tnx ombouwen naar schakel gaat een 350 euro kosten in overloon en 700 in sommerenquote:
Kan je dat zelf niet dan..?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:48 schreef T42 het volgende:
[..]
tnx ombouwen naar schakel gaat een 350 euro kosten in overloon en 700 in sommeren
zonder spullen dan. moet nog zoekken.
ook heb ik plaatwerk al gevonden voor de bodem nu nog kijken wat liften strax nog meer aan licht brengt
In wat voor staat is dat blok dan? Bij mijn kevergarage betaal ik 2000 euro voor een compleet gereviseerd Keverblok.quote:Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kan je dat zelf niet dan..?
Zo moeilijk kan het zeker niet zijn toch? 2 nieuwe pedalen, een ander pook, schakelstangen, koppelingskabel en je bent klaar.
uiteraard moet je ook een versnellingsbak hebben, een ander vliegwiel, en een complete koppelingsset.
Als ik al een complete blok van een kevert/T2 busje voor 20 euro kan kopen, denk ik dat een versnellingsbak niet veel daarboven ligt..![]()
Ik denk dat je met alles bij elkaar max. 100 euri kwijt bent.(spullen v.d. sloop dan!)
Eentje die lang is stilgestaan zonder kabelboom en zonder bak of startmotor..quote:Op zondag 25 januari 2009 16:09 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
In wat voor staat is dat blok dan? Bij mijn kevergarage betaal ik 2000 euro voor een compleet gereviseerd Keverblok.
Lees mijn vorige postquote:Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef Anthraxx het volgende:
Wat moet er veranderd worden dan allemaal voor die ombouw?
1) Je hebt een koppelingspedaal nodig
2) een andere bak
en verder? Of is het chassis van een automaat ook fysiek anders dan van een handmatige bak?
tis niet zo makkelijk hoorquote:Op zondag 25 januari 2009 16:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Kan je dat zelf niet dan..?
Zo moeilijk kan het zeker niet zijn toch? 2 nieuwe pedalen, een ander pook, schakelstangen, koppelingskabel en je bent klaar.
uiteraard moet je ook een versnellingsbak hebben, een ander vliegwiel, en een complete koppelingsset.
Als ik al een complete blok van een kevert/T2 busje voor 20 euro kan kopen, denk ik dat een versnellingsbak niet veel daarboven ligt..![]()
Ik denk dat je met alles bij elkaar max. 100 euri kwijt bent.(spullen v.d. sloop dan!)
jep heeft IRS achterbrug en dus betere wegliggingquote:Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef Anthraxx het volgende:
Wat moet er veranderd worden dan allemaal voor die ombouw?
1) Je hebt een koppelingspedaal nodig
2) een andere bak
en verder? Of is het chassis van een automaat ook fysiek anders dan van een handmatige bak?
blok dat lang stil staat heeft een revisie nodigquote:Op zondag 25 januari 2009 16:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Eentje die lang is stilgestaan zonder kabelboom en zonder bak of startmotor..
Alleen heb ik geen vervoer om het op te halenAnders wou ik een kart of een buggy maken en hem daarop monteren
![]()
[..]
Lees mijn vorige post![]()
Je hebt nodig:
2 pedalen, rem pedaal en koppelingspedaal,
Een ander pook,
Schakelstangen,
Koppelingskabel of hydraulisch leiding,
Complete koppelingsset, drukgroep, druklagers en koppeling himself,
Vliegwiel van handgeschakeld,
Misschien zelfs ander startmotor (niet zeker),
Andere aandrijfassen,
Een handgeschakeldbak.
Nog wat kleinigheden..
500 tot 900quote:Op zondag 25 januari 2009 16:20 schreef T42 het volgende:
[..]
tis niet zo makkelijk hooren er zit nu een blok ik van 100 euro die heeft het 700km gedaan
ander blok heb ik al 1 op het oog
er moet een speciale versnellings bak in die niet goedkoop zijn (ik heb een IRS achter ophanging)
en zelf ga ik dat niet proberen krijg nu al boutjes niet los. ook moet de bodem er onderuit voor lassen.
