niet dagelijks om vragen.
Ik zelf ben geen keukenprinses, ik heb een man die gek is op koken en ik zelf sta een enkele keer in de keuken. Dit gerecht maak ik wel zelf, okay het recept komt wel van een AH kaartje jaren terug, geloof een jaar of 7 terug, en heb er mijn eigen draai aan gegeven. De kinderen vinden het heerlijk en het is ondanks een taart een aardige maaltijd.
(Pittige) worteltaart
5 plakjes deeg voor hartige taart (ik haal meestal gewone bladerdeeg) diepvries (van Koopmans) 450 gr
1 rode paprika
stuk salami of ontbijtspek
2 winterwortels
2 eetlepels zonnebloemolie
4 eieren
75 ml slagroom (bekertje van 125 ml)
2 zakjes geraspte kaas (voor de pittige variant kan je Frico Red Hot nemen) a 100 gram
quichevorm ingevet 24 cm doorsnee (ik heb geen quichevorm en gebruik gewoon een springvorm, ik doe ook het restantje bladerdeeg in reepjes over de taart heen)
Over voorverwarmen op 200 graden celcius. Deeg ontdooien en de ingevette bakvorm er mee bekleden, daarna met vork op verschillende plaatsen inprikken. Paprika en wortel schoonmaken, in blokjes snijden en in een braadpan met olie samen met de salami circa 5 minuten bakken. Gooi het paprika, wortel en salami (of bacon) in de bakvorm. Eieren loskloppen met zout, room en kaas. Hierna mengsel over bakvorm verdelen. Taart in het midden van oven in circa 30 minuten goudbruin bakken.
Je kan er voor kiezen om de salami achterwegen te laten, dat is namelijk ook het originele recept maar ik vind het wel lekker er door heen. Ik gebruik meestal het restant balderdeeg om de bovenkant mee te bedekken maar je kan het ook open laten. Mocht je het bedekken laat dan de taart nog even iets langer bakken, een minuut of 5.
Dus wat is jullie succes recept ? Doe inspiratie op bij andere ouders maar beperk je tot 1 recept zodat we niet straks een topic in CUL worden.