abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65327661
N.a.v. mijn opmerking in mijn topic Bo & Lola are in the house! O+ open ik toch maar even een apart topic.

Ons katje van 3 maanden, Bo, geeft sinds een aantal dagen 's avonds over na het eten. We dachten eerst dat het kwam door wat voerwisselingen, maar inmiddels gebruiken we een paar dagen hetzelfde voer (Royal Canin, speciaal voor kittens van 3 - 12 mnd) en geven we afgepaste beetjes om de zoveel uur.

Het is afgelopen zaterdag begonnen en sindsdien heeft 'ie 4x zijn eten uitgespuugd. Dit zijn zowel bijna helemaal verteerde brokjes, als zowel de brokjes die er dan 10 minuten eerder zijn ingegaan. Hij heeft wel heel duidelijk de buikreflex tijdens het spugen. Hij drinkt wel, gaat weinig naar de bak voor de grote boodschap (ook wel logisch als je alles eruit gooit) en heeft ook gewoon zin in eten. Hij is door dit alles wel al wat afgevallen, maar niet meer dan 100 gr. Lijkt weinig, maar normaal groéide 'ie 20 gr. per dag ongeveer.

Verder is er niks met 'm aan de hand. Zodra de boel eruit is, jaagt ie alweer door het huis. Hij geeft geen teken van pijn als we op z'n buikje drukken.

Morgenochtend gaan we naar het inloopspreekuur van de dierenarts, maar misschien is er iemand die weet wat het zou kunnen zijn?

Needless to say maak ik me behoorlijke zorgen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65328007
Dat deed die van ons ook, weliswaar niet alleen na het eten, maar bij ons was het een hartnekkige worm besmetting, en we hebben dr 3 en alleen die 1ne had er last van, het zijn wel binnenkatten btw.

In de ontlasting waren nagenoeg geen wormpjes te bekennen.
Maar ik zou idd even langs de dierenarts gaan, die kan je meer vertellen.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_65328040
Bo is ook een binnenkatje. Ze zijn een week of 3 geleden nog ontwormd...

Dierenarts staat dus in de agenda voor morgenochtend. Wil zo niet het weekend door
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_65328106
Die van ons waren ook ontwormt, dat doe ik bij kittens om de 6 weken, ze zijn nu 8 maanden.
De wormkuur die hij eerst kreeg sloeg gewoon niet aan, toen heb ik van de dierenarts andere gekregen en die werkte prima. De 1ste kuur sloeg wel aan bij mn andere katten.

Succes iig
Altijd vervelend als die kleintjes iets mankeert.
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_65328125
arm beestje hoop dat het goed komt
pi_65328185
Ja, heel vervelend... Ze kunnen het je niet vertellen he, wat er mis is. Het scheelt wel dat ie verder gewoon normaal doet. Niet lusteloos, mat of teruggetrokken ofzo.
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:54:10 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65328240
Het kan dan ook 'gewoon' gulzigheid zijn. Als 'ie verder normaal is, ontlasting ook, dan valt het waarschijnlijk wel mee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_65328320
Hij is niet aan de dunne nee. Wij dachten ook aan gulzigheid, maar de afgepaste porties zijn eigenlijk zodanig klein en hij eet niet anders dan onze andere kat, dat we eigenlijk denken dat dat het niet is...

En het is echt ineens ontstaan, voor het eerst afgelopen zaterdag.
pi_65328360
Een tijd terug had ons katje hetzelfde. De dierenarts heeft alleen een middeltje tegen misselijkheid gegeven en daarna was het direct over. Als hij verder niet lusteloos is, dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Komt vast goed.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:59:31 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65328361
Wat naar... Wij hebben ook een soms-kotsend-katje maar die heeft idd last van z'n eigen schrokgedrag... Goede beslissing om ff snel naar de DA te gaan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_65328471
eerste waar ik aan dacht was ook idd wormpjes... maar dierenarts zal snel uitsluitsel geven
een van mijn katjes heeft een vlooienallergie
Gewoon, omdat het kan.
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:07:34 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65328538
Echt zo stom, dat beestje zo: en vervolgens stoof ie de kamer door al springend achter een zilverpapierpropje aan.

Gelukkig hebben ze een inloopspreekuur bij onze dierenarts, dat scheelt weer.

