abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65118102
Oke, nachtdier heeft dus weer wat. Een pakket dat ik naar Duitsland heb verstuurd is nog niet aangekomen. Verleden week is ie voor het laatst ergens aangeboden geweest, maar waar weet ik niet want ik kreeg de melding 'adres onjuist' en verder is de tracktrace nietzeggen eignelijk

Inmiddels heb ik al met TNT gebeld en het onderzoek loopt. Echter, dit kan 2 maanden duren (Huh?) en de vraag is nu eigenlijk: wat nu?

Ik heb twee opties:

-De koper laten wachten. Maar hoelang moet ik m nog laten wachten?
-Een ander pakket opsturen en uitgaan van de betrouwbaarheid van de koper dat ie alsnog het pakket retourneert mocht ie aankomen.

Wat is redelijk qua wachten, wanneer zal ik een ander pakket sturen?
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_65118145
verzending op risico van koper, jij kan er niks aan doen dat TNT mongolen pakket kwijtraken.

ik zou afwachten
pi_65118256
Nee, maar ik als verkoper wil wel netjes handelen. Zou het zelf namelijk ook niet bepaald waarderen als ik iets bestel, dat kwijt raakt, en ik zelf vervolgens 2 maanden moet gaan afwachten of ik wel ooit een pakket ga zien.
En gezien ie wel al betaald heeft...
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_65118323
Wachten, gewoon wachten. Hij kan het pakket nog krijgen...
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_65118392
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:54 schreef DesertCamel het volgende:
verzending op risico van koper, jij kan er niks aan doen dat TNT mongolen pakket kwijtraken.
Euh... het risico van verzending is in principe voor de VERkoper.
De koper kan er niks aan doen dat TNT mongolen het pakket kwijtraken. De verkoper wel, die had nameljk ook een ander bezorg bedrijf kunnen inhuren.

Linkje.
pi_65118597
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:52 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik heb twee opties:
-De koper laten wachten. Maar hoelang moet ik m nog laten wachten?
-Een ander pakket opsturen en uitgaan van de betrouwbaarheid van de koper dat ie alsnog het pakket retourneert mocht ie aankomen.
Even voor de duidelijkheid: heb je dit als particulier verstuurd, of als bedrijf?
Als het bedrijfsmatig is gebeurd, dan lijkt het me geen optie om de koper 2 maanden te laten wachten. Ook juridisch zou dat wel eens problemen kunnen geven (is er ergens een maximale levertermijn vermeld?)
pi_65120041
Desnoods stort je de helft van het geld terug. Dan is het risico verdeeld.
gr gr
pi_65120719
Ik gok dat je iets via eBay verkocht hebt (tenminste, ik meende dat je het daar wel eens over gehad hebt ). Hoe lang is het geleden dat je hem verzonden hebt? Je zou even kunnen overleggen met de koper, en vragen of hij nog even wat geduld wil hebben (binnenlandse post kan er al 2 weken over doen, buitenlandse post zou dus zeker net zo makkelijk vertraging op kunnen lopen). Dan zou je een concrete termijn kunnen afspreken en als hij het dan nog niet ontvangen heeft dat je hem dan een vervangend exemplaar stuurt. Lijkt mij een heel redelijke oplossing. En tsja, het kan nou eenmaal helaas gebeuren dat iets niet aankomt, maar ik neem aan dat je daar "rekening mee houdt" in de verkoopprijs
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_65124490
ik heb het als particulier inderdaad via ebay.de verkocht. Doe ik wel vaker trouwens en tot nu toe altijd probleemloos tot deze ene keer.. Hier kopen, daar verkopen en zonder veel moeite 50 euro verdienen

Dus eigenlijk handelsmatig, maar wel als particulier en met alle duitse uitsluitingen in acht te hebben genomen. Een tweede identiek item is gisteren afgelopen trouwens.

Het lullige, is dat ie al een maand zit te wachten inmiddels want het item dat ik verkocht kreeg ik zelf ook pas later geleverd , wat overigens niet mijn fout was. Zou rond kerst daar moetne zijn, maar dat werd dus pas een week na kerst verzenden

31-12 gepost
8-1 zou het geleverd zijn, maar verkeerde adres...
Nu dik week later, geen tracktrace update en TNTpost weet het ook niet Het onderzoek is gestart maar dat kan 2 maanden duren! En zolang wil ik de koper niet laten wachten want dat vind ik gewoon ook niet tof als het mij overkomt.

[ Bericht 25% gewijzigd door nachtdier2 op 16-01-2009 21:41:27 ]
[..]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:49:11 #10
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65125236
Zoals ik al zei is het een beetje het risico wat erbij hoort, dus ik zou hem dan gewoon een nieuwe opsturen. Al blijft het beroerd, maar ik neem dus aan dat je het wel afdekt in je winst Maak desnoods een foto van het pakket en de bon als bewijs, dan weet de koper dat je het echt verzonden hebt
pi_65125528
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
Zoals ik al zei is het een beetje het risico wat erbij hoort, dus ik zou hem dan gewoon een nieuwe opsturen. Al blijft het beroerd, maar ik neem dus aan dat je het wel afdekt in je winst Maak desnoods een foto van het pakket en de bon als bewijs, dan weet de koper dat je het echt verzonden hebt
Zo zou ik het in dit geval ook doen.
pi_65132366
Maar wanneer opnieuw verzenden? Na een week, na twee weken?
Punt is gewoon dat de tracktrace van TNT zwaar kut is! Volgende keer gebruik ik GLS weer als koerier. Daar is het echt een stuk beter geregeld, misschien omdat alles dan binnen een bedrijf blijft?
[..]
pi_65133683
Iemand trouwens ervaring met het onderzoek dat TNT doet?
Hoelang duurt het voordat je evt. een claim kan indienen voor schadevergoeding?
[..]
pi_65137850
Kickje naar WGR denk dat daar meer mensen je kunnen helpen...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:34:08 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_65137973
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 03:09 schreef nachtdier2 het volgende:
Ik heb alleen binnen NL een keer een onderzoek laten doen omdat ikzelf pakketjes niet ontvangen had. Toen bleken ze al weken bij de buren te liggen.... Dat heeft toen wel een paar weken geduurd voor ik uberhaupt een reactie kreeg. Dus dat kan wel even duren...
Je zou even in hun voorwaarden moeten kijken voor de termijnen die ze stellen, dat zou ik namelijk niet weten

En wanneer opnieuw verzenden? Ik zou even overleggen met de koper, hij is immers degene die moet wachten. Vraag of ie het nog een weekje wil geven, zo niet dan zou ik gewoon meteen een vervangend exemplaar verzenden, anders over een weekje als ie inderdaad nog steeds niets heeft
pi_65138767
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 03:09 schreef nachtdier2 het volgende:
Je kan alleen een schadevergoeding claimen als je het pakket verzekerd hebt verstuurd. En dan ook alleen nog maar voor een belachelijk laag bedrag.
pi_65139605
als waarde heb ik 200 aangegeven, wat ook de adviesprijs van het artikel was. En het pakket was gelukkig verzekerd, anders had ik het ook niet kunnen tracktracen

Maar ik begreep dat verzekerd verzenden binnen Nederland ook een soort van gebakken lucht is. Dat je afgescheept wordt met een bedrag per kilo.
[..]
pi_65268624
Lekker is dat... inmiddels -na 12 dagen stilte- eindelijk een update te vinden op tracktrace.nl
Het pakket komt dus retour afzender Pff...hopen dat die terug komt.

Tracktrace: 3spwps5496136 en vinkje 'buitenland' voor mn grote fans FFnog, Twerk en Becel.

[ Bericht 4% gewijzigd door nachtdier2 op 21-01-2009 01:53:11 ]
[..]
pi_65268671
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:03 schreef nachtdier2 het volgende:
Lekker is dat... inmiddels een update te melden van vandaag
Het pakket komt dus retour afzender Pff...hopen dat die terug komt.

Tracktrace: 3spwps5496136 en vinkje 'buitenland' voor mn grote fans FFnog, Twerk en Becel
Mooi kut zeg. Succes!
  woensdag 21 januari 2009 @ 07:53:28 #20
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_65271437
Verzending is risico verkoper. Daarom kun je als koper een klacht indienen bij TNT en uiteindelijk eventueel naar de Geschillencommissie stappen. TNT Post heeft namelijk wel de verplichting hun werk goed te doen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_65288282
Ik zal vanavond even de koper benaderen dat ie in ieder geval terecht is. Daarna even verder kijken wat ie wil: annuleren of opnieuw versturen.
[..]
pi_65299412
Adres check dubbel checken?
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_65315467
Ja, dat is wel een goede. Ik heb het gechecked, maar kennelijk niet goed genoeg

Ik ben benieuwd wanneer het pakket terugkomt eigenlijk en of daar ook nog een tijd overheen gaat?
[..]
pi_65334588
Ik dacht al, dat is vast hetzelfde postkantoor geweest als die pakketzegels...
pi_65381441
FFnog, durf jij wel een weddenschap voor het goede doel aan te gaan.
Dat ik even bewijzen overleg, en jij een mooie donatie doet aan een goed doel waar we beide achter staan?
Compleet met IP's en dergelijke? Tracktracenummer erbij hebben?

Oh, en als er iemand een fantast is dan ben jij het wel. Nu spreek je alweer van pakketzegels. Meervoud dus, terwijl ik het dus heb over een enkele pakketzegel. En dadelijk zeker zeggen dat ik dingen verdraai.

Heb je trouwens al een fansite aangemaakt voor me? Jij als grote fan zou dat vast wel kunnen toch?
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')