Nee? Waarom niet? Het zal mij een rotzorg zijn... die boete wordt namelijk door de volgende energie-leverancier betaald. Als dat 1000E is, is dat niet mijn probleem. Maar goed, wellicht is dat de bottleneck ofzo... Geen idee.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:58 schreef Kekaa het volgende:
Je kunt natuurlijk niet na 2 maanden weg als je 3 jaar eraan vast zit...
Waarom zou EON dat doen? Die kerel aan de phone (die lui geloof ik per definitie niet, maar het klonk toch plausibel) zei dat ze een calculaitie maken dat ze hopen dat je niet binnen een jaar weer pleitte bent. En dat zij die boete betalen is omdat ze jou gewoon graag als klant willen en verwachten die 150E er wel uit te halen over 3 jaar (of langer).quote:Op maandag 19 januari 2009 13:03 schreef karr-1 het volgende:
Je kunt een contract voor 3 jaar niet op zeggen en ik kan me niet voorstellen dat je volgende leverancier een boete gaat betalen. Waarom zouden ze dat doen? Waarschijnlijk betaal je uiteindelijk dubbel of zo.
Energiedirect: "Ergens anders goedkoper? Ontvang direct het verschil + 50% terug!"quote:Op maandag 19 januari 2009 12:50 schreef JeOma het volgende:
Feiten:
- ik heb nu stroom/gas bij Energie:Direct
- stroom/gas bij EON is goedkoper (paar cent per kwh dan wel m3, maar toch)
Als je variabele prijs hebt, dan 1 jaar, vaste prijs 3 jaar.quote:- opzegboete wordt geheel betaald door EON
- ik krijg 150E cash als wekomstpremie
- ik zit 3 jaar vast aan EON (geen idee hoelang ik officieel bij Energie:Direct vastzit, maar I don't care) :-)
Dat hoeft niet perse. Ik kreeg vorig jaar van Energiedirect ook 190 euro voor een 1-jarig contract (g+e). Verder geen addertjes onder het gras.quote:Iets zegt me dat ik iets over het hoofd zie...
My god, wat een ontzettende ondoorzichtige takkebende is die hele energie-markt. Heb er net een paar uur echt vrij intensief naar gekeken (en nee, mijn IQ is niet <90) :-). Maar het is echt takke-vaag. Ik ga niet overstappen. Ik snap niet wat EON allemaal wel/niet meerekent, maar ook via de site gaslicht.com is EON bijna 2x zo duur als Energie:Direct waar ik nu zit.quote:Op maandag 19 januari 2009 14:38 schreef nerd4sale het volgende:
Op gaslicht.com kun je trouwens gemakkelijk prijzen vergelijken.
Zo blijkt voor mij Dong het goedkoopste te zijn, omdat ze maar liefst 390 euro storten voor een 1-jarig contract. De kWh/m3 prijzen zijn wel flink hoger dan bij anderen.
Ik kom hier alleen nergens vergoedingen tegen voor eventuele opzeg-boetes. Dus die moet je zelf dan nog even mee rekenen om te kijken of er goedkopere aanbieders zijn.
Ik heb een tijdje dat werk gedaan (gebeld dus) en mijn advies is: blijf gewoon waar je zit en voorkom gezeik. Ik schat zo dat de kans op besparing 20% van de huishoudens is, waarvan 5% meer dan 100 euro per jaar. De overige 80% (volg je het nog?) bespaart bijna niets of moet zelfs meer betalen.quote:Op maandag 19 januari 2009 22:28 schreef JeOma het volgende:
[..]
My god, wat een ontzettende ondoorzichtige takkebende is die hele energie-markt. Heb er net een paar uur echt vrij intensief naar gekeken (en nee, mijn IQ is niet <90) :-). Maar het is echt takke-vaag. Ik ga niet overstappen. Ik snap niet wat EON allemaal wel/niet meerekent, maar ook via de site gaslicht.com is EON bijna 2x zo duur als Energie:Direct waar ik nu zit.
Variabelen in dit geheel waardoor het voor mij ondoorzichtig is:
- flexibele/vaste kosten
- netwerkgebruik
- energiebelasting
- regioopslag
- vastrecht
- heffingskorting per dag
En dan heb ik het alleen nog maar over stroom. Inclusief gas wordt het een combinatie-verhaal. Ik kom hier echt niet uit. Ik ga het bijltje hierbij neergooien. Flikker maar op met die welkomstkorting. En dit was ECHT de laatste keer dat ik zo'n lamlijer aan de phone te woord heb gestaan.
quote:Op maandag 19 januari 2009 23:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje dat werk gedaan (gebeld dus) en mijn advies is: blijf gewoon waar je zit en voorkom gezeik. Ik schat zo dat de kans op besparing 20% van de huishoudens is, waarvan 5% meer dan 100 euro per jaar. De overige 80% (volg je het nog?) bespaart bijna niets of moet zelfs meer betalen.
En dat is dan als je NIET aan een contract vast zit, anders moet je een afkoopsom betalen van max. 250 euro. Prijzen zijn regio afhankelijk en ontzettend on-doorzichtig, en van al die vergelijkingssites klopt ook niets omdat de prijzen elke maand weer veranderen...
Voortaan gewoon zeggen (op een seriese toon) dat je een paar ton met weekendmiljonairs hebt gewonnen en dus geld zat hebt en niet wilt besparen, maar dat je wel benieuwd bent naar de andere voordelen behalve goedkoper. Dan krijg je waarschijnlijk een verbaasde "Uuuuuuuuuuuuuhquote:Op maandag 19 januari 2009 23:57 schreef prupke het volgende:
[..]mooi dat je dit zegt
![]()
Ik werd laatst gebeld (voor de 2e keer ) door het nederlands energiebedrijf...
1e keer dat ze belden :
-ah goed dat ik u tref... u zit nu bij essent..
ik : ja klopt
-Dan bent u vanaf nu goedkoper uit!!
ikou dat zie ik dan wel aan mijn rekening
-zullen we even de gegevens doornemen mevr?
ik : nope
-maar u wilt toch goedkoper uit zijn?
ik: ja maar dat beloof je mij al dus regel dat maar via essent
-Nee zo werkt dat niet mevr.
ik : ok , prettige avond dan maar
2e keer :
-ah goed dat ik u tref...u zit nu bij essent
ik : ja klopt en nee ik ga niet veranderen en nee ik ga er niet op vooruit, en nee ik ga geen gegevens doorgeven!
-euh,euhm ja euh..
ik : en een prettige avond verder
Op de een of andere manier proberen ze je zo iets aan te smeren zodat je toch meer geld moet betalen!
Blijf waar je tevreden mee bent en alles wat ze je aanbieden ...niet op ingaan
Mocht er nog een ei bellen dan houd ik die er inquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:08 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Voortaan gewoon zeggen (op een seriese toon) dat je een paar ton met weekendmiljonairs hebt gewonnen en dus geld zat hebt en niet wilt besparen, maar dat je wel benieuwd bent naar de andere voordelen behalve goedkoper. Dan krijg je waarschijnlijk een verbaasde "Uuuuuuuuuuuuuh" terug (het moment waarop ze hun blaadje erbij pakken voor de overige "voordelen") waarna je zegt dat je geen interesse hebt en de hoorn erop gooit. Dan bellen ze ook niet meer terug want ze hebben maar 1 ding uit hun hoofd geleerd en dat is goedkoper dan de rest..
Ik heb het een paar keer gedaan en het werktquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:11 schreef prupke het volgende:
[..]
Mocht er nog een ei bellen dan houd ik die er in
Ik baalde laatst (ff offtopic )quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer gedaan en het werktKon alleen mn lach niet inhouden
(kerel dacht serieus dat ik een paar ton had gewonnen, ging er serieus op in enzo)
hey , ik dek mezelf tegenwoordig overal in als ik afwijkquote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:18 schreef Sport_Life het volgende:
valt er nog wat ontopic over te zeggen dan?
Ja, maar de gemiddelde Achmed die daar achter de phone zit verdient 4,95 bruto per uur ofzo. En die heeft jouw adres. En die denkt "Ah, daar is een paar ton te halen.". Vervolgens heb je 3 neven en 2 broers van diezelfde Achmed die de avond erop jouw huis vakkundig leeg komen halen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb het een paar keer gedaan en het werktKon alleen mn lach niet inhouden
(kerel dacht serieus dat ik een paar ton had gewonnen, ging er serieus op in enzo)
Ja maar ik heb Lassie. En Lassie en Achmed gaat niet door 1 deur. Maar verder is je theorie wel aardig.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:28 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ja, maar de gemiddelde Achmed die daar achter de phone zit verdient 4,95 bruto per uur ofzo. En die heeft jouw adres. En die denkt "Ah, daar is een paar ton te halen.". Vervolgens heb je 3 neven en 2 broers van diezelfde Achmed die de avond erop jouw huis vakkundig leeg komen halen.
Disclaimer: Achmed is puur fictief gekozen en gelijkenis met werkelijke personen berust op louter toeval. Ook is de naam Achmed niet gekozen vanwege raciale redenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |