abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65329431
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 20:24 schreef Saphire het volgende:
Een capabele psycholoog dient het gewoon te onderzoeken. Je zal niet altijd meerdere vormen van ADD terugvinden bij een leerling, maar dat houd niet in dat hij of zij geen ADD heeft. Je moet ten alle tijden terughoudend zijn, maar als je je erin verdiept, hoeveel stappen er volgens de verzekering bijvoorbeeld moeten worden gezet dan weet je al dat het echt heel wat werk is. Het is niet zo dat je bij je huisarts langsloopt, ff meld dat je wel ADD hebt en of die je pillen wil geven en snel graag. Eerst langs een kinderarts, dan onderzoek door een psycholoog/psychiater, daarna overleg tussen die 2 en daarna komt er pas een recept voor ADD of ADHD. Daarnaast moet het kind ook onder behandeling blijven. Het is dus absoluut niet zoals types als lambiekje je willen doen geloven, er wordt echt wel voorzichtig mee omgesprongen.
Ik ben het helemaal met je eens en laat de kennis in deze op jouw schouders rusten, aangezien je er meer van weet dan ik. Types als Lambiekje hebben wmb de ruimte gekregen, door ontstane problemen in de zorg; meer werkdruk, minder tijd per patiënt etc. Dan gaat er wel eens iets mis en dat wordt dan uitgelicht in de media gebracht --> ontzetting dat zoiets kan in NL! Op 1 punt echter geef ik hem wel het voordeel van de twijfel: big Pharma business

Verder besef ik dat alles net een stukje genuanceerder is.. ben net bezig dit weer rustig te beseffen, dus vergeef mijn trage leermethode
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')