abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65333397
quote:
Clément Pinault, speler van de Franse Ligue 2-club Clermont, is donderdag overleden aan de gevolgen van een hartaanval. De 23-jarige verdediger zakte zondag in zijn eigen huis plots in elkaar en werd vervolgens met spoed naar het ziekenhuis vervoerd. Hij werd niet meer wakker. De stopper werd sinds de aanval in kunstmatig in coma gehouden, maar er bleek geen uitzicht meer op een verbetering van zijn gezondheid. Donderdag werd dan ook besloten om de kunstmatige coma te beëindigen.

Twee dagen voor zijn hartaanval speelde Pinault nog mee in de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Brest. Clubarts Franck Thiel liet weten dat de speler onlangs nog medisch was gekeurd, en dat daarbij geen afwijkingen aan het licht waren gekomen.

De dood van Pinault is het meest recente geval van profvoetballers die het leven moeten laten na een hartkwaal. In augustus 2007 overleed Sevilla-middenvelder Antonio Puerta aan hetzelfde euvel, en FC Utrecht verloor eind 2005 verdediger David Di Tommaso. De Fransman stierf in zijn slaap.

Is dit weer gewoon een toevallig incident of heeft het te maken met te veel trainen of toch doping? (Ik insinueer maar wat)

Als men vindt dat dit in het overige nieuws topic kan dan moet men deze post daar maar naar toe verplaatsen
pi_65333510
-overbodig-

[ Bericht 91% gewijzigd door Prosac op 22-01-2009 23:17:11 ]
BanPan
pi_65333638
Jezus, het lijkt de laatste tijd steeds vaker voor te komen
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65333763
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:08 schreef _Mike_ het volgende:
Jezus, het lijkt de laatste tijd steeds vaker voor te komen
De gevallen die ik mij nog herinner zijn:
Foe
Puerta
DiTo
Phil O’Donnell
Feher
Chaswe Nsofwa (die 1 dag na Puerta in elkaar stortte)

Allemaal door hartproblemen als ik mij niet vergis.
pi_65333840

RIP, al is de voetballer mij niet bekend.
That's all folks!
pi_65333950
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:12 schreef -Vaduz- het volgende:

Vooral de leeftijd baart mij zorgen.
Ik wil ook niet dat hier alleen een RIP topic van wordt gemaakt maar ook een beetje de discussie weer nieuw leven in blazen over hoe dit allemaal weer kan gebeuren.
Hij was nota bene pas medisch gekeurd.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:16:17 #7
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65333967
Kende de man niet.

Maar als een verzorger het heeft over een medische keuring, kwam er bij Koné niet ook pas wat (wat is nog steeds niet 100% duidelijk/bekend gemaakt) aan het licht nadat deze in Amsterdam was afgekeurd...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65334047
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:16 schreef DarkShine het volgende:
Kende de man niet.

Maar als een verzorger het heeft over een medische keuring, kwam er bij Koné niet ook pas wat (wat is nog steeds niet 100% duidelijk/bekend gemaakt) aan het licht nadat deze in Amsterdam was afgekeurd...
Ja en ook Nwanko Kanu is hier een schrijnend voorbeeld van.
pi_65334270
Zouden ze wel alles daadwerkelijk aflopen? Ik meen me te herinneren dat na de dood van Puerta er pas aan het licht kwam dat hij een hartaandoening had. Dat hoor je toch makkelijk te kunnen weten met alle technieken van tegenwoordig?
pi_65334430
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik sloeg gisteren de krant open en zag ook dat een 27-jarige gezonde jongen was overleden tijdens zijn werk. Ik denk dat sommige processen in het lichaam niet te voorkomen zijn. Niet alles valt op te sporen denk ik.
That's all folks!
pi_65334473
quote:

[..]

Ik wil ook niet dat hier alleen een RIP topic van wordt gemaakt maar ook een beetje de discussie weer nieuw leven in blazen over hoe dit allemaal weer kan gebeuren.
Ik heb begrepen dat aangeboren hartafwijkingen vaak pas worden getraceerd als het te laat is. Het zou ook kunnen zijn dat je van bepaalde afwijkingen alleen last krijgt bij het beoefenen van intensieve topsport.

Of bv toch sporten met koorts: levensgevaarlijk!
pi_65334489
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:28 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Ik sloeg gisteren de krant open en zag ook dat een 27-jarige gezonde jongen was overleden tijdens zijn werk. Ik denk dat sommige processen in het lichaam niet te voorkomen zijn. Niet alles valt op te sporen denk ik.
Dan vraag ik me toch altijd af hoe subjectief "gezonde jongen" is.
Ik vind het moeilijk te bevatten dat iemand die gezond is van de ene op de andere dag een hart/hersen aandoening kan krijgen zonder aantoonbare reden.
pi_65334513
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat aangeboren hartafwijkingen vaak pas worden getraceerd als het te laat is. Het zou ook kunnen zijn dat je van bepaalde afwijkingen alleen last krijgt bij het beoefenen van intensieve topsport.

Of bv toch sporten met koorts: levensgevaarlijk!
Maar bij Kone en Kanu kon het wel weer op tijd opgespoord worden.
Ook bij Thuram als ik mij niet vergis.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:36:52 #14
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_65334735
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:12 schreef -Vaduz- het volgende:

maar komt wel uit mijn geboorteland, doet me toch wel wat.....
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:37:23 #15
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_65334754
quote:

[..]

Als je religieus bent is er nog altijd die ene theorie..

Ik vind het ook heel vreemd hoor allemaal.
AFC AJAX
pi_65336621
Die hart onderzoeken van tegenwoordig (bloedprikken oa op BNP , ECG, Hart-echo en een fiets-test) zijn opzich prima, maar helaas nog steeds niet helemaal waterdicht.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 23 januari 2009 @ 01:04:50 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_65336913
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:28 schreef -Vaduz- het volgende:

Sterker nog: ik kan je zo per dag een stuk of 200 overleden jonge mensen opnoemen die niet de krant halen en geen (bekende) sporter waren en toch de pijp uit gaan vanwege hartproblemen.

Die overdreven aandacht voor een voetballer of sporter die het overkomt staat mij een beetje tegen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_65336953
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:04 schreef golfer het volgende:

Sterker nog: ik kan je zo per dag een stuk of 200 overleden jonge mensen opnoemen die niet de krant halen en geen (bekende) sporter waren en toch de pijp uit gaan vanwege hartproblemen.

Die overdreven aandacht voor een voetballer of sporter die het overkomt staat mij een beetje tegen.
Ik sluit me bij golfer aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65337269
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 01:04 schreef golfer het volgende:

[..]

Noem er maar 200 dan!
Tja en profsporters staan nou eenmaal vaker in de belangstelling.
Dat is zo bij goede prestaties maar helaas ook bij deze gevallen.
pi_65377831
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Maar bij Kone en Kanu kon het wel weer op tijd opgespoord worden.
Ook bij Thuram als ik mij niet vergis.
Bij Thuram ook. Het rare is wel dat Kone en Kanu gewoon nog voetballen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')