abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:07:13 #1
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_65150999
De afgelopen twee weken ben ik al twee keer wilde zwijnen tegen gekomen als ik gezellig met mijn honden door het bos wandel. Ze komen momenteel echt dicht bij de weg.

Nu weet ik dat je ze niet tegen wilt komen als ze jongen hebben, maar zullen ze in deze tijd ook aanvallen? Tot nu toe draai ik onmiddellijk om en vraag me af of ze mij en de honden uberhaupt gezien hebben, maar stel: er staan er plots een paar voor ons.. wat moet ik doen (met mezelf en de honden, formaatje herder zijn ze allebei)?
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_65151335
Als ze geen jongen en geen honger hebben en ze voelen zich niet bedreigd, dan zijn het gewoon schattige knorbeestjes.
Is één of meerdere van eerdergenoemde factoren wel in het spel, dan is het beter om om te draaien en langzaam weg te lopen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:20:24 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_65151478
Nee, alleen in de herfst
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:27:32 #4
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_65151754
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:16 schreef spijkerbroek het volgende:
.... dan is het beter om om te draaien en langzaam weg te lopen.
Dus die sprint van vanmorgen was niet zo'n goed plan..?

Tsja, ik heb een hond aan de lijn (jachthond die anders een eigen route neemt) en de ander loopt los maar is een watje, dus zal niet op die zwijnen afgaan. Vanmorgen was ze al eerder omgedraaid ik hehe. Maar vraag me af of die zwijnen mijn honden wellicht als gevaar zien als ik dat niet ben.
Nou ja, misschien komen we daar nog een keer achter. In elk geval zal ik de volgende keer wat minder panisch wegrennen.
pi_65151848
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:27 schreef Here2Stay het volgende:
Dus die sprint van vanmorgen was niet zo'n goed plan..?
Och, sprinten is gewoon overdreven. De beestjes doen niks nu. Zeker niet omdat de vorst uit de grond is en er dus genoeg voedsel is.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 20:41:41 #6
237486 HoneyTrap
Ol'blue eyes is back!
pi_65152230
ik herinner me nog een voorval van toen ik wat kleiner was. Mama zwijn en baby zwijnen stonden net in de bocht en wij kwamen vrolijk kwebbelend de weg afstruinen. Ik heb nog nooit zo hard gerend toen mama zwijn dreigend op me af kwam rennen. Hahaha, ze zou natuurlijk nooit ver weg van haar bebé's gaan. Maar toch..brr..

en een keer toen ik stond te kijken naar een gezellig groepje struinende volwassen zwijnen..totdat ik merkte dat er een groepje kleine zwijntjes onze kant op kwamen rennen. Toen ben ik ook maar snel weggehuppeld, want ik wilde niet het risico lopen dat mama en papa er achter kwamen dat baby-lief nietsvermoedend in de armen van mensjes wilden rennen.
pi_65152420
Ja, dan zijn ze niet meer zo lief idd
pi_65154650
Ze zoeken geen prooi, dus zolang ze jou niet als een bedreiging ervaren is er niets aan de hand. Ze ervaren alleen snel bedreiging als ze jongen hebben, voor de rest valt het wel mee als ze maar plek hebben om uit te wijken. Ik denk niet dat er verschillen zijn tussen jou en een hond wat dat betreft, als die hond ze niet achter na zit ofzo. Ze zullen je gewoon uit de weg gaan en zolang dat kan is er niks aan de hand.
pi_65154812
Je kan ook gewoon een grote stevige stok meenemen, voor het geval ze toch aanvallen...
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 17 januari 2009 @ 23:17:38 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_65157251
Sinds ik een keer op vakantie was op de Utrechtse Heuvelrug en iemand vertelde dat daar gemene zwijnen zijn ben ik er bang voor Als ik er één tegenkom..
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_65157971
Alle soorten varkens zijn gevaarlijk. Het is echt wel vaak voorgevallen dat bijvoorbeeld een varkensboer aangevallen werd door een beer. Verder zijn de moeders inderdaad überprotective. In de paartijd zijn ze ook extra gevaarlijk. Ze zijn zeker in staat om een mens te doden. Elke varkensboer zal bevestigen dat het gevaarlijke dieren zijn en dat ze daarom opgesloten moeten worden in veel te kleine ruimten. . Daarnaast zijn ze ook gewoon net zo slim als honden. Ze hebben een hele sterke rangorde, nieuwkomers in de rotte (roedel) worden de eerste maand zeer agressief bejegend.

Dus ik zou toch wel goed opletten want ze zijn best makkelijk te provoceren.
That's quite enough, thank you.
pi_65158602
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:39 schreef Em.ster het volgende:
Alle soorten varkens zijn gevaarlijk. Het is echt wel vaak voorgevallen dat bijvoorbeeld een varkensboer aangevallen werd door een beer. Verder zijn de moeders inderdaad überprotective. In de paartijd zijn ze ook extra gevaarlijk. Ze zijn zeker in staat om een mens te doden. Elke varkensboer zal bevestigen dat het gevaarlijke dieren zijn en dat ze daarom opgesloten moeten worden in veel te kleine ruimten. . Daarnaast zijn ze ook gewoon net zo slim als honden. Ze hebben een hele sterke rangorde, nieuwkomers in de rotte (roedel) worden de eerste maand zeer agressief bejegend.

Dus ik zou toch wel goed opletten want ze zijn best makkelijk te provoceren.
Varkens zijn zelfs slimmer dan honden. Maar inderdaad, als je je gedurende deze tijd van het jaar normaal gedraagt, de zwijnen niet agressief benaderd, dan zal er niet veel aan de hand zijn. Maar het blijven beestjes waar je liever met een grote boog omheen loopt.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:13:22 #13
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_65715028
laate update: familielid sprak toevallig een boswachter en vroeg wat te doen: rustig richting boom lopen en op het laatste moment erachter stappen. Zwijnen schijnen slecht te zien, dus als ze no boos zijn, is het op de boom. Ideaal:)
Hoe ik 2 honden en mezelf achter een boom moest wurmen wist ie ook niet
pi_65716525
Ze staan bij ons op de camping altijd elke avond in grote groepen naast ons tuinhekkie en ik als ik ze 's avonds hoor dan ga ik echt niet naar buiten met mijn honden. De ene hond loopt altijd los en de andere is zelf zo blind als een zwijn. Veel bomen daar wel maar ik neem liever het risico niet.

Vroeger bleven ze in de drukke periode, vakantietijd en weekenden, gewoon weg van de camping maar tegenwoordig zijn ze er echt elke avond. Zo hebben we wel mooi de natuur, mamma met kindjes, gezien maar ook van dichtbij mogen kijken hoe groot ze eigenlijk zijn. Als we ons best hadden gedaan dan hadden we ze vanuit ons slaapkamerraam kunnen aaien.

Het is wel zo dat de zwijnen zelf al lijken te waarschuwen dat ze er staan als ik ze niet gehoord of gezien heb. Er gaat er dan altijd wel 1 staan knorren waarop ik altijd rechtsomkeer maak.
pi_65736910
Thuis poosje varkens gefokt vroeger. Beer maakt je af als je niet uitkijkt. En die had geen slachttanden. Hadden altijd prikker bij ons als we er bij in het hok moesten zijn. En zelfs die stroomstoten trok hij zich soms niks van aan. We waren altijd met twee man bij de beer. Moedervarkens deden niks. Ook niet als er biggen waren. Of dit voor wilde moederzwijnen ook geldt weet ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')