.quote:Buren willen af van herrie van peuters
Door TONNY VAN DER MEE
Buurtbewoners rond crèches en basisscholen verzetten zich steeds vaker met succes tegen de geluidsoverlast van spelende kinderen.
Omwonenden van kinderdagverblijf Dromelot in Amsterdam klagen steen en been over herrie. Ze dwingen gemeenten via juridische procedures tot maatregelen en blokkeren de bouw of uitbreiding van locaties.
De Raad van State heeft klagende bewoners al enkele keren in het gelijk gesteld. De groeiende intolerantie leidt ertoe dat op tal van plaatsen kinderen in de opvang of op schoolpleinen niet of minder buiten kunnen spelen.
Sommige kinderdagverblijven zijn verhuisd, omdat ze hun speelplein niet mochten gebruiken of sloten de deuren, omdat ze geen toestemming kregen voor uitbreiding.
De PO-raad ziet met lede ogen dat de groeiende intolerantie in de maatschappij nu ook kinderen treft. ,,Het leidt soms tot bezwaarprocedures en rechtszaken,’’ zegt een woordvoerder van de sectororganisatie primair onderwijs.
Directeur Aad de Booij van Partou, een van de grootste kinderopvangorganisaties, herkent die verharding. Maar hij stelt een duidelijke grens. ,,We gaan de dialoog aan maar zullen nooit beloven dat we kinderen niet buiten laten spelen.’’
Dat de klaagzang ernstige vormen aanneemt, bleek in Amsterdam. Daar zijn spelende peuters op twee crèches bekogeld met eieren, keukenafval en scheermesjes
Ja, dat had ik op nu.nl al gelezen gisteren. En dat een man voor die creche stond te gillen in termen van 'stelletje kutkinderen' terwijl die kids buitenspelen.quote:Dat de klaagzang ernstige vormen aanneemt, bleek in Amsterdam. Daar zijn spelende peuters op twee crèches bekogeld met eieren, keukenafval en scheermesjes
Stappen ondernemen? Een portiek intrappen en dan nog effe...quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, dat had ik op nu.nl al gelezen gisteren. En dat een man voor die creche stond te gillen in termen van 'stelletje kutkinderen' terwijl die kids buitenspelen.
Niet meer normaal, als ouder zou ik toch serieus overwegen stappen te ondernemen tegen zo'n mongool.
En je zag meteen een verandering in gedrag (nadat je ogen weer een beetje openkonden)?quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:58 schreef Megumi het volgende:
Mijn buurman klaagde ook over de school tegenover ons. Mijn antwoord was als je gewoon net als iedereen gaat werken. En stopt met parasiteren op de maatschappij heb je nergens last van.
Ik heb van mijn ouders inderdaad geleerd dat ikquote:Op donderdag 15 januari 2009 08:13 schreef dennistd het volgende:
Over het algemeen zijn het volgens mij van die zeurbejaarden, die niks geen geschreeuw meer kunnen hebben...
Zelf hebben ze vroeger uiteraard nooit hard geluid gemaakt
Maar die ouders moeten wel hun carriere kunnen opbouwen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb van mijn ouders inderdaad geleerd dat ik
-niet moet gillen
-niet door het huis moet rennen
Waarom leren die kleuterleidsters die koters niet gewoon dat ze minder herrie moetne maken? Beetje rekening houden met elkaar met wel van twee kanten komen
Tjsa met een nachtdienst werkt dat net iets anders.quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:58 schreef Megumi het volgende:
Mijn buurman klaagde ook over de school tegenover ons. Mijn antwoord was als je gewoon net als iedereen gaat werken. En stopt met parasiteren op de maatschappij heb je nergens last van.
Kinderen moeten gewoon kunnen spelen. En lawaai hoort daar bij. ook dat is reking houden met een ander in dit geval kinderen. Of we moeten het net doen als Japan en de kinderen met een bijna militaire discipline opvoeden.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
-niet moet gillen
Waarom leren die kleuterleidsters die koters niet gewoon dat ze minder herrie moetne maken? Beetje rekening houden met elkaar met wel van twee kanten komen
Dus ik moet hier in die herrie van spelende kinderen werken omdat iemand dan makkelijker geld kan verdienen aan een kinderdagverblijf? Waar die kinderen dan op moeten zodat de ouders zich kunnen concentreren op zelf nog meer geld verdienen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 08:07 schreef LXIV het volgende:
Wat een in- en intriest bericht. Kunnen die mensen dan niet achteraf gaan wonen als ze zich totaal willen isoleren van de maatschappij? Kom op, ze kiezen er zelf voor om in een stad te wonen, en daar wonen mensen ja! En die hebben kinderen en die maken lawaai.
Je kan toch spelen zonder te gillen en krijsen op vol volume, dat kan je een kind best wel duidelijk maken. Opvoeden heet dat.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Kinderen moeten gewoon kunnen spelen. En lawaai hoort daar bij. ook dat is reking houden met een ander in dit geval kinderen. Of we moeten het net doen als Japan en de kinderen met een bijna militaire discipline opvoeden.
Kinderen zijn kinderen, en kinderen moeten hun energie kwijt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je kan toch spelen zonder te gillen en krijsen op vol volume, dat kan je een kind best wel duidelijk maken. Opvoeden heet dat.
Een kinderdagverblijf geldt meestal voor kinderen tot 4 jaar, die nog niet naar de basisschool gaan. Ik geloof er geen fuck van dat jij toen al altijd stilletjes speelde. En al helemaal met je vriendjes.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
-niet moet gillen
Ik vind eieren nog minder erg dan scheermesjesquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar ja, je kunt maar beter in een hutje op de hei gaan als dit soort zaken er voor zorgen dat je hysterisch reageert zoals die buurtbewoners. Maar denk dat er dan wel meer mis is met zo'n persoon. Het valt niet goed te praten jonge kinderen dan maar uit te schelden en te bekogelen met eieren. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.
Dit zou eens een keer moeten stoppen. Buiten het feit dat dit hele verhaal absurd is.quote:Buurtbewoners rond crèches en basisscholen verzetten zich steeds vaker met succes tegen de geluidsoverlast van spelende kinderen
Lees de OP, ik heb het over de buurtbewoners.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:23 schreef computergirl het volgende:
waarom ben ik opeens hysterisch als ik wel snap dat gillende kleuters de hele dag heel verveldend zijn?
ik heb een groot (marr.) gezin boven mij wonen, die kinderen rennen tot 's avonds laat door het huis (oude woningen met houten vloeren). Ben ik dan hysterisch als ik daar last van heb?
Doe ff normaal joh.
Als je niet tegen de herrie kunt dan moet je gewoon zelf op het bedrijventerrein langs de snelweg gaan zitten met je palletsorteerderij.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus ik moet hier in die herrie van spelende kinderen werken omdat iemand dan makkelijker geld kan verdienen aan een kinderdagverblijf? Waar die kinderen dan op moeten zodat de ouders zich kunnen concentreren op zelf nog meer geld verdienen?
Dat is een beetje makkelijk, omdat het kinderen zijn mag je met je bedrijfsactiviteit onbeperkt overlast veroorzaken? Dat is een beetje makkelijk geld verdienen ten koste van anderen. Waarom niet dezelfde normen aanleggen als voor andere commerciele activiteiten die overlast veroorzaken? Zet zo'n dagverblijf maar op het industrieterrein, scheelt ook een hoop suv's in de binnenstad.
Bizar eigenlijk. En tegelijkertijd dan weer klagen over dat de jeugd alleen maar binnen voor de pc hangt.quote:Buurtbewoners rond crèches en basisscholen verzetten zich steeds vaker met succes tegen de geluidsoverlast van spelende kinderen
Dat komt dan toch mooi uit? Die kinderen overdag schreeuwen, jij in de avond rustig werken..quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Tjsa met een nachtdienst werkt dat net iets anders.
Wat heeft dat in godsnaam te maken met een kinderdagverblijf op de begane grond?quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:23 schreef computergirl het volgende:
waarom ben ik opeens hysterisch als ik wel snap dat gillende kleuters de hele dag heel vervelend zijn?
ik heb een groot (marr.) gezin boven mij wonen, die kinderen rennen tot 's avonds laat door het huis (oude woningen met houten vloeren). Ben ik dan hysterisch als ik daar last van heb?
Doe ff normaal joh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |