abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:07:37 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65058861
quote:
Buren willen af van herrie van peuters
Door TONNY VAN DER MEE

Buurtbewoners rond crèches en basisscholen verzetten zich steeds vaker met succes tegen de geluidsoverlast van spelende kinderen.

Omwonenden van kinderdagverblijf Dromelot in Amsterdam klagen steen en been over herrie. Ze dwingen gemeenten via juridische procedures tot maatregelen en blokkeren de bouw of uitbreiding van locaties.

De Raad van State heeft klagende bewoners al enkele keren in het gelijk gesteld. De groeiende intolerantie leidt ertoe dat op tal van plaatsen kinderen in de opvang of op schoolpleinen niet of minder buiten kunnen spelen.

Sommige kinderdagverblijven zijn verhuisd, omdat ze hun speelplein niet mochten gebruiken of sloten de deuren, omdat ze geen toestemming kregen voor uitbreiding.

De PO-raad ziet met lede ogen dat de groeiende intolerantie in de maatschappij nu ook kinderen treft. ,,Het leidt soms tot bezwaarprocedures en rechtszaken,’’ zegt een woordvoerder van de sectororganisatie primair onderwijs.

Directeur Aad de Booij van Partou, een van de grootste kinderopvangorganisaties, herkent die verharding. Maar hij stelt een duidelijke grens. ,,We gaan de dialoog aan maar zullen nooit beloven dat we kinderen niet buiten laten spelen.’’

Dat de klaagzang ernstige vormen aanneemt, bleek in Amsterdam. Daar zijn spelende peuters op twee crèches bekogeld met eieren, keukenafval en scheermesjes
.

bron: http://www.ad.nl/binnenla(...)uters.html?reageer=1

Wat een in- en intriest bericht. Kunnen die mensen dan niet achteraf gaan wonen als ze zich totaal willen isoleren van de maatschappij? Kom op, ze kiezen er zelf voor om in een stad te wonen, en daar wonen mensen ja! En die hebben kinderen en die maken lawaai.

Gelukkig neemt het buitenspelen in Nederland enorm af. Na hun achtste zitten de kinderen meestal hele dagen achter de spelcomputer, dus zijn ze de buren niet tot last. Het zijn vooral die verrekte kleuters die nog wel eens blijmoedig in de zandbak willen zitten.

En wat ik ook niet snap is: die kleine kinderen spelen toch enkel onder schooltijd buiten? Zo tussen negen en zes? Dan is iedereen toch gewoon aan het werk, dus wat maakt dat lawaai dan uit? Als het nu om twee uur 's nachts was en mensen wilden slapen, goed. Maar om 10 uur tijdens het speelkwartier?

[ Bericht 3% gewijzigd door LXIV op 15-01-2009 21:11:41 ]
The End Times are wild
  Redactie Sport donderdag 15 januari 2009 @ 08:13:15 #2
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65058919
Over het algemeen zijn het volgens mij van die zeurbejaarden, die niks geen geschreeuw meer kunnen hebben...

Zelf hebben ze vroeger uiteraard nooit hard geluid gemaakt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65059195
Afgaande op de lokatie zijn het zeuryuppen.

Blijf dan in je dorpje zitten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65059519
quote:
Dat de klaagzang ernstige vormen aanneemt, bleek in Amsterdam. Daar zijn spelende peuters op twee crèches bekogeld met eieren, keukenafval en scheermesjes
Ja, dat had ik op nu.nl al gelezen gisteren. En dat een man voor die creche stond te gillen in termen van 'stelletje kutkinderen' terwijl die kids buitenspelen.
Niet meer normaal, als ouder zou ik toch serieus overwegen stappen te ondernemen tegen zo'n mongool.
pi_65059530
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:56 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, dat had ik op nu.nl al gelezen gisteren. En dat een man voor die creche stond te gillen in termen van 'stelletje kutkinderen' terwijl die kids buitenspelen.
Niet meer normaal, als ouder zou ik toch serieus overwegen stappen te ondernemen tegen zo'n mongool.
Stappen ondernemen? Een portiek intrappen en dan nog effe...

We hebben al veel te veel van dat soort volk in deze stad.
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:58:42 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65059541
Mijn buurman klaagde ook over de school tegenover ons. Mijn antwoord was als je gewoon net als iedereen gaat werken. En stopt met parasiteren op de maatschappij heb je nergens last van.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65059600
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:58 schreef Megumi het volgende:
Mijn buurman klaagde ook over de school tegenover ons. Mijn antwoord was als je gewoon net als iedereen gaat werken. En stopt met parasiteren op de maatschappij heb je nergens last van.
En je zag meteen een verandering in gedrag (nadat je ogen weer een beetje openkonden)?

Nee hoor, groot gelijk. Beetje overlast hoort er nu eenmaal bij. Kun je daar niet tegen dan hoor je niet in een stad. En voor beroepswerklozen is er ook een kolonie in oost groningen geloof ik.
pi_65059650
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:13 schreef dennistd het volgende:
Over het algemeen zijn het volgens mij van die zeurbejaarden, die niks geen geschreeuw meer kunnen hebben...

Zelf hebben ze vroeger uiteraard nooit hard geluid gemaakt
Ik heb van mijn ouders inderdaad geleerd dat ik
-niet moet gillen
-niet door het huis moet rennen

Waarom leren die kleuterleidsters die koters niet gewoon dat ze minder herrie moetne maken? Beetje rekening houden met elkaar met wel van twee kanten komen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 januari 2009 @ 09:05:55 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65059661
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

-niet moet gillen

Waarom leren die kleuterleidsters die koters niet gewoon dat ze minder herrie moetne maken? Beetje rekening houden met elkaar met wel van twee kanten komen
Maar die ouders moeten wel hun carriere kunnen opbouwen.
Kom op, dat snap je toch wel??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:06:44 #10
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65059671
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:58 schreef Megumi het volgende:
Tjsa met een nachtdienst werkt dat net iets anders.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:08:15 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65059693
quote:

[..]

-niet moet gillen

Kinderen moeten gewoon kunnen spelen. En lawaai hoort daar bij. ook dat is reking houden met een ander in dit geval kinderen. Of we moeten het net doen als Japan en de kinderen met een bijna militaire discipline opvoeden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65059731
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 08:07 schreef LXIV het volgende:
Wat een in- en intriest bericht. Kunnen die mensen dan niet achteraf gaan wonen als ze zich totaal willen isoleren van de maatschappij? Kom op, ze kiezen er zelf voor om in een stad te wonen, en daar wonen mensen ja! En die hebben kinderen en die maken lawaai.
Dus ik moet hier in die herrie van spelende kinderen werken omdat iemand dan makkelijker geld kan verdienen aan een kinderdagverblijf? Waar die kinderen dan op moeten zodat de ouders zich kunnen concentreren op zelf nog meer geld verdienen?

Dat is een beetje makkelijk, omdat het kinderen zijn mag je met je bedrijfsactiviteit onbeperkt overlast veroorzaken? Dat is een beetje makkelijk geld verdienen ten koste van anderen. Waarom niet dezelfde normen aanleggen als voor andere commerciele activiteiten die overlast veroorzaken? Zet zo'n dagverblijf maar op het industrieterrein, scheelt ook een hoop suv's in de binnenstad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65059774
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kinderen moeten gewoon kunnen spelen. En lawaai hoort daar bij. ook dat is reking houden met een ander in dit geval kinderen. Of we moeten het net doen als Japan en de kinderen met een bijna militaire discipline opvoeden.
Je kan toch spelen zonder te gillen en krijsen op vol volume, dat kan je een kind best wel duidelijk maken. Opvoeden heet dat.
pi_65059790
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:12 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je kan toch spelen zonder te gillen en krijsen op vol volume, dat kan je een kind best wel duidelijk maken. Opvoeden heet dat.
Kinderen zijn kinderen, en kinderen moeten hun energie kwijt.

Heel simpel. Leer er maar mee leven.
pi_65059885
quote:

[..]

-niet moet gillen

Een kinderdagverblijf geldt meestal voor kinderen tot 4 jaar, die nog niet naar de basisschool gaan. Ik geloof er geen fuck van dat jij toen al altijd stilletjes speelde. En al helemaal met je vriendjes.

Bij mij in de straat ligt ook een kinderdagverblijf, en op het eind van de straat twee basisscholen. En in de pauze hoor je idd vaak genoeg gegil van kinderen, en als je nachtdienst hebt kan dat wel eens lastig zijn, maar om die kinderen daarvoor dan maar binnen te houden???
Raam dicht en oordopjes in dan maar. Ik vind het persoonlijk vervelender als in de zomer iedereen z'n gras gaat maaien als je op bed ligt na een nachtdienst.
Maar ja, je kunt maar beter in een hutje op de hei gaan als dit soort zaken er voor zorgen dat je hysterisch reageert zoals die buurtbewoners. Maar denk dat er dan wel meer mis is met zo'n persoon. Het valt niet goed te praten jonge kinderen dan maar uit te schelden en te bekogelen met eieren. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
pi_65059921
idd...kutfokkers
pi_65059928
ow wacht, het gaat over kleuters en peuters
pi_65059955
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

Maar ja, je kunt maar beter in een hutje op de hei gaan als dit soort zaken er voor zorgen dat je hysterisch reageert zoals die buurtbewoners. Maar denk dat er dan wel meer mis is met zo'n persoon. Het valt niet goed te praten jonge kinderen dan maar uit te schelden en te bekogelen met eieren. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Ik vind eieren nog minder erg dan scheermesjes
Maatschappij is gewoon overstressed... we ergeren ons veel te gauw aan alles en iedereen
pi_65060018
waarom ben ik opeens hysterisch als ik wel snap dat gillende kleuters de hele dag heel vervelend zijn?

ik heb een groot (marr.) gezin boven mij wonen, die kinderen rennen tot 's avonds laat door het huis (oude woningen met houten vloeren). Ben ik dan hysterisch als ik daar last van heb?
Doe ff normaal joh.
pi_65060024
quote:
Buurtbewoners rond crèches en basisscholen verzetten zich steeds vaker met succes tegen de geluidsoverlast van spelende kinderen
Dit zou eens een keer moeten stoppen. Buiten het feit dat dit hele verhaal absurd is.
pi_65060032
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:23 schreef computergirl het volgende:
waarom ben ik opeens hysterisch als ik wel snap dat gillende kleuters de hele dag heel verveldend zijn?

ik heb een groot (marr.) gezin boven mij wonen, die kinderen rennen tot 's avonds laat door het huis (oude woningen met houten vloeren). Ben ik dan hysterisch als ik daar last van heb?
Doe ff normaal joh.
Lees de OP, ik heb het over de buurtbewoners.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:24:50 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65060050
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus ik moet hier in die herrie van spelende kinderen werken omdat iemand dan makkelijker geld kan verdienen aan een kinderdagverblijf? Waar die kinderen dan op moeten zodat de ouders zich kunnen concentreren op zelf nog meer geld verdienen?

Dat is een beetje makkelijk, omdat het kinderen zijn mag je met je bedrijfsactiviteit onbeperkt overlast veroorzaken? Dat is een beetje makkelijk geld verdienen ten koste van anderen. Waarom niet dezelfde normen aanleggen als voor andere commerciele activiteiten die overlast veroorzaken? Zet zo'n dagverblijf maar op het industrieterrein, scheelt ook een hoop suv's in de binnenstad.
Als je niet tegen de herrie kunt dan moet je gewoon zelf op het bedrijventerrein langs de snelweg gaan zitten met je palletsorteerderij.

Wat jij wil is precies de omgekeerde wereld: de kinderen wegjagen uit hun woonomgeving zodat bedrijven lekker in de binnenstad kunnen zitten zonder "overlast" van spelende kinderen. Bovendien gaat het ook om hele gewone kleuterscholen. Een minder commerciele activiteit toch.
The End Times are wild
pi_65060073
quote:
Buurtbewoners rond crèches en basisscholen verzetten zich steeds vaker met succes tegen de geluidsoverlast van spelende kinderen
Bizar eigenlijk. En tegelijkertijd dan weer klagen over dat de jeugd alleen maar binnen voor de pc hangt.
pi_65060153
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tjsa met een nachtdienst werkt dat net iets anders.
Dat komt dan toch mooi uit? Die kinderen overdag schreeuwen, jij in de avond rustig werken..

ooh wacht.
pi_65060191
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:23 schreef computergirl het volgende:
waarom ben ik opeens hysterisch als ik wel snap dat gillende kleuters de hele dag heel vervelend zijn?

Doe ff normaal joh.
Wat heeft dat in godsnaam te maken met een kinderdagverblijf op de begane grond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')