[..]
jep heeft IRS achterbrug en dus betere wegligging
en bak is ineens 500 tot 900 euro plaats van 100
okeey nog een pogingquote:Op zondag 25 januari 2009 16:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
500 tot 900![]()
Vriend van me heeft een Golf IV 1.6SR met kapotte bak, prijzen beginnen bij 500 en gaan tot 1100![]()
En jij hebt een auto uit 1642Ga na de eerste beste sloop ofzo, kun je in kilo's kopen
quote:Op zondag 25 januari 2009 16:28 schreef T42 het volgende:
[..]
okeey nog een poging
LEES: IRS ophanging dit is een ander ophanging dan een gewone kevert
van mijn jetta kocht ik ook bakken voor 50 euro.
en gewone keverbak is ook 100 euro jah maar die past er niet in. (die liggen er genoeg)
en ik wil geen onbekende sloop bak maar 1 die 100% goed is
heb onderdelen gevonden moet nog prijsje krijgenquote:
Precies, of je zet er een langere 5e versnelling in, of bouwt er een overdrive in?quote:Op zondag 25 januari 2009 18:00 schreef T42 het volgende:
[..]
heb onderdelen gevonden moet nog prijsje krijgen
komt een korte bak in (die had hij alleen liggen voor irs nu)
dan trekt hij wel sneller op maar is de top lager. (toch veel leuker bij stoplicht)
neej word nix aan verbouwd en overdrive kan ik er nie ik kwijtquote:Op zondag 25 januari 2009 18:38 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Precies, of je zet er een langere 5e versnelling in, of bouwt er een overdrive in?
Is dat de reden waarom je een handbak monteerd..??quote:Op zondag 25 januari 2009 20:27 schreef T42 het volgende:
[..]
neej word nix aan verbouwd en overdrive kan ik er nie ik kwijt
er staat op mp een omgebouwde keverbak die tot 500pk afkan 5000 euro
ik vind strax 60/65pk al genoeg en 5e versnelling is niet nodig want hang hem toch aan de trekhaak
deze automaat kan ik wel slepenquote:Op zondag 25 januari 2009 23:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is dat de reden waarom je een handbak monteerd..??![]()
Omdat je een automaat niet kunt slepen..??![]()
En waarom maar 65 paardjes..?? Je auto hoort er juist langzaam qua uiterlijk maar snel @ stoplichtjes te zijn
Is dat een speciale stang om te trekken? Ik heb die nog nooit gezienquote:Op zondag 25 januari 2009 23:27 schreef T42 het volgende:
[..]
deze automaat kan ik wel slependoe ik ook al vaak
rede ombouwen is dat automaat onderdelen slecht aan te komen zijn.
een nieuwe koppelingsplaat was al 400 euro![]()
heb er nog 1100 euro ingestoken vorig jaar en dat was dus zonde van me geld.
bak is nu wel goed dus hoop ik die nog te verkopen.
waarom maar 65 paardjes nou had er 44 (wat al veel is) ben toen naar 50 gegaan.
kan handig voor zelfde geld een alfa/subaru of golf blok kopen met 110pk ofzo.
maar dat vind ik niks dat zijn waterkokers ik wil een luchtgekoeldeboxer rijden.
en ben nie zo rijk dat ik een splinternieuwe 2,7 kan kopen
heb nog een kever project staan voor hierna misschien zet ik daar meer motor in.
slepen naar meetings:
[ afbeelding ]
bedoeling is dat hij strax acher een T3 camper hangtquote:Op maandag 26 januari 2009 09:38 schreef Turquaz52 het volgende:
Waarom sleep je hem eigelijk naar meetings![]()
Rijden is toch veel leuker![]()
En een luchtgekoelde porsch blok is ook een beetje te duur he..??
jah speciale stang zijn bijna niet aan te komenquote:Op maandag 26 januari 2009 09:49 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Is dat een speciale stang om te trekken? Ik heb die nog nooit gezien.
Sowieso, 65 Pk. Wat heb jij allemaal veranderd aan je motor? Okee, ik heb een 1200cc Kever maar als ik 34 Pk heb is het veel
.
triangelquote:Op maandag 26 januari 2009 11:23 schreef Anthraxx het volgende:
Hoe heet zo'n stang eigenlijk? Ik vind hem er wel erg handig uitzien.
zow das een oud topicquote:Op maandag 26 januari 2009 11:36 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zie je V&A topic net.
Maar dat zijn fikse prijzen. Misschien ooit eens overwegen, maar ik lees net in datzelfde V&A topic dat de gesleepte auto APK gekeurd moet zijn etc en dus niet als aanhanger geldt. Dat is wel jammer, want dan kan ik zoiets niet gebruiken voor die kapotte kever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |