FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Autoproblemen
Karrel_Laaglawaaidinsdag 20 januari 2009 @ 09:59
Vanmorgen start ik mijn auto om de ramen te krabben en hoor ik een rateltje.
Nadat de ramen schoon zijn reed ik weg. Maar de auto kwam bijna niet van z'n plaats. Ik moest plankgas geven om weg te rijden. Ook eenmaal op gang trok hij retelangzaam op. Op de snelweg kwam ik maar tot 80 km/p uur.
Ik heb ooit een marter onder de motorkap gehad die de kabels naar de accu doorgeknaagd had, dus ik meteen daar naar kijken, maar die zagen er goed uit.
Iemand enig idee wat het kan zijn en wat dat me ongeveer gaat kosten?
beunhaas96dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01
Is het een diesel?
MdMa98dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01
handrem niet vastgevroren?

zowieso, krabben? vriest het nog in nl?
resquedinsdag 20 januari 2009 @ 10:01
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:01 schreef MdMa98 het volgende:
handrem niet vastgevroren?

zowieso, krabben? vriest het nog in nl?
dat was ook mijn eerste vraag
JoeThePlumberdinsdag 20 januari 2009 @ 10:02
Turbo?
Dulkdinsdag 20 januari 2009 @ 10:03
1. er ratelt iets -> kleppenstoters
2. plankgas om weg te rijden -> koppeling versleten
3. relangzaam optrekken -> kleppen sluiten niet goed (zie punt 1)
4. max 80kmh -> koppeling slipt (zie punt 2)
5. marter -> wtf is een marter?
6. kabels accu -> die zijn goed anders start je auto uberhaubt niet.
Netsplitterdinsdag 20 januari 2009 @ 10:04
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:03 schreef Dulk het volgende:

5. marter -> wtf is een marter?
OxygeneFRLdinsdag 20 januari 2009 @ 10:07
Ik denk dat je remmen vastzaten. Maar als dat zo was zou je auto op de snelweg moeten gaan trillen omdat je remmen overhit zouden raken.
Beceldinsdag 20 januari 2009 @ 10:27
Kapotte koppeling

Edit: een honderdje of 3 ben je snel kwijt (afhankelijk van welke auto je hebt en waar je het laat doen)
dekilodinsdag 20 januari 2009 @ 10:34
Zet hem eens in de 5 en trek dan op.
Valt de motor stil---------> koppeling goed
Blijf je toeren houden-----------> koppeling versleten.

Houd ons op de hoogte!
MdMa98dinsdag 20 januari 2009 @ 10:46
ik snap het niet echt hoor:

ik lees krabben, dus vriest het. ik acht de kans groot dat je remmen gewoon vastzitten.
resquedinsdag 20 januari 2009 @ 10:47
TS geeft niet meer informatie... dus slotje!
Beceldinsdag 20 januari 2009 @ 10:48
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:46 schreef MdMa98 het volgende:
ik snap het niet echt hoor:

ik lees krabben, dus vriest het. ik acht de kans groot dat je remmen gewoon vastzitten.
Als je remmen vastzitten lijkt het me niet dat je 80 km uur kunt rijden op de snelweg.
Verder merk je dat ook wel direct (bijvoorbeeld bij een stoplicht).
MdMa98dinsdag 20 januari 2009 @ 10:51
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:48 schreef Becel het volgende:

[..]

Als je remmen vastzitten lijkt het me niet dat je 80 km uur kunt rijden op de snelweg.
Verder merk je dat ook wel direct (bijvoorbeeld bij een stoplicht).
en de handrem dan?

Hoe oud is de auto? mischien een elektronicaprobleem?
kwestie van reset.

of idd oude auto, versleten koppeling.

mogelijkheden zijn eindeloos
Karrel_Laaglawaaidinsdag 20 januari 2009 @ 11:04
Het is een benzine auto en slechts 5 jaar oud.
Vorige keer kon ik echt wel rijden met doorgevreten accukabels, ze waren ook niet volledig door.
Anyways als ik stationair sta voor een stoplicht trilt de auto ook ontzettend.

Sorry, ik was even weg.
Oh ja, er brandde ook een lampje dat ik d emotor moest checken, maar dat had ik al door.
Karrel_Laaglawaaidinsdag 20 januari 2009 @ 11:06
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:34 schreef dekilo het volgende:
Zet hem eens in de 5 en trek dan op.
Valt de motor stil---------> koppeling goed
Blijf je toeren houden-----------> koppeling versleten.

Houd ons op de hoogte!
Vanuit stilstand dus? Zal in de pauze effe kijken. Bij kapotte koppeling kun je dus in de 5 optrekken?
r8alitydinsdag 20 januari 2009 @ 11:06
- Koppakking
- Smerige injectoren
- Brandstofpomp verstopt

Kan vanalles zijn. Naar de garage is het devies, aangezien je er geen klote verstand van hebt zo te zien .
OxygeneFRLdinsdag 20 januari 2009 @ 11:07
Waarschijnlijk staat je auto nu in de noodloop. ECU laten uitlezen bij garage.
Karrel_Laaglawaaidinsdag 20 januari 2009 @ 11:09
Ja, ik heb er ook de ballen verstand van, ik wil gewoon graag weten wat ik ongeveer kwijt ben.
#ANONIEMdinsdag 20 januari 2009 @ 11:10
Motorlampje brand, geeft aan 'check engine', trilt en loopt slecht. Maar gewoon doorrijden naar het werk....

als je er geen verstand van hebt, moet je de auto parkeren en je garagehouder bellen! niet vragen of Fok! Wie weet je wel niet kapot hebt gemaakt door er mee door te rijden....

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 11:11:56 ]
r8alitydinsdag 20 januari 2009 @ 11:48
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ja, ik heb er ook de ballen verstand van, ik wil gewoon graag weten wat ik ongeveer kwijt ben.
Ja, want op Fok zitten allemaal gediplomeerde monteurs die via jouw post exact weten wat er aan de hand is en weten wat het gaat kosten.

Dude, seriously .
JoeThePlumberdinsdag 20 januari 2009 @ 12:04
Je banden zijn gestolen?...
beunhaas96dinsdag 20 januari 2009 @ 13:06
motormanagement naar de klote waarschijnlijk
_Arthurdinsdag 20 januari 2009 @ 13:36
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:06 schreef beunhaas96 het volgende:
motormanagement naar de klote waarschijnlijk
Dit is waarschijnlijker. Zeker omdat de TS gewoon lekker door kachelt ook al branden allerlei lampjes.
Tomatenboerdinsdag 20 januari 2009 @ 13:46
Het kan echt van alles zijn, maar ik denk eigenlijk meteen aan een kapotte katalysator of een kapotte EGR klep, ontstekingsmechanisme dat niet meer helemaal 100% is, is ook goed mogelijk (bobines niet helemaal lekker meer, of bougies en/of bougiekabels).
dekilowoensdag 21 januari 2009 @ 08:32
En wat is er aan de hand met je auto?
OxygeneFRLwoensdag 21 januari 2009 @ 08:37
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:36 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dit is waarschijnlijker. Zeker omdat de TS gewoon lekker door kachelt ook al branden allerlei lampjes.

Nou dat hoef niet hoor. Ik heb ook bijna een jaar met een Check Engine rondgereden. Bleek dat de lambdasonde stuk was. Dus je motor hoef je dan echt niet in de soep te lopen. Moet zeggen dat mijn motor niet inhield of stotterde als TS.
kraaksandaalwoensdag 21 januari 2009 @ 08:39
Loopt op 3 cilinders
Karrel_Laaglawaaiwoensdag 21 januari 2009 @ 08:44
Hij staat bij de garage. Als ik meer weet horen jullie het.
SilentChaoswoensdag 21 januari 2009 @ 08:47
Erg moeilijk om met zo'n beschrijving bepalen wat er aan de hand is... Dit zijn echt van die dingen die je moet zien/horen, DAN pas kan je bepalen wat het is en wat het evt. gaat kosten.
Sommige mensen gaan hier meteen van het ergste uit terwjil het ook zoiets simpels kan zijn als je ontsteking vervangen...

Dus wat kraaksandaal zegt
Gewoon simpel beginnen of dat gare ding uitlezen...Met die moderne troep weet je het toch nooit
beunhaas96woensdag 21 januari 2009 @ 16:25
En weet je het al?
OxygeneFRLwoensdag 21 januari 2009 @ 16:48
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 16:25 schreef beunhaas96 het volgende:
En weet je het al?
Wat zei hij nou?
Karrel_Laaglawaaidonderdag 22 januari 2009 @ 08:33
Weer een marter!
De bougiekabels waren doorgevreten. De kabel heeft kortsluiting gemaakt. Nou zijn er twee trappen van de bobine kapot en moet er een nieuwe ontsteking op.
Ik heb meteen maar nieuwe remschijven gevraagd, want die waren ook rdelijk krom.
OxygeneFRLdonderdag 22 januari 2009 @ 08:45
Hahaha hoe krijg je dat voor elkaar. Waar de fok woon jij.
Tjabbodonderdag 22 januari 2009 @ 08:54
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hahaha hoe krijg je dat voor elkaar. Waar de fok woon jij.
steenmarters zijn tegenwoordig een echte plaag, vooral omdat ze een beschermde diersoort zijn.
Bij ons in de buurt zijn er ook relatief veel.

Ze komen vooral op bougiekabels af die gemaakt/gevuld zijn met van dat vismeel spul.
Je kan er maar erg weinig tegen doen. de een beweert dat een wc-blokje onder de kap helpt, de ander beweert dat je ammoniac rond je auto moet strooien.

Wat ik merk dat goed helpt is je auto vooral níet beschut wegzetten. Zet de auto met de neus in de vrieskou en de steenmarter blijft weg. Buurvrouw van me had tot 4x toe een steenmarter onder de motorkap en pas toen ze de auto niet langer onder de carport parkeerde maar voor aan de straat (gewoon maximaal 5 meter verderop dus) was het probleem over.

Gelukkig hebben de meeste nieuwe auto's coil-on plug's en dus geen bougiekabels meer nodig.
OxygeneFRLdonderdag 22 januari 2009 @ 08:57
Nou de meeste nieuwe auto's hebben zo'n grote afdekplaat op de motor liggen dat je niet eens meer bij de kabels komt zonder die plaat er af te moeten halen.
Karrel_Laaglawaaidonderdag 22 januari 2009 @ 09:27
Ik heb zelfs een marter alarm in de auto, en ik parkeer op een openbare parkeerplaats. Ik heb het vernoeden dat het fout is gegaan toen ik hem een keer aan de rand van de parkeerplaats bij een bos heb gezet. Kut beesten.
OxygeneFRLdonderdag 22 januari 2009 @ 09:31
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb zelfs een marter alarm in de auto, en ik parkeer op een openbare parkeerplaats. Ik heb het vernoeden dat het fout is gegaan toen ik hem een keer aan de rand van de parkeerplaats bij een bos heb gezet. Kut beesten.
Marter alarm. Leg uit. Je hebt trouwens van Motip anti marter spray he.
http://www.motip.nl/?page=23&id=1117
Karrel_Laaglawaaidonderdag 22 januari 2009 @ 09:53
Zal dan ook wel niet echt helpen.
Dat alarm geeft een hoge toon af. Schijnen ze niet fijn te vinden.
Tjabbodonderdag 22 januari 2009 @ 11:14
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:53 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zal dan ook wel niet echt helpen.
Dat alarm geeft een hoge toon af. Schijnen ze niet fijn te vinden.
het werkt blijkbaar toch niet.
Karrel_Laaglawaaidonderdag 22 januari 2009 @ 11:33
Ja, die vent zei ook al dat de ene marter er gevoeliger voor was als de ander.
Maar volgens mij helpt niks echt ertegen behalve ze afschieten.
TommyGundonderdag 22 januari 2009 @ 11:45
Ik lach me dood
Karrel_Laaglawaaidonderdag 22 januari 2009 @ 11:57
Nou vriendelijk bedankt. Ik hoop dat er binnenkort een marter bij jou huishoudt.
Turquaz52donderdag 22 januari 2009 @ 23:19
Damn TS.. met andere woorden, jij bent maar met 2 cilinders naar werk en terug gereden??
Dulkvrijdag 23 januari 2009 @ 12:45
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Damn TS.. met andere woorden, jij bent maar met 2 cilinders naar werk en terug gereden??
misschien heeft hij een 8 cilinder
Turquaz52vrijdag 23 januari 2009 @ 19:41
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:45 schreef Dulk het volgende:

[..]

misschien heeft hij een 8 cilinder
Ohh, dan is het normaal, mijn baas namelijk ook op 6 v.d. 8 cilinders
bietelboervrijdag 23 januari 2009 @ 21:52
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:41 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ohh, dan is het normaal, mijn baas namelijk ook op 6 v.d. 8 cilinders
Daar heb jij zeker al je monteurs kennis van
FransDeensvrijdag 23 januari 2009 @ 21:57
Is dit serieus, 2 keer een marter die je auto vernielt?
JoeThePlumberzondag 25 januari 2009 @ 00:43
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:57 schreef FransDeens het volgende:
Is dit serieus, 2 keer een marter die je auto vernielt?
Ooit alleen een familie muizen in mijn motorkap gehad..
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 15:35
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:52 schreef bietelboer het volgende:

[..]

Daar heb jij zeker al je monteurs kennis van
Nee hoor, wel het ervaring om zo iets te starten met 3 backfires en plankgas

Maar na 30seconden nadat ie gestart is is ie een beest
Pas259zondag 25 januari 2009 @ 16:06
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:35 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Nee hoor, wel het ervaring om zo iets te starten met 3 backfires en plankgas

Maar na 30seconden nadat ie gestart is is ie een beest
Was je nou al afgereden?
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 16:17
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:06 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Was je nou al afgereden?
Ik ben nu weer begonnen, had een tijdje geen geld meer
Ik ga misschien in februari al op voor examen
Irremzondag 25 januari 2009 @ 17:17
Ik denk dat ik het hier maar even neerzet als we het toch over autoproblemen hebben.

Gisteren moest ik even naar Rotterdam, bij het starten en wegrijden geen problemen/geen rare geluiden.
Maar na 5 minuten trek ik weer op en wil schakelen, maar de koppeling voelde ineens anders aan, het leek wel of die bleef hangen. Ik kijken of het vloermatje misschien in de weg zat maar dat bleek niet het geval.
Ben toch door blijven rijden want het leek niet heel erg te zijn. Later op de terug weg kwamen dus ook de rare geluiden (net of er iets los ziet) als ik de koppeling ingetrapt hield.

Iemand een idee?
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 17:48
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:17 schreef Irrem het volgende:
Ik denk dat ik het hier maar even neerzet als we het toch over autoproblemen hebben.

Gisteren moest ik even naar Rotterdam, bij het starten en wegrijden geen problemen/geen rare geluiden.
Maar na 5 minuten trek ik weer op en wil schakelen, maar de koppeling voelde ineens anders aan, het leek wel of die bleef hangen. Ik kijken of het vloermatje misschien in de weg zat maar dat bleek niet het geval.
Ben toch door blijven rijden want het leek niet heel erg te zijn. Later op de terug weg kwamen dus ook de rare geluiden (net of er iets los ziet) als ik de koppeling ingetrapt hield.

Iemand een idee?
Klinkt als Druklager/Drukgroep probleem
Als je deze vervangt, vervang je meteen ook samen met je koppeling.

Om wat voor auto gaat het..?
Irremzondag 25 januari 2009 @ 17:51
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:48 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Klinkt als Druklager/Drukgroep probleem
Als je deze vervangt, vervang je meteen ook samen met je koppeling.

Om wat voor auto gaat het..?
Peugeot 2006 uit 2000
Pas259zondag 25 januari 2009 @ 18:36
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fuck! en ik dacht dat wij een groot probleem hadden met een halve meeuwen kolonie (en hun stront)
Turquaz52zondag 25 januari 2009 @ 18:37
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:51 schreef Irrem het volgende:

[..]

Peugeot 2006 uit 2000
Bedoel je niet Peugeot 206?
Irremzondag 25 januari 2009 @ 18:54
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:37 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Bedoel je niet Peugeot 206?
Ja.
Karrel_Laaglawaaimaandag 26 januari 2009 @ 09:13
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:57 schreef FransDeens het volgende:
Is dit serieus, 2 keer een marter die je auto vernielt?
Ja, dat is serieus. Mijn parkeerplaats is vlak naast een bos, dus vandaar waarschijnlijk.
Turquaz52maandag 26 januari 2009 @ 09:30
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:54 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ja.
Ik ga er van uit dat je drukgroep/lagers dood zijn..
Maakt ie geluid als je loslaat of als je de koppeling inhoud..?

Waar woon je iig? PM maar als je in limburg woon
Irremmaandag 26 januari 2009 @ 17:02
quote:
Op maandag 26 januari 2009 09:30 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat je drukgroep/lagers dood zijn..
Maakt ie geluid als je loslaat of als je de koppeling inhoud..?

Waar woon je iig? PM maar als je in limburg woon
Ja, hoor het nu ook van meer mensen dat het dat weleens zou kunnen zijn. Maar even een afspraakje maken met de garage.

*woont niet in Limburg*
Turquaz52maandag 26 januari 2009 @ 19:33
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:02 schreef Irrem het volgende:

[..]

Ja, hoor het nu ook van meer mensen dat het dat weleens zou kunnen zijn. Maar even een afspraakje maken met de garage.

*woont niet in Limburg*
No prob. Wou alleen maar een klant regelen @ de garage waar ik werk

volgens mijn baas 300 euro arbeid excl. koppelingset