Denk dat er niets anders op zit dan overdoen, zou niet weten waar je je op kan beroepenquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:44 schreef denthemen het volgende:
Ik ben een 2e jaars student aan de HES (HBO) Amsterdam. Nu heb ik in December een tentamen gemaakt waar nu van blijkt dat de docenten hem zijn kwijtgeraakt. Ik moet voor elk tentamen een handtekening zetten dat ik aanwezig ben, dus dat is mijn bewijs dat ik er in ieder geval ben geweest.
Wat is mijn recht? Ik wil hem natuurlijk niet herkansen, omdat het niet mijn schuld is
Bvd
Ik zou niet weten of daar iets voor geregeld is. Het is mij een aantal jaren geleden ook overkomen, uit coulance is daarop besloten iedereen die aanwezig was een 6 te geven. Mensen die van mening waren een hoger cijfer te kunnen halen kregen de kans om te herkansen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:44 schreef denthemen het volgende:
Ik ben een 2e jaars student aan de HES (HBO) Amsterdam. Nu heb ik in December een tentamen gemaakt waar nu van blijkt dat de docenten hem zijn kwijtgeraakt. Ik moet voor elk tentamen een handtekening zetten dat ik aanwezig ben, dus dat is mijn bewijs dat ik er in ieder geval ben geweest.
Wat is mijn recht? Ik wil hem natuurlijk niet herkansen, omdat het niet mijn schuld is
Bvd
Bedankt allemaal voor jullie antwoord. Wanneer ze mij een 6 aanbieden is het voldoende, ik had aan een 4.9 voldoendequote:Op donderdag 15 januari 2009 20:01 schreef DB1267 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten of daar iets voor geregeld is. Het is mij een aantal jaren geleden ook overkomen, uit coulance is daarop besloten iedereen die aanwezig was een 6 te geven. Mensen die van mening waren een hoger cijfer te kunnen halen kregen de kans om te herkansen.
Ik zou in ieder geval pertinent weigeren te herkansen omdat er door je onderwijsinstelling een fout wordt gemaakt!
Maar je moet toch wel bepaalde rechten hebben? Je hebt bewijs dat je er bent geweestquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:03 schreef eleusis het volgende:
No way dat ze je een 6 gaan geven. Ze gaan je een kans geven om het over te doen.
En dus?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:04 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar je moet toch wel bepaalde rechten hebben? Je hebt bewijs dat je er bent geweest
Dat is waar, maar ik kan me moeilijk indenken dat een fout van een docent kan leiden tot het halen van een diploma. Niet volgens de examenreglementen in ieder geval...quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:04 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar je moet toch wel bepaalde rechten hebben? Je hebt bewijs dat je er bent geweest
nee nog niet, kreeg het vanmiddag pas te horen dat geen van de docenten hem heeft, bedankt voor de tipquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:19 schreef Enfermera het volgende:
Studentenstatuut al doorgelezen? Elke school heeft er 1.
Lijkt me sterk waarvoor zet je je handtekening dan? School is in kwestie gewoon fout en zullen met je samen tot een akkoord moeten komen. Vaak hebben docenten wel de macht gewoon omdat hun hoger in functie zijn.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:08 schreef MPG het volgende:
[..]
En dus?
Je hebt nu recht op de beoordeling "0". Indien je meer wenst, moet je maar aantonen dat je de stof beheerst. Je mag wel een nieuwe kans om de toets af te leggen verwachten.
Eventuele andere regelingen kunnen enkel voortvloeien uit coulance van de onderwijsinstelling.
Je tekent voor het aanwezig zijn. Niet voor het feit dat je de stof kentquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:12 schreef 49euro het volgende:
[..]
Lijkt me sterk waarvoor zet je je handtekening dan? School is in kwestie gewoon fout en zullen met je samen tot een akkoord moeten komen. Vaak hebben docenten wel de macht gewoon omdat hun hoger in functie zijn.
en aan zo'n scholenstatuut heb je vaak geen ene hol omdat er vrijwel altijd wel ergens staat:
in bijzondere gevallen beslist de rector/directeur of weet ik veel wat
quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:47 schreef iBolt het volgende:
tvp...
Laat TS even weten hoe het eindigt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |