quote:Clément Pinault, speler van de Franse Ligue 2-club Clermont, is donderdag overleden aan de gevolgen van een hartaanval. De 23-jarige verdediger zakte zondag in zijn eigen huis plots in elkaar en werd vervolgens met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Hij werd niet meer wakker. De stopper werd sinds de aanval in kunstmatig in coma gehouden, maar er bleek geen uitzicht meer op een verbetering van zijn gezondheid. Donderdag werd dan ook besloten om de kunstmatige coma te beëindigen.
Twee dagen voor zijn hartaanval speelde Pinault nog mee in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Brest. Clubarts Franck Thiel liet weten dat de speler onlangs nog medisch was gekeurd, en dat daarbij geen afwijkingen aan het licht waren gekomen.
De dood van Pinault is het meest recente geval van profvoetballers die het leven moeten laten na een hartkwaal. In augustus 2007 overleed Sevilla-middenvelder Antonio Puerta aan hetzelfde euvel, en FC Utrecht verloor eind 2005 verdediger David Di Tommaso. De Fransman stierf in zijn slaap.
De gevallen die ik mij nog herinner zijn:quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:08 schreef _Mike_ het volgende:
Jezus, het lijkt de laatste tijd steeds vaker voor te komen
Vooral de leeftijd baart mij zorgen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:12 schreef -Vaduz- het volgende:
![]()
RIP, al is de voetballer mij niet bekend.
Ja en ook Nwanko Kanu is hier een schrijnend voorbeeld van.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:16 schreef DarkShine het volgende:
Kende de man niet.
Maar als een verzorger het heeft over een medische keuring, kwam er bij Koné niet ook pas wat (wat is nog steeds niet 100% duidelijk/bekend gemaakt) aan het licht nadat deze in Amsterdam was afgekeurd...
Ik sloeg gisteren de krant open en zag ook dat een 27-jarige gezonde jongen was overleden tijdens zijn werk. Ik denk dat sommige processen in het lichaam niet te voorkomen zijn. Niet alles valt op te sporen denk ik.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vooral de leeftijd baart mij zorgen.
Ik heb begrepen dat aangeboren hartafwijkingen vaak pas worden getraceerd als het te laat is. Het zou ook kunnen zijn dat je van bepaalde afwijkingen alleen last krijgt bij het beoefenen van intensieve topsport.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik wil ook niet dat hier alleen een RIP topic van wordt gemaakt maar ook een beetje de discussie weer nieuw leven in blazen over hoe dit allemaal weer kan gebeuren.
Hij was nota bene pas medisch gekeurd.
Dan vraag ik me toch altijd af hoe subjectief "gezonde jongen" is.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:28 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik sloeg gisteren de krant open en zag ook dat een 27-jarige gezonde jongen was overleden tijdens zijn werk. Ik denk dat sommige processen in het lichaam niet te voorkomen zijn. Niet alles valt op te sporen denk ik.
Maar bij Kone en Kanu kon het wel weer op tijd opgespoord worden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat aangeboren hartafwijkingen vaak pas worden getraceerd als het te laat is. Het zou ook kunnen zijn dat je van bepaalde afwijkingen alleen last krijgt bij het beoefenen van intensieve topsport.
Of bv toch sporten met koorts: levensgevaarlijk!
maar komt wel uit mijn geboorteland, doet me toch wel wat.....quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:12 schreef -Vaduz- het volgende:![]()
RIP, al is de voetballer mij niet bekend.
Als je religieus bent is er nog altijd die ene theorie..quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik wil ook niet dat hier alleen een RIP topic van wordt gemaakt maar ook een beetje de discussie weer nieuw leven in blazen over hoe dit allemaal weer kan gebeuren.
Hij was nota bene pas medisch gekeurd.
Sterker nog: ik kan je zo per dag een stuk of 200 overleden jonge mensen opnoemen die niet de krant halen en geen (bekende) sporter waren en toch de pijp uit gaan vanwege hartproblemen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik sloeg gisteren de krant open en zag ook dat een 27-jarige gezonde jongen was overleden tijdens zijn werk. Ik denk dat sommige processen in het lichaam niet te voorkomen zijn. Niet alles valt op te sporen denk ik.
Ik sluit me bij golfer aan.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 01:04 schreef golfer het volgende:
Sterker nog: ik kan je zo per dag een stuk of 200 overleden jonge mensen opnoemen die niet de krant halen en geen (bekende) sporter waren en toch de pijp uit gaan vanwege hartproblemen.
Die overdreven aandacht voor een voetballer of sporter die het overkomt staat mij een beetje tegen.
Noem er maar 200 dan!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 01:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Sterker nog: ik kan je zo per dag een stuk of 200 overleden jonge mensen opnoemen die niet de krant halen en geen (bekende) sporter waren en toch de pijp uit gaan vanwege hartproblemen.
Die overdreven aandacht voor een voetballer of sporter die het overkomt staat mij een beetje tegen.
Bij Thuram ook. Het rare is wel dat Kone en Kanu gewoon nog voetballen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar bij Kone en Kanu kon het wel weer op tijd opgespoord worden.
Ook bij Thuram als ik mij niet vergis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |