abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65111158
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:28 schreef moussie het volgende:

ten eerste heb ik er idd geen zin in, zoeken naar een speld in een hooiberg, en ten tweede al helemaal niet als de search niet werkt, ik ga nou toch echt niet je hele postgeschiedenis door spitten, vooral omdat die opmerking als ik het goed herinner niet stond in een van die verkiezingstopics en wat Iran nou weer had gedaan, maar of in een van die moslim-bash topics of in een van die topics over het lesje 'democratie, sharia en zo' van Donner

maar uit je reactie begrijp ik dat het dus niet ondemocratisch is als de zittende partijen andere partijen de deelname aan de komende verkiezingen verbieden .. zolang je maar aannemelijk kan maken dat die uitgesloten partijen een gevaar zijn voor het bestaande bestel ?
Als jij het allemaal zo goed weet hetgeen ik in een volstrekt ander topic van lang geleden in een bericht heb uiteen gezet, bovendien logischerwijs in een heel andere context mijn mening geuit heb, dan is het dikke kul daaraan te refereren.

Mijn reactie geeft de nuance aan over de bewering dat twee Arabische partijen zouden zijn verboden.
Feitelijk is er een motie gesteund tegen deze partijen waarin wordt geclaimd dat zij zich schuldig maken aan racisme en uitgesloten worden voor deelname aan de komende verkiezingen.
Deze partijen blijven echter wel bestaan, anders dan een verbod zou impliceren. Daarnaast is het nog maar de vraag of deze beslissing voor het Hooggerechtshof standhoudt. In het verleden is er al eens met succes een soortgelijke motie verworpen.
Er is dus een wezenlijk verschil tussen een uitsluiting en een verbod.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')