abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 december 1999 @ 21:43:00 #26
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_232544
Ik heb ooit eens een Corrie ontmoet, die kwam dacht ik inderdaad uit Winsum.

Corrie is dacht ik de dochter van Ina, die weer een zus van m'n oma was. dat zou beteken dat jij de man van Corrie bent.

ff denken of er een geboortekaartje van een Marijke bij mijn vader op de deur van de provisiekast hangt.

Kozzmic: hoe weet jij nu dat ze dat schip hebben?

Chat: http://www.fokzine.net/chatbox.fok

Opa's schoonmoeder is volgens mij een Moll

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 december 1999 @ 21:52:00 #27
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_232545
Kozzmic: pas op, er zijn twee Corrie's de zus van m'n oma en het nichtje van mijn oma.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_232546
quote:
op 12-17-1999 om 09:43 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:
Kozzmic: hoe weet jij nu dat ze dat schip hebben?

Hmmmm, ik ben geen familie hoor Gewoon een beetje logisch nadenken en raden. Opa noemde ergens pagina 726 en dat zijn de scheepsberichten op teletekst. Dacht dus eerst dat Marijke een boot was Maar nee, Opa vertelde dat ze op een boot lag. En haar moeder had dezelfde overgrootouders als jij. Mijn lucky guess... Marijke is een baby en de kleindochter van Opa. De Isabel (de boot dus bij Bornholm die op tt 726 voorkwam) is dan ongetwijfeld van de ouders van Marijke

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 december 1999 @ 22:00:00 #29
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_232547
Marijke ligt omdat ze waarschijnlijk nog niet kan staan.

Maar kunnen het geen passagiers zijn ofzo, is toch ook mogelijk?

pi_232548
quote:
op 12-17-1999 om 10:00 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:
Marijke ligt omdat ze waarschijnlijk nog niet kan staan.

Juist.... En waarom noemt Opa zich Opa???

quote:
Maar kunnen het geen passagiers zijn ofzo, is toch ook mogelijk?

Kan ook, maar scheepsberichten betreffen geloof ik meestal vrachtschepen. Verder heeft Opa het al een paar weken over Marijke en geeft hij steeds andere plekken op waar ze zich bevindt. Dus of ze is een vrachtschip (wat ik eerst dacht) of ze ligt op een vrachtschip. Als ze een baby is zullen haar ouders niet ver zijn en dus waarschijnlijk dat schip bezitten.

TT 726: ISABEL 17/12 pas Bornholm nr Kotka

Hey Opa, zijn we er nu helemaal uit of klopt 't nog niet 100%. In ieder geval wel lache dit...

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 17 December 1999).]

vrijdag 17 december 1999 @ 22:23:00 #31
959 opa
De man met de witte shawl
pi_232549
quote:
op 12-17-1999 om 10:09 PM schreef Kozzmic het volgende:
Kan ook, maar scheepsberichten betreffen geloof ik meestal vrachtschepen. Verder heeft Opa het al een paar weken over Marijke en geeft hij steeds andere plekken op waar ze zich bevindt. Dus of ze is een vrachtschip (wat ik eerst dacht) of ze ligt op een vrachtschip. Als ze een baby is zullen haar ouders niet ver zijn en dus waarschijnlijk dat schip bezitten.

TT 726: ISABEL 17/12 pas Bornholm nr Kotka

Hey Opa, zijn we er nu helemaal uit of klopt 't nog niet 100%. In ieder geval wel lache dit...

OK Kozzmic ik geef mij gewonnen. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik bewonder je speurzin. WOW. Ik weet het wow is ouderwets, maar ja ik ben nu eenmaal opa.
Volgens mij weet jij beter hoe het zit dan TARAraboemdijee. Voor mij is de Moll-link jouw verdienste.

GRTZ opa en met veel waardering.

Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 december 1999 @ 22:30:00 #32
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_232550
Ik gok erop dat Opa de man van Corrie is, Corrie is de dochter van Ina, maar zoals ik al zei, ik weet niet zoveel van de Moll-familie
  vrijdag 17 december 1999 @ 22:34:00 #33
959 opa
pi_232551
quote:
op 12-17-1999 om 10:30 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik gok erop dat Opa de man van Corrie is, Corrie is de dochter van Ina, maar zoals ik al zei, ik weet niet zoveel van de Moll-familie

OK Maarten 100 procent goed.
opa

vrijdag 17 december 1999 @ 22:37:00 #34
959 opa
pi_232552
quote:
op 12-17-1999 om 10:34 PM schreef opa het volgende:
[QUOTE]op 12-17-1999 om 10:30 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:

OK Maarten 100 procent goed.
Je aangetrouwde achterneef;
opa

[/quote]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 december 1999 @ 22:42:00 #35
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_232553
OK, Corrie heb ik dus wel eens ontmoet, maar corrie's man (Opa) niet (dacht ik) en de dochter of zoon van Opa ook niet.

Ik weet dus niet hoe ze heten.

vrijdag 17 december 1999 @ 22:54:00 #36
959 opa
pi_232554
quote:
op 12-17-1999 om 10:42 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:
OK, Corrie heb ik dus wel eens ontmoet, maar corrie's man (Opa) niet (dacht ik) en de dochter of zoon van Opa ook niet.

Ik weet dus niet hoe ze heten.

En verder vind ik, daat je je behoorlijk indekt voor eventuele fouten.
Kijk even naar Kozzmic hoe het moet.

Achterneefje, dit opa.

Goed Maarten -en ik noem je dus nu even niet TA-etc- Ter gelegenheid van de 80-ste verjaardag van jouw grootmoeder zijn wij in een restaurant in Zuidhorn geweest. Daar hebben wij elkaar ontmoet en ook onze kinderen Mathilde -de moeder van Marijke- en Hans-Rudolf

[Dit bericht is gewijzigd door opa (Datum 17 December 1999).]

pi_232555
Opa, één vraagje... Hoe wist je eigenlijk dat TARAraboemdijee je vrouw's achterneefje Maarten is?

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 17 December 1999).]

vrijdag 17 december 1999 @ 23:48:00 #38
959 opa
pi_232556
quote:
op 12-17-1999 om 11:36 PM schreef Kozzmic het volgende:
Opa, één vraagje... Hoe wist je eigenlijk dat TARAraboemdijee je achterneef Maarten is?

Kozzmic! Dat wist ik niet.
In mijn speurtocht -of zoals jij dat zegt logisch redeneren- naar Knorretje kwam ik langs vele internetpagina's.
Goed; Maarten heeft een genealogie-pagina en ik ben ook wel een genealogische speurneus.
En zo is het gekomen.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 december 1999 @ 23:51:00 #39
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_232557
ow, kan best, dat is ook al weer een poosjes geleden.

Kozzmic: ik gaf de link voor de foto's waar Danny tussen stond: http://members.xoom.com/_XMCM/brandtsbuys/waz/waz.html

Opa moet waarschijnlijk de naam Brandts Buys (mijn achternaam) in de link hebben gezien, ook stond ik op de foto. Opa wist dan dat ik Maarten ken ofzo, misschien wel Maarten was, om dat voor de zekerheid na te gaan hoefde hij alleen maar ff mijn profiel van het forum te bekijken, daar staat duidelijk hoe ik heet.

Nu vraag ik me nog af hoe Opa heet.

pi_232558
Wat heeft dit allemaal met Danny te maken ?
Van alles is weer waardeloos

pi_232559
quote:
op 12-17-1999 om 11:51 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:

J.J.A. Woldring, maar dat wist je waarschijnlijk ook wel; je zal wel zijn voornaam bedoelen...
Uhmmmmm..., Jan? Jacob? Johannes? Hans misschien? Japie? Joop?

quote:
op 12-17-1999 om 11:56 PM schreef Juffrouw Jannie het volgende:
Wat heeft dit allemaal met Danny te maken ?

Het Danny-raadsel was al opgelost. Het Opa-raadsel nu ook. De volgende: Wie is de nieuwe liefde van Voyeur (zie deel 1 van dit topic). Eén van de zusjes O. waarschijnlijk, dus K. (oftewel Two Sisters) of F. (hoe heette ze hier ook al weer).

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic (Datum 18 December 1999).]

zaterdag 18 december 1999 @ 00:05:00 #42
959 opa
pi_232560
quote:
op 12-17-1999 om 11:51 PM schreef TARAraboemdijee het volgende:
ow, kan best, dat is ook al weer een poosjes geleden.

Kozzmic: ik gaf de link voor de foto's waar Danny tussen stond: http://members.xoom.com/_XMCM/brandtsbuys/waz/waz.html

Opa moet waarschijnlijk de naam Brandts Buys (mijn achternaam) in de link hebben gezien, ook stond ik op de foto. Opa wist dan dat ik Maarten ken ofzo, misschien wel Maarten was, om dat voor de zekerheid na te gaan hoefde hij alleen maar ff mijn profiel van het forum te bekijken, daar staat duidelijk hoe ik heet.

Sorry Maarten ik heb je de gelegenheid gegeven er zelf achter te komen. Ik ga je niet alles voorkauwen. Je had het beste met je vader of je oma kunnen telefoneren; dan was je er snel achter gekomen.
Kozzmic heeft alles zelf gedaan en is geslaagd
Misschien kan Marijke nog wat van je leren in achterafwijsheden.

Grtz achterneef

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 december 1999 @ 01:28:00 #43
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_232561
Ik heb mijn vader geprobeerd te bellen, maar die was er niet, en het idee dat Marijke familie moest zijn spookte ook al in mijn hoofd rond. Ik vondt het echter heel dom dat ik je hint van Moll niet begreep. maarja, het is vrijdag, heb gelukkig net weekend, weinig slaap gehad de afgelopen week, etc (excuses)
Soms lijken het achterafwijsheden, maar in sommige gevallen was ik bezig met een post terwijl er al weer nieuwe andere berichten hier werden gepost, je begrijpt me wel (weer een excuus)

Hierbij wil ik Kozzmic hartelijk bedanken voor zijn onmisbare hulp hier.
kun je mij misschien helpen met de laatste puntjes op de i te zetten bij de stamboom van de familie Brandts Buys

En ik denk dat ik met toch ook maar een beetje moet gaan verdiepen in de familie Moll

Opa, wanneer wist je zeker dat Maarten TARAraboemdijee was en niet een goede vriend hier op FOK!?

en als laatste vraag voor vannacht: Wanneer is Marijke geboren?

zaterdag 18 december 1999 @ 01:35:00 #44
959 opa
pi_232562
quote:
op 12-18-1999 om 01:28 AM schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb mijn vader geprobeerd te bellen, maar die was er niet, en het idee dat Marijke familie moest zijn spookte ook al in mijn hoofd rond. Ik vondt het echter heel dom dat ik je hint van Moll niet begreep. maarja, het is vrijdag, heb gelukkig net weekend, weinig slaap gehad de afgelopen week, etc (excuses)
Soms lijken het achterafwijsheden, maar in sommige gevallen was ik bezig met een post terwijl er al weer nieuwe andere berichten hier werden gepost, je begrijpt me wel (weer een excuus)

kun je mij misschien helpen met de laatste puntjes op de i te zetten bij de stamboom van de familie Brandts Buys

En ik denk dat ik met toch ook maar een beetje moet gaan verdiepen in de familie Moll

Opa, wanneer wist je zeker dat Maarten TARAraboemdijee was en niet een goede vriend hier op FOK!?

en als laatste vraag voor vannacht: Wanneer is Marijke geboren?

Maarten; ik kwoot dit bericht maar even in zijn geheel. Ik ga je daarop wel antwoord geven.
GRTZ: achterneefje

pi_232563
quote:
op 12-18-1999 om 12:02 AM schreef Kozzmic het volgende:
Het Danny-raadsel was al opgelost. Het Opa-raadsel nu ook. De volgende: Wie is de nieuwe liefde van Voyeur (zie deel 1 van dit topic). Eén van de zusjes O. waarschijnlijk, dus K. (oftewel Two Sisters) of F. (hoe heette ze hier ook al weer).

De andere zus post hier onder de naam Roarke.
Ik gok echter op zus K. Voyeur kun je onze nieuwsgierigheid bevredigen, please?

Opa en Tararaboemdijee, gefeliciteerd met jullie hereniging .

Kozzmic, ik ben nog op zoek naar iemand die ik ooit uit het oog ben verloren, kan ik jou inschakelen voor een speurtocht?

Danny en Knorretje: Gefeliciteerd!
Voyeur en TTS(?): Ook gefeliciteerd!

Zijn er eigenlijk al meer relaties ontstaan dankzij dit forum?
(Isabeau misschien?)

pi_232564
quote:
op 12-18-1999 om 01:28 AM schreef TARAraboemdijee het volgende:

Graag gedaan Ik was wel in de mood voor wat raadseltjes en speurwerk vanavond! Check overigens je mailbox even.

quote:
op 12-18-1999 om 01:39 AM schreef Athena het volgende:
Kozzmic, ik ben nog op zoek naar iemand die ik ooit uit het oog ben verloren, kan ik jou inschakelen voor een speurtocht?

Always

Kozzmic Private Investigations

zaterdag 18 december 1999 @ 10:59:00 #47
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_232565
Danny, je moest door wat genealogische zooi om hier beneden nog mijn berichtje te vinden, maar GEFELICITEERD hoor... (en Knorretje natuurlijk ook)
Was even een paar dagen offline.
Maar, wat ik nog immer intrigerend vind is de vraag: Knorretje = Cat???
Heb heel weinig meer van Cat gelezen, de laatste tijd, wellicht een nieuw aliasje aangetrokken?
V

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal (Datum 18 December 1999).]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_232566
dit MEEN je niet
pi_232567
Aangezien bovenstaande Opa/Marijke/TARAraboemdijee-discussie nix meer met Danny of Big Brother te maken heeft stel ik voor on-topic in het General Chat-forum verder te gaan:

http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum2/HTML/000169.html

------------------
Klik hier voor mijn Big Brother Nieuws & Stripjes site

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')