abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3677255
quote:
Op zondag 31 maart 2002 16:00 schreef logisnack het volgende:
[afbeelding]
Mja, tell me something new...

Dat krijg je er dus o.a. van...

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  zondag 31 maart 2002 @ 16:07:19 #127
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3677262
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 31-03-2002 16:38]

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  zondag 31 maart 2002 @ 16:07:29 #128
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3677265
VS zullen Israel altijd blijven steunen aangezien zij hun belangrijkste bondgenoot in de regio zijn.

Verder zou het wel heel erg hypocriet staan als Bush Israel zou vragen te stoppen met het bestrijden van terreur terwijl ze net zelf flink hebben huisgehouden in Afghanistan.

VS zou iets harder tegen Israel kunnen zijn en de EU zou iets meer kritiek op Arafat kunnen hebben.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 31 maart 2002 @ 16:08:31 #129
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3677274
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 31-03-2002 16:39]

zondag 31 maart 2002 @ 16:11:55 #130
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3677315
quote:
Op zondag 31 maart 2002 16:06 schreef logisnack het volgende:

Israel voorkomt dat Arafat een Ivasie leger tegen Israel kan opzetten.

als dit wel mag waarom mogen de palestijnen dan niet voorkomen dat Israel een invasie pleegt. jouw redenering slaat niet alleen nergens op, het leidt ook alleen maar tot meer geweld.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  zondag 31 maart 2002 @ 16:14:02 #131
16715 Mylene
*schatje*
pi_3677346
quote:

[..]

Waar moet dat invasie leger vandaan komen dan??
Je ziet de verhouding toch wel tussen beide partijen??
Israel is een supermacht!!
pi_3677347
quote:

[..]

En Arafat zaten zitten en zijn gang laten gaan breng zeker wel vrede
Ik denk dat deze acties van Israel gewoon de boel wat versnellen.

Komop man, 'invasie leger'? Palestijnen worden al decenia lang gediscrimineerd en hun gebieden bezet door de Israelisch. Dat men 'terugvecht' is heel begrijpelijk.

We zijn nu op een punt aangekomen dat men moet ingrijpen. Jij zegt dat Israel 'invasie' wil voorkomen, maar Israelische regering wordt nota bene zelf aangelaagt wegens schending van de mensenrechten.

Hoe wil je 'vrede' bereiken (want daar gaat het om) als je elkaar de oorlog verklaart?!

GLG

pi_3677377
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 31-03-2002 16:39]

pi_3677403
quote:
Op zondag 31 maart 2002 16:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Waar moet dat invasie leger vandaan komen dan??
Je ziet de verhouding toch wel tussen beide partijen??
Israel is een supermacht!!

Klopt als een bus.

Daarbij leert de geschiedenis dat je nooit een 'volk' kunt onderdrukken en winnen same time.

De palestijnse staat zal hoe dan ook komen, zelfs al erkent door de VN dus Israel bezet nu officieel 'een erkend land'. En VS keurt dat goed, terwijl ze staan voor vrijheid en democratie voor elk land erkend door de VN. Hoe hypocriet.

GLG

pi_3677712
quote:
Op zondag 31 maart 2002 16:17 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Klopt als een bus.

Daarbij leert de geschiedenis dat je nooit een 'volk' kunt onderdrukken en winnen same time.

De palestijnse staat zal hoe dan ook komen, zelfs al erkent door de VN dus Israel bezet nu officieel 'een erkend land'. En VS keurt dat goed, terwijl ze staan voor vrijheid en democratie voor elk land erkend door de VN. Hoe hypocriet.

GLG

Dus je mag een land niet aanvallen als het een erkend land is?
Ookal smeden ze achter elkaar terroristen en is het een groote mierenhoop van anti-semitisten?
Ik word zo langzamerhand ZIEK van de mensen hier die zo voor terroristen opkomen.
En ga nou niet weer zeiken van "je kunt het niet hebben, want dat past niet in je straatje" want dat is de domste opmerking die ik in dit topic heb gehoord.

Israel word bijna dagelijks aangevallen door terroristen en zo mogen niks doen???
Ok sturen ze alle soldaten naar huis.
Gaan ze lekker gezellig op tv zitten kijken enzien hoe de pallestijnen zonder gestopt te worden elke Jood oblazen die ze tegenkomen.
En wat zeggen we dan?
"Ja het is Israels eigen schuld want ze deden niks tegen het terrorisme in Pallestijns gebied en lieten toe dat er allemaal terroristen werden gekweekt wat de wereldvrede in gevaar breng"

Hoe het ook loopt of gaat daar in het midden-oosten, Israel zal altijd de schuld krijgen van het negative resultaat!
Het is gewoon een niet te begrijpen zaak dat altijd Israel de lul is met zulke dingen.
Als europa of Amerika een land aanvalt met terroristen lopen we allemaal met ze mee en vinden we alles best.
Israel doet precies het zelfde en Israel is direct de schuld val alle ellende op aarde.
Tja WTC zullen ook de Joden wel hebben gedaan.
O kut een aardbeving in taiwan, Sharon ging zeker op zijn bek. (is beetje overdreven )
Het zal gewoon altijd zo blijven en altijd zo zijn..
Joden zijn altijd de zondebok op deze wereld geweest en zullen het altijd blijven.
Nou is mijn oproep aan jullie.
Gebruik je verstand, en doe niet mee aan de 2e Groote Joden vervolging in nog geen 60 jaar tijd!
WAKE UP AND SMELL THE ANTI-SEMITISM!!

pi_3677813
Hoewel ik me niet in de discussie wil mengen, heb ik alleen even een berichtje voor SilkTie:

Gaver,

Vanuit Amsterdam wil ik je in deze tijd veel sterkte en wijsheid wensen. Helaas is het nog steeds zo dat praten vanuit je luie stoel in Nederland achter je computertje makkelijk is. Zowel jij als ik weten hoe het voelt om te zien hoe menselijke resten van de straat geschraapt worden. Hoe het voelt om elke passagier in elke bus met argwaan te bekijken. Hoe het voelt om met je gezicht naar de deur te zitten in een restaurant, zodat je in de gaten kunt houden wie er binnen komt.
De verslagenheid, de onmacht, de woede en het verdriet als je weer de foto's in de krant ziet van slachtoffers. De paniek als je hoort dat er een aanslag is geweest en je je vrienden en familie niet telefonisch kunt bereiken.
Het gevoel dat God ons verlaten heeft, als de seider onderbroken wordt voor nieuws uit Israel. Van weer een aanslag, terwijl je net "Volgend jaar in Jeruzalem" gesproken hebt.
Mijn beste SilkTie, hoewel ik deze discussie reeds lang de rug toe heb gekeerd, omdat hij er naar mijn gevoel niet beter op is geworden en hij inmiddels een herhaling van zetten is geworden, blijf ik regelmatig lezen, om te zien hoe het gaat met die mensen met wie ik anoniem achter mijn computer ooit nog dacht te kunnen spreken van hoop en vrede. Dat mijn beste SilkTie, is dan ook wat ik je in deze dagen toewens. Hoop en vrede. Volgend jaar in Jeruzalem.

Veel liefs,

absolutelyarrogant

Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
pi_3677957
quote:
Op zondag 31 maart 2002 16:44 schreef logisnack het volgende:

[..]

Dus je mag een land niet aanvallen als het een erkend land is?

Uit verdediging perhaps, maar ze bezetten 'palestijns' gebied al jaren hoor
quote:
Ookal smeden ze achter elkaar terroristen en is het een groote mierenhoop van anti-semitisten?
aaah komop nou man, dit meen je niet Het is waar dat er veel anti-semitisten tussen de palestijnen heerst, maar dat is niet verwonderlijk als je al decenia lang bezet wordt. In Nederland heerste er ook ant-duits gevoelens tijdens de bezetting. Het is een logisch gevolg van onderdrukking.
Daarbij zijn veel Israelische joden ook behoorlijk 'haatdragend'. Beide partijen dragen heel veel aan bij.
quote:
Ik word zo langzamerhand ZIEK van de mensen hier die zo voor terroristen opkomen.
niet voor die mensen die aanslagen plegen, maar nogmaal ze worden onderdrukt, en een bevolking die onderdrukt wordt vecht terug, net als een 'bij' die je in het nauw drijft. Is logisch gevolg van... Ik keur dat zeker af, maar die aanslagen zullen alleen ophouden als Israel Palestijnse gebieden met rust laat en de staat erkend.
quote:
En ga nou niet weer zeiken van "je kunt het niet hebben, want dat past niet in je straatje" want dat is de domste opmerking die ik in dit topic heb gehoord.
Je kan 'wat' niet hebben? Je mag je mening hebben alleen ik 'mag' er ook niet mee eens zijn.
quote:
Israel word bijna dagelijks aangevallen door terroristen en zo mogen niks doen???
De eisen van Israel zijn onrealistisch. Alleen vredesbesprekingen als er 7 dagen lang niet geschoten wordt. Arafat heeft niet de gehele Palestijnse bevolking onder controle, net zo min als de Israelische regering de gehele Israelische bevolking onder controle heeft waar steeds meer protest komt tegen de huidige aanpak van de Israelische regering. En dat allemaal komt eenvoudig voort uit de onderlinge haat die decenia lang gevoed is aan beide kanten.

Vredesbesprekingen moeten plaatsvinden, en niet afgebroken worden omdat 1 gek (en die zullen er altijd zijn) zichzelf zal opblazen, of de Israelische regering die tijdens de bespreking weer een ''palestijns lid van organisatie van Arafat'' weer om zeep helpt omdat die als 'terrorist' wordt gezien.

Het enige dat ik stel is dat door deze aanpak er alleen maar 'meer' aanslagen zullen plaatsvinden in de nabije toekomst, mijn gelijk hierin fundeer ik eenvoudig op de dagelijkse praktijk tussen de Israelisch en de Palestijnen.

quote:
Ok sturen ze alle soldaten naar huis.
Gaan ze lekker gezellig op tv zitten kijken enzien hoe de pallestijnen zonder gestopt te worden elke Jood oblazen die ze tegenkomen.
Je overdrijft...
quote:
En wat zeggen we dan?
"Ja het is Israels eigen schuld want ze deden niks tegen het terrorisme in Pallestijns gebied en lieten toe dat er allemaal terroristen werden gekweekt wat de wereldvrede in gevaar breng"
Nee natuurlijk niet, maar draai het eens om, waar denk je dat die 'haat' vandaan komt die 'zo' groot is dat zelfs Palestijnse jongeren zichzelf opblazen.

Beantwoord die vraag dan eens svp.

quote:
Hoe het ook loopt of gaat daar in het midden-oosten, Israel zal altijd de schuld krijgen van het negative resultaat!
nee, ik vind dat beide partijen zich schuldig maken, maar ruzie maken om details (want zo zwartgallig zie ik die dodenlijst die dagelijks toeneemt inmiddels), is niemand bij gebaat, laat staan 'vredesbesprekingen'. Beide kanten hebben zware offers gebracht, en veschrikkelijke gebeurtenissen op hun naam staan beide.
quote:

Het is gewoon een niet te begrijpen zaak dat altijd Israel de lul is met zulke dingen.
Israel geniet anders wel van de steun van de VS, hoe bedoel je 'de lul' ? Israelische regering doet wat ze willen doen so far hoor!
quote:
Als europa of Amerika een land aanvalt met terroristen lopen we allemaal met ze mee en vinden we alles best.
Israel doet precies het zelfde en Israel is direct de schuld val alle ellende op aarde.
Zeer scheve en onjuiste vergelijking. VS heeft terecht de palestijnse bevolking niet gekwalificeert als 'terroristen', dit was wel de hoop die Israelische regering had. Misselijk noem ik dat de Israelische regering de tevens misselijk makende aanslag van idioten op het WTC gebouw gebruikt heeft voor eigen politieke doeleinden.
quote:
Tja WTC zullen ook de Joden wel hebben gedaan.
O kut een aardbeving in taiwan, Sharon ging zeker op zijn bek. (is beetje overdreven )
ik wou net zeggen
quote:
Het zal gewoon altijd zo blijven en altijd zo zijn..
Joden zijn altijd de zondebok op deze wereld geweest en zullen het altijd blijven.
Nou is mijn oproep aan jullie.
Gebruik je verstand, en doe niet mee aan de 2e Groote Joden vervolging in nog geen 60 jaar tijd!
WAKE UP AND SMELL THE ANTI-SEMITISM!!
Ik wil niet lullig doen, maar wat de Israelische Joodse regering nu doet met de palestijnen is dezelfde onderdrukking en discriminatie waar zij in de 2e wereldoorlog zelf slachtoffer van waren.

GLG

pi_3678021
Hehe, als zelfs deze groep knuppeltjes niet eens samen een concept kunnen verzinnen waarin dit probleem opgelost zou kunnen worden zonder afbreuk te doen aan zowel de Israeliers als de Palestijnen en op dezelfde manier met elkaar bekvechten en rollebollen zoals de achterban van Sharon en de fundamentalistiche Palestijnen graag zouden willen, dan verwacht ik dat ze daar over 50 jaar nog wel aan het knokken zijn. Ik heb in ieder geval vandaag besloten om me er helemaal niet meer voor te interesseren, zoals ongetwijfeld velen in de wereld dat inmiddels zullen doen of al ergens in het afgelopen jaar hebben besloten.

Dit kleutergevecht in de zandbak over de rug van twee volken die er zelf beiden ook niet sterk voor maken om de mentaliteit te veranderen zal namelijk waarschijnlijk nog ver na mijn dood voortgezet worden. Hoe kunnen ze het daar eens worden terwijl zelfs in ons kleine kikkerlandje (kijk alleen naar de aflevering van Lagerhuis van gisteren) de gemoederen hoog oplopen over dit conflict alsof het hun bloedeigen moeder betreft? Terwijl ze het niet eens van dichtbij meemaken? Waar komt toch die woede vandaan? Wie weet zal dit ooit alleen nog maar in een geschiedenisboekje herinnerd worden. Tot die tijd: Veel succes daar.

PS. Golfer, jij trouwens ook veel succes...

pi_3678069
Als relatieve buitenstaander in deze discussie wil ik nog wel mijn commentaar geven in op dit hele conflict. Ik ben vrij pessimistisch over de uitslag van dit conflict.

Nu Sharon vol in de aanval is gegaan is de situatie in het Israel 10 jaar terug in de tijd geworpen, en van een redelijk stabiele situatie in een orgie van geweld veranderd, waarin beide partijen, burgers vermoorden als wraak op de daden van een ander. Ik ben bang dat het conflict nog lang gaat voortsudderen, of in een massamoord veranderd waarbij srebrenica niets is.

Sharon heeft al een slachtpartij in Beiroet op zijn geweten, en hij zal waarschijnlijk geen moeite hebben om een bevel te geven om alle palestijnen vanaft 15 tot 40 de kogel te geven. Zelfs kinderen worden in dit conflict afgeschoten als vee. I

Israel was voor mij altijd een lichtpunt van beschaving in een wereld vol met terroristische arabieren. Nu zie ik geen verschil meer tussen beide partijen, die ieder met hun eigen middelen proberen zoveel mogelijk burgers van de "vijand" te terroriseren.

Zoals gewoonlijk zijn het de gewone burgers, die het slachtoffer worden van de daden van de extremisten aan beide zijden. Ik zie dat de enige uitweg voor israel is om zich uit de bezette gebieden terug te trekken. Israel is vele jaren weg gekomen met een politiek die veel lijkt op die van Milosevic in kossovo of het apartheidsregime in Zuid Arika.

Met de terreuraanslagen krijgt het de rekening gepresenteerd van het als beesten behandelen van de Palestijnen. Als israel al in 1967 de inwoners van de bezette gebieden evenveel rechten had gegeven als de inwoners van israel, dan was de situatie voor "Palestijnse, isreaeliers" verbeterd, en had de militante islam, die de Hamas vertegenwoordigd, veel minder aanhang gehad.

Misschien was de geschiedenis dan wel anders verlopen.

Mijn toetsenbord is mijn wapen
  zondag 31 maart 2002 @ 17:48:14 #140
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3678332
quote:
Op zondag 31 maart 2002 17:07 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
De eisen van Israel zijn onrealistisch. Alleen vredesbesprekingen als er 7 dagen lang niet geschoten wordt.
Inderdaad, elke dag een bomaanslag met tientallen doden is natuurlijk geen rede om niet over vrede te praten.

Ik vind de eisen van de Palestijnen ook redelijk onrealistisch hoor.
- Vernietiging van de staat Israel (Hamas).
- Palestijnse staat met Jeruzalem als hoofdstad (Arafat).

Israel zal nooit en te nimmer Jeruzalem opgeven.

pi_3678367
quote:
Op zondag 31 maart 2002 17:48 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Inderdaad, elke dag een bomaanslag met tientallen doden is natuurlijk geen rede om niet over vrede te praten.

Denk jij dat het uberhaupt mogelijk is een vredesplan op te stellen zonder dat er 1 kogel wordt afgeschoten van beide kanten?
quote:
Ik vind de eisen van de Palestijnen ook redelijk onrealistisch hoor.
- Vernietiging van de staat Israel (Hamas).
Dat komt door 'haat' die ik ook afkeur, de politieke vleugel van Arafat zelf is niet voor 'vernietiging van de staat Israel'.
Die-hards zul je altijd houden, de haat tussen beide groepen zal zeker decenia lang nog doorgaan. Alleen nieuwe generaties zullen dat op een gegeven moment 'oplossen' (zie houding Nederlanders vs Duitsers vlak na de 2e Wereld Oorlog).
quote:
- Palestijnse staat met Jeruzalem als hoofdstad (Arafat).

Israel zal nooit en te nimmer Jeruzalem opgeven.

mee eens, en dat is ook onrealistisch, echter een gedeelte van Jeruzalem waar al veel palestijnen/arabieren wonen kan best als Hoofdstad fungeren voor de palestijnen. Geef ieder partij een respectabel stuk.

GLG

zondag 31 maart 2002 @ 18:14:48 #142
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_3678497
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 31-03-2002 18:26]

zondag 31 maart 2002 @ 18:16:41 #143
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3678502
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 31-03-2002 18:26]

zondag 31 maart 2002 @ 18:21:52 #144
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3678530
quote:
Zware explosie in joodse nederzetting

JERUZALEM - Vlak bij een medische kliniek in de joodse nederzetting Efrata, ten zuiden van Jeruzalem, heeft zich zondagmiddag een zware explosie voorgedaan. Het gaat vrijwel zeker om een zelfmoordaanslag. Volgens de eerste berichten zijn er zeker vier gewonden.

Volgens getuigen heeft de dader zich vlak bij een groep medische vrijwilligers van de hulpdienst Magen David Adom (het Israëlische Rode Kruis) opgeblazen met een bom die hij op zijn lichaam droeg. Of de dader om het leven gekomen is, is nog niet duidelijk.

Bron: www.telegraaf.nl

zondag 31 maart 2002 @ 18:24:55 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_3678546
Waarop is het "alleenrecht" van Israel gebaseerd op Jeruzalem? Opdelen die hap. Het is niet voor niets het centrum van 3 van de grote religies. Waarop is de arrogantie gebaseerd dat deze stad alleen aan de Joden toe behoort?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_3678547
edit-niet inhoudelijk-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 31-03-2002 18:27]

Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_3678575
quote:
Op zondag 31 maart 2002 18:25 schreef onschuldig het volgende:
edit-niet inhoudelijk-edit
Waarom niet inhoudelijk? Haal dat gedeelte bij Lpgisnack dan ook weg!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_3678579
quote:
Op zondag 31 maart 2002 18:24 schreef Re het volgende:
Waarop is het "alleenrecht" van Israel gebaseerd op Jeruzalem? Opdelen die hap. Het is niet voor niets het centrum van 3 van de grote religies. Waarop is de arrogantie gebaseerd dat deze stad alleen aan de Joden toe behoort?
Inderdaad. Joden hebben Jeruzalem nooit gehad. Hebben daar altijd geleefd als onderdanen van een andere volk. Ze hebben wat mij betreft het minste recht op Jeruzalem!
  zondag 31 maart 2002 @ 18:30:51 #149
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_3678584
Is Arafat eigenlijk bereid Jeruzalem te delen? Weet iemand dat?

off-topic:
Golfer, iedere keer als je een post van me edit, komt dit dan weer op een post-it papiertje achter mijn naam?

pi_3678706
quote:
Op zondag 31 maart 2002 18:30 schreef Strolie75 het volgende:
Is Arafat eigenlijk bereid Jeruzalem te delen? Weet iemand dat?

off-topic:
Golfer, iedere keer als je een post van me edit, komt dit dan weer op een post-it papiertje achter mijn naam?

quote:
Op zondag 31 maart 2002 18:40 schreef don_quichot het volgende:
golver, je begint eeen beetje op Sharon te lijken....

heb je de offtopic beschuldigingen van antisemiet ook geedit?

semi offtopic : ah nu snap ik het, ik dacvht al, wrom zie ik de laatste reakties onder mijn naam telkens -edit off topic- etc Waar had je het over dan?

On topic : antwoord op X-ray´s vraag 'of Arafat bereid is Jeruzalem te delen', ja eerst niet, maar als er een mogelijkheid bestaat dat er een eerlijke opdeling kan geschieden dan zal hij daarmee accoord gaan.
De beschuldiging overgens dat Arafat destijds het 'vredesaccoord' kon ondertekenen, is niet geheel juist. Juist dat hij het wel kon ondertekenen maar de punten waren beledigent voor het Palestijnse volk. Ze kregen nog geen 10% waar ze voor streven.

GLG

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')