abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65301674
Heb raad nodig

Ik heb dit moment gesprekken lopen bij een mogelijke nieuwe werkgever. Ik werk dit moment bij de overheid en heb 20(+/-) verlofdagen en 24(+/-) adv dagen, per maand opgebouwd.

Wat ik nog niet heb uitgezocht is als ik nu gelijk al 20 verlof dagen heb?

Als alles goed gaat kan ik misschien al in maart/april beginnen. Ik heb een opzegtermijn van een maand.

Maar dan heb ik nog 20 verlofdagen over. Kan ik dan 4 weken verlof nemen binnen die opzegtermijn en tijdens mijn 2e week van verlof al ergens beginnen?

En hoe zit het met de belastingdienst?
pi_65301734
Dat kan, mits je werkgever ermee akkoord gaat dat jij 4 weken verlof opneemt.
pi_65302170
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:16 schreef portable het volgende:
Heb raad nodig

Ik heb dit moment gesprekken lopen bij een mogelijke nieuwe werkgever. Ik werk dit moment bij de overheid en heb 20(+/-) verlofdagen en 24(+/-) adv dagen, per maand opgebouwd.

Wat ik nog niet heb uitgezocht is als ik nu gelijk al 25 verlof dagen heb?

Als alles goed gaat kan ik misschien al in maart/april beginnen. Ik heb een opzegtermijn van een maand.

Maar dan heb ik nog 20 verlofdagen over. Kan ik dan 4 weken verlof nemen binnen die opzegtermijn en tijdens mijn 2e week van verlof al ergens beginnen?
Als die 25 dagen verlof slaan op net ontvangen dagen (op 1-1), dan zijn dat dagen die je krijgt als je het gehele jaar werkt. Blijkt dat je maar een deel van het jaar werkt dan heb je recht op een evenredig deel van die dagen (ongeveer 2 voor elke maand die je werkt in 2009 dus).

Uitgaande van een maand opzegtermijn zeg je op tegen het einde van deze maand, en moet je heel februari nog doorwerken, beginnen in maart is dus mogelijk. Mits je zekerheid bij die nieuwe werkgever hebt voor het einde van deze maand.

Wat betreft opnemen tijdens die opzegtijd, dat is onderling overleg tussen werkgever en werknemer, ik zou dat gewoon naar voren brengen (je kunt beter vriendelijk uit elkaar gaan dan met ruzie). In principe moet een werkgever je vrij verlenen tenzij de werkzaamheden dit verhinderen. Onmogelijk om vrij te geven is alleen zo discutabel, werknemer zal vaak alsnog geen problemen zien (of dezelfde problemen die de werkgever een maand later ook zal ondervinden)
  Moderator woensdag 21 januari 2009 @ 23:30:46 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65302400
Je kan niet bij 2 baantjes loonheffingskorting aanzetten. Dus via ene T-formulier moet je dat geld weer terug vorderen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_65302612
Je hebt recht op ong. 2 vrjie dagen per gewerkte maand. Werk jij in 2009 maar 3 maanden dan heb jij maar 6 vrije dagen. ookal is je saldo nu 25.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_65302677
Je opzegtermijn moet je je aan houden.
Hoeveel vakantiedagen je dan nog te goed hebt, moet je even bekijken.
Je hoeft die vakantiedagen niet op te nemen. Je kan doorwerken tot de ontslagdatum en de vakantiedagen dus later laten uitbetalen. (vakantiegeld komt daar nog eens bovenop).

De belastingdienst kan het echt helemaal niks schelen hoe of wat je doet met vakantiedagen en dubbele banen. Die kijkt alleen in welk jaar je geld ontvangt.
pi_65302803
Oh, een werkgever vind het over het algemeen niet prettig als je tegelijk bij een ander werkt.

Heeft te maken met verzekeringen en zo (ziektewet, bijvoorbeeld).

Dus zorg voor een duidelijke einddatum / begindatum.
pi_65306169
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:40 schreef avonne het volgende:
Oh, een werkgever vind het over het algemeen niet prettig als je tegelijk bij een ander werkt.
Heeft te maken met verzekeringen en zo (ziektewet, bijvoorbeeld).
Dus zorg voor een duidelijke einddatum / begindatum.
normaal gesproken is dat misschien wel zo, maar TS heeft het hier over een einde dienstverband en een mogelijke overlap met een nieuw dienstverband. Dat is wezenlijk anders.
Ik heb echt nog nooit een werkgever meegemaakt die dit verbied, zelfs hier op FOK nog nooit topics over gezien zelfs.

een overlap tussen een oude werkgever en een nieuwe ivm vakantiedagen bij de oude en reeds starten bij de nieuwe kan altijd. Het enige waar dit invloed op heeft is de arbeidskorting.
Als je die laat overlappen, kun je mogelijk aan het eind van het jaar iets aan belasting bij moeten betalen. Je kunt bij je nieuwe baan daarom tijdens de overlapperiode de arbeidskorting op NEE laten zetten en pas daarna naar JA laten switchen. Let wel dat dit niet aankomt op dagen, jouw nieuwe werkgever zal dit op maandbasis willen doorvoeren.
de wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar door consistente vasthoudende minderheden…
(Roos Vonk)
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:30:30 #9
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_65319542
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 06:50 schreef Essebes het volgende:
een overlap tussen een oude werkgever en een nieuwe ivm vakantiedagen bij de oude en reeds starten bij de nieuwe kan altijd. Het enige waar dit invloed op heeft is de arbeidskorting.
Als je die laat overlappen, kun je mogelijk aan het eind van het jaar iets aan belasting bij moeten betalen. Je kunt bij je nieuwe baan daarom tijdens de overlapperiode de arbeidskorting op NEE laten zetten en pas daarna naar JA laten switchen. Let wel dat dit niet aankomt op dagen, jouw nieuwe werkgever zal dit op maandbasis willen doorvoeren.
En de loonheffingskorting.

Ik zou persoonlijk bij de oude werkgever de LH-korting uit laten zetten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_65321582
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 06:50 schreef Essebes het volgende:

[..]

normaal gesproken is dat misschien wel zo, maar TS heeft het hier over een einde dienstverband en een mogelijke overlap met een nieuw dienstverband. Dat is wezenlijk anders.
Ik heb echt nog nooit een werkgever meegemaakt die dit verbied, zelfs hier op FOK nog nooit topics over gezien zelfs.
Hoezo niet? Juridisch gezien is hij nog in dienst bij werkgever 1 en kan hij dus niet zonder diens toestemming aan de slag bij werkgever 2. Pas na je verlofperiode is je dienstverband officieel voorbij.
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:39:14 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_65321881
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:30 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Hoezo niet? Juridisch gezien is hij nog in dienst bij werkgever 1 en kan hij dus niet zonder diens toestemming aan de slag bij werkgever 2. Pas na je verlofperiode is je dienstverband officieel voorbij.
Niet in ieder contract staat een beding tegen nevenactiviteiten In de meeste zelfs niet
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_65322399
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 16:30 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Ik kan ook zonder problemen 2 banen hebben, daar hebben mijn werkgevers weinig mee te maken. Wellicht dat in een contract opgenomen kan worden, maar in principe is het geen probleem om meerdere werkgevers te hebben.
pi_65325590
Toen ik werd aangenomen moest ik een formulier invullen als ik na dit werk nog ander werk doe(nevenactiviteiten). Ik denk niet dat het een probleem, maar ik ga dit uitzoeken bij HRM.

Over arbeidskorting weet ik niet veel. Wel dat je dan minder belasting betaald en maar op één werkgever kan toepassen. Misschien het beste om de arbeidskorting later in te laten gaan bij mijn nieuwe werkgever?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')