Vermomde glazenwasser issie geworden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 08:46 schreef 49euro het volgende:
Ja of hij is na meer dan 100 jaar gewoon dood?
BRONquote:AMSTERDAM - Volgens polaire onderzoekers pleegde Hitler geen zelfmoord in zijn bunker in hartje Berlijn aan het einde van de oorlog. De dictator zou zijn gevlucht per onderzeeër naar de Zuidpool.
Volgens de onderzoeker zette Hitler samen met een aantal andere nazi's koers naar Antarctica, waar een tweede Berchtesgaden zou zijn gebouwd. Daar diep in het ijs verborgen leefde Hitler nog enkele jaren als vluchteling, meldt het Duitse Bild.
De basis voor de theorie is de waargebeurde expeditie van de nazi's net voor de aanvang van de Tweede Oorlog (1939). Expeditieleden vaarden af naar het ijskoude zuiden en zetten voet op Antarctica. Wetenschappers Colin Summerhayes en Peter Beeching stellen dat die expeditieleden de opdracht hadden gekregen om een schuilplaats te maken voor hun Fürher, een tweede 'adelaarsnest'.
Als argument gebruiken de wetenschappers de mysterieuze verdwijning van twee U-boten, Duitse onderzeeërs, die verdwenen aan het einde van de oorlog in mei 1945. Pas enkele maanden later - in augustus - kwamen ze weer boven in de Argentijnse havenplaats Mar del Plata. Waar waren die boten al die tijd gebleven? Konden ze niet eerder terug omdat het ijs te dik was?
Operatie Highjump
Summerhayes en Beeching vervolgen hun verhaal met een andere mysterieuze operatie van de Amerikanen, 'Operatie Highjump'. Tijdens die maritieme manoeuvre stuurden de Verenigde Staten dertien schepen op een uiterst geheime missie richting de Antarctische wateren, om 'zich tegen de Russen te wapenen'. Maar was de hele operatie niet gestart om Hitler te vinden?
Tot slot een opmerkelijke atoombomtest van de Amerikanen in 1958. Drie atoombommen werden op Antarctica ten zuiden van kaapstad tot ontploffing gebracht. Als het aan Summerhayes en Beeching ligt het definitieve einde van de resterende nazi's. Hitler en andere vluchtelingen werden met de atoombommen bestookt in hun tweede 'adelaarsnest'.
Dit blijkt uit lang geheim gehouden militaire documenten.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Dit verklaart wel waarom er zo weinig joden op de zuidpool wonen.
Meen je dit?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:24 schreef freiss het volgende:
Ik snap alleen niet waarom dit dan geheim gehouden zou zijn?
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:19 schreef FloggingMolly het volgende:
Dit verklaart wel waarom er zo weinig joden op de zuidpool wonen.
Ja en Bild staat ook veel hoger aangeschreven dan de Telegraafquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:27 schreef Boswachtertje het volgende:
En trouwens, de bron is das Bild en niet de Televaag.. bron (in het duits). De text is letterlijk overgenomen
Hij hij juist geen hekel aan bruine beren?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:36 schreef detulp050 het volgende:
Hitler had een hekel aan IJsberen, dus wel de perfecte plek om te zitten
Had toch van een admin wel beter lezen verwachtquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:32 schreef remlof het volgende:
Ja en Bild staat ook veel hoger aangeschreven dan de Telegraaf
En wanneer zou dit dan geweest zijn?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:43 schreef fokuserdetiende het volgende:
wat ik wel vreemd vind zijn die atoom bommen. Zou wel interessant zijn of die bommen allen tegelijk gedropt zijn om een groter oppervlakte te vernietigen. Als dat zo is vraag ik me echt af wat er was wat kapot moest.
De Antarctic Treaty is ondertekend in 1959 en was pas vanaf 1961 actief.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En wanneer zou dit dan geweest zijn?
Ik wist niet dat de VS atoomtests op Antartica had uitgevoerd.
Er was al in de jaren 50 (geloof ik) een ban op nucleare tests op Antartica.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |