Karrel_Laaglawaai | dinsdag 20 januari 2009 @ 09:59 |
Vanmorgen start ik mijn auto om de ramen te krabben en hoor ik een rateltje. Nadat de ramen schoon zijn reed ik weg. Maar de auto kwam bijna niet van z'n plaats. Ik moest plankgas geven om weg te rijden. Ook eenmaal op gang trok hij retelangzaam op. Op de snelweg kwam ik maar tot 80 km/p uur. Ik heb ooit een marter onder de motorkap gehad die de kabels naar de accu doorgeknaagd had, dus ik meteen daar naar kijken, maar die zagen er goed uit. Iemand enig idee wat het kan zijn en wat dat me ongeveer gaat kosten? | |
beunhaas96 | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01 |
Is het een diesel? | |
MdMa98 | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01 |
handrem niet vastgevroren? zowieso, krabben? vriest het nog in nl? | |
resque | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:01 |
quote:dat was ook mijn eerste vraag ![]() | |
JoeThePlumber | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:02 |
Turbo? | |
Dulk | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:03 |
1. er ratelt iets -> kleppenstoters 2. plankgas om weg te rijden -> koppeling versleten 3. relangzaam optrekken -> kleppen sluiten niet goed (zie punt 1) 4. max 80kmh -> koppeling slipt (zie punt 2) 5. marter -> wtf is een marter? ![]() 6. kabels accu -> die zijn goed anders start je auto uberhaubt niet. | |
Netsplitter | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:04 |
quote: ![]() | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:07 |
Ik denk dat je remmen vastzaten. Maar als dat zo was zou je auto op de snelweg moeten gaan trillen omdat je remmen overhit zouden raken. | |
Becel | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:27 |
Kapotte koppeling Edit: een honderdje of 3 ben je snel kwijt (afhankelijk van welke auto je hebt en waar je het laat doen) | |
dekilo | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:34 |
Zet hem eens in de 5 en trek dan op. Valt de motor stil---------> koppeling goed Blijf je toeren houden-----------> koppeling versleten. Houd ons op de hoogte! | |
MdMa98 | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:46 |
ik snap het niet echt hoor: ik lees krabben, dus vriest het. ik acht de kans groot dat je remmen gewoon vastzitten. | |
resque | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:47 |
TS geeft niet meer informatie... dus slotje! ![]() | |
Becel | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48 |
quote:Als je remmen vastzitten lijkt het me niet dat je 80 km uur kunt rijden op de snelweg. Verder merk je dat ook wel direct (bijvoorbeeld bij een stoplicht). | |
MdMa98 | dinsdag 20 januari 2009 @ 10:51 |
quote:en de handrem dan? Hoe oud is de auto? mischien een elektronicaprobleem? kwestie van reset. of idd oude auto, versleten koppeling. mogelijkheden zijn eindeloos | |
Karrel_Laaglawaai | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:04 |
Het is een benzine auto en slechts 5 jaar oud. Vorige keer kon ik echt wel rijden met doorgevreten accukabels, ze waren ook niet volledig door. Anyways als ik stationair sta voor een stoplicht trilt de auto ook ontzettend. Sorry, ik was even weg. Oh ja, er brandde ook een lampje dat ik d emotor moest checken, maar dat had ik al door. | |
Karrel_Laaglawaai | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:06 |
quote:Vanuit stilstand dus? Zal in de pauze effe kijken. Bij kapotte koppeling kun je dus in de 5 optrekken? | |
r8ality | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:06 |
- Koppakking - Smerige injectoren - Brandstofpomp verstopt Kan vanalles zijn. Naar de garage is het devies, aangezien je er geen klote verstand van hebt zo te zien ![]() | |
OxygeneFRL | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:07 |
Waarschijnlijk staat je auto nu in de noodloop. ECU laten uitlezen bij garage. | |
Karrel_Laaglawaai | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:09 |
Ja, ik heb er ook de ballen verstand van, ik wil gewoon graag weten wat ik ongeveer kwijt ben. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:10 |
Motorlampje brand, geeft aan 'check engine', trilt en loopt slecht. Maar gewoon doorrijden naar het werk.... ![]() als je er geen verstand van hebt, moet je de auto parkeren en je garagehouder bellen! niet vragen of Fok! ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 11:11:56 ] | |
r8ality | dinsdag 20 januari 2009 @ 11:48 |
quote:Ja, want op Fok zitten allemaal gediplomeerde monteurs die via jouw post exact weten wat er aan de hand is en weten wat het gaat kosten. Dude, seriously ![]() | |
JoeThePlumber | dinsdag 20 januari 2009 @ 12:04 |
Je banden zijn gestolen?... | |
beunhaas96 | dinsdag 20 januari 2009 @ 13:06 |
motormanagement naar de klote waarschijnlijk | |
_Arthur | dinsdag 20 januari 2009 @ 13:36 |
quote:Dit is waarschijnlijker. Zeker omdat de TS gewoon lekker door kachelt ook al branden allerlei lampjes. | |
Tomatenboer | dinsdag 20 januari 2009 @ 13:46 |
Het kan echt van alles zijn, maar ik denk eigenlijk meteen aan een kapotte katalysator of een kapotte EGR klep, ontstekingsmechanisme dat niet meer helemaal 100% is, is ook goed mogelijk (bobines niet helemaal lekker meer, of bougies en/of bougiekabels). | |
dekilo | woensdag 21 januari 2009 @ 08:32 |
En wat is er aan de hand met je auto? | |
OxygeneFRL | woensdag 21 januari 2009 @ 08:37 |
quote: Nou dat hoef niet hoor. Ik heb ook bijna een jaar met een Check Engine rondgereden. Bleek dat de lambdasonde stuk was. Dus je motor hoef je dan echt niet in de soep te lopen. Moet zeggen dat mijn motor niet inhield of stotterde als TS. | |
kraaksandaal | woensdag 21 januari 2009 @ 08:39 |
Loopt op 3 cilinders | |
Karrel_Laaglawaai | woensdag 21 januari 2009 @ 08:44 |
Hij staat bij de garage. Als ik meer weet horen jullie het. | |
SilentChaos | woensdag 21 januari 2009 @ 08:47 |
Erg moeilijk om met zo'n beschrijving bepalen wat er aan de hand is... Dit zijn echt van die dingen die je moet zien/horen, DAN pas kan je bepalen wat het is en wat het evt. gaat kosten. Sommige mensen gaan hier meteen van het ergste uit terwjil het ook zoiets simpels kan zijn als je ontsteking vervangen... Dus wat kraaksandaal zegt ![]() Gewoon simpel beginnen of dat gare ding uitlezen...Met die moderne troep weet je het toch nooit ![]() | |
beunhaas96 | woensdag 21 januari 2009 @ 16:25 |
En weet je het al? | |
OxygeneFRL | woensdag 21 januari 2009 @ 16:48 |
quote:Wat zei hij nou? ![]() | |
Karrel_Laaglawaai | donderdag 22 januari 2009 @ 08:33 |
Weer een marter! De bougiekabels waren doorgevreten. De kabel heeft kortsluiting gemaakt. Nou zijn er twee trappen van de bobine kapot en moet er een nieuwe ontsteking op. Ik heb meteen maar nieuwe remschijven gevraagd, want die waren ook rdelijk krom. | |
OxygeneFRL | donderdag 22 januari 2009 @ 08:45 |
Hahaha hoe krijg je dat voor elkaar. Waar de fok woon jij. | |
Tjabbo | donderdag 22 januari 2009 @ 08:54 |
quote:steenmarters zijn tegenwoordig een echte plaag, vooral omdat ze een beschermde diersoort zijn. ![]() Bij ons in de buurt zijn er ook relatief veel. Ze komen vooral op bougiekabels af die gemaakt/gevuld zijn met van dat vismeel spul. Je kan er maar erg weinig tegen doen. de een beweert dat een wc-blokje onder de kap helpt, de ander beweert dat je ammoniac rond je auto moet strooien. Wat ik merk dat goed helpt is je auto vooral níet beschut wegzetten. Zet de auto met de neus in de vrieskou en de steenmarter blijft weg. Buurvrouw van me had tot 4x toe een steenmarter onder de motorkap en pas toen ze de auto niet langer onder de carport parkeerde maar voor aan de straat (gewoon maximaal 5 meter verderop dus) was het probleem over. Gelukkig hebben de meeste nieuwe auto's coil-on plug's en dus geen bougiekabels meer nodig. | |
OxygeneFRL | donderdag 22 januari 2009 @ 08:57 |
Nou de meeste nieuwe auto's hebben zo'n grote afdekplaat op de motor liggen dat je niet eens meer bij de kabels komt zonder die plaat er af te moeten halen. | |
Karrel_Laaglawaai | donderdag 22 januari 2009 @ 09:27 |
Ik heb zelfs een marter alarm in de auto, en ik parkeer op een openbare parkeerplaats. Ik heb het vernoeden dat het fout is gegaan toen ik hem een keer aan de rand van de parkeerplaats bij een bos heb gezet. Kut beesten. | |
OxygeneFRL | donderdag 22 januari 2009 @ 09:31 |
quote:Marter alarm. Leg uit. Je hebt trouwens van Motip anti marter spray he. http://www.motip.nl/?page=23&id=1117 | |
Karrel_Laaglawaai | donderdag 22 januari 2009 @ 09:53 |
Zal dan ook wel niet echt helpen. Dat alarm geeft een hoge toon af. Schijnen ze niet fijn te vinden. | |
Tjabbo | donderdag 22 januari 2009 @ 11:14 |
quote:het werkt blijkbaar toch niet. | |
Karrel_Laaglawaai | donderdag 22 januari 2009 @ 11:33 |
Ja, die vent zei ook al dat de ene marter er gevoeliger voor was als de ander. Maar volgens mij helpt niks echt ertegen behalve ze afschieten. | |
TommyGun | donderdag 22 januari 2009 @ 11:45 |
Ik lach me dood ![]() | |
Karrel_Laaglawaai | donderdag 22 januari 2009 @ 11:57 |
Nou vriendelijk bedankt. Ik hoop dat er binnenkort een marter bij jou huishoudt. | |
Turquaz52 | donderdag 22 januari 2009 @ 23:19 |
Damn TS.. met andere woorden, jij bent maar met 2 cilinders naar werk en terug gereden?? ![]() ![]() | |
Dulk | vrijdag 23 januari 2009 @ 12:45 |
quote:misschien heeft hij een 8 cilinder ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 23 januari 2009 @ 19:41 |
quote:Ohh, dan is het normaal, mijn baas namelijk ook op 6 v.d. 8 cilinders ![]() | |
bietelboer | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:52 |
quote:Daar heb jij zeker al je monteurs kennis van ![]() | |
FransDeens | vrijdag 23 januari 2009 @ 21:57 |
Is dit serieus, 2 keer een marter die je auto vernielt? | |
JoeThePlumber | zondag 25 januari 2009 @ 00:43 |
quote:Ooit alleen een familie muizen in mijn motorkap gehad.. | |
Turquaz52 | zondag 25 januari 2009 @ 15:35 |
quote:Nee hoor, wel het ervaring om zo iets te starten met 3 backfires en plankgas ![]() Maar na 30seconden nadat ie gestart is is ie een beest ![]() ![]() | |
Pas259 | zondag 25 januari 2009 @ 16:06 |
quote:Was je nou al afgereden? | |
Turquaz52 | zondag 25 januari 2009 @ 16:17 |
quote:Ik ben nu weer begonnen, had een tijdje geen geld meer ![]() ![]() Ik ga misschien in februari al op voor examen ![]() | |
Irrem | zondag 25 januari 2009 @ 17:17 |
Ik denk dat ik het hier maar even neerzet als we het toch over autoproblemen hebben. ![]() Gisteren moest ik even naar Rotterdam, bij het starten en wegrijden geen problemen/geen rare geluiden. Maar na 5 minuten trek ik weer op en wil schakelen, maar de koppeling voelde ineens anders aan, het leek wel of die bleef hangen. Ik kijken of het vloermatje misschien in de weg zat maar dat bleek niet het geval. Ben toch door blijven rijden want het leek niet heel erg te zijn. Later op de terug weg kwamen dus ook de rare geluiden (net of er iets los ziet) als ik de koppeling ingetrapt hield. Iemand een idee? | |
Turquaz52 | zondag 25 januari 2009 @ 17:48 |
quote:Klinkt als Druklager/Drukgroep probleem ![]() Als je deze vervangt, vervang je meteen ook samen met je koppeling. Om wat voor auto gaat het..? ![]() | |
Irrem | zondag 25 januari 2009 @ 17:51 |
quote:Peugeot 2006 uit 2000 | |
Pas259 | zondag 25 januari 2009 @ 18:36 |
quote:Fuck! en ik dacht dat wij een groot probleem hadden met een halve meeuwen kolonie (en hun stront) | |
Turquaz52 | zondag 25 januari 2009 @ 18:37 |
quote:Bedoel je niet Peugeot 206? ![]() | |
Irrem | zondag 25 januari 2009 @ 18:54 |
quote: ![]() ![]() | |
Karrel_Laaglawaai | maandag 26 januari 2009 @ 09:13 |
quote:Ja, dat is serieus. Mijn parkeerplaats is vlak naast een bos, dus vandaar waarschijnlijk. | |
Turquaz52 | maandag 26 januari 2009 @ 09:30 |
quote:Ik ga er van uit dat je drukgroep/lagers dood zijn.. Maakt ie geluid als je loslaat of als je de koppeling inhoud..? ![]() Waar woon je iig? PM maar als je in limburg woon ![]() | |
Irrem | maandag 26 januari 2009 @ 17:02 |
quote:Ja, hoor het nu ook van meer mensen dat het dat weleens zou kunnen zijn. Maar even een afspraakje maken met de garage. *woont niet in Limburg* | |
Turquaz52 | maandag 26 januari 2009 @ 19:33 |
quote:No prob. Wou alleen maar een klant regelen @ de garage waar ik werk ![]() volgens mijn baas 300 euro arbeid excl. koppelingset ![]() |