abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65038972
De zoem komt niet van de DVD-speler/brander, hè...

Het kan zijn dat de koelfan een beetje ratelt/trilt, bijvoorbeeld doordat 'ie niet helemaal vast zit. Maar dan moet je met je oplossing dus in de buurt van die fan zitten. Zaken als het legen van je cache gaan in dit geval echt niet helpen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_65039125
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:03 schreef Yacht het volgende:

[..]

dat ding wou niet zoemen toen ik in die zaak stond
maar hij kwam met standaard oplossingen, of ie niet te warm werd enz, en heb er ook een tijd geen last van gehad maar nu begint ie weer (nu toevallig weer ff niet )
Dus het is gewoon te warm in je kamer. Of je hebt dat ding op je kussen liggen ofzo.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_65039152
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:08 schreef Jordy-B het volgende:
De zoem komt niet van de DVD-speler/brander, hè...

Het kan zijn dat de koelfan een beetje ratelt/trilt, bijvoorbeeld doordat 'ie niet helemaal vast zit. Maar dan moet je met je oplossing dus in de buurt van die fan zitten. Zaken als het legen van je cache gaan in dit geval echt niet helpen.
nee hij komt niet van m'n dvd brander/speler nee
maar dat dat ding loszit.. ik weet het niet. hoop ''liever'' dat het ergens softwarematig zit en dat ik het zelf kan oplossen dan dat ik 'm moet inleveren en 'm een hele tijd kwijt ben.. maar heb je wel enig idee waarom mn cache zo idioot vol is?
pi_65039188
Zoemen is iets hardwarematigs. (tenzij het uit de speaker komt, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk).
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_65039587
Oh... en dat Vista zoveel van je geheugen in gebruik heeft als cache, komt door vista-onderdelen als superfetch. Bij mij is er van de 2045 MB ook maar 8MB beschikbaar geheugen. Er is 1446 MB in cache.

Dat zijn heel wat andere cijfers dan XP, maar Vista gaat gewoon heel anders met je werkgeheugen om dan XP. Het kan iig geen kwaad en ik betwijfel of het veel uitmaakt in het CPU-gebruik (en dus de hitte).

Wat Superfetch doet, is het volgende: Het houdt bij welke programma's je gebruikt (en op welke tijd) en gaat die programma's alvast vantevoren in het geheugen laden, waardoor ze enorm snel opstarten. Op die manier maakt Vista dus handiger gebruik van het geheugen dan XP dat deed. Je kan het ook uitschakelen:

To disable the service, go into the Services Console (Start > Run > services.msc) and Stop/Disable SuperFetch, then reboot the computer.
pi_65040071
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:24 schreef Jordy-B het volgende:
Oh... en dat Vista zoveel van je geheugen in gebruik heeft als cache, komt door vista-onderdelen als superfetch. Bij mij is er van de 2045 MB ook maar 8MB beschikbaar geheugen. Er is 1446 MB in cache.

Dat zijn heel wat andere cijfers dan XP, maar Vista gaat gewoon heel anders met je werkgeheugen om dan XP. Het kan iig geen kwaad en ik betwijfel of het veel uitmaakt in het CPU-gebruik (en dus de hitte).

Wat Superfetch doet, is het volgende: Het houdt bij welke programma's je gebruikt (en op welke tijd) en gaat die programma's alvast vantevoren in het geheugen laden, waardoor ze enorm snel opstarten. Op die manier maakt Vista dus handiger gebruik van het geheugen dan XP dat deed. Je kan het ook uitschakelen:

To disable the service, go into the Services Console (Start > Run > services.msc) and Stop/Disable SuperFetch, then reboot the computer.
Eerst hing ie rond de 18mb beschikbaar, nu ist 137 als ik met hetzelfde bezig ben (FF).
van een totaal van 3061 had ik op meer gehoopt natuurlijk, maar heb nog niet herstart maar thanks iig
pi_65040318
Stop nou met die cache legen. Dat gaat helemaal niks opleveren, waarschijnlijk gaat ie zelfs nog meer zoemen omdat de hd en processor dan veel harder moeten werken. Cache heb je niet voor niets, het maakt je computer sneller en vermindert stroomgebruik. Het is ook gewoon te beschouwen als vrij geheugen: op het moment dat er meer geheugen nodig is wordt er meteen cachegeheugen vrijgegeven.
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:30:30 #33
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_65042395
Ok, TS, het is gewoon cache, zonder een é. .
Nu on-topic, aub.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_65048343
Cache dient net om gebruikt te worden. Daar houdt je besturingssysteem bij wat hij al eens eerder heeft geladen en waarvan hij denkt dat je het gauw terug nodig zult hebben. Als je je cache leeg maakt, dan moet je OS de gegevens dus weer van de harde schijf inlezen en die is veel trager dan je geheugen.

Dat je fan hard blaast komt omdat je processor te warm wordt. Dat heeft niets met je cache te maken, tenzij je het constant leeg gooit waardoor je harde schijf overuren maakt en dus opwarmt.

Je zou kunnen proberen de fans te regelen met SpeedFan. Al weet ik niet of die tool laptops ondersteunt.
pi_65076340
Ik zie een error als ik speedfan open maar verder werkt die wel gewoon normaal, alleen snap daar de ballen niet van

maar s googlen dan..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')