Mijn kleine eet ze het liefst wel geschild, maar ongekookt. Gekookte/gebakken/gefrituurde aardappelen moet ie niet, maar rauw gaan ze in no time naar binnen. Met schillen is het bijna niet bij te houden.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:07 schreef Deetch het volgende:
Welk merk aardappelen heb je? Want bijv. friese borgers of opperdoezen zijn smakelijke aardappelen ook als ze gekookt zijn.
Ik eet aardappelen het liefs ongeschild omdat de smaak dan beter blijft.
Verder kun je ze beter stomen dan koken om ook meer smaak in de aardappel te houden.
Andere ideeen:
Griekse aardappelsoep
Zuurkool ovenschotel met gekruid gehakt (laagje voor laagje opbouwen en aftoppen met kaas)
Ik denk dat dit op dit moment de meest relevante vraag is, voordat er allemaal gerechten worden uitgewisseld die niet voor iedere aardappel geschikt zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:07 schreef Deetch het volgende:
Welk merk aardappelen heb je? Want bijv. friese borgers of opperdoezen zijn smakelijke aardappelen ook als ze gekookt zijn.
Nou ja zeg. Er wordt toch om recepten gevraagd?? Post ik die, is het nog niet goed! Beetje flauwe opmerking Vork.....quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:34 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik denk dat dit op dit moment de meest relevante vraag is, voordat er allemaal gerechten worden uitgewisseld die niet voor iedere aardappel geschikt zijn.
Dus vertel op, wat voor aardappels heb je allemaal?
Daar wil ik wel eens een receptje van hebben! Is het gewoon een kwestie van lekkere aardappelpurree maken en daar torentjes van grillen?quote:
Ik lees er verschillende verhalen over, maar de tendens is toch dat men zegt dat rauwe aardappelen eten niet gezond is wegens gifstoffen en slechte verteerbaarheid. Vind je dat niet op z'n minst zorgelijk?quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:24 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Mijn kleine eet ze het liefst wel geschild, maar ongekookt. Gekookte/gebakken/gefrituurde aardappelen moet ie niet, maar rauw gaan ze in no time naar binnen. Met schillen is het bijna niet bij te houden.
Ik zou zeggen, probeer ze een rauw, op de een of andere manier moet dat toch smakelijk zijn.
Kleine bergjes puree uit de oven zijn pommes dauphinoise, gratin dauphinoise zijn gegratineerde aardappelplakjes in roomsaus, klein verschilquote:Op woensdag 14 januari 2009 11:55 schreef Tezz het volgende:
[..]
Daar wil ik wel eens een receptje van hebben! Is het gewoon een kwestie van lekkere aardappelpurree maken en daar torentjes van grillen?
groene aardappelen zijn slecht voor je en uitgelopen aardappelen ook omdat in de groene schil solanine zit en in de uitlopers en pitten zit baluwzuur en dat is giftig.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:24 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Mijn kleine eet ze het liefst wel geschild, maar ongekookt. Gekookte/gebakken/gefrituurde aardappelen moet ie niet, maar rauw gaan ze in no time naar binnen. Met schillen is het bijna niet bij te houden.
Ik zou zeggen, probeer ze een rauw, op de een of andere manier moet dat toch smakelijk zijn.
Dat je de verkeerde term gebruikt is nog tot daar aan toe. Maar ik wist niet dat ze in de grensstreek enkel patat in hun frituurpan kunnen klaar maken. Of heb je een aparte kroketpan staan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:57 schreef ruud.nl het volgende:
Frietpan kopen en lekker friet van bakken.![]()
Mensen die liever de term patat gebruiken, hoeven dit niet kenbaar te maken, we weten allemaal dat hetzelfde bedoeld wordt.)
Nee.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik lees er verschillende verhalen over, maar de tendens is toch dat men zegt dat rauwe aardappelen eten niet gezond is wegens gifstoffen en slechte verteerbaarheid. Vind je dat niet op z'n minst zorgelijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |