abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65130973
Iemand hier die een slang als huisdier heeft?

Vandaag een folder in de bus over een dierenzaak die slangen verkoopt en ook muizen als slangenvoer en nog meer reptielen en andere vage dieren. Zou zelf nooit een slang als huisdier nemen ondanks dat het bijzondere beesten zijn.

Ben benieuwd of er fokkers zijn die een slang hebben in hun huis en hoeveel werk het is om zo'n dier te onderhouden en of een slang ook gezelligheid kan betekenen, lekker op de bank liggen met een slang aan het voeteneind
Genieten is toegestaan!!!
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 00:24:23 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65131182
Ik heb kousebandslangen gehad. Drie stuks.

Uiteindelijk heb ik ze verkocht.
pi_65131244
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:24 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb kousebandslangen gehad. Drie stuks.

Uiteindelijk heb ik ze verkocht.

Best tof beest zo te zien Zou er alleen onrustig van worden dat beweeg de hele tijd van zo'n slang als die los in het huis rondslingert.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:44:05 #4
191838 mrfool
Why so serious?
pi_65131659
ik heb een cobra, mijn vriendin speelt er altijd mee. slang is 23 jaartjes oud.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 00:47:55 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65131726
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:26 schreef Topspin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Best tof beest zo te zien
Dat is de Florida variant. Daar had ik er twee van en eentje zoals op de foto uit mijn link, die zijn donkerder.

Die donkeren kunnen geloof ik een cm of 75 worden en die lichteren 1.20 m dacht ik.

Ik had van heel klein, ongeveer twintig centimenter, net uit het ei.

Eigenlijk had ik er vier, van beide soorten twee, alleen is er eentje al direct doodgegaan.

Ze eten wormen. De lichtere (grotere) soort eet ook vis maar dat lukte pas toen ze ouder waren. Dus een paar keer per week moest ik op zoek naar wormen. De wormen die de dierenwinkel verkocht moesten ze niet. Dat kon dus in de winter wel een beetje problematisch zijn als de vorst in de grond zat. Ik probeerde dan vooraf een voorraadje aan te leggen in een emmer aarde, maar het is wel eens voorgekomen dat ze een tijdje zonder zaten. Gelukkig kunnen slangen dat wel hebben.

Zodra ze hun eten ruikten werden ze enorm agressief. Dan moest ik oppassen dat ze niet dezelfde worm te pakken hadden want dan krijg je problemen. Geen van beiden laat los en als ze beide een kant van de worm naar binnen werken komen ze elkaar halverwege tegen. De kleinere van de twee moet dan oppassen want anders gaat ie zo de worm achterna.

Ze hadden ook totaal geen grenzen wat eten betreft. Ik moest voor hen bepalen wanneer ze genoeg hadden want zij vraten net zolang door tot ze alles weer uitkotsten. Wat ze dan overigens gezellig weer opnieuw naar binnen werken.

Omdat ik ze van heel klein had vervelden ze heel vaak. Dan stopten ze eerst met eten, dan werden hun ogen dof, een paar dagen later blauw (en zijn ze ook stekeblind) en dan gaan ze vervellen.

Het zijn allemaal dat soort dingen die het leuk maken. Je leert ze precies kennen, al hun nukken en behoeften. Zelfs verschil van karakter. Maar als huisdier om in je handen te houden oid is er weinig aan. Ook nog dikke kans dat ze in je handen poepen en dat meurt behoorlijk .
pi_65153086
Heb een aantal dieren gehad.
Ben ooit begonnen met kousebandjes, om vervolgens een duo Boa Constrictor Constrictor te nemen. Heb redelijk snel afstand gedaan van mijn dieren toen ik uit huis ging wonen op kamers.

Slangen zijn niet veel werk, eens in 1-2 weken de bodem verschonen. Geregeld waterbak verschonen. eens per week of soms 1x per 2 weken muis voeren. Niet redelijk zwaar.

Qua band opbouwen: Die is er gewoon niet. Een slang is een wild dier en daar kan je amper een band mee opbouwen behalve dat hij jou als voeder ziet. Je moet het een beetje beschouwen als iemand die een aquarium heeft, daar ga je ook niet je hand in de bak doen om de vissen te aaien.

Veel mensen begrijpen het gewoon niet dat er mensen zijn die gewoon een enorme fascinatie hebben voor de natuur en dan in het bijzonder bepaalde dieren, ze begrijpen niet dat sommige mensen fysiek contact niet nodig hebben om een wow effect van een bepaald dier te krijgen. En er zijn zelfs mensen die vinden dat dergelijke dieren niet thuis horen gehouden te worden.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2009 21:09:22 ]
  † In Memoriam † zondag 18 januari 2009 @ 05:53:26 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65163357
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 21:07 schreef Aneurism het volgende:

Qua band opbouwen: Die is er gewoon niet. Een slang is een wild dier en daar kan je amper een band mee opbouwen behalve dat hij jou als voeder ziet. Je moet het een beetje beschouwen als iemand die een aquarium heeft, daar ga je ook niet je hand in de bak doen om de vissen te aaien.
Precies.

Een groot verschil tussen zoogdieren en reptielen is dat zoogdieren emoties hebben. Slangen hebben geen emoties.

Een kat spint, een hond kwispelt en zelfs een dom diertje als een cavia heeft een scala aan geluiden om emoties te tonen. Een slang zal niet verder komen dan sissen om te dreigen, wat geen uiting van emotie is maar puur defensief gedrag. Een reptiel kent geen plezier en geen verdriet.
quote:
Veel mensen begrijpen het gewoon niet dat er mensen zijn die gewoon een enorme fascinatie hebben voor de natuur en dan in het bijzonder bepaalde dieren, ze begrijpen niet dat sommige mensen fysiek contact niet nodig hebben om een wow effect van een bepaald dier te krijgen. En er zijn zelfs mensen die vinden dat dergelijke dieren niet thuis horen gehouden te worden.
Het hangt imo helemaal van de eigenaar af. Dat geldt voor het houden van alle (huis)dieren.
pi_65163395
Ursel zal zo wel posten.. die heeft een hele dierentuin thuis inclusief slangen.
  zondag 18 januari 2009 @ 07:11:13 #9
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_65163460
Waar ik dan best wel benieuwd naar ben, is de naam die men aan een slang geeft.. en of men dit uberhaupt doet.

Mijn broertje heeft een koningslang.. ze heet Truus Schitterend beest, heel lief.. alleen die schattige witte tamme muisjes daar is ze niet zo heel aardig veur Prachtig om te zien, de stress van die muis en de rust van die slang. You can run but you can't hide
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
pi_65163492
Ik heb een aantal slangen (en hagedissen) gehouden, maar ik ben er mee gestopt wegens tijdsgebrek. Ik heb altijd gekozen voor niet-giftige soorten die relatief makkelijk zijn te verzorgen en niet al te groot worden. De grootste was een knoeperd van een grijze rattenslang van 2,5 meter, de korenslangen waren tussen 1m en 1,40m.

Het gaat dan om beestjes als:
Korenslang of rode rattenslang :

Ik heb ze ook in andere kleurstellingen gehad zoals deze die wat pigment mist:

En verwante soorten als de gele rattenslang:

en de grijze rattenslang:
  zondag 18 januari 2009 @ 09:23:24 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65163714
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:26 schreef Topspin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Best tof beest zo te zien Zou er alleen onrustig van worden dat beweeg de hele tijd van zo'n slang als die los in het huis rondslingert.
Ja, die laat je ook rustig door je huis rondkruipen he?
quote:
Op zondag 18 januari 2009 07:11 schreef Mr_Baus het volgende:
Waar ik dan best wel benieuwd naar ben, is de naam die men aan een slang geeft.. en of men dit uberhaupt doet.

Mijn broertje heeft een koningslang.. ze heet Truus Schitterend beest, heel lief.. alleen die schattige witte tamme muisjes daar is ze niet zo heel aardig veur Prachtig om te zien, de stress van die muis en de rust van die slang. You can run but you can't hide
Dat klinkt sadistisch, dat weet je?
Huilen dan.
pi_65163744
I've had it with these... Nah, te cliche.
pi_65164986
ik had een python regius (koningspython)
en heb op dit moment een Boa constrictor

verzorging is erg makkelijk
1x in de zoveeltijd een flinke rat geven en als ie ontlastng heeft gehad de bak schoonmaken. wel uiteraard om de 2 dagen ongeveer de watrbak verschonen
  zondag 18 januari 2009 @ 12:28:59 #14
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_65166359
quote:
Op zondag 18 januari 2009 06:20 schreef jpjedi het volgende:
Ursel zal zo wel posten.. die heeft een hele dierentuin thuis inclusief slangen.

Momenteel niet zoveel slangen. Alleen maar Boa's, stuk of 12 geloof ik nog.
Oohja, 1 jonge nigrita
Verder baardagamen, 1 leguaan en 1 vogelspin en een aquarium met een aruana. 1 chinchilla nog maar, 2 poesen en 1 kind

Oohja, ook nog een bak met 6 padjes..
Die gingen telkens van het najaar in onze afvoet put en kunnen daar niet uitkomen. Gevolg, er waren er al 25 dood gegaan, heb de laatste dus maar ff gered

Wat al gepasseerd is, Gecko's, rattenslangen en bidsprinkhanen.
pi_65166432
ik vind ze prachtig om te zien, ik vind het voedsel wat ze eten alleen leuker om als huisdier te hebben
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_65166475
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:28 schreef ursel het volgende:

[..]

Oohja, 1 jonge nigrita
Verder baardagamen, 1 leguaan en 1 vogelspin en een aquarium met een aruana. 1 chinchilla nog maar, 2 poesen en 1 kind

Die gingen telkens van het najaar in onze afvoet put en kunnen daar niet uitkomen. Gevolg, er waren er al 25 dood gegaan, heb de laatste dus maar ff gered

WTF is dat voor vis joh..

Valt me nog mee dat je geen olifanten en apen hebt daar.
  zondag 18 januari 2009 @ 12:41:03 #17
240852 Em.ster
Oh, lovely!
pi_65166714
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:44 schreef mrfool het volgende:
ik heb een cobra, mijn vriendin speelt er altijd mee. slang is 23 jaartjes oud.
Hoe 'speel' je met een cobra?
That's quite enough, thank you.
  zondag 18 januari 2009 @ 12:47:02 #18
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_65166884
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  zondag 18 januari 2009 @ 12:50:33 #19
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_65167000
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:41 schreef Em.ster het volgende:

[..]

Hoe 'speel' je met een cobra?
Gaat eerder in de richting van swaffelen.
  zondag 18 januari 2009 @ 12:54:24 #20
63192 ursel
pi_65167142
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Komen er ooit ook nog wel..
pi_65167714
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Arowana, een ancient. Bestaat al x aantal milj. jaar. Moet in redelijk grote bak, wat veel mensen niet hebben.
pi_65168733
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:28 schreef ursel het volgende:

[..]

Oohja, 1 jonge nigrita

Nu nog een kleine alligator in huis
pi_65169693
Wij hebben 2 slangen. Russische rattenslangen. Leuke beestjes, totaal niet agressief. Ze worden in april 2 en zijn inmiddels een metertje lang. Ze worden ongeveer 1.50 tot 1.80 en ze moeten nog wat dikker worden.
Regenboogboa staat nog hoog op mijn verlanglijst, evenals een vogelspin en miljoenpoten.
Proud property of hollander172
  zondag 18 januari 2009 @ 14:32:00 #24
63192 ursel
pi_65170642
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef Anubis1984 het volgende:
Wij hebben 2 slangen. Russische rattenslangen. Leuke beestjes, totaal niet agressief. Ze worden in april 2 en zijn inmiddels een metertje lang. Ze worden ongeveer 1.50 tot 1.80 en ze moeten nog wat dikker worden.
Regenboogboa staat nog hoog op mijn verlanglijst, evenals een vogelspin en miljoenpoten.
Oe, die miljoenpoot, en dan die hele grote versie..
pi_65178915
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:32 schreef ursel het volgende:

[..]

Oe, die miljoenpoot, en dan die hele grote versie..
Die van jou zijn iets agressiever toch? Maar wel lief

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')