Kijk, ik weet hoe het werkt, ga al vanaf '95 naar NEC. Maar de kaartverkoop op deze manier regelen is gewoon irritant (ik heb allang een kaartje, voorinschrijving, daar niet van) en van een bedenkelijk niveau.
Als je het dan toch eerlijk wil doen, dan bedenk je iets als goldcards ofzo, mensen die vaker naar uitwedstrijden gaan, hebben meer kans. Daar ben ik dan zelf ook de dupe van (mij krijg je namlijk echt geen combi-bus meer in, dat heb ik vroeger al té vaak gedaan), maar het is wel eerlijker naar de supporters die altijd gaan.
NEC heeft echter geen goldcard systeem. Daar is eigenlijk ook geen behoefte aan, want de enige wedstrijd die in principe echt massaal bezocht wordt is Vitesse-uit. Maargoed, je hebt dus niet zo'n systeem, is het dan wél nodig om mensen 8 uur lang in de rij te laten staan? Gooi gewoon de verkoop van kaartjes vanaf een uurtje of 9 on-line. Dan kan iedereen snel kaarten bestellen. In principe is het dan ook wie het eerst komt, die het eerst maalt, maar dan wel zonder wachtrijen, geduw en getrek en irritaties. Klantvriendelijk noemt men dat.
En, ik herhaal het nog maar eens, het kost mensen een vrije dag. Dat maakt voor studenten enzo niks uit, maar voor mensen die er maar 25 hebben in een jaar natuurlijk wel.
natuurlijk kan je nooit iedereen tevreden stellen. Ik zie op andere fora ook alweer gezeur over wie er nou echte supporters zijn, en wie gloryhunters, en dus wie er meer recht heeft op kaartjes. Dat gekwijl is er altijd, en daar doe je niks aan, maar maak wel gewoon de kaartverkoop makkelijker en toegankelijker voor iedereen.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava