abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:36:01 #151
242375 snoezelewoepsie
Daar moet je zijn ---->
pi_65321751
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:19 schreef Trafasi het volgende:

[..]

De nieuwe rage is Autisme en alle vormen daarvan...
Ook borderline is erg in
Borderline is zoooo 2002
Daar hoor ik de laatste tijd juist bijna niks meer over
Maar misschien ligt dat aan mij, het blijkt dat ik wel vaker de aandacht ergens niet bij heb
Alaaf!
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:41:55 #152
242375 snoezelewoepsie
Daar moet je zijn ---->
pi_65321968
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Dat is sowieso n hele goede instelling .

Dat wat eigenlijk je zwakke punt is, omzetten in je sterke punt
Ja, ik erger me ook absoluut niet aan het feit dat AD(H)D, Asperger en PDD-NOS de laatste jaren veel aandacht krijgen. Waar ik me aan erger is dat ze net doen of het een probleem is, en dat deze mensen niet normaal zijn en ze dan met allerlei medicijnen en therapieėn tot iemand proberen te maken die ze juist helemaal niet zijn. Met als gevolg dat ze niet lekker in hun vel zitten. Dat kan je dan ook weer een naam geven, nl. depressie en daar is ook weer een medicijn voor, dus hoppa, ook weer opgelost.

Wat veel beter werkt is een goede begeleiding en ze de dingen laten doen die ze leuk vinden, en daarop focussen. Als $ADHD'er rustig wordt van een computerspelletje spelen, of het uitzoeken hoe een electrisch apparaat werkt, of tekenen ofzo, laat hem daar dan mee zijn gang gaan. Het zijn doorgaans erg nieuwsgierige en intelligente kinderen, die zich heel erg goed weten te ontwikkelen in de dingen die ze echt interessant vinden. Op die manier voelen ze zich ook veel gelukkiger en zijn ze ook veel handelbaarder.
Alaaf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')