abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65063575
quote:
Den Haag - De politie moet vanaf volgend jaar steeds registreren of bij geweldsdelicten alcohol in het spel was. Dat schrijven minister Hirsch Ballin van Justitie en minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken en Koninkrijks-relaties vandaag in een brief aan de Tweede Kamer.

Uit een proef in drie politiekorpsen, waarbij alcohol- en drugsgebruik bij geweld apart in de politiesystemen geregistreerd werd, kon bij gemiddeld 31% bevestigd worden dat sprake was van middelengebruik door de betrokken verdachten. Veelal was er alcohol in het spel. De ministers willen dat alcoholgebruik standaard door de politie wordt vastgelegd.

De proef vond plaats in de politieregio IJsselland en de gemeenten Schouwen-Duiveland en Renkum/Wageningen (respectievelijk de politieregio’s Zeeland en Gelderland Midden) en werd geëvalueerd door IVA beleidsonderzoek en Advies, een onderzoeksinstituut gelieerd aan de Universiteit van Tilburg. Gedurende een half jaar werd bij zo veel mogelijk aangehouden verdachten van geweld een alcohol- en drugstest afgenomen en werd nadrukkelijker geïnvesteerd in het bevragen van verdachten over middelengebruik en het gestructureerd vastleggen van informatie over middelengebruik. De testen werden op basis van vrijwilligheid afgenomen.

Bij ruim een kwart van de aangehouden verdachten kon worden vastgesteld dat sprake was van alcoholgebruik kort voor het gepleegde feit. De helft van de verdachten is eerder in contact geweest met de politie en in bijna alle gevallen vanwege geweldpleging, waarbij ook vaak middelen zijn gebruikt. De aangehouden verdachten zijn relatief vaak jong en vrijwel allen man.

De ministers willen dat de registratie van alcoholgebruik bij geweldsdelicten in 2010 landelijk wordt ingevoerd door de politie.
bron
Ik stel voor een verbod op Alcoholische dranken en meer reclame voor cola en frisdrank.
pi_65063613
Oh kan iemand die tt aanpassen er moet nog 1 in.
pi_65063679
Ik stel voor dat we er niet nog een verbod bij doen.

Verder is dit natuurlijk allang bekend.
pi_65063721
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:27 schreef Achmed666 het volgende:

[..]

bron
Ik stel voor een verbod op Alcoholische dranken en meer reclame voor cola en frisdrank.
nee, want daar worden kinderen dik van, ook verbieden!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_65063743
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

nee, want daar worden kinderen dik van, ook verbieden!
Maar minder gewelddadig en voor dat probleem kopen ze maar een Wii
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:43:24 #6
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_65064256
ja vind je het gek nu paddo's niet meer mogen !
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:44:21 #7
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_65064297
Een verbod op betuttelende verboden lijkt me eerder een goede...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  † In Memoriam † donderdag 15 januari 2009 @ 11:51:03 #8
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65064529
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:44 schreef B-FliP het volgende:
Een verbod op betuttelende verboden lijkt me eerder een goede...
Een verbod op Hirsch Ballin lijkt mij voorlopig ruim voldoende.
Carpe Libertatem
pi_65064575
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een verbod op Hirsch Ballin lijkt mij voorlopig ruim voldoende.
Bij lange na niet, een verbod op Ab Klink is minstens net zo noodzakelijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:52:07 #10
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_65064579
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Achmed666 het volgende:
Al die zooi waar teveel suiker, zoetstoffen en E's en pesticiden in zitten gaat het
gedrag echt niet op vooruit hoor... Gedragsproblemen, leerproblemen, concentratie
problemen, teveel energie, hoofdpijn, gezondheidsklachten, psychische aandoeningen etc...

[sarcasme]Ach ja, t zijn maar kinderen (maw onze toekomst) he... [/sarcasme]

Kopen ze maar een Wii...

Btje verantwoordelijkheid leer je niet op de Wii... Zelfbeschikking, interessen
en ervaring leren ze flink wat meer van lijkt me...
B-FliP Youtube Channel
pi_65064778
Ik stel voor dat we geweld verbieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65064932
beetje onzinnig onderzoek.... nogal logisch dat er in uitgaansgebied meer vechtpartijen zijn... maar heeft niet zoveel met alcohol te maken maar egwoon omdat daar verschillende groepen bij elkaar komen....
I'm not the man you think I am!
pi_65065025
VERBOTEN!!! VERBOTEN!!! VERBOTEN!!!!

Flikker op met al die betuttelende regelgeving.
Ik heb liever kans dat ik op me bek wordt geslagen door een dronken malloot dan dat ik niet meer lekker van mijn biertje kan genieten.
pi_65065073
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:01 schreef l3laster het volgende:
beetje onzinnig onderzoek.... nogal logisch dat er in uitgaansgebied meer vechtpartijen zijn... maar heeft niet zoveel met alcohol te maken maar egwoon omdat daar verschillende groepen bij elkaar komen....
Oh ja, vandaar dat er in drukke winkelstraten ook altijd constant knokpartijen zijn.
pi_65065162
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik stel voor dat we geweld verbieden.
pi_65065207
quote:
en meer reclame voor cola en frisdrank.
Je stelt voor dat de overheid reclame gaat maken (betalen) voor Coca Cola en andere bedrijven. Goed plan
pi_65065285
TS is overigens maar een vrij matige relkloon.
pi_65065294
Gewoon alles verbieden.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_65065316
Met de vingerafdruk in het paspoort zijn we verlost van al het geweld!
pi_65065401
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:01 schreef l3laster het volgende:
Seriously.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:17:59 #21
28033 Pek
je moet wat
pi_65065503
quote:

[..]

Ik stel voor een verbod op Alcoholische dranken
Dat verbod komt er wel hoor, het zal een langzaam proces zijn, net als met het rookverbod, maar in de UK gaan al stemmen op om enge plaatjes op flessen te plakken. Dat is een eerste stap.

bron

Leeftijdsgrens omhoog 16 --> 18 --> 21 jaar, gevolgd door een verbod op sterke drank waardoor alleen maar bier en wijn getapt mag worden en uiteindelijk een totaal verbod. Ik zie het wel gebeuren, geef het een jaar of 10

Oh, en een blikje Heineken kost dan zo'n 8,50 euro, want als je aan de ene kant iets terugdringt, moet je het aan de andere kant weer terugverdienen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_65065588
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:17 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat verbod komt er wel hoor, het zal een langzaam proces zijn, net als met het rookverbod, maar in de UK gaan al stemmen op om enge plaatjes op flessen te plakken. Dat is een eerste stap.

bron

Leeftijdsgrens omhoog 16 --> 18 --> 21 jaar, gevolgd door een verbod op sterke drank waardoor alleen maar bier en wijn getapt mag worden en uiteindelijk een totaal verbod. Ik zie het wel gebeuren, geef het een jaar of 10

Oh, en een blikje Heineken kost dan zo'n 8,50 euro, want als je aan de ene kant iets terugdringt, moet je het aan de andere kant weer terugverdienen.
Dit soort gesprekken hadden onze voorouders al over roken en autorijden.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:37:34 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_65066219
Drooglegging van Amerika heeft overigens uitgewezen dat de enige die baat heeft
bij een dergelijk verbod de criminele sector is, en dit gevolgen heeft die vele malen
slechter zijn voor de samenleving dan alcohol zelf... Lees florerende maffia, bendes,
doden door maffia-geweld en vergiftiging, corruptie, overvolle gevangenissen en een
groot deel van de burgers die voortaan als criminelen door t leven moeten gaan omdat
ze graag een biertje willen drinken...

Hetzelfde is al in heel veel landen aan de hand bij softdrugs...
B-FliP Youtube Channel
pi_65066765
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Je stelt voor dat de overheid reclame gaat maken (betalen) voor Coca Cola en andere bedrijven. Goed plan
Ik noemde geen merken in me post
pi_65068206
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:31 schreef Achmed666 het volgende:

[..]

Veel suikers zoals in frisdranken is ook niet goed voor de rust.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')