Ben je blijer als ik "zo, zo" zou zeggen?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:28 schreef buachaille het volgende:
[..]
En volgens jou met je "poe poe"?
Raketten die in een weiland terecht komen en een volk hermetisch afsluiten en dan plat gooien. Redelijk vergelijkbaarquote:Op maandag 19 januari 2009 11:42 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En die raketten van de palestijnen is natuurlijk alleen actie-reactie
Wat je verder zegt interesseert me weinig, alleen je "poe poe" opmerking viel me op.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:45 schreef yvonne het volgende:Ben je blijer als ik "zo, zo" zou zeggen?
Nederlandse pers kopte gister met synagogen die mogelijk doelwit zijn geweest.
CIDI kopt daar vandaag overheen met brandstichting in synagogen
Toch een tikje andere toon waarbij de volksverontwaarding hoger zal zijn dan bij het bericht dat de pers had.
Dus nee, ik ben niet onder de indruk.
Waarom is dat terecht?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat je verder zegt interesseert me weinig, alleen je "poe poe" opmerking viel me op.
En je kunt verontwaardigd doen over de reactie van het Cidi, maar als deze organisatie niets mag zeggen over dit 'incident' dan weet ik het ook niet meer. Iemand noemde al het voorbeeld van de COC, als er in Amsterdam weer eens een flikker in elkaar geslagen wordt dan staat dat ook prominent op de voorpagina van de gaykrant en op hun website, en terecht!
Oh niemand zegt hier dat Hamas geen geweld gebruikt en dat ze dat niet moet gebruiken tegen burgers. Ik vind het alleen hypocriet om zoiets te horen van het CIDI omdat die geweld van Israel steunt.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:41 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar zij gebruiken geen geweld he.
Lees Arabieren.quote:Op maandag 19 januari 2009 09:53 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Waarschijnlijk "Nederlanders" van Arabische afkomst.
Kom, waar beschuldig je me precies van?quote:Op maandag 19 januari 2009 11:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat je verder zegt interesseert me weinig, alleen je "poe poe" opmerking viel me op.
En je kunt verontwaardigd doen over de reactie van het Cidi, maar als deze organisatie niets mag zeggen over dit 'incident' dan weet ik het ook niet meer. Iemand noemde al het voorbeeld van de COC, als er in Amsterdam weer eens een flikker in elkaar geslagen wordt dan staat dat ook prominent op de voorpagina van de gaykrant en op hun website, en terecht!
Ons 'gewone' hollanders zullen antisemitische incidenten aan ons reet roesten, tenminste zo ging het 70 jaar geleden. Maar als je tot de minderheidsgroepering behoort die het gemak ziet waarmee anti-israel gevoelens worden omgebogen tot antisemitisch dan kan ik me zeker voorstellen dat men geen lekker gevoel heeft. In die zin laat je "poe poe" opmerking uitstekend zien bij welke groep jij hoort.
Lokaal dus, maar niet in de nederlandse pers!quote:Iemand noemde al het voorbeeld van de COC, als er in Amsterdam weer eens een flikker in elkaar geslagen wordt dan staat dat ook prominent op de voorpagina van de gaykrant en op hun website, en terecht!
Ik beschuldig je niet, ik vond alleen je opmerking ongepast. "Poe poe" klink zo belerend, alsof je het incident wilt bagetaliseren of zo. Bang voor negatieve reactie's?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:05 schreef yvonne het volgende:Kom, waar beschuldig je me precies van?
Spreek je dan nu ook maar uit.
Verder ben ik niet verontwaardigd, maar niet onder de indruk.
Lokaal dus, maar niet in de nederlandse pers!
Oplettuh Gia, het wás al in het nieuws, zie hoe de pers kopte zie hoe CIDI kopte, een dag later.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:10 schreef Gia het volgende:
Natuurlijk moeten dergelijke incidenten in het nieuws.
Als het een moskee betreft, komt het toch ook in het nieuws.
Verder uiteraard gelijke straffen voor deze daders, als voor de dader die die moskee liet afbranden. Dat het deze keer niet gelukt is, doet er niet toe. Brandstichting moet flink bestraft worden.
quote:Op maandag 19 januari 2009 11:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ons 'gewone' hollanders zullen antisemitische incidenten aan ons reet roesten, tenminste zo ging het 70 jaar geleden. Maar als je tot de minderheidsgroepering behoort die het gemak ziet waarmee anti-israel gevoelens worden omgebogen tot antisemitisch dan kan ik me zeker voorstellen dat men geen lekker gevoel heeft. In die zin laat je "poe poe" opmerking uitstekend zien bij welke groep jij hoort.
Je snapt ook waarom ze dat steunen? Het is niet dat je het ermee eens hoeft te zijn, maar zij menen dat dit gerechtvaardigde zelfverdediging is. Een dergelijke discussie is in deze niet mogelijk, gezien hier evident geen sprake is van zelfverdediging.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:01 schreef Chadi het volgende:
[..]
Oh niemand zegt hier dat Hamas geen geweld gebruikt en dat ze dat niet moet gebruiken tegen burgers. Ik vind het alleen hypocriet om zoiets te horen van het CIDI omdat die geweld van Israel steunt.
Ik heb deze groep horen vergelijken met de Joodsche Raad. De meningen zijn dus enigszins verdeeld.quote:Als je het van een ander joods geluid zou horen, is het heel anders omdat dat respectabele mensen zijn . Een hele andere slag dan naftaniel en zijn kliek.
Je vergelijking gaat m.i. enigszins mank.quote:En uiteraard hebben die mensen die brandstichten ook een vette plaat voor hun kop en zijn ze verkeerd bezig op zijn zachts gezegd maar dat is niet het punt waar ik op doelde.
Ja, weet ik Yvonne, maar er zijn hier mensen die vinden dat dat niet had gemoeten.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:11 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oplettuh Gia, het wás al in het nieuws, zie hoe de pers kopte zie hoe CIDI kopte, een dag later.
In de ogen van een bepaalde achterlijke cultuur is daar inderdaad geen verschil tussen.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:25 schreef Echo99 het volgende:
Wat is er trouwens het verschil tussen anti-Israel (opgericht door het Joods Agentschap gefundeerd op de Joodse religie, bewoond door Joodse inwoners) en antisemitisch...
Nee want zulke geweld moet je zeker als joodse instelling afkeuren. Israel pleegt gewoon oorlogsmisdaden en daar hoor je niet achter te staan. Het heeft niks met zelf verdediging te maken wat ze daar doen en hebben gedaan in GAZA.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Je snapt ook waarom ze dat steunen? Het is niet dat je het ermee eens hoeft te zijn, maar zij menen dat dit gerechtvaardigde zelfverdediging is. Een dergelijke discussie is in deze niet mogelijk, gezien hier evident geen sprake is van zelfverdediging.
[..]
Ik heb deze groep horen vergelijken met de Joodsche Raad. De meningen zijn dus enigszins verdeeld.
[..]
Je vergelijking gaat m.i. enigszins mank.
Dat is geen antwoord op de vraag he geloof ik? Toch?quote:Op maandag 19 januari 2009 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
In de ogen van een bepaalde achterlijke cultuur is daar inderdaad geen verschil tussen.
Ja, JIJ vindt dat. Er zijn anderen die daar anders over denken. Zoals gezegd, daar kun je het mee oneens zijn, maar ze denken het wel. En als je die logica volgt, is de aanval weldegelijk gerechtvaardigd.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee want zulke geweld moet je zeker als joodse instelling afkeuren. Israel pleegt gewoon oorlogsmisdaden en daar hoor je niet achter te staan. Het heeft niks met zelf verdediging te maken wat ze daar doen en hebben gedaan in GAZA.
Tja...quote:En mijn punt gaat absoluut niet mank. CIDI is niets anders dan een extreem rechtse groep joden die Israel proberen te promoten koste wat kost.
Formeel zou het zou moeten zijn natuurlijk dat het anti-zionisme en antisemitisme 2 verschillende dingen zijn. Als je anti-israel mensen op de man af vraagt of hun anti-israelhouding wellicht toch iets te maken heeft met hun afkeer van joden dan krijg je tenminste altijd het antwoord dat men niets tegen joden heeft (men bedoelt dan dat men niets heeft tegen dode joden maar dat is weer een ander verhaal).quote:Op maandag 19 januari 2009 12:38 schreef Echo99 het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag he geloof ik? Toch?
Maar ben je als Israeliet niet per definitie Zionist (tenzij Atheist) Want anders had je er toch uberhaupt niet gaan wonen...quote:Op maandag 19 januari 2009 12:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Formeel zou het zou moeten zijn natuurlijk dat het anti-zionisme en antisemitisme 2 verschillende dingen zijn. Als je anti-israel mensen op de man af vraagt of hun anti-israelhouding wellicht toch iets te maken heeft met hun afkeer van joden dan krijg je tenminste altijd het antwoord dat men niets tegen joden heeft (men bedoelt dan dat men niets heeft tegen dode joden maar dat is weer een ander verhaal).
Voor een uitgebreid antwoord op je vraag, lees: http://www.israel-palestina.info/geschiedenis_joden.html (ga er echter wel even voor zitten).
Dat lijkt me niet, inmiddels zijn er 4 generaties geboren. Nog afgezien van de grote groep die er altijd al heeft gewoond.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef Echo99 het volgende:
Maar ben je als Israeliet niet per definitie Zionist (tenzij Atheist) Want anders had je er toch uberhaupt niet gaan wonen...
Gaan wonen zei ik ookquote:Op maandag 19 januari 2009 12:51 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet, inmiddels zijn er 4 generaties geboren. Nog afgezien van de grote groep die er altijd al heeft gewoond.
Ik ben nergens bang voor, helaas.quote:Op maandag 19 januari 2009 12:11 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik beschuldig je niet, ik vond alleen je opmerking ongepast. "Poe poe" klink zo belerend, alsof je het incident wilt bagetaliseren of zo. Bang voor negatieve reactie's?
In ieder geval ben ik wel onder de indruk van het incident omdat ik het gevoel heb dat het heel erg moeilijk is om de antisemitische geest weer in de fles te krijgen. Uit het parool:
* Lees ook: Brandstichting bij veilinghuis in Lekstraat
* Lees ook: Israël verlaat vakantiebeurs na dreigementen
* Lees ook: Weer anti-semitisch geweld in Frankrijk
* Lees ook: Franse synagogen beklad
etc.
poe poe...quote:Op maandag 19 januari 2009 13:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben nergens bang voor, helaas.
En ja ik bagateliseer! Ik breng het terug naar de juiste proporties!
De nederlandse pers kopt iets, een betrokken partijdige partij kopt er subtiel nét iets overheen.
Dat de daden verwerpelijk zijn staat buiten deze discussie!
Ik heb een hekel aan het collectieve klaarstomen naar iets!
Of dat het nu over Joden of Moslims gaat! iedere daad wordt levensgroot uitgelicht zodatt men maar collectief kan roepen "zie je wel"!
Ik háát dat!
Anitisemitische geest, genocide, moslimhaat, deze woorden komen me m'n strot uit met uw welnemen.
Te pas en te onpas wordt hiermee geschermd.
Na het uitkomen van Fitna buitelde de pers over elkaar heen, hijgend stond men bij moskees te hopen op onrust, en hopelijk ging er wel een de fik in.
Er zijn ook wat incidentjes geweest,en daar is wel iet of wat over bericht, wat als een Moslim belangenvereniging een groot persbericht de deur had uitgedaan die de boel nét iets hadden aangedikt?!
Jagen, hetze, stemmingmakerij, bangmakerij!
Zodat we met z'n allen straks maar kunnen roepen "zie je wel"!
Oh en:
http://rechtennieuws.nl/1(...)tichting-moskee.html
http://www.gebladerte.nl/11159f73.htm
http://www.refdag.nl/arti(...)g+moskee+Venray.html
Joden- en moslimhaat in Frankrijk toegenomen
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=17140
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=9046&highlight=moslimgraven
De haat en ongenoegen naar beide partijen is in stijgende lijn aanwezig, kijk daar liever naar dan alleen het anti-semitisme te benoemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |