Als die 25 dagen verlof slaan op net ontvangen dagen (op 1-1), dan zijn dat dagen die je krijgt als je het gehele jaar werkt. Blijkt dat je maar een deel van het jaar werkt dan heb je recht op een evenredig deel van die dagen (ongeveer 2 voor elke maand die je werkt in 2009 dus).quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:16 schreef portable het volgende:
Heb raad nodig
Ik heb dit moment gesprekken lopen bij een mogelijke nieuwe werkgever. Ik werk dit moment bij de overheid en heb 20(+/-) verlofdagen en 24(+/-) adv dagen, per maand opgebouwd.
Wat ik nog niet heb uitgezocht is als ik nu gelijk al 25 verlof dagen heb?
Als alles goed gaat kan ik misschien al in maart/april beginnen. Ik heb een opzegtermijn van een maand.
Maar dan heb ik nog 20 verlofdagen over. Kan ik dan 4 weken verlof nemen binnen die opzegtermijn en tijdens mijn 2e week van verlof al ergens beginnen?
normaal gesproken is dat misschien wel zo, maar TS heeft het hier over een einde dienstverband en een mogelijke overlap met een nieuw dienstverband. Dat is wezenlijk anders.quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:40 schreef avonne het volgende:
Oh, een werkgever vind het over het algemeen niet prettig als je tegelijk bij een ander werkt.
Heeft te maken met verzekeringen en zo (ziektewet, bijvoorbeeld).
Dus zorg voor een duidelijke einddatum / begindatum.
En de loonheffingskorting.quote:Op donderdag 22 januari 2009 06:50 schreef Essebes het volgende:
een overlap tussen een oude werkgever en een nieuwe ivm vakantiedagen bij de oude en reeds starten bij de nieuwe kan altijd. Het enige waar dit invloed op heeft is de arbeidskorting.
Als je die laat overlappen, kun je mogelijk aan het eind van het jaar iets aan belasting bij moeten betalen. Je kunt bij je nieuwe baan daarom tijdens de overlapperiode de arbeidskorting op NEE laten zetten en pas daarna naar JA laten switchen. Let wel dat dit niet aankomt op dagen, jouw nieuwe werkgever zal dit op maandbasis willen doorvoeren.
Hoezo niet? Juridisch gezien is hij nog in dienst bij werkgever 1 en kan hij dus niet zonder diens toestemming aan de slag bij werkgever 2. Pas na je verlofperiode is je dienstverband officieel voorbij.quote:Op donderdag 22 januari 2009 06:50 schreef Essebes het volgende:
[..]
normaal gesproken is dat misschien wel zo, maar TS heeft het hier over een einde dienstverband en een mogelijke overlap met een nieuw dienstverband. Dat is wezenlijk anders.
Ik heb echt nog nooit een werkgever meegemaakt die dit verbied, zelfs hier op FOK nog nooit topics over gezien zelfs.![]()
Niet in ieder contract staat een beding tegen nevenactiviteitenquote:Op donderdag 22 januari 2009 16:30 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hoezo niet? Juridisch gezien is hij nog in dienst bij werkgever 1 en kan hij dus niet zonder diens toestemming aan de slag bij werkgever 2. Pas na je verlofperiode is je dienstverband officieel voorbij.
Ik kan ook zonder problemen 2 banen hebben, daar hebben mijn werkgevers weinig mee te maken. Wellicht dat in een contract opgenomen kan worden, maar in principe is het geen probleem om meerdere werkgevers te hebben.quote:Op donderdag 22 januari 2009 16:30 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hoezo niet? Juridisch gezien is hij nog in dienst bij werkgever 1 en kan hij dus niet zonder diens toestemming aan de slag bij werkgever 2. Pas na je verlofperiode is je dienstverband officieel voorbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |