abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65748679
Lekkere goals
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 4 februari 2009 @ 23:35:03 #27
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_65751462
Cedric wat een topper ben jij
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_65752955
Hij is echt enorm goed in vorm, hij laat de FC swingen.
That's all folks!
pi_65757411
Vooral die tweede goal was meesterlijk; hoe hij overeind bleef, en hem vervolgens afmaakte; heerlijk.
pi_65758076
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:01 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Zonder al die blessures had hij op zeker in de Europese (sub)top gespeeld. Zonde..

Zeker weten.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_65818885
quote:
Cedric van der Gun is los

UTRECHT - Gun fires Utrecht to victory. Zelfs Engelse kranten wisten de hattrick van Cedric van der Gun, de eerste in zijn carrière, op waarde te schatten. Van der Gun is hot na zijn drie goals tegen De Graafschap. En dat is natuurlijk niet nadelig voor een speler die onderhandelt met zijn club over de toekomst. Maar eerst wacht zondag nog de thuiswedstrijd tegen ADO, de club uit zijn woon- en geboortestad.

Je komt net terug uit het ziekenhuis. Iets om bezorgd over te zijn?
,,Nee, het valt mee. Er is een scan gemaakt van een spiertje bij mijn lies. Die speelde op. Ik wist ook eigenlijk wel dat het mee zou vallen, maar wilde geen risico nemen. Daarom is er even naar gekeken. Ik hoop zondag gewoon mee te doen.''

Woensdagavond maak je drie doelpunten, waarvan twee met het hoofd. Het publiek ging voor je op de banken. Ineens zijn alle ogen op je gericht. Genieten?
,,Ja, maar dat is echt iets voor de buitenwereld. Intern is de waardering altijd al groot geweest. Kennelijk gaat het opvallen als je ineens veel scoort en assists geeft. Terwijl ik voor mijn gevoel al maanden zo speel. Dat ik twee keer met mijn hoofd scoorde, verrast mezelf niet. Dat heb ik vaker gedaan, hoewel niet tweemaal in een wedstrijd. Maar goals zijn in het hedendaagse voetbal erg belangrijk als meetpunt. Het lijkt tegenwoordig wel of je daardoor op papier iets hebt om te bewijzen hoe goed je bent.''

,,Los van de overwinning vond ik dat we tegen De Graafschap helemaal niet zo goed speelden. Er is te weinig rust in ons spel, te vaak balverlies op onnodige momenten. Ik vind dat we als team nog stappen kunnen maken. Het halen van play-offs is het eerste doel dat we móeten halen.''

Over de club gesproken, is er al witte rook wat je contract betreft?
,,Nee, en ik kan ook niet zeggen hoe dichtbij ik bij een verlenging ben. Ik heb een goed gesprek gehad, waarin ik wat dingen heb aangegeven. Het is nu afwachten waar FC Utrecht mee komt.''

Je wilt bijvoorbeeld garanties over de aankopen?
,,Zo is het niet direct gesteld. We hebben gevraagd wat de club sportief van plan is. Dat soort dingen weeg ik allemaal mee in mijn beslissing. Ik heb het ontzettend naar mijn zijn in Utrecht, maar wil natuurlijk het hoogst mogelijke halen. Dat lijkt me voor iedere voetballer een gezond streven. Europees voetbal is voor een club als FC Utrecht belangrijk. En als speler wil je dat liefst jaarlijks meemaken. Ik ben 29, bijna 30, wil een goede keuze maken voor mijn toekomst. En daar spelen dat soort factoren een rol bij.''

Je bent bij FC Utrecht in het veld een belangrijke dragende speler. Toch valt het op dat je in tijden dat de club in brand staat afzijdig blijft. Is dat bewust?
,,Ik ben geen speler die zijn mening voor zich houdt als er naar wordt gevraagd. Maar hoewel ik alles op de voet volg, is het als speler vaak lastig om inzage te krijgen in hoe iets precies in elkaar zit. Er spelen op de achtergrond zoveel dingen mee waar wij als spelers geen weet van hebben. Dus kijk ik dan wat ik in zo'n situatie het beste kan doen. En dat is meestal me puur op het voetbal concentreren. Daarin kan ik iets voor de club betekenen, bij alle randzaken meestal niet.''

Zondag treffen jullie ADO. Heb je nog een nauwe band met de club?
,,Natuurlijk, dat verandert ook niet. Ik heb er mijn jeugdjaren doorgebracht en er twee seizoenen gespeeld. Heb mijn hele leven in Den Haag gewoond. Ben geboren in Scheveningen en na acht jaar verhuisd naar Benoordenhout. Nette wijken ja, maar ook dáár leeft ADO. Zeker nu ze weer eredivisie spelen. Er zitten toch steeds 10.000 supporters op de tribune. Je merkte wel dat mensen minder geïnteresseerd waren toen de club in de Jupiler Leaque speelde. Ik kom nog graag bij ADO. Volg hen via de televisie en ook regelmatig live in het stadion. Iedereen vraagt altijd of FC Utrecht en ADO op elkaar lijken. Ik vind dat moeilijk om te zeggen. Iedere club heeft zijn eigen historie, zijn eigen achterban.''

Sportief gezien rekent heel Utrecht op een nieuwe zege zondag. Moet lukken toch?
,,Allereerst vind ik dat we in eigen huis altijd moeten winnen van een club als ADO. Maar ik vind het lastig om in te schatten hoe ze er precies voor staan. Ik heb ADO tegen Groningen zien spelen, en dat deden ze prima. Tegen PSV deze week was het een ander verhaal. Het is afwachten hoe ze met die nederlaag omgaan.''
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 februari 2009 @ 23:56:57 #32
7889 tong80
Spleenheup
pi_65819718
Hij gaat Oranje nog halen.

Kom op Ajax haal hem terug

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 7 februari 2009 @ 00:33:34 #33
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_65820705
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:56 schreef tong80 het volgende:
Hij gaat Oranje nog halen.

Kom op Ajax haal hem terug

Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 7 februari 2009 @ 16:30:37 #34
80791 crew  Paul
pi_65830296

[ Bericht 100% gewijzigd door Paul op 07-02-2009 17:12:20 (DUBBELELELELE) ]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:09:56 #35
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65831023
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:30 schreef Paul het volgende:

[..]
Kijk even 3 cm boven je
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:10:46 #36
176521 Grulez
rasgroninger
pi_65831048
Prima voetballer. Mag van mij zeker naar FC Groningen komen, maar zal wel naar FC Twente gaan (daar zou hij prima passen).
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 7 februari 2009 @ 17:12:02 #37
80791 crew  Paul
pi_65831079
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:09 schreef Grulez het volgende:

[..]

Kijk even 3 cm boven je
oh
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2009 @ 04:01:08 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_66046985
De topclubs staan straks te dringen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 14 februari 2009 @ 05:35:31 #39
176521 Grulez
rasgroninger
pi_66047278
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 04:01 schreef tong80 het volgende:
De topclubs staan straks te dringen

Maak daar maar goede subtop van
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2009 @ 21:21:59 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_66066475
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 05:35 schreef Grulez het volgende:

[..]

Zou ook al knap zijn.

pi_66066514
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 05:35 schreef Grulez het volgende:

[..]

Ajax dus.
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 februari 2009 @ 21:26:10 #42
7889 tong80
Spleenheup
pi_66066642
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Ajax dus.
Ach een 35jarige speler die mislukte bij Ajax krijgt in Heerenveen contractverlenging.

pi_66066719
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ach een 35jarige speler die mislukte bij Ajax krijgt in Heerenveen contractverlenging.

Zat Ajax er dus alweer naast
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:38:13 #44
15600 BB-King
Long live the King!
pi_66067074
Een goede speler voor AZ denk ik.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_66123749
quote:
De 'run' op de trefzekere Cedric van der Gun
16 februari 2009

Mario Been, de toekomstige trainer van Feyenoord, noemde hem onlangs op Eredivisie Live een ´zeer interessante speler´. De kenners in de voetballerij weten na zo'n ontboezeming doorgaans genoeg. Cedric van der Gun, de man in vorm bij FC Utrecht, speelt komend seizoen in De Kuip.

"Ja, ik heb van veel mensen gehoord dat Mario Been dat over mij heeft gezegd", liet de 29-jarige Hagenaar maandag weten. "Dat is natuurlijk altijd leuk om te vernemen, zeker uit de mond van een trainer die het ontzettend goed doet. Hij laat bij NEC zien dat hij zijn ploeg en zijn spelers graag lekker laat voetballen. Dat past wel bij mij."

Een mogelijke verhuizing van Van der Gun naar Rotterdam-Zuid hoeft niet al te veel moeite en geld te kosten. Hij heeft in Rob (en diens broer Karel) Jansen namelijk dezelfde zaakwaarnemer als Mario Been en als Leo Beenhakker, de nieuwe technisch adviseur in De Kuip. Bovendien loopt het contract van Van der Gun komende zomer in de Galgenwaard af en zoals algemeen bekend is het armlastige Feyenoord dol op transfervrije spelers.

Maar FC Utrecht, dat hem een nieuwe aanbieding voor drie jaar heeft gedaan, en nogal wat andere Eredivisieclubs willen de snelle aanvaller eveneens aan zich binden. "Feyenoord is en blijft natuurlijk een grote en geweldige club, ook al draaien ze dit seizoen niet volgens de verwachtingen", erkende Van der Gun, die met FC Utrecht toevallig zondag thuis tegen het NEC van Mario Been aantreedt.

"Die link met Feyenoord wordt echter door anderen gelegd en niet door mij. Er is in elk geval nog geen duidelijkheid over mijn toekomst. Dat loopt nog. Ik moet gewoon mijn best blijven doen en mocht er interesse zijn, dan hoor ik het wel. Ik kan me over het algemeen heel goed afsluiten voor randzaken. Ik richt me op de dingen die ik moet doen. De rest zet ik van me af."

Van der Gun wil zichzelf geen laatbloeier noemen. Niettemin lijkt het erop dat hij de grote belofte die hij was bij Ajax, waar hij van 1998 tot 2003 onder contract stond, alsnog gaat inlossen. Twee zware knieblessures wierpen hem de afgelopen jaren bij Borussia Dortmund en FC Utrecht ver terug. "Dat waren zware en vervelende tijden. Ik heb denk ik door blessures in totaal wel meer dan honderd wedstrijden gemist. Maar daar ben ik nu helemaal niet meer mee bezig. Ik denk alleen nog maar aan voetbal."

Pas begin 2008 keerde Van der Gun bij FC Utrecht terug in de schijnwerpers. En nu, ruim een jaar later, is Van der Gun plotseling 'hot'. Met vijf treffers, waaronder een hattrick tegen De Graafschap (3-0), en een handvol assists, heeft hij een belangrijk aandeel in de ongeslagen opmars van zijn ploeg in 2009. Over de vorm van zijn leven wil hij echter niet spreken.

"Dat vind ik een tikje overdreven. Qua spel ben ik gewoon mezelf, zoals ik altijd geweest ben. Ik ben feitelijk weinig veranderd als voetballer. Ik steek inderdaad wel lekker in mijn vel. Een gebrek aan vertrouwen in mezelf heb ik eigenlijk nooit gehad. Maar als je gaat scoren en assists op je naam begint te krijgen, val je op. Dat is nu met mij het geval. Heel leuk om mee te maken, maar ik laat me daardoor niet van de wijs brengen. Het loopt gewoon lekker met de hele ploeg."
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 16 februari 2009 @ 16:30:05 #46
80791 crew  Paul
pi_66123825
  maandag 16 februari 2009 @ 16:32:30 #47
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66123910
Past wel perfect in het plaatje. Goedkoop, nog zeker de tijd om te groeien, Nederlands en een goede mentaliteit. Maar die blessurehistorie... Ze noemen het pech, maar sommige spelers hebben gewoon structureel zware knieblessures.

Maarja, zijn clubgeschiedenis, hè.
pi_66124189
Tijd om te groeien? Hij is wel alweer 29 hoor.

Lijkt me een nuttige speler voor Feyenoord, maar niet degene die het weer terug naar de aansluiting met Heerenveen, Twente en Groningen gaat schieten.
pi_66124244
Blijft gewoon in Utrecht.

hoop ik...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 16 februari 2009 @ 16:46:38 #50
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_66124507
quote:
Op maandag 16 februari 2009 16:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tijd om te groeien? Hij is wel alweer 29 hoor.
Ik heb bij V/d Gun het gevoel dat hij nog veel en veel beter kan. Het is niet dat hij vanaf nu met het jaar minder gaat worden. Ik denk dus dat hij het komende jaar nog beter wordt en daarna gewoon jarenlang een verdienstelijke speler kan worden voor Feyenoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')