Vlooien hebben ze niet. Ze komen niet buiten en ik kam ze geregeld. Haarbal zal het dus ook niet zijn.
pi_65336007
Onze katers hadden dit ook de afgelopen dagen: geen eetlust en veel braken, maar ook duidelijk wat lustelozer dan normaal. Schijnt een soort kattengriepje te zijn. Ze hebben van de dierenarts nu twee spuitjes gekregen, 1 zodat ze weer eetlust krijgen en 1 die het kotsen tegen gaat. De kater die het als eerste had (Sam) is nu helemaal opgeknapt en de andere (Nimo) begint ook een beetje op te knappen nadat hij vannacht nog alles had ondergekotst

Het verwarrende was wel dat Sam ziek was vlak nadat hij onder narcose was geweest (gebitsbehandeling), waardoor wij dachten dat hij niet goed had gereageerd op de narcose oid. nadat hij de spuitjes had gehad moest hij binnen 2 dagen weer zichtbaar opgeknapt zijn, maar omdat we nog steeds zoveel kots vonden in huis leek het alsof hij niet echt opknapte, maar dat bleek dus voornamelijk van Nimo te zijn
pi_65336659
Misschien te eenvoudig,maar het kan zijn dat er een haarbal in de weg zit(daar zijn verschillende middelen voor te koop)
Maar het is zeker niet verkeerd dat je even langs de Da gaat.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 11:30:07 #15
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65338415
Nou, fok doet het eindelijk weer.

Bo is opgenomen. Er zat veel te veel harde ontlasting opgehoopt in z'n darmpjes. Hij krijgt nu een klysma en na 13:00 kunnen we bellen hoe het is gegaan. Meestal worden katten dan stilletjes en lusteloos en gaan ze op de bak zitten piepen enzo, maar dat heeft Bo niet gedaan.

Van één van zn favo speeltjes missen de veren. We "hopen" nu maar dat dat het is. Dat ie die heeft opgegeten en dat die de blokkade veroorzaken.

Afwachten dus.

Z'n zusje is ondertussen vergeefs naar hem op zoek in huis en heeft geen zin in eten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 11:58:11 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_65339579
Arme poesie... Moet hij het hele weekend blijven?

Let's hope dat het een simpele verstopping is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 23 januari 2009 @ 11:59:41 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65339644
Dat weten we dus nog niet...

Over uurtje kunnen we bellen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:04:39 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65339869
Ik duim voor je.
pi_65339872
Zal vast allemaal goed gaan! weet ik zeker...
houd er wel rekening mee dat Bo-tje waarschijnlijk ff een paar uurtjes een hekel aan je heeft... maar dat trekt ook wel weer bij (onze doen dat iig wel als ze van de DA terugkomen )
Gewoon, omdat het kan.
pi_65340701
Vervelend voor zo'n klein hummeltje. Sterkte en ik hoop dat alles goed gaat.

Onze poes vond de eerste keer de dierenarts een aardige man, hij kreeg heleboel kopjes. Totdat.. ze een spuitje van hem kreeg. Dat is ze ook niet meer vergeten... De tweede keer dat ze deze man zag, kroop ze helemaal weg bij mijn vriendin.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:45:38 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65341542
Zusje Lola heeft wel weer gegeten maar is absoluut niet in haar normale doen. Beetje matjes en loopt echt te zoeken naar hem. Hopelijk kunnen we ze vanmiddag weer verenigingen...

Mn vriend gaat zo bellen, ik ben veel te nerveus
pi_65341624
Zelf niet kunnen bellen omdat je te nerveus bent? Het is een DIER! Waarschijnlijk een heel lief, klein, schattig diertje, maar het is een DIER. Alsjeblieft, behandel het ook zo..
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:50:44 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65341748
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:47 schreef Oksel het volgende:
Zelf niet kunnen bellen omdat je te nerveus bent? Het is een DIER! Waarschijnlijk een heel lief, klein, schattig diertje, maar het is een DIER. Alsjeblieft, behandel het ook zo..
Kom maar van je stokpaardje af, Oksel.
pi_65341842
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:47 schreef Oksel het volgende:
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:54:56 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65341895
Tja, gelukkig is iedereen hetzelfde, met dezelfde reacties en gevoelens. Dat scheelt weer.

Maar goed, verder vind ik het de discussie niet waard. Ik ervaar het zo en wat anderen daarvan vinden, interesseert me geen reet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')