abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65095919
ik ben net weer V van deze schrijver aan het lezen, heel gaaf hoe hij zoveel verschillende elementen uit verschillende werelden in 1 zin samen kan smelten om iets te beschrijven en hoe grappig het is ondanks de complexiteit, en hoe mooi af en toe

ik heb de rest van z'n boeken nog niet gelezen hoewel men mij dat wel aanraadt, zijn er mensen hier die meer van hem gelezen hebben? maakt de volgorde van het lezen van zijn werk nog wat uit? ik begreep dat bepaalde dingen wel terugkomen en ik neem aan dat er wel een soort progressie in zijn werk zit. ik heb against the day hier ook liggen maar dat is z'n meest recente werk en is het misschien beter om eerst alle tussenliggende boeken te lezen?

het is wel een typisch amerikaanse schrijver in de zin van dat de meeste nederlandstalige lezers er niet doorheen zullen komen vrees ik, maar daarom juist wel interessant als een soort uitdaging
pi_65454095
Ik heb The Crying Of Lot 49 en Vineland gelezen; althans, Vineland nooit helemaal uit, dat ligt nog op de stapel.
V dan weer niet, staat nog wel in de kast. Ik moet er zin in hebben, maar dan leest het ook heerlijk. Hou erg van zijn stijl, inderdaad vaak erg grappig (niet als in HAHA, maar op een trekkende mondhoek-manier).
Er is mij niets bekend van een voorgeschreven leesvolgorde, lijkt me ook een beetje onzin. Lot 49 kan ik wel van harte aanraden - het is tekstueel nog dichter op elkaar gepakt dan Vineland, maar daardoor ook een heel dun boekje vergeleken met de rest. Erg spannend en zit mooi in elkaar.
  dinsdag 29 september 2009 @ 19:20:04 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73218792
Heb net zijn nieuwe boek Inherent Vice gekocht. Ga daar later van de week in beginnen, Heb Against the day, Gravity's Rainbow en Mason & Dixon van hem, en ben een groot fan van zijn werk. Het is wel hard werken er doorheen te komen, maar het loont de moeite.
Valt me op dat ie wel ineens productief wordt op zijn ouwe dag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73219332
Heb Inherent Vice hier ook in de boekenkast staan, zal er binnenkort aan beginnen. Ik heb alleen Vineland van hem gelezen, die vond ik erg goed.
pi_73235196
Ik vond 'The crying of lot 49' erg cool. Bij 'Gravity's Rainbow' ben ik afgehaakt omdat ik het nergens heen vond gaan, de rest van zijn boeken heb ik niet geprobeerd.
  maandag 23 mei 2011 @ 17:39:38 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97208557
Ga de rainbow herlezen, nu met deze ernaast

Een enorm diepgaande studie van dit meesterwerk waar alles wordt uitgelegd waar Pynchon het over heeft, grappen, referenties, gewoon alles.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:39:46 #7
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_97268081
Ik heb Vineland moeten lezen voor een vak.. ik vond het eigenlijk nogal 'random' omdat er zo heen en weer tussen heden en verleden gesprongen wordt en er onderwerpen in zitten waar ik niet veel vanaf wist. Verder toch wel leuke subplots.
The Crying of Lot 49 en Gravity's Rainbow lijken me leuker. Het is alleen jammer dat ik daar de verhaallijn en het einde al van weